Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dyjani Creative Commons License 4 napja 0 0 3041

Azért mondom...ott a helye a kacsának.A szervezők 1oo tonna élelmiszer és 3o.ooo liter sör elfogyasztását "saccolják" azokra a napokra.....

Előzmény: GSdriver (3040)
GSdriver Creative Commons License 4 napja 0 0 3040

Csak már ott tartanánk, hogy rajta lenne a sajátján. Nagyon készülünk Samoborba.

Előzmény: dyjani (3039)
dyjani Creative Commons License 4 napja 0 0 3039

Bocsánat,elsiettem....aki pedig helyrerakja,ő bizonyára tudja mi a teendő.

Előzmény: GSdriver (3038)
GSdriver Creative Commons License 4 napja 0 0 3038

Ez csak "szerelőalváz" nem a sajátja. Az másutt várja sorsának jobbra fordulását a motorral váltóval és a futóművel. Ha kész a lakatolás meg a festés, akkor fognak találkozni. :)

Előzmény: dyjani (3037)
dyjani Creative Commons License 4 napja 0 0 3037

Ha már így áll,akkor érdemes "leválasztani" a kasztnit az alvázról.Maximum 2 órai pluszmunka ,de később visszatérül mert minden szépen hozzáférhető,korroziómentesíthető.

Előzmény: GSdriver (3036)
GSdriver Creative Commons License 4 napja 0 0 3036

Jó közelítés ... ;)

 

dyjani Creative Commons License 5 napja 0 0 3035

Nem tudom milyen állapotban van,de ilyen "koppasztás"biztosan jót tenne.

Előzmény: GSdriver (3034)
GSdriver Creative Commons License 2019.01.12 0 0 3034

Most inkább hasonlít Tásra miután a kis Vukkal ebédelt ... :)

Előzmény: GSdriver (3033)
GSdriver Creative Commons License 2019.01.12 0 0 3033

Majd tavasszal, amikorra kinő az új tollazata ... :)

Előzmény: dyjani (3032)
dyjani Creative Commons License 2019.01.11 0 0 3032

Gratulálok a kacsához !

 Bármilyen szárnyaszegett is,be lehet mutatni.Úgy látjuk majd,hogy milyenné fejlődik .

Előzmény: GSdriver (3031)
GSdriver Creative Commons License 2019.01.10 0 0 3031

Szia! Kis szerencsével addigra készen lesz a kacsa. Most még eléggé szárnyaszegett ... 

 

Előzmény: dyjani (3030)
dyjani Creative Commons License 2019.01.08 0 0 3030

Üdvözletem András !

 Kellemes érzés néhány betűt is olvasni egy régi ismerős szavaiból!Zákányszék óta alig hallottam Felőletek.

Nem tudom,olvasod-e néha a CFS-t,ezek még mindíg olyan kelekótyák,naponta szinte 5o-6o citromos jelenik meg a fórumon,de még mindíg vagyunk vagy kétezren,habár igazi aktív tag olyan pár százra tehető.Az is igaz,hogy az új tagok fiatalok is meg fiatalab Citroenekkel jelentkeznek,ami kevesebb lehetőséget ad a "bütykölésekre",így kevesebb is a mondanivalójuk.

Éppen tegnap kezdte Zmiks (Misó) szervezni a hetedik Bácspalánkai általános Citroen találkozót május elejére.

 

Előzmény: GSdriver (3029)
GSdriver Creative Commons License 2019.01.08 0 0 3029

Ontopic lettem. :)

2cvtech Creative Commons License 2018.12.31 0 0 3028

Így utólag inkább kicsit ostobaság volt, mint bátorság. Vártam volna picit és nem mindjárt olajat neki.... De legalább ismét volt olajcsere, ez évben ez a második áprilisban volt teljes olajcsere, sőt egy fél olajcsere is volt májusban, szóval jah, jövőre ráérek olajat cserélni. De úgy január vagy februárban olajgombát cserélek, az a biztos. Ahhoz le kell venni a vezető oldal felőli sárvédő lemezt, a motor tartó két csavart alúl meglazítani, hidraulikus emelővel kicsit megemelni a motort és máris hozzáférni az olajgombához. Valaki korábban nekem azt mondta, hogy ki kell venni ahhoz a motort. Hát csak szedje ki, nekem elég a fentieket levenni, meglazítani. Dehogy veszem ki a motort. És mivel nálam ily fontos szerepe van az olajgombának, ezért cserélem majd, mert amúgy ha lágyult is, nagyon kezdeti stádiumban van. Ha simán csak a piros jelző lámpa végett lenne a dolog, ráérnék vele bőven, de mivel indítás megszakítást végez távirányítóról való indításkor, ezért inkább kicserélem mihamarább......

Előzmény: svedmalac (3027)
svedmalac Creative Commons License 2018.12.31 0 0 3027

A bátor fiú :-)))

Előzmény: 2cvtech (3026)
2cvtech Creative Commons License 2018.12.29 0 0 3026

A kacsa ma mocskosul megszivatott. Elég fa humora van a vasnak.  Tavaszias jó idő volt ma. Gondoltam megjáratom, kicsit meghuzatom, néha ki kell hizatni, úgyis kiméletesen járok vele, néha mennie kell jobban, felmegyek a Kőszegi szerpentin útra majd vissza a velemi falunál lejöve a hegyről jövök vissza. Szokásos út  ez nálam évente többszőr megcsinálom ezt. Oda -vissza olyan 50 kilóméter. 80 Km-ig gyorsultam. Hegymenetben néhol kicsit igencsak erőtlen volt, vagy lehet vezetési hiba volt tőlem, hogy előtte nem kellően gyorsítottam, de egy helyen eggyesig vissza kellett váltanom. Korábban ezt a kanyart kettesben még éppen elvitte, ma nem. Felérve a pihenőhelyre, alapjáraton bejelzett az olajgomba, nálam ez sípol is, sőt ha távindítva lett volna beindítva az indítómotor is beköszörült volna, ugyanis létfontosságu szerepe van az olajgombának, ez mikor elalszik oldja az egyik indító relét, több relé is van illetve eléggé sok, de a fő áramkör az olajgombán át megy. Ha nem old, akkor megy tovább az önindító. Gázt adva elaludt az olaj jelző, de alapjáraton bejelzett. Ilyet még soha nem csinált. Már cseréltem olajgombát, ami jó mert előte egyszer sem csinálta. Gyorsan megnéztem a pálcán az olajszintet. Az alján volt csak egy cseppnyi fekete olaj, felette csak átlátszó elkent filmrétegszerű. Én hirtelen azt hittem elment a motorolajom, szinte az összes. Gyorsan megnéztem ahol állok nincs e olajfolt, majd a kipufugót, hogy milyen füstje van. Egyik helyen sem láttam olajra utaló nyomot. De én innentől abban a hiszemben voltam, hogy elment az olaj. Volt nálam két flakon olaj, egyikben háromnegyednyi új olaj, a másikban félnél picivel több használt olaj. Mind beleöntöttem. A hiba jelenség megszűnt. Gyorsan hazafelé vettem az irányt. Ameddig csak tudtam leállított motorral gurultam, mert két dolog lehetett most és egyik sem kedvező: Vagy az van, hogy a korábban felső szinten levő olajszintre ráöntöttem most másfél liter olajat, ami nagyon sok, vagy öszesen van másfél liter bent ami viszont eléggé kevés. Alacsony fordulaton jöttem haza, országúton is max 55 km es sebességgel. Útközben egyik benzinkúton vettem 3 liter olajat. Több mint 7000 Ft volt.Hazaérve csináltam egy gyors olajcserét. Meglepő módon sok olaj jött ki, tehát volt benn bőven olaj. Ez a jobbik eset, nem tűnt el az olaj, nem ette meg, nem folyt el. Most megfelelően a felső szintig van benne vadi új olaj. Mind gázon jó a hangja mind alapjáraton. Egészen alacsony alapjáraton sem jelez be az olajgomba. Nem tudom mi volt ez. Pár napja közvetlen a karburátorba öntöttem több deci benzinadalékot, amitől nem egyszer le is fulladt, megfulladt a kocsi. Át akartam mosatni a benzinrendszert vele. Arra gondolok ebből jutott be az olajba is, esetleg felhigult. És most hogy meghajtottam jobban most jött ki a dolog. És én is elkövettem egy nagy hibát. Ott fent a hegyen, leállítást követően azonnal néztem meg az olajszintet, pedig a hiteles állapot úgy 10-15 perc állás múltán van.  Jelenleg minden jó, nem csöpög, nem eszi, nem lustult el az olajgomba, szóval nem tudom mi volt ez, de több mint 7000 Ft elvitte. December végén még nem csináltam olajcserét, hát most igen. Megtréfált. De a benzinadalék direkt beöntés torokba, szerintem nem volt mégsem olyan jó ötlet, én erre gyanakszom, hogy lejutott és felhigult az olaj. Vagy sikerült jobban felmelegíteni és ezért. Elől a ventillátor előtt van egy házilag vágott téli sapka rajt, tehát nem 100% os a hűtés. Ez is lehet egy ok. De a hangja most ha lehet mondani olajcsere után még dallamosabb. Zenél a motor nagyon finoman jár :)) 

2cvtech Creative Commons License 2018.12.24 0 1 3025
2cvtech Creative Commons License 2018.12.24 0 0 3024

Szia " GABOR MMM" !

Előttem szólók már leírták mire figyelj, én csak megerősíteni tudom mindezt. De a legfontosabb amire figyelj az az alváz állapota, minden más másodlagos. Az alváz sajnos megrogyhat, ez kacsabetegség, minden harmadik kacsa így jár szinte. Én is átestem ezen, nekem is megrogyott a kocsi eleje. Te ne járj így.

                íme a történetem:

1995 ben vettük Zalaegerszegen. Expressz, vagy Bazár (Vasi Bazár) újságban úgy volt meghírdetve, hogy mesés állapotban eladó, sárga citroen 2cv special. Nos kívűlről, valóban mesés volt, se egy rozsda, se egy horpadás, se egy karc nem volt rajt (jó alap volt a mai tényleges mesés állapothoz). Viszont még nálad is kevesebbet tudtam róla, és nem volt internet, sem ez a fórum hogy bárkit is megkérdezzek. Gyönyörű csillogó sárga, makulátlan szakadás és folt mentes fekete bőr tetővel. Álmaimból lépet ki ez a kocsi, ez a látvány. Ráadásul a motor is szépen járt, az is hibamentes volt, hallk járás, tehát kipufogó is rendben volt. Megvettük. Fel se tűnt, hogy már vételkor rogyott volt az eleje. Inkább csak egy jelenség zavart, hogy kicsit nehéz volt tekerni a kormányt illetve tekerés közben néha nyikorgott. Mint utóbb kiderűlt, feszítette az alváz lefele rogyása a kormányrudat. Végűl egyszer eltört a kormányrúd, épp hazaérve valahonnan. Azt vettem észre, hogy többet kell tekerni hogy forduljon a kocsi. Már akkor elvált az anyag, csak az éles peremek összeérésekor adta át a tekerést. Apám meghegesztette, ráadásul úgy, hogy egy citroen Gs csuklót kapott, ettől a gyárinál is könnyebb tekerni és követte a rogyást, tehermentesült a kormányrud. Az alváz törés még mindig rejtve volt előlünk annyira a szerelem a kocsi iránt elvakított. 1996 ban elmentem Pestre, a citroen klub jubileumi találkozójára, nekem az 250 kilóméter csak oda. Ott megkaptam, én voltam a "legbátrabb" kacsásnak nevezve, hogy törött alvázzal eljöttem. hazaérve szétszedtük, de a kaszni maradt rajt az alvázon, csak a motor lett váltóstul kivéve. Apám szintén nagyot alkotott. Erős hosszú szögvasakat hegesztett be a hajlott íveknél, persze előtte, kiegyenesítettük, saját súja illetve kis rásegítéssel vissza lehetett egyenesíteni. Középen volt megemelve a kocsi így az eleje szabadon lógott a levegőben. Minden oldalról alulról, felűlről szögvasak kerültek be. Azóta a hegesztés óta eltelt 22 év, de egy milliméter változás sincs, se repedés a hegesztés körűl. Tökéletes munka !!! Az idő bizonyította, hogy jó munkát végeztünk.

Azóta én csodát műveltem ezzel a kocsival. A leg híresebb, leg felszereltebb, leg bulisabb kacsa lett az országban, de európában sincs párja. Olyan elektronikai tuningot kapott, nehéz lenne felsorolni milyen dolgok funkciók kerültek bele. A legnagyobb fejlesztésem említeném meg a távindítást. Kis kulcstartó méretű távirányítóval 30-40 méterről beindítható, leállítható, lámpa fel-le kapcsolható és hápogtatható. Az állapota messze kiválló. A motor szinte zenél, olyan jó hangja van (gyűrűztem olyan 8 éve). Rozsda nincsen egyenesen nulla. Horpadást karcot sem szereztem azóta se rá. Télen nyáron garázsban áll. lefüggönyzött eleje van a garázsnak, tehát a szél se fúj be. Csak száraz időben használom. A kacsán kívűl, még két autó van a nevemen, szóval olyan nincs hogy ennek esőben, hóban kelljen mennie. kb 5 éve havat nem látott . Február elsejétől még híresebb lesz. Reklámfilmben szerepel egy csoki reklámban. Ezt februártól sugározza majd az összes magyarnyelvű adó. December hatodikán vitték fel forgatásra trélerrel. Én is mentem. 250-270 kilóméterről felvitették, pedig ott Pesten is lett volna kacsa, de nem ilyen. Ilyen csak egy van az országban. Ezt a szervező mondta.

 

"Minden jó, ha a vége jó", ezt mondja a mondás. Egy rossz kezdettel indult, és a leghíresebb legjobb, leg extrább kacsa lett. 

Ez egy valódi szerelem ez a kacsa, részemről :)) Szóval a legfontosabb amit megnézz az az alváz, aztán a motor és rozsdásodás. Ennyi,,,

Előzmény: gabor_mmm (3018)
svedmalac Creative Commons License 2018.12.21 0 0 3023

Nem azt írtam, hogy mutassa meg a pénztárcáját...

Sajnos tudomásul kell venni, hogy pénz is kell hozzá, persze egy kis ügyességgel egy része meg is spórolható.

És természetesen mindenki saját maga dönti el, mint ahogy írod is...

Előzmény: dyjani (3022)
dyjani Creative Commons License 2018.12.21 0 0 3022

Én szándékosan nem akartam(nincs is jogom) a pénzügyi részt említeni.Azt mindenki sajátmaga döntheti el.

Csak egy példa:ha új alváz kell,akkor már bizony sok-sok elem is cserére szorul.

Van egy érdekes dolog például nálam:35 évig nem kiméltem,egyetlen autó volt a házban,télen -nyáron sárban-hóban mindennapos terhelésnek volt kitéve.Bejártam vele fél Európát,sohasem hagyott cserben.Mindkét lányom,a nejem is imádta.Tehát négyünket is kiszolgált.De nem titkolom,hogy 6 motor lett cserélve.Igaz nem újak,de működöképesek.Az első motor 12 évig birta.

Amióta "restaurálva" lett,hét éve még talán a széltől is óvom.Csak Citroen találkozókra járunk.Sokszor felvetem magamban,hogy ez már beteges.Itt Szerbiában még van jópár,igen sok kacsás ismerősöm van,akik minden nap

használják is.

A hetvenes években Zentán volt eladóközpontja a Koperi Cimos-nak,legalább 1oo 2CV,Ami 6 valamint Dyane 6 szaladt az úton,később még jöttek a Charlstonok(szintén 2 CV).

Ma már nincs egy Ami sem,2 darab 2CV meg még 4 drb Dyane 6.Ja és még 2 drb,Dyane DAK.

Előzmény: svedmalac (3021)
svedmalac Creative Commons License 2018.12.20 0 0 3021

Helyileg merre vagy?

A vásárlás/felújítás érdekes dolog. Kérdés, mennyi a max. rászánt összeg.

Ha pl. 1,5MFt, akkor értelemszerűen nem érdemes 800-ért venni egy olyat, amire költeni is kell...

Néha találni bontásra eladó autót olcsón, ami még működik is.

Irányárnak vannak jó külföldi oldalak új gyári és utángyártott alkatrész gyanánt, hirtelen a franzose.de jut eszembe.

A gyenge pont az alváz, de van pl. gyári gépeken készülő új galvanizált 11 év garanciával 900 euró-ért:

https://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Katalog/Chassis/ANR15000/

 

Szóval van mit mérlegelni, de egy imádnivaló jószágot kapsz cserébe.

És hát egyre nagyobb buli, mert sajnos szinte eltűntek az utakról...

Előzmény: gabor_mmm (3020)
gabor_mmm Creative Commons License 2018.12.20 0 0 3020

Üdv!

Nagyon köszi a választ. Én azt hittem, a 2. verzió nemigen létezik, csak az 1. vagy a 3., de akkor ezt fogjuk indulásnak becélozni. Arra gondoltam, hogy bogarászok francia apróhirdetéseket, hátha valami könnyebben beakad onnan, ahol sok van (volt). A motor felújításával kapcsolatban nincs parám, ahhoz értek, max. az igényesebb gépet igénylő dolgokat kiadom szakinak. A kaszni, meg a ravasznak tűnő eredeti futómű az, amiktől félek, úgyhogy amiket leírtál, pont nagyon hasznos tipnnek tűnnek. Köszi még 1x, és olvasgatom tovább az eddigi bejegyzéseket. 

Előzmény: dyjani (3019)
dyjani Creative Commons License 2018.12.20 0 0 3019

Üdvözlet !

Szivesen segítek,de nehéz tanácsot adni egy újdonsült kacsa rajongónak mert:

-megvenni egy restaurált gépet ,sok pénz,az árak olykor irreálisak de a vevő a megmondható,

-megvenni egy,még forgalomban resztvevőt,de sok munkát igénylő javítandót lehetséges,de sok munkát és   alkatrészt jelent,

-megvenni egy lelakott,éppen csak gurulót,sokszor visszaütős.

 Amire nagyon figyelni kell:

-Ne legyen az alváz "megrokkanva",ez leginkább észrevehető az első ajtók vertikális vonalainak   szabályosságánál,a küszöbök és a padló legelőször a vezető lábai alatt rozsdásodik ,

-semmi esetre se legyen előző "javításkor" a kasztni az alvázhoz heggesztve,

-az ajtók alja lehetőleg kevéssé legyen korrodált,

-a motor állapotára is kell figyelni,mert az alkatrészek borsosak,

-még érdemes megemlíteni kormánymű ,valamint a fékek állapotát.

 Egyenlőre ennyi.Bátorkodom ezt leírni mivel 42 éve van egy újan vásárolt,nehéz körülmények között használt Dyane 6 gépem.Kacsát akart az én nejem is,de akkor már nem volt új,mert elkezdték a Dyanet gyártani-

 Kérdeyni valaki,hogy mi köze a Dyanénak a kacsához ? Nos,az alváz,futómű,motor egyezik,egyedül a "ház" különbözik,ami mégis a kacsa javára billenti a különlegességet.

 Hét éve lett "restaurálva" sajátkezüleg,az utolsó csavarig szétszedva ,átjavítva,végül átfestve.A festést szakember végezte.Másfél évig dolgoztam rajta,sokba is került .Hogy megérte ? A gyerekeimnek biztos !

Előzmény: gabor_mmm (3018)
gabor_mmm Creative Commons License 2018.12.19 0 0 3018

Sziasztok!

Kacsa témában totálisan amatőrként fordulok hozzátok segítségért.

Természetesen végig fogom olvasni mind a 3017 hozzászólást - és tudom, hogy biztos volt már ilyen kérdés - de valaki - ha van türelmetek ilyesmihez - tudna adni gyors iránymutatást, hogy merre érdemes elindulni felhasználható, emberi összegből felújítható alapot keresni?

Első körben nem OT-s gép lenne a cél, hanem egyszerűen a felségem imádja, és szeretném valahogy megoldani neki. Fel vagyok készülve nagyon sok sk bütykölésre, és gondolom, olcsó se lesz. Előre is köszi.

2cvtech Creative Commons License 2018.12.15 0 0 3017

Nyugodj meg a Denso gyertyákban nem csalódsz. A legjobb. Mert japán. Minden ami japán az tuti.... Ők a munkájuknak élnek, önként bent maradnak ha valamivel nem végeznek. Ismerem a japánokat 6 éve tanulmányozom őket, modnjuk főleg a nőnemű egyedeket :)) A Denso gyertyák nálam jól teljesítenek. 

Jó bulizgatást kívánok. Utazgatsz akkor bőven

Előzmény: svedmalac (3016)
svedmalac Creative Commons License 2018.12.12 0 0 3016

Ez csak idő kérdése :-)

A héten dolgozok, vasárnap Szlovéniában borozgatok, a jövő héttől már lazább a helyzet.

Tegnap mentem pár kört a városban, miután kicseréltem a gyertyákat.

Vettem egy pár NGK B6HS-t, meg egy pár Denso WF20TT-t.

A Denso-kat tettem be, egyelőre működik :-)

Gondolatban már gyűjtöm a feladatokat tavaszra, nyárra. (alvázvédelem, kipufogó csere, ablakmosó nem megy, kerékrozsda kezelése)

Előzmény: 2cvtech (3015)
2cvtech Creative Commons License 2018.12.10 0 0 3015

Köszi... Valamikor nem találkozunk megint? 

Előzmény: svedmalac (3012)
2cvtech Creative Commons License 2018.12.10 0 0 3014

 

Szia. Köszi életem legnagyobb kacsás eseménye volt ez. Természetesen adok egy telefonszámot: 0620/98 37 296.

 

 

Előzmény: tomi2cv (3013)
tomi2cv Creative Commons License 2018.12.09 0 0 3013

Szia 2cvtech!gratula az eseményhez!!!Norbi...kaphatnék rád telefonos elérhetőséget?1kis segítségre lenne szükségem..előre is köszönöm

Előzmény: 2cvtech (3011)
svedmalac Creative Commons License 2018.12.09 0 0 3012

Ez nagyon király! :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!