Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Titti61 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 2941

Tud valaki Pécs környékén olyan szerelőt, aki akacsám hátsó hidjában lévő csapágyat ki tudja cserélni?

oldduck Creative Commons License 2018.05.09 0 0 2940

Szia! Tolna megyében. Kérlek szépen küldj egy üzenetet az oldduck@freemail.hu-ra és küldök képet.

Előzmény: Gy. Gyula (2939)
Gy. Gyula Creative Commons License 2018.05.08 0 0 2939

szia

Engem érdekelne a vezető oldali keret, Hol talállak?

 

Előzmény: oldduck (2938)
oldduck Creative Commons License 2018.05.07 0 0 2938

Sziasztok! Üléskerettel és minden más patinás alkatrésszel is tudok szolgálni, ha valakit érdekel.

Gy. Gyula Creative Commons License 2018.05.07 0 0 2937

Szia Tomi2cv

Esetleg megvan még a vezető oldali ülés vázad? Megvenném.

 

Előzmény: tomi2cv (2893)
Gy. Gyula Creative Commons License 2018.05.07 0 0 2936

Köszönöm megvettem!!!!

 

 

Előzmény: Léghűtés (2889)
2cvtech Creative Commons License 2018.05.02 0 0 2935

Május 1-én veterán és hobbi autós találkozón voltam. A kacsám nagyon nagy ász volt. Kimagasló sikere volt. Az érzés megfizethetetlen. 

klarigabi Creative Commons License 2018.04.30 0 0 2934
Előzmény: kezdőR+ (2821)
klarigabi Creative Commons License 2018.04.30 0 0 2933
Előzmény: Vsanyik (2908)
klarigabi Creative Commons License 2018.04.30 0 0 2932

sziasztok

Ha esetleg  valakit  érdekel .

https://www.facebook.com/groups/2123319414570486/

svedmalac Creative Commons License 2018.04.21 0 0 2931

A Protec-es cuccok tényleg jók!

Előzmény: 2cvtech (2930)
2cvtech Creative Commons License 2018.04.20 0 0 2930

Ma körülbelűl 8-9 ezer forint lement a torkán a kacsámnak. Olajcsere volt ma. Én évente cserélek olajat, akkor is ha csak pár 100 kilométert mentem 1 év alatt. Most se volt több néhányszáz kilóméternél. Két liter  Shell Helix  HX3 15W-40 olajat kapot valamint egy remek kitűnő ínyenc olajadalékot, surlodáscsökkentőt. Ez valami protect nano szemcsés adalék. 4600 .-Ft egy flakonnal de nagyon jó. Nem olcsó, de ezen nem spórolok soha.  Minden éven kap az oljba ilyet, már vagy 4 éve. És mintha az alapjárat megint emelkedett volna picinykét, olyan kitűnő. 

svedmalac Creative Commons License 2018.04.20 0 0 2929

Na végre ma megkaptam a felnit, holnap pucolás, szerencsére pótkerék :-)

A gumishoz is be kellene jutnom, közben Pestre is mennem kellene az ablakemelő miatt, aztán műszaki.

Közben meg most épp elég hülyén dolgozom, szóval nincs megállás.

Ezzel el is fog menni az idő kb. május közepéig.

Utána jön a külső-belső takarítás, mellette meg a kacsa a visszacsapóval. Szóval nem sikerül unatkozni :-)

Ha véletlenül mégis, akkor természetesen vagyok, de nem ígérem... 

2cvtech Creative Commons License 2018.04.17 0 0 2928

Ez a fecskendő is jó ötlet. Majd kipróbálom én is.  Valóban szívás az élet, minden nehéz, nehézkes én is tapasztalom. Készítem a kacsám, Május 1 én találkozóra megyek vele, és mindennek működnie kell na meg a szokásosnál is csili -vili-bb-nek kell lennie. Nem a szokásos retro majálisra, az ugyanis elmarad sajnos, hanem srácok szerveztek egy autos talit a kőszegi gokart pályánál. Kőszeg előtt van nem kell beérni a városig. Nincs kedved eljönni? kacsáddal? Jónak ígérkezik a dolog. Ha érdekel megírom a találkozás időpontját. 

Előzmény: svedmalac (2927)
svedmalac Creative Commons License 2018.04.15 0 0 2927

Értettem! :-)

 

Én ezt a karbi szeleptisztítást fecskendővel szoktam csinálni, egy kolléga tudott adni pár darabot.

Tele állapotban rátettem a szelep nyílására (pont passzol rá), majd ráütöttem a benyomó részére.

A hirtelen nyomás miatt szépen kivisz mindent. Szóval hatásos a dolog!

 

A C5 egyik felnije sajnos deformált, így most küzdök egy darab jóért (a kiszemelt megvan, csak az eladó kitalálta, hogy a posta ne viszi el). Pedig dehogynem :-))

 A deformált is javítható, de sajnos csak május közepe táján, de jó lenne már a nyárikat feltenni... Szívás az élet :-))

Előzmény: 2cvtech (2925)
oldduck Creative Commons License 2018.04.14 0 0 2926

Szia! Van egy alvázam ami patinásnak patinás és javítani valót is találni rajta. Annak idején saját lábán jött el.

Előzmény: cv csabi (2901)
2cvtech Creative Commons License 2018.04.13 0 0 2925

....rendben, szavadon foglak. Május vége után várom a jelentkezésed. 

 

Tettem fel egy videót mindenkinek ajánlom !!! Karburátort tisztítottam meg, pumpával. Nálam ez a fajta tisztítás tök bevált. Egyik fuvókát (tűszelepet) sem kell kivenni, pumpával átfújom őket oszt viszont látásra. És hogy használ e? De még mennyire !!!! Az alapjáraton visszább kellett vennem, mert olyan erős lett. Komolyan !!!! Ugyhogy nagyon aktuális volt már és eredményes!! Előszőr elektromos pumpával kezdtem el, de gyengének éreztem. Elővettem egy nagy kézi pumpát na az odafújt a kis szelepeknek. Szemembe is kaptam egy kis benzinadagot egyik jól célzott fújásnál. Ez a videón nem látszik. Néma videó én nem beszélek benne. A kacsám facebook oldalát jobbára külföldiek kedvelik, mégis milyen nyelven szólaljak meg? Angolul nem tudok beszélni.

A video facebookon érhető el a kocsim bemutató oldalán.

 

            https://www.facebook.com/151740928228012/videos/vb.151740928228012/1660879283980828/?type=2&theater&notif_t=page_post_reaction&notif_id=1523559526975274

Előzmény: svedmalac (2924)
svedmalac Creative Commons License 2018.04.13 0 0 2924

Ha májusban túl leszek a C5-ön, akkor jöhet a kacsaszezon :-)

Remélem május vége felé már minden belefér végre...

Előzmény: 2cvtech (2923)
2cvtech Creative Commons License 2018.04.10 0 0 2923

Szeretném látni a masinádat. Mikor találkozhatnánk. Segítek a lámpa hibában is ha gondolod. Most már nagyon ideje lenne találkoznunk. Én meg ma viszem a kispolskim fékmérésre. remélem jó, mert én meg azzal szenvedek egy ideje. És már nagyon rühellem.

 

Előzmény: svedmalac (2922)
svedmalac Creative Commons License 2018.04.10 0 0 2922

Erről a piros kacsaseggről rémlik, hogy írtál már...

Lehet, hogy a tulaj már nem is él???

Vagy csak tönkrement a garázsajtó? :-)

 

Tény, hogy nagyon keveset használom a gépet, de amit muszáj volt megtenni (mosás, beindítások, új akksi, új fesz. szabályzó, néha pár kör), azért azok megvoltak.

Természetesen minden olajcsere, ilyesmi rendben. 

Az idén tényleg többet foglalkozom vele, érzem hogy kell! 

A benzin visszacsapót majd be kellene műteni, emiatt keresni is foglak (mert mittudomén, hogy hova kell), jót fog tenni neki.

A jobb hátsó lámpa nem világít jelenleg, annak is utána kell néznem, aztán a legdrágább kihívás az új gumik lesznek, kb. 12 éves Firestone van rajta.

Ránézésre hibátlanok, amennyit megyek velük még talán 1-2 év belefér.

 

Most épp a C5 alufelnik tisztítása van porondon, kb. 4 óra kemény meló darabja és csak most jön a második (sósav, stb.)...

Aztán Pesten ablakemelő javítás, majd műszaki. Ezután jöhet a kacsavilág! :-)

Előzmény: 2cvtech (2918)
2cvtech Creative Commons License 2018.04.08 0 0 2921

 

  Hello Kacsások......

 

itt egy újabb kis zenés videó a drága kis kacsámmal a főszerepben. A zene teljesen a saját művem mivel én 6 és fél éve Hawaii gitáros vagyok, de inkább már Hawaii zenész nem csupán gitáros, mert a dobot ritmust egyébb hangszerelést is mind Hawaii stílusra építem fel a zenéimben. Egzotikus hawaii zenéket komponálok. A videóban a Hen Hawaii-s dolgok is a zenémhez tartoznak. Mozgó és álló képeket szerkesztek a zenémhez....

 

Elmentem egy karikára a környező vidékre kacsázni, hogy ezt a videót elkészíthessem. Sok munka volt mind digitálisan, videó szerkesztés, vágás-beillesztés effektek, stb, mind a valóságban a kocsit mozgásban felvenni, mindezt egyedűl egy kameraállvány segítségével. De élveztem, mind a kacsát, mind ezt a saját zenét. Ezt a videót ez a zene ihlette. De tervben volt már, hogy készítek egy videót ami ötvözi a Hawaii zeném és egy kacsámról készült videót. Bár Hawaiira soha nem jutok el, nem baj a zeném házhoz hozza a Hawaii feelinget. A kacsa meg örök szerelem asszem........ 

https://youtu.be/rp3OdYjvcDg

2cvtech Creative Commons License 2018.04.07 0 0 2920
dyjani Creative Commons License 2018.04.06 0 0 2919

Nem okoskodom,csak segíteni szeretnék (úgy távolról).Nekem "könnyű )volt,mert darabokra szedtem a járművet,így hozzáférhető volt a kormányszerkezet.Ha valóban nagyon gyanús a baj,érdemes a kacsáből kiemelni a motort sebváltóval együtt(kb 2 óra munka plusz visszarakni),de akkor ugyanilyen kép lesz előttünk.Esetleg alváz hibák is észrevehetőek, javíthatóak.A kormányművel meg jóval kevesebb macera lesz kiszereléskor.Az egyik falumbeli haveré az utóbbi variáció volt. 

 

Előzmény: Vsanyik (2913)
2cvtech Creative Commons License 2018.04.05 0 0 2918

 

Sziasztok.

 

Igaza van az előttem szóló kacsás kollégának , Svédmalacnak. Valóban eme ritka járgány nagyon kihalóban van. 23 éve van kacsám akkor Szombathelyen 8 - 10 kacsa is megfordult. Mindet felírtam kerek lámpás vagy kocka, milyen színű, mi a rendszám. Mára mind eltűnt. Szó szerint, mert téged se látlak ám Svédmalac kolléga.... De neked mondanám a víztoronynál ahol a gokart pálya van ott a gyöngyös folyó túloldalán is áll egy piros kacsa, kb 13-15 éve áll mozdulatlanúl a garázsában, aminek ajtaja is mozdulatlanúl nyitva ugyhogy látszik a kacsa segge. Tudtál róla? Szívesen segítek bárkinek örömmel, nekem a fékszerelés megy jól, meg a csapszeg kiütés. Olajcsere lazán, stb... Alább olvasható kormánymű hibától a hideg is kiráz, belegondolva hogy hogy is állnék neki. Az a fő baj hogy nagyon mélyen, nagyon bellűl van. Ott a váltó vége, ott bukik alá a tűzfal, ott az alváz rögzítve a lengőkarokhoz, szóval rohadt nehéz hozzáférni. Valami javításom volt nekem is annó, de már nem is emlékszem nagyon rá. A kormány rudak tövében bent középen a "diókat" javítottam. Meg gumi távolságtartót cseréltem. A ,kormányrudakat úgy kellet lehuzatni kis lehuzatóval amit Pestről küldött nekem Grőb Attila, de munka végeztével vissza kellett postáznom, ugymond csak kölcsön kaptam. Nem tudom már hogy oldottam meg, szerintem befeküdtem a motor mellé. 

Épp most kispolskit javítok, készítem fel műszaki vizsgára, de kész vagyok tőle. Dobfék javítás kispókon. Úgy indult, hogy csak fékbetét csere mind a négy keréken. Kiderült, hogy a fékmunkahengerek is szorulnak, hátul egy egy dugattyú szorult. Hát kinyomattam határig amig olaj nem jön, hogy bezsírozzam, megmozgassam, de túlszaladt. Vagyis innentől légtelenítés vált szükségessé, mert kifojt az olaj. Csakhogy berohadt a légtelenítő csavar. Próbáltam sokféleképp elindítani, végül beletört. Vagyis új hátsó fékmunkahenger vált szükségessé. Csakhogy a fékcső ami hátul belemegy a hengerbe az is berohadt. A csavarrol eltűnt a villáskulcs illeszkedés a hatszög. Erőfogóval megfogtam a fékcső csavar bemenetet, miután áthoztam előre pár centit, úgy hogy levettem a fékmunkahenger tartó két csavart, tehát már csak a cső fogta. A fékhengert szétszedtem, dugattyúit kivettem, beledugtam egy erőkarnak való kisebb rudat ami belefért és azt kezdtem el forgatni, a fékcsövet erőfogóval szorítva álló helyzetbe tartottam. Így jött le végül a cső. Elmés nem ? Különben a fékcső is beletört volna. Elegem van a kispolski javításból. A kacsa könnyebben szerelhető valahogy így érzem......

 

A kacsa egy kultusz egy életforma egy szerelem. Nekem 23 éve tart már és csak erősödik......

 

Minél öregebb annál értékesebb. 34 éves a kacsám. 11 éves volt mikor megvettük, de bizton állíthatom, hogy sokkal de sokkal jobb karban van most mint akkor.  Akkor mesés állapotban lett meghírdetve. Rá egy évre 1996 ban mesésen tört el az alváz és vele együtt a belső kormányrúd többen a feszítő erő miatt. De olyan hegesztést szögvasakat kapott az alváz,  ami 22 év alatt egy milimétert sem engedett.  A kormány meg csuklós lett citroen Gs csuklót kapott, kisujjal kormányozható azóta.

 

Vsanyik-nak üzenem hogy az e-mailt megkaptam, küldtem a telefonszámom. 

 

 

svedmalac Creative Commons License 2018.04.05 0 0 2917

Szerencsére mindig előbukkan egy kacsás kolléga (sajnos csak akkor, ha baj van, de legalább felbukkan), és a gondok is néha komplikáltabbak az öregedések miatt is és a kezdődő generációváltással is. Arra gondoltam, hogy el kellene kezdeni egy megyénkénti vagy régiónkénti összeírást, ami két dolgot takarna:

1. Tudjunk róla, hogy megyénként kb. mennyi kacsa van, mennyiről tudunk, van-e olyan ismerős akinek van, stb... (az is érdekes lehet, hogy van kacsa, de "nincs")

2. Érdemes lenne lassan összeírni azt is, hogy kik azok a polgártársak, akik valamilyen szintű (legyen A,B,C pl.) szervizelésben jártasak, esetleg hajlandók lennének foglalkozni egy kacsával (persze meló meg egyebek mellett, ehhez igazodva) az olajcserétől elkezdve az utóbb említett kormánymű vagy akár még bonyolultabb dolgokig.

 

Az ok:

Kihalófélben van tényleg a jármű (10 évvel ezelőtti utcai látványhoz és találathoz képest), egy olyan kocsi, mely a kisebb pénzűek járgánya volt elsősorban.

Jó lenne, ha ez utóbbi minél tovább így is maradna és nem kellene csilliókért "szakemberhez" fordulni segítségért.

Sokszor épp ezért jön valaki e fórumra, de ez sokszor csak elméleti segítség, csináld ezt, meg azt. (Ez is fontos és köszönet minden ilyenért természetesen!!!)

Azokat az embereket lenne jó egybe összegyűjteni, akik hol ebben, hol abban konkrétan, fizikailag is tudnak mit tenni az autókért.

Az utóbbi éveket olvasva egyre több szükség lenne rá és egyre kevesebb szaki foglalkozik vele.

Szóval amíg nem válik drága autóvá, mint minden társa, addig léphetnénk!

 

A jó szándék vezérel és az, hogy ha lehet, ne kelljen minden időmet a kacsa köré szervezni.

Természetesen jól érzem magam, amikor szeretgethetem és szerelgethetem kedvemre, de közben dolgozok, másik autó is van, amivel törődni kell, lakás, gyerek, stb.

De emellett fontos családtag és ha gáz van, rögtön jár az agya az embernek, hogy na ezt most épp ki fogja megoldani vagy ki fog segíteni?

Szerencsére itt Szhelyen 2cvtech (Norbi) kéznél van és szerencsére '89-es "fiatal" kacsám van (bár sajnos épp a rengeteg egyéb dolgom miatt alig találkozunk), de nyilván tőle sem elvárható az éjjel-nappali elsősegély... :-)))

Most ugye kiderült, hogy répcelaki kolléga is van (számomra derült ki), neki is lesznek tapasztalatai, vagy már van rengeteg, stb.

 

Ha van vélemény, jöhet nyugodtan ilyen is, olyan is, de valamiféle adatbázisra szerintem szükség lenne, főleg amatőr, fél profi és profi hozzáértők valamiféle "listájára"...

dyjani Creative Commons License 2018.04.04 0 0 2916

Bocsánat,nekem Dyane-m van,már 42 éve vettem újan,pár éve restauráltam.De az alváz meg a futómü egyezik a kacsáéval.Minden alkatrésze darabokra szedve,a kormánymű is nagyjavitva.Még egy sajátgyártott citroenmotoros traktorom is fut már 32 éve...

Előzmény: dyjani (2915)
dyjani Creative Commons License 2018.04.04 0 0 2915

Legegyszerűbb próba,hogy a kormánykerék mozgatásakor ,középen a két kerékrúd illesztéseiknél előre-hátra mozognak.Akkor fogasléc perselye a hiba.Ha késik a "kormányzás",akkor a csigakerék a tettes.Ja persze,mindkét esetben kószálhatnak a kerekek.

Lehet egy harmadik betegség is,de az ritkábban,a kerékrúd csúszó négyszögei kopottak.

Előzmény: Vsanyik (2913)
dyjani Creative Commons License 2018.04.04 0 0 2914

Hűha,akkor a csigakeréknél is lehet baj.Estleg a csigatengely csapágya ment tönkre ha túl sokat ténfereg.A felső,kormányrúd felüli részen van a csapágy,alul pedig perselyes.Most nem részletezném a lebontást,kicsit macerás,de nem megoldhatatlan.Általában mint a többi Citroen.

Előzmény: Vsanyik (2913)
Vsanyik Creative Commons License 2018.04.04 0 0 2913

Dehogy tolakodsz. Örülök, hogy valaki reagál. Sajnos egy kisebb gödörnél is irgalmatlanul elindul a kerék össze vissza. Csapszeget kicseréltük, de úgy tűnik, hogy ez nem oldotta meg a problémát. Most kellene jobban szétszedni, de egy kicsit tartunk tőle, mert még sosem szedtük szét. Minden ötlet és infó jól jön. Köszi

 

 

Előzmény: dyjani (2912)
dyjani Creative Commons License 2018.04.04 0 0 2912

Helló ! Nem akarok tolakodni mivel nem tudom mi a hibája a kormányműnek.Valószínűleg a fogasléc vezetűgyűrűje kopott.Eredetileg bronz ötvözet.A fogasléc tengelyén van,ezt egy komolyabb esztergályos tudja javítani.Egy kicsit óykodnak tőle,mert a házat is le kell szabályozni belülről, ahhoz pedig speciális szerszám kell.

Előzmény: Vsanyik (2911)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!