Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

svedmalac Creative Commons License 2 napja 0 0 2835

Valójában itt a pont, igazad van!

Előzmény: hurvinka (2834)
hurvinka Creative Commons License 4 napja 0 0 2834

Van fent sok oldal, gyönyörű leírással, google fordító is viszonylag jól fordítja. De mind mást ír, és nekem nem jött be.

Előzmény: svedmalac (2833)
svedmalac Creative Commons License 5 napja 0 0 2833

Na ez a téma engem is érdekel már régóta, csak épp a franciám gyenge :-)))

Van valahol ugyanilyen kép angolul is, láttam már. Az talán jobb lenne, ha valahol megtalálja valaki.

Akinek meg van is hozzá konyítása, magyarosítani is lehetne...

hurvinka Creative Commons License 5 napja 0 0 2832

Nos... a motor, már egyből indul, de egyenletlen ugye a járás. Hogyan tudom beállítani az alapjáratot? Mi a folyamatos menete, melyik csavarokat meddig kell, be illetve kitekerni hozzá?

 

2cvtech Creative Commons License 2017.07.15 0 0 2831

Igen ő az. Látod a profilképét egy kacsa mellett áll. Segítettem már neki is leírtam dolgokat neki. 

Előzmény: hurvinka (2827)
kezdőR+ Creative Commons License 2017.07.15 0 0 2830

Citroen gyűjteményem eladó!

 

Eladó a 30 db. Citroen makett autó gyűjtemény. 10 x 20 cm és 7 x 12 mm közötti méretűek.
Sok év alatt sok helyről drágán gyűjtögetett.

Egyben 100 000.-

kezdőR+ Creative Commons License 2017.07.15 0 0 2829

Köszönöm már ismerem, nézegetem egy ideje.

Előzmény: hurvinka (2828)
hurvinka Creative Commons License 2017.07.15 0 0 2828
Előzmény: kezdőR+ (2821)
hurvinka Creative Commons License 2017.07.15 0 0 2827
Előzmény: 2cvtech (2826)
2cvtech Creative Commons License 2017.07.14 0 0 2826

Szia. Facebookon van egy Huszár Linda nevű kacsás hölgy.

Előzmény: kezdőR+ (2821)
2cvtech Creative Commons License 2017.07.14 0 0 2825

Szia. Én sokat szereltem és hangoltam gyújtást valamint karburátort. Lehet a gyújtáson kéne állítani lehetséges hogy jó a szikra csak rosszkor gyújt. Ez csak egy ötlet. Illetve a karbin tekerd ki jobban a levegő csavart.  Ha ezután is rossz akkor a karbit a fuvókáival egyenként pucold át. Jobb nem jut most az eszembe így látatlanul.

 

 

Előzmény: hurvinka (2822)
AZU250 Creative Commons License 2017.07.13 0 0 2824

Hoppa, nem igy gondoltam a kepeket. Az indafoton azu250 neven lathatoak ( remehetoleg ).

AZU250 Creative Commons License 2017.07.13 0 0 2823

Itt az azu:) Van mit csinalni...

 

<object codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0" classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" align="middle" height="330" width="90"><param name="movie" value="http://static.indafoto.hu/swf/photo_stream.swf"><param name="quality" value="best"><param name="bgcolor" value="#000000"><param name="allowScriptAccess" value="always"><param name="FlashVars" value="atomURL=http%3A%2F%2Ffeed.indafoto.hu%2Fazu250%2Falap_album%2Ffeed&sourceURL=http%3A%2F%2Findafoto.hu%2Fazu250%2Falap_album&bgColor=000000&titleColor=FFFFFF&imageSize=xs&orientation=vertical&target=blank&streamAlign=front"><embed src="http://static.indafoto.hu/swf/photo_stream.swf" quality="best" bgcolor="#000000" allowscriptaccess="always" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" flashvars="atomURL=http%3A%2F%2Ffeed.indafoto.hu%2Fazu250%2Falap_album%2Ffeed&sourceURL=http%3A%2F%2Findafoto.hu%2Fazu250%2Falap_album&bgColor=000000&titleColor=FFFFFF&imageSize=xs&orientation=vertical&target=blank&streamAlign=front" type="application/x-shockwave-flash" align="middle" height="330" width="90"></embed></object>

hurvinka Creative Commons License 2017.07.13 0 0 2822

Kérlek segítsetek! Önindító tökéletes, felújítva, akkumulátor toppon, gy.kábelek , gyertya újak, szikra gyönyörű. Karburátor szétszedve kipucolva. Ac tiszta, nyomja rendesen a benzint. Mégsem kapja el és nem indul. A karbiban első torokban lévő réz csőben benzin spriccel a gázkar húzásakor. Ha ide öntök egy kanál üzemanyagot, akkor fél perc tekerés után elkapja, felbőg a motor, de nem marad meg a járás, leáll. :( Mit nézzek még át rajta?

kezdőR+ Creative Commons License 2017.07.13 0 0 2821

SZIASZTOK! Vannak még kacsások másik index fórumon is? Ha facebook-ost is tudtok ne  titkoljátok, légyszi!

kezdőR+ Creative Commons License 2017.07.08 0 0 2820

KACSÁSOK!

Eladom vagy elcserélem a CITROMAGAZIN 2004/1 - 2006/4 számait (10 db. a kezdettől, folyamatos és hibátlan).

Pl. Mehari, Ami-6-8 modell, makett is érdekel.

(várom az ajánlatokat)

papp.gergo Creative Commons License 2017.07.07 0 0 2819

Sok erőt hozzá!!! Néhány kedvcsináló képet rakhatsz ide is!!!  AZ U nem túl gyakori :)

Előzmény: AZU250 (2817)
kezdőR+ Creative Commons License 2017.07.06 0 0 2818

Sziasztok!

Mindent bele, sok sikert, szép feladat!

 

Előzmény: AZU250 (2817)
AZU250 Creative Commons License 2017.07.06 0 0 2817

Sziasztok!

 

Újak vagyunk itt a fórumon, de már régóta tart a 2cv iránti lelkesedésünk. Férjem most éppen egy nagy projectbe kezdett, egy AZU250-t kezd felujítani. Jo muri lesz, az auto kb. 13 éve nem mozdult...

Ha valakit érdekel a project, szívesen küldök képeket.

 

Kati

2cvtech Creative Commons License 2017.07.06 0 0 2816

Szia Metya. A gyári guminyomás nekem valahogy igen puhának bizonyult. Szinte szétfolyik az úton a gumi. Csak vizsgára viszem így a lengéscsillapítás mérés végett. 1,9-2 bár on van. Volt 2,2 is de minden gödört megérzett a kormánymű eléggé ezért már kevesebbel járok. Kormányművet szét rázná szar magyar utak.

Kanyarsebesség alatt azt érted, hogy az a sebesség amivel a centrifugális erő nem húz le az útról? Áhh kacsával amúgy sem érdemes így venni a kanyarokat, szétcseszi a függőcsapszegeket. A felfüggesztés elég gyengécske a kacsán. Amíg a rugózás fantasztikus addig eme felfüggesztés elég gyenge. Nekem pl már az új csapszeg új persejekkel is lötyög hiába cserélem. Nem nagyon de lötyög. Műszakin ezt épp nem nézik szerencsére. Emiatt sem nyomom neki kanyarban. Ezt még javítani szeretném. Persej kéne a lengőkarba is tuti onna fúj a szél. Abba gyárilag nincs persej. Fel kéne fúrni. Persejem lenne-

Előzmény: METYA (2813)
kezdőR+ Creative Commons License 2017.07.06 0 0 2815

Előzmény: 2cvtech (2814)
2cvtech Creative Commons License 2017.07.05 0 0 2814

Egy jó kacsa motor így jár és így indul .... videó 

 

https://www.youtube.com/watch?v=hb-iW7SdQDo

METYA Creative Commons License 2017.07.05 0 0 2813

Urak, a guminyomás 1,4 és 1,8 gyárilag. Én 0,1 barral fújom túl, tapasztalataim szerint ha ennél keményebbek, akkor nagyon csúsznak. Nekem Michelin-ek vannak rajta, a Firestone nekem nagyon kemény volt, teljesen más volt az autó viselkedése, csúszkált a kanyarokban. Persze aki nem használja ki az autó kanyarsebességét, annak felesleges egy vagyont áldozni a nagyon drága gumikra.

A karbi gond tipikus üapumpa, nekem is hasonló gondom volt, de egy pumpacsere megoldotta. Visszacsapó szelep is OK, de ha nagyon ritkán van beindítva, akkor elpárolog a karbiból a benya, és ismét perceket kell indítózni, mire fölnyomja a benyát.

Nem mellesleg nekem is vizsgáztatni kell hamarosan...

 

Üdv,

P.

hurvinka Creative Commons License 2017.07.04 0 0 2812

Tudom relatív, mert minden annyit ér, amennyiért megveszik. De mégis mi a reális árra egy jó állapotban lévő komplett blokknak váltóval?

2cvtech Creative Commons License 2017.07.01 0 0 2811

Most a minap nézegettem a használtauto.hu oldalon kacsákat. 7 db volt épp ha jól emlékszem. Láttam egy ár nélkűlit nem volt ár megadva. Felhívtam kiváncsiságból. Hát jó ára lenne a kacsának, nem is ez a lényeg. Kiderűlt 20 éve kacsatulaj az illető. Én 22 éve vagyok az. Tudom milyen dolog ez. Úgyhogy próbáltam lebeszélni az eladásról hogy ne tegye. Megbánná idővel és hogy ritkaság és akinek van nem adja el a kacsa nem csak egy autó. Arra jutottam vele, hogy meghívtam ide a fórumba és hogy át fogja gondolni ezt az eladást jobban. 20 év kacsázás azért nem kis dolog. 

2cvtech Creative Commons License 2017.06.24 0 0 2810

2cvtech Creative Commons License 2017.06.24 0 0 2809

Szia. Állok rendelkezésedre, csak érj ide egyszer. De előtte jelezzd nekem majd akár mobilon akár itt. A visszacsapó szelepet vedd meg addig kb 2000 Ft. És esetleg két kicsi csavarozható bilincset is, hogy biztosan ne szivárogjon a megbontás helyén. A karbira javaslatom, hogy van nekem lábpumpám aminek végére van egy felszerelhető ilyen hegyes tű szelep tudod a régi biciklik felfújására amik nem autószelepesek voltak. Nos ezzel át lehet pucolni a karbi összes kis szelepét. Bent ha a tetejét levesszi az ember van több kis szelep. Az említett dologgal pumpával át lehet tisztítani a járatokat egyesével való kicsavarozgatások nélkűl. Egyikünk pumpál másikunk meg beigazítja a szelepek tetejére a tű végét. És ott van még a benzin mennyiség szabályzó kint jobbra a karbi oldalán. Nem a levegőcsavarra gondolok. Én azon is sokat állítottam. Az úszó állásán is kellene állítani. És persze a levegőcsavaron is. Ha így át van fujatva tisztítva, állítva jó kell legyen. Ha ezután is rossz hát akkor karbi csere, de kacsához hol kapsz te karbit nem tudom......

 

A gumik nálam is a legdrágább tétel és hiánycikk is egyben. Raktáron sehol nincs egy gumisnál sem és nem is sokan tudnak rendelni, pár helyen csak, itt Szombathelyen. Hogy milyet vegyél? Mindegy csak új legyen. Amit meg lehet hozatni és ki lehet fizetni olyat. Szerettem volna téligumit egyszer. Nem sikerült.

 

Amúgy úgy hidd el ahogy leírtam előzőleg, hogy puha gumival jó lesz a lengéscsillapító mérése, tapasztalatból mondom sok év szerencsétlenkedés után.  1,4 az első, jól emlékszel, ebből még picit engedsz és biztos jó lesz. 

 

Július vége után érsz rá, hát jó nekem jó csak legyen is ebből valami. Kell törődni a kacsával, meg fogja hálálni pláne ha te ilyen nagy utazó vagy akkor tapasztalni fogod. Bár én lennék ilyen nagy utazó, sokan látni szerették volna már a "Vasi csodakacsát ". De nem mentem el. .......

 

Előzmény: svedmalac (2808)
svedmalac Creative Commons License 2017.06.24 0 0 2808

Köszi Norbi előre is!

 

Az a helyzet, hogy a meló meg egyéb mellet nem tudok annyi időt rászánni, mint te, ráadásul nem is vagyok olyan mágus, hogy utánozzam azokat a fortélyokat, amiket te a sok év alatt kiszenvedtél!

A gumi dolog érdekes, mert olyan alacsony nyomást ír a matrica az autón (fejből nem is tudom, de talán 1,4?), hogy tök laposnak látszik ilyen nyomáson.

Még magasabban is :-)

Most fújtam 2.2-re, ez valóban keménynek tűnt a parkerdei oda-vissza próbánál, de az 1,4 (ha jól emlékszem) baromira kevésnek tűnik.

Érdekelne a többiek véleménye erről azért!

Na meg esetleg az is, hogy ha a gumicsere aktuálissá válna, hol és mit venne és mennyiért?

Nekem most egy Firestone F-560 van fent, újan vettem anno, de most kb. 11 éves. Ennek pótlása jelenleg kb. 120eFt lenne.

És szinte újnak néz ki, kb. 15e km van benne.

Láttam mindenféle utángyártott cuccot a nyugati kacsás oldalakon olcsón/olcsóbban, de érdekelne a többiek véleménye is!

Hozzáteszem, nálam az éves futás jelenleg csak kb. 1000km körül mozog, ha stabil lenne a gép újra, akkor először itthon, majd akár külföldre is bevetném újra.

 

Visszatérve, a gép alapvetően jó, tényleg semmi trükk nincs benne, jók a fékek, olaj, stb.

Ami gondom volt (nehéz indítás), annak a megoldása az új akksi, új fesz. szabályzó volt (jobb is lett), viszont a továbbiakhoz majd kellene a segítséged, mert az AC hiába új, egy hét után benzint kell nyomnom a karbiba induláshoz. A visszacsapó szelep király, ez lenne az első. Tudom, hogy egyszerű, de ha lehet, én rád bíznám :-)

Aztán menet közben majd megbeszéljük, hogy milyen sört szeretsz :-))))

A karbi sem tökéletes sajnos (ez a kb. 3 évi állás hatása, mert nem voltam itthon), de ha kapna rendesen anyagot, akkor legalább az indulás jobban menne.

Az alapjárat, meg egyéb furcsaság is karbi hibára utal szerintem, de amíg az anyagellátás az AC felől nem stabil, addig nem is akarok továbbmenni.

Szóval emiatt mindenképp kereslek, csak már most látom, hogy kb. július 20-ig nem lesz időm rá sajnos. Ha előbb lesz, szólok!

Aztán ha lesz benzin és szórakozik, akkor tudok tovább gondolkodni, hogy mi a baj.

Egy biztos: ha tehetitek, ne hagyjátok azt, hogy évekig nincs beindítva, mert csak szenvedés van utána.

Tudom, hogy elvileg nem nagy tételek az ilyen hibák és javítások, de bosszantó...

Előzmény: 2cvtech (2807)
2cvtech Creative Commons License 2017.06.23 0 0 2807

Szia. Ezt nem mondod komolyan, hogy Pestre viszed a kacsád leműszakiztatni ???? Na neeee .... Tudok neked bátran ajánlani Szombathelyi vizsgáztatóbázis címét, azt ahová én is visszem a kacsám. Itt nem kekeckednek, kiharcoltam némi tiszteletet a kacsának kb 15 éve ide járok. Egyébként ugyan ez volt a baj nálam is, megvettem az új lengéscsillapítókat és az újat mérték rosszra. Sokáig minden 2 évente 1 pár új lengéscsillapítót vettem emiatt. Úgyhogy van már egy, kis kacsa lengéscsillapító gyűjteményem a garázsban. Piros, kék fekete több színben és van amelyik vaskosabb van amelyik fém van a gyárira hasonlító műanyag harangos. De csak a két elsőt mérték mindig rosszra, a hátsókat soha. Nem tudom miért a motorsúj, vagy mit tom én, de a két első az richtig rossz volt pedig csillogott még a csavar is új volt rajt. Rajt volt a matrica ráadásúl Monroe ami úgye nagy márka. Évekig így ment. Egyszer kitaláltam, hogy a gyengébbik oldalra két lengéscsillapítót szerelek. Máig kettő van az anyós oldalon elől. Megldottam hogy felment a második is. Másik oldalon a kipufogó dob kissé útban van de fel lehet erőltetni, de már nem játszok ilyennel. Valamit javúlt a helyzet kettővel. De aztán megint csak határeset volt. Aztán egyszer rájöttem, hogy a két első kerék gumiját puhára eresztem. Tehát puha gumikkal mentem vizsgára. És tök jó volt. Azóta soha nincs gond. Több évesek már a lengéscsillapítóim, de puhább gumikkal semmi de semmi gond soha a méréssel. lehet a gumi is csillapít. Vagy eddig túl kemény gumikkal jártam ami nem jó. Én 2 bárig nyomtam az elsőket korábban. Vizsgára 1,1 körül van. A fékre nincs receptem azt be kell állítani otthon. De bőven van állíthatóság!!  Lehuzatóval leszedni és betéteket cserélni illetve kívűl is van két csavar és bellűl is tehát állíthatóak a fékek ereje hától, állítható a betétek elhejezkedése ez által. Ezt nehéz lenne leírni, hogy hová állítsd, mikor jó, de én kitapasztaltam kikisérleteztem már. Nem kell fékbetétet sem cserélni, elég ha a csavarokon valamit állítok ha kell. Pl most elmúlt szeptemberben csak a két kűlső csavaron kellett picinykét állítani is olyan egyformán fogtak hogy csak nézett a vizsgáztató. A belső csavarokhoz nehezebb hozzáférni de lényegesen tudják módosítani a fékerőt. A pedál is hamarább fog, mert hamarabb ütközik a fékdobhoz a betét nem kell lenyomni tövig. De  állítható hogy a pedál meddig legyen nyomva. A pedál mögött a főfékhengerbe menő rúdon van ellenanya. Ezt lelazítod, engedsz a rúdon kifelé tekerve és mindjárt hamarább fog a kacsa. Nekem olyan most mintha fékrásegítő lenne benne. Alig nyomom le már fog is. Mindenhol minden csavar be van állítva. Elhozod én megnézem neked, beállítom. A kacsát élvezet szerelni mert sok állíthatóság van rajt. Na ehhez képest elől a tárcsaféknél semmi. Ott csak betétet lehet cserélni más nincs, de nem is szokott elállítódni. De pl a polski fiaton a dobfék nagyon gáz. Semmi ilyen állíthatóság nincs, se csavar se semmi. Ott is csak betétet lehet cserélni. Annyival könnyebb csak a polskin hogy nem kell lehuzatni a fékdobot. Kézzel levehető. Minden más szempontból szarabb a javíthatósága. Az én kacsám nagyon precízen be van állítva a fékeket tekintve. Nálam inkább csak a függőcsapszegek gázak kissé. Gyere egyszer el de tényleg, hadd lássam a kacsád és megnézhetem a féket majd ha aktuális. Mikor lesz a vizsga? De mire Pestre érsz elállítódhat. Felejtsd el a Pesti utat majd megadom személyesen az itteni címet. 

Előzmény: svedmalac (2806)
svedmalac Creative Commons License 2017.06.23 0 0 2806

Azért ezekre a régebbi gépekre illene valami könnyebb és tényleg nem trükközésekkel teli vizsgát alkalmazni...

Nem azt mondom, hogy ne fogjon a fék, meg ne legyen jó a lámpa, stb., de sok helyen amit művelnek...

 

Én jártam úgy, hogy a kacsára minden lengéscsillapítót kicseréltettem tök újra.

Rá két napra mentem állapotfelvételre, közlik hogy 33%-os a jó része. Mondom kizárt a dolog, mert zsír újak vannak fent.

Akkor valami más, de nem jó. Megyek vissza a szervizbe Tökölre (anno az volt a legjobb a környéken, a mai napig az ottani szerelő a tudora a gépnek, ha kell), leveszik, nézik, tök jó. Visszarakás, újabb próba.

Hát ismerős által lett jó végül az állapotfelvétel és a vizsga is, mert amúgy nem. És hiba nélkül, tényleg jó géppel közlekedtem minden nap munkába, Pestre, Alföldre, Európába (Róma, Nizza, Párizs, stb.). Azért ez vicc!

 

A másik sztorim ugyanez, csak a hátsó fékekkel. Betétcsere, tisztítás, új olaj, minden, ami kell. Fater mondja, van ismerőse az Autóklubnál, nem lesz gond.

Előtte eső volt, nem volt jó a fék a műszerek szerint. Ott vasalták szegényt az orrom előtt az udvaron. Gondoltam, ha ez az ára, hát legyen. Ezután sem volt jó.

Ekkor a barma elkezdte volna levenni a hátsó dobot, hogy megnézi, mi a baj. Én akkor már úgy voltam, hogy nekimegyek.

Fater mondja, nyugodj már le, mégis ő a szerelő. Gondoltam rendben, lesz, ami lesz...

Nem tudta levenni! És nekiállt volna vésővel, meg kalapáccsal, hogy "megindítsa"!

Na két ütés után mondtam azt, hogy akkor ez itt állj!

Mondtam az idiótának, hogy az oké, hogy esetleg leveszed, de hogy rakod vissza? Ugyanígy?

Szóval borzalmas nagy tudatlanság van a mai napig ezekkel a régebbi autókkal kapcsolatban.

 

Sajnos ezért járok Pestre a mai napig vizsgázni (annyira nem sajnos, mert legalább megy egyet, a szerelő Zsoltit mégis látom, na meg átmegyek a vizsgán), mert ennyire kókler rendszer az egész.

 

Erről a Norbinak is volt már irománya valamikor, emlékszem rá...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!