Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

monitorface Creative Commons License 45 perce 0 0 2643

Üdv Mindenkinek !

Meg tudná írni valaki a Gröb Attila elérhetőségét ?

Előre is köszönöm, üdv !

monitorface (2CV 1988)

svedmalac Creative Commons License 5 napja 0 0 2642

Egy idősebb kollégámnak meséltem a sztorit...

Kapásból azt a választ kaptam, hogy zárlatos az akksi... (???)

Kérdezem, hogy ez meg hogy jön ide akkor?

Aszongya, neki ugyanez a gondja volt régen a Zastavájával, sokat szívott vele, ugyanezek voltak a tünetei. Cserélte az akksit és jó lett a gép.

Hát jövő héten elviszem egy terheléses próbára, kíváncsi vagyok...

Előzmény: svedmalac (2641)
svedmalac Creative Commons License 2016.08.16 0 0 2641

És a mai sztori...

A gép állt kb. 22 órát, este 8-tól másnap 6-ig. Ekkor értem haza a melóból, volt eső is, jöttek hírek jégről is, szóval mielőbb be akartam röffenteni, hogy ha lehet mégis garázsban aludjon.

Lementem, szivató, kulcs elfordít és kb. a harmadik tekerésre azonnal indult.

Aztán kb. 3-5 percet mentem vele a garázsig és beálltam. A szivatót elkezdtem finoman visszanyomni és teljesen sikerült, az autó nem állt le, magához képest szépen duruzsolt. Ezt nem tudtam hova tenni...

Aztán leállítottam, majd simán így, szivató nélkül pöccre indult.

Ezt már volt, hogy eljátszotta velem...

Aztán ha épp két hétig nem érek el hozzá, akkor kezdődik újra a mizéria. 

Na ha erre valakinek van valami tippje, arra vevő vagyok :-)

Előzmény: svedmalac (2640)
svedmalac Creative Commons License 2016.08.14 0 0 2640

Na ma jártam a géppel.

AC nem adott üzemanyagot. Fecskendeztem a feljövő csőbe annyit, hogy tele legyen (3-4 adag belement).

Aztán a karbit kipucoltam, abba is tettem egy kicsi anyagot. Lényeg, hogy nehezen, de elindult.

Mentem vele kb. 25km-t, kicsit meghajtottam.

A szivatónak mindig félig kint kell lennie, mert különben leáll.

A túra végén elhoztam hozzám az udvarba (az autó amúgy máshol és garázsban lakik), hogy lemosom.

Na aztán innentől megint nem indul, kb. fél órát állt ösz-vissz.

Most az AC adja az anyagot, a karbiban is van, de csak teker és nem röffen be.

Előzmény: svedmalac (2639)
svedmalac Creative Commons License 2016.08.07 0 0 2639

Szia Norbi bácsi!

 

Élek és Szhelyen lakom még mindig, csak a meló meg a lustaságom mindig közbeszól a dolgoknak...

Valamit kell kezdenem a helyzettel, mert nem vagyok megelégedve a jószággal.

Az oké, hogy nagy nehezen beindítom (karbi teteje levesz, benzin, indítózás, stb.), de nagy macera. Ha áll pl. két hetet, nem indul, csak az előbbi módszerrel.

Ha elindul és meleg a motor, akkor meg megy szépen. Szóval a karbinál valami nem oké...

Tank, üzemanyag szűrő, ac tisztítva, ill. új. Csak a karbi maradt...

 

Most épp szabin vagyok, de nem tudok vele foglalkozni. Amint aktuális csörgök, aztán lesz valami!

 

Addig is köszi!!!

Előzmény: 2cvtech (2632)
svedmalac Creative Commons License 2016.08.07 0 0 2638

Az enyém 89-es portugál :-)

Előzmény: monitorface (2637)
monitorface Creative Commons License 2016.07.27 0 0 2637

1990. július 27-én gördült le egy portugáliai üzem gyártósoráról az utolsó Citroen 2CV

 

 

Elképesztő, hogy a modellt még 1948-ban mutatták be, és ahhoz képest kis változásokkal több, mint négy évtizeden át maradt gyártásban.

 

 

A 2CV különböző változataiból világszerte közel négy milliót gyártottak, voltak üzemek Franciaországban, Szlovéniában, Argentínában, Portugáliában, Chilében, Belgiumban, Spanyolországban amik ontották a Kacsákat, illetve azok furgon verzióit.

 

 

Az egyszerű, de robosztus autó igazi ikonná vált, ma is jól ismert, kedvelt modellnek számít. Nyilván az erős formaterv miatt lett annyira könnyen felismerhetővé az egész világon.

 

 

Ha belegondolunk a második világháború előttre visszanyúló fejlesztéstől micsoda változások voltak az autóiparban 1990-ig, megdöbbentő, milyen kitűnően állta a sarat a 2CV, ami utódmodelljét, a Dyane-t is túlélte.

 

 

Ma pedig már a Kacsa igazi legenda, ami nem csak egy autó, hanem egy életérzés is...

 

METYA Creative Commons License 2016.07.26 0 0 2636

Érdemes jó állapotút megvenni, mint valami bontószökevényt, amire aztán többet költesz, és soha nem lesz jó.

Linkeld be mire gondoltál, és segítünk.

Arra ne számíts, hogy veszel valamit 50-100 ezresért, és majd nekiállsz rendbetenni. Sok idő és sok sok pénz megy el rá.

Előzmény: -stukker- (2634)
senkisenormális Creative Commons License 2016.07.25 0 0 2635

Úristen!

Mikor kezdted el bontani szegény gépet?

Előzmény: 2cvtech (2633)
-stukker- Creative Commons License 2016.07.25 0 0 2634

Sziasztok!

Nagyon tetszenek a 2cv-k!

Mennyiért lehet(érdemes) hozzájutni használható példányhoz,amit lassacskán az ember rendbe tud apránként tenni?(Ahogy a tárca engedi)

2cvtech Creative Commons License 2016.06.16 0 0 2633

Sok év után újra visszajöttem a fórum oldalaira ..... :)

2cvtech Creative Commons License 2016.06.16 0 0 2632

Szia Svédmalac...... Nem tudom megkaptad e előző levelem, de én pl nem látom az írásom. Napokban írtam, hogy ha még Szombathelyen laksz, én megnézném a karburátor hibát. Évek óta ígérem, de nem tudtalak elérni. Te sem hívtál. Ha még itt laksz rá tudok nézni, persze nem biztos hogy meg is tudom javítani, de talán valamit lehet kezdeni vele. Én a karburátornál is a gyáritól eltérő beállítást használok. Ahogy a gyújtást is magam szabályoztam be. Ezzel pöccre indul a kocsi szinte mindig. Nekem ez nagyon fontos ha távirányítóval akarom indítani.  

Előzmény: svedmalac (2614)
citroen_ds Creative Commons License 2016.05.14 0 0 2631

Mivel csinálom a kocsit a műszakira, hátra kap új csapágyakat, mert van dobom amit felszabályoztatok, de abban rosszak a csapágyak. Mostani meg méreten alul lenne szabályzás után.

A csapágy szett darabja 10.300HUF/oldal, amiben a köv dolgok vannak: csapágy, szimering, anya.

Nem tudom te hol kérdezted, nekem ennyi lesz db-ja - a %-om.

Előzmény: benkoo (2619)
hurvinka Creative Commons License 2016.05.12 0 0 2630

"📷 Fotópályázatot hirdetünk! 📷
Készítsd el, vagy ha már megtetted, akkor keresd elő legemlékezetesebb, legkedvesebb "Citroënes" fotódat, s a kép címével együtt küldd el a citroentalalkozo@gmail.com címre.

 

A pályázó képek minden nap felkerülnek ide, (facebbok) egy albumba, ahol közönségszavazáson vesznek részt. A legtöbb szavazatot (like-ot) kapó Citroënes fotó készítője 2db találkozós pólót kap Mártélyon, vagy ingyenes részvételi lehetőséghez jut a találkozóra. Az első 3 helyezettet tárgyjutalomban részesítjük. 
A játék most indul, és május 31-én 20:00-kor zárul!" https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1185874701424588&set=gm.586104734882422&type=3&ref=3&ref_newsfeed_story_type=regular&action_history=null

benkoo Creative Commons License 2016.04.19 0 0 2629

köszönöm. a csavar meglett a neten végül,de a burkolaton még gondolkozom, mert igen az a gumis mállik ésa lemezeshez jár egy olyan lemez is ahol a hengerfej alatt körbezárja a hengert és elvezeti a hőt..lehet az jobb megoldás... vagy van különbség a hűtésben a két burkolat között?

Előzmény: citroen_ds (2628)
citroen_ds Creative Commons License 2016.04.18 0 0 2628

Burkolat:

Lemez '82 előtti, hangosabb

Préselt vmi '82 utáni, csöndesebb, de a hengerfejnél szétmállik a hőtől, nagyobb alátét kell.

 

Csavarok:

2db furat átm. 0,7mm-es hengerfejekre

1db furat átm. 2mm-es blokk

 

 

U.I.:

A fékprobléma megoldva, a főfékhengerben a kicsi szelepek karmantyúi, melyek nem voltak a készletben voltak a ludasak, abból is a hátsóé.

Műszaki vizsgabázison bemérve, mehet vizsgára. :)

Előzmény: benkoo (2626)
benkoo Creative Commons License 2016.04.18 0 0 2627

új kérdés: a hengerek oldalán a lyukas csavar ami rögzíti az olajcsöveket mekkora lyuknak kell lennie? mert rakom össze és két méretű lyukkal ellátott csavart találtam.

benkoo Creative Commons License 2016.04.17 0 0 2626

Üdv. kacsa motorburkolatból melyik a jobb a lemez vagy a gumis?vagy mi a különbség?

senkisenormális Creative Commons License 2016.04.09 0 0 2625

Vidd oda az egész motort, úgy, ahogy van! A csont üres motortömbön is van megmunkálnivaló, illetve szükséges lesz igazítani az olajszivattyú forgattyú felőli felületén, ha pedig a kerekeit szabályozzák, hozzá kell igazítani a házfedelet. Az pedig csak a motor öntvényéből megy.

Illetve a másik oldalon a nyomásszabályozó furatát fúrják meg, ahhoz gyártanak másik méretpontos dugattyút, hogy képes legyen a nyomást megtartani.

 

Szerintem nem kell itt sokat fényképezni, ledobod az asztalra, és kész. Tényleg szétszedik az orrod előtt, és megmondják, mire számíts.

Előzmény: benkoo (2624)
benkoo Creative Commons License 2016.04.08 0 0 2624

ma lefotózom milyen és csak kiderül....

Előzmény: senkisenormális (2623)
senkisenormális Creative Commons License 2016.04.07 0 0 2623

De, van benne gyárilag marás, mert a fogazás marós meló. Merugye térfogatkiszorítással dolgozik.

Asszem valami ilyesmire akartam világítani rája vagy 2 hete, deugye mennyivel jobb íze van a sikernek, ha az érintettben villan az isteni szikra...

Nyakunkon a Szent-György nap, megérdemelsz egy babérkoszorút!

Előzmény: benkoo (2622)
benkoo Creative Commons License 2016.04.07 0 0 2622

sima... de azért kérdezem nincs-e benne gyárilag marás.. mert ha nincs akkor az egész gond ott kezdődött, mert azt nem cserélték ki 6-7 éve...

Előzmény: senkisenormális (2621)
senkisenormális Creative Commons License 2016.04.06 0 0 2621

Há melyik tömít jobban?

Előzmény: benkoo (2620)
benkoo Creative Commons License 2016.04.06 0 0 2620

Még egy kérdésem lenne. Az olajpumpa belsejének milyennek kell lennie? Simának vagy mélyedésekkel telinek?

benkoo Creative Commons License 2016.04.05 0 0 2619

most nincs bárdinál... csak rendelésre..30000/oldal

Előzmény: citroen_ds (2618)
citroen_ds Creative Commons License 2016.04.04 0 0 2618

Szettben vegyél ott benne van a tömítés is.

Anno Bardinál vettem.

Előzmény: benkoo (2617)
benkoo Creative Commons License 2016.04.04 0 0 2617

Úgy néz ki megoldódik a felújítás! Kecskemét tudja mi ez...., de azért addig egy használt moci lehet beugrana ha már van 1,5 év műszaki rajta.

Hátsó kerékcsapágyat ki hol veszi? Csapágybolt? 

Előzmény: senkisenormális (2596)
citroen_ds Creative Commons License 2016.04.03 0 0 2616

A fofekmunkahenger lett felujitva (ketto garnitura, ami a kocsin van plusz egy tartalek) es a ket hatso fekmunkahengert is csereltem ujra mert az egyik szorult.

Az auto a kerekein allt a legtelenitesek soran. Kivancsisagbol emeltem meg es probaltam.

Ma osszerakom az egyik fofekmunkahengert a regi karmantyukkal, satuban hogy adja az olajat a hatso resz fele.

Előzmény: senkisenormális (2615)
senkisenormális Creative Commons License 2016.04.02 0 0 2615

Lentebb azt írtad, hogy főfékhenger felújítva, 2 munkahenger új.

Szóval, melyik munkahenger új, melyik karmantyúzott, melyik semmilyen?

 

Ugye nem levegőben lógó kerekű autó fékeit akartátok légteleníteni?

Előzmény: citroen_ds (2612)
svedmalac Creative Commons License 2016.04.02 0 0 2614

Köszönöm kérdésed és az infókat is!

 

Azóta nem volt időm vele foglalkozni, de hogy őszinte legyek, ennyire már nem értek hozzá...

Nyáron valamikor jó lenne valami konkrét hozzáértő segítség, ha valakinek lesz rá affffinitása :-)

Előzmény: citroen_ds (2605)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!