Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

2cvtech Creative Commons License 2016.06.16 0 0 2633

Sok év után újra visszajöttem a fórum oldalaira ..... :)

2cvtech Creative Commons License 2016.06.16 0 0 2632

Szia Svédmalac...... Nem tudom megkaptad e előző levelem, de én pl nem látom az írásom. Napokban írtam, hogy ha még Szombathelyen laksz, én megnézném a karburátor hibát. Évek óta ígérem, de nem tudtalak elérni. Te sem hívtál. Ha még itt laksz rá tudok nézni, persze nem biztos hogy meg is tudom javítani, de talán valamit lehet kezdeni vele. Én a karburátornál is a gyáritól eltérő beállítást használok. Ahogy a gyújtást is magam szabályoztam be. Ezzel pöccre indul a kocsi szinte mindig. Nekem ez nagyon fontos ha távirányítóval akarom indítani.  

Előzmény: svedmalac (2614)
citroen_ds Creative Commons License 2016.05.14 0 0 2631

Mivel csinálom a kocsit a műszakira, hátra kap új csapágyakat, mert van dobom amit felszabályoztatok, de abban rosszak a csapágyak. Mostani meg méreten alul lenne szabályzás után.

A csapágy szett darabja 10.300HUF/oldal, amiben a köv dolgok vannak: csapágy, szimering, anya.

Nem tudom te hol kérdezted, nekem ennyi lesz db-ja - a %-om.

Előzmény: benkoo (2619)
hurvinka Creative Commons License 2016.05.12 0 0 2630

"📷 Fotópályázatot hirdetünk! 📷
Készítsd el, vagy ha már megtetted, akkor keresd elő legemlékezetesebb, legkedvesebb "Citroënes" fotódat, s a kép címével együtt küldd el a citroentalalkozo@gmail.com címre.

 

A pályázó képek minden nap felkerülnek ide, (facebbok) egy albumba, ahol közönségszavazáson vesznek részt. A legtöbb szavazatot (like-ot) kapó Citroënes fotó készítője 2db találkozós pólót kap Mártélyon, vagy ingyenes részvételi lehetőséghez jut a találkozóra. Az első 3 helyezettet tárgyjutalomban részesítjük. 
A játék most indul, és május 31-én 20:00-kor zárul!" https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1185874701424588&set=gm.586104734882422&type=3&ref=3&ref_newsfeed_story_type=regular&action_history=null

benkoo Creative Commons License 2016.04.19 0 0 2629

köszönöm. a csavar meglett a neten végül,de a burkolaton még gondolkozom, mert igen az a gumis mállik ésa lemezeshez jár egy olyan lemez is ahol a hengerfej alatt körbezárja a hengert és elvezeti a hőt..lehet az jobb megoldás... vagy van különbség a hűtésben a két burkolat között?

Előzmény: citroen_ds (2628)
citroen_ds Creative Commons License 2016.04.18 0 0 2628

Burkolat:

Lemez '82 előtti, hangosabb

Préselt vmi '82 utáni, csöndesebb, de a hengerfejnél szétmállik a hőtől, nagyobb alátét kell.

 

Csavarok:

2db furat átm. 0,7mm-es hengerfejekre

1db furat átm. 2mm-es blokk

 

 

U.I.:

A fékprobléma megoldva, a főfékhengerben a kicsi szelepek karmantyúi, melyek nem voltak a készletben voltak a ludasak, abból is a hátsóé.

Műszaki vizsgabázison bemérve, mehet vizsgára. :)

Előzmény: benkoo (2626)
benkoo Creative Commons License 2016.04.18 0 0 2627

új kérdés: a hengerek oldalán a lyukas csavar ami rögzíti az olajcsöveket mekkora lyuknak kell lennie? mert rakom össze és két méretű lyukkal ellátott csavart találtam.

benkoo Creative Commons License 2016.04.17 0 0 2626

Üdv. kacsa motorburkolatból melyik a jobb a lemez vagy a gumis?vagy mi a különbség?

senkisenormális Creative Commons License 2016.04.09 0 0 2625

Vidd oda az egész motort, úgy, ahogy van! A csont üres motortömbön is van megmunkálnivaló, illetve szükséges lesz igazítani az olajszivattyú forgattyú felőli felületén, ha pedig a kerekeit szabályozzák, hozzá kell igazítani a házfedelet. Az pedig csak a motor öntvényéből megy.

Illetve a másik oldalon a nyomásszabályozó furatát fúrják meg, ahhoz gyártanak másik méretpontos dugattyút, hogy képes legyen a nyomást megtartani.

 

Szerintem nem kell itt sokat fényképezni, ledobod az asztalra, és kész. Tényleg szétszedik az orrod előtt, és megmondják, mire számíts.

Előzmény: benkoo (2624)
benkoo Creative Commons License 2016.04.08 0 0 2624

ma lefotózom milyen és csak kiderül....

Előzmény: senkisenormális (2623)
senkisenormális Creative Commons License 2016.04.07 0 0 2623

De, van benne gyárilag marás, mert a fogazás marós meló. Merugye térfogatkiszorítással dolgozik.

Asszem valami ilyesmire akartam világítani rája vagy 2 hete, deugye mennyivel jobb íze van a sikernek, ha az érintettben villan az isteni szikra...

Nyakunkon a Szent-György nap, megérdemelsz egy babérkoszorút!

Előzmény: benkoo (2622)
benkoo Creative Commons License 2016.04.07 0 0 2622

sima... de azért kérdezem nincs-e benne gyárilag marás.. mert ha nincs akkor az egész gond ott kezdődött, mert azt nem cserélték ki 6-7 éve...

Előzmény: senkisenormális (2621)
senkisenormális Creative Commons License 2016.04.06 0 0 2621

Há melyik tömít jobban?

Előzmény: benkoo (2620)
benkoo Creative Commons License 2016.04.06 0 0 2620

Még egy kérdésem lenne. Az olajpumpa belsejének milyennek kell lennie? Simának vagy mélyedésekkel telinek?

benkoo Creative Commons License 2016.04.05 0 0 2619

most nincs bárdinál... csak rendelésre..30000/oldal

Előzmény: citroen_ds (2618)
citroen_ds Creative Commons License 2016.04.04 0 0 2618

Szettben vegyél ott benne van a tömítés is.

Anno Bardinál vettem.

Előzmény: benkoo (2617)
benkoo Creative Commons License 2016.04.04 0 0 2617

Úgy néz ki megoldódik a felújítás! Kecskemét tudja mi ez...., de azért addig egy használt moci lehet beugrana ha már van 1,5 év műszaki rajta.

Hátsó kerékcsapágyat ki hol veszi? Csapágybolt? 

Előzmény: senkisenormális (2596)
citroen_ds Creative Commons License 2016.04.03 0 0 2616

A fofekmunkahenger lett felujitva (ketto garnitura, ami a kocsin van plusz egy tartalek) es a ket hatso fekmunkahengert is csereltem ujra mert az egyik szorult.

Az auto a kerekein allt a legtelenitesek soran. Kivancsisagbol emeltem meg es probaltam.

Ma osszerakom az egyik fofekmunkahengert a regi karmantyukkal, satuban hogy adja az olajat a hatso resz fele.

Előzmény: senkisenormális (2615)
senkisenormális Creative Commons License 2016.04.02 0 0 2615

Lentebb azt írtad, hogy főfékhenger felújítva, 2 munkahenger új.

Szóval, melyik munkahenger új, melyik karmantyúzott, melyik semmilyen?

 

Ugye nem levegőben lógó kerekű autó fékeit akartátok légteleníteni?

Előzmény: citroen_ds (2612)
svedmalac Creative Commons License 2016.04.02 0 0 2614

Köszönöm kérdésed és az infókat is!

 

Azóta nem volt időm vele foglalkozni, de hogy őszinte legyek, ennyire már nem értek hozzá...

Nyáron valamikor jó lenne valami konkrét hozzáértő segítség, ha valakinek lesz rá affffinitása :-)

Előzmény: citroen_ds (2605)
dyjani Creative Commons License 2016.04.02 0 0 2613

Most jutott eszembe,keményen benyomni a pedált és úgy tartani,akkor veszik-e a nyomás ?Én pár éve jártam úgy,hogy a hátsó bal kerék nem akart fékezni, a pedál pedig lassan engedett mire kiderült,hogy a hátsó hid kivezetésénél megreped a fékcső.A folyadék pedig a hidba folyt és semmi nyoma nem volt.Fel is adta a leckét mire megtaláltam hol is szivárog.Túlette a korrozió pont a hidból kivezető tömitésben. Normális,hogy ott levegőt is szippantott visszaengedésnél.  De lehet pl.olyan is,hogy az adott kerékhez vezető fékcső valamibe beleakadt(kicsi az esélye)és "megtört",igy kevesebb folyadékot enged át,legalábbis késik a fékezéssel.De ha eddig ilyen baj nem volt,akkor más lehet.

Előzmény: citroen_ds (2612)
citroen_ds Creative Commons License 2016.04.02 0 0 2612

Ok, akkor egyre gondoltunk, ami gumi volt az mind csere.

Légtelenítés meg nem "maszatolva" ment, annyira hogy az olaj is ki lett cserélve, hogy friss legyen a rendszerben.

2 munkahengerben cseréltem ki a tömítéseket, olyan célból hogy legyen tartalékban a polcon. Az hogy mind a kettő készlet rossz, nem tudom elhinni.

Ma tovább ment a szenvedés, első fékek jól fognak, kb 10 mm lenyomása után (fel volt emelve az autó) az elsőket meg sem lehetett mozdítani a hátsó kerekek még forogtak, kb. a pedálút felénél kezdett el halványan fogni, kb a 3/4énél már fogott hátul is.

Leellenőriztem a főfékhengert jól raktam össze, hátul jól vannak beállítva a pofák, az új munkahengerek dolgoznak, csövek sehol sem sérültek meg.

Jól kötöttem be a csöveket.

Tanácstalan vagyok. :(

 

Előzmény: senkisenormális (2611)
senkisenormális Creative Commons License 2016.04.02 0 0 2611

A főfékhengeren a kis hatos műanyagcsövecskék, amik gumiágyban vannak. Ezekre mennek a gumicsövek a kiegyenlítő tartály felé.

EZek a gumiágyak szívatósak – legalábbis azok szerint, akik megbirkóztak már a trémával.

 

Tehát: Ha tényleg le lett légtelenítve (nem csak maszatolva így-úgy) a fék, ennek ellenére levegő kerül a főfékhengerbe, akkor vagy szar a karmantyúkészlet, vagy ezeken a csonkokon pedálbenyomáskor (visszaengedéskor) falsot szív.

A szétszerelt hengeren végignéztél, nincs-e rendellenesen tükrösödött felület?

Előzmény: citroen_ds (2610)
citroen_ds Creative Commons License 2016.04.02 0 0 2610

Melyikre gondolsz?

Gumik amik mennek a csövekre, tartály tartója igen. :(

Előzmény: senkisenormális (2609)
senkisenormális Creative Commons License 2016.04.02 0 0 2609

A főfékhenger tetején lévő kiegyenlítő csőcsonkokat cserélted?

Előzmény: citroen_ds (2606)
citroen_ds Creative Commons License 2016.04.02 0 0 2608

LHM erre nagyon odafigyeltem hogy jot adjanak.

Előzmény: dyjani (2607)
dyjani Creative Commons License 2016.04.02 0 0 2607

LHM rendszerű minden fékszett,vagy UK-DOT ?

Előzmény: citroen_ds (2606)
citroen_ds Creative Commons License 2016.04.01 0 0 2606

Találós kérdés:

Adott egy 2cv6, főfékhenger felújítva, hátsó munkahengerek újak, pofák beállítva, eleje is rendbe rakva, olaj lecserélve és lelégtelenítve a rendszer, többször elvégezve a légtelenítés.

A pedál 5 perc múlva 3/4ig benyomható és ott fog a fék, 2ik benyomásra már fent fog és minden ok.

Levegőre gondolok, de hol bújt el? Kicsavartuk a légtelenítőket és hagytuk had dolgozzon a gravitáció, volt benne levegő, kb 10 perc után jelent meg jobb hátul. Volt sok ideje hogy kijöjjön, mert ráértünk.

A pedál és fék mutatványa ugyan az maradt, nem változott.

Csövek nem sérültek, próbára raktam másik felújított főfékhengert, légtelenítés megtörtént, hiba maradt.

citroen_ds Creative Commons License 2016.04.01 0 0 2605

Érdeklődnék, hogy megoldódtak a gondok?

Egy kis szösszenet, érdekesség a karburátorral kapcsolatban:

Más miatt kotorásztam a neten, ne kérdezzétek hogyan találtam meg az oldalt én sem tudom.

Szóval RTA nevű könyv olyan mint a Haynes, csak francia ott van egy kis NOTE (Megjegyzés:) a dupla karburátornál volt egy kis széria, amelynek a beállítása eltér az írt 18mm-től és ez is tud egy kis szopórollert okozni az indításoknál (hideg/meleg motor).

Azt írja, hogy ezeket a karburátorokat (úszót) a szokásostól eltérően kell beállítani 21+/-1mm.

Megér egy próbát.

Előzmény: svedmalac (2572)
dyjani Creative Commons License 2016.03.31 0 0 2604

A kacsamotor olaj nélkül még egy kilómétert se megy.Az egyik haveromnak a kacsáján megütötték műszaki közben a karterdugót.A barbárok nem gondolták,hogy a fékpadon nagyot huppan és lecsapott a karterra.Persze megrepedt a dugó mellett,nem vette észre az olajszivárgást.Alig ment pár kilómétert,mire a szembesütő napon észrevette az olajlámpát,el is tört az egyik hajtókar.Abban a motorban nem is maradt egy darab sem épségben.

Előzmény: benkoo (2602)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!