Sziasztok! Nincs valakinek két eladó kacsa kereke? Egy csere garnitúrát akarok az Acadiane-ra, de csak kettő volt használható a tartalék kerekeim közül. Esetleg cserébe tudok adni GSA kerekeket ha valaki épp olyanokat keres.
Az enyémből nem kellett kiszerelni, szóval a szerkezetét nem ismerem, nem tudom mi akad és hova, de valahogy meg kell próbálni kiszerelni, legalább a összes csavart kivenni. Utána pedig egy türelmes kulcsmásolóra lesz még szükség. Speciális fogásokat a zármentesítéshez nem tudok sajnos, és azzal sem tudlak megnyugtatni, hogy az ajtózárhoz csináltatsz egy kulcsot és kész, mivel nekem is három féle kulcs van az autómhoz, valószínűleg gyárilag csak kettő volt.
Segítségre lenne szükségem. Van egy 1974-es Dyane 6 autóm, viszont nincs meg a kulcsa. Kormányzárban van, nem lehet vezetni. Mi lenne a legjobb megoldás, ami nem túl költséges és aránylag gyors is? Köszönöm előre is az ötleteket.
Ha nem idegenkedsz az FB-től, akkor ott létezik egy elég aktív "2cv Citroen Hungary" csoport. Ha pedig valamiféle "rendes" klubtagságra vágysz, akkor a "Kacsafészek" FB oldalt és a "Citroen Automobile Club Hungary" honlapját/FB oldalát érdemes felkeresni. Ide elég ritkán írnak manapság. Ettől persze még üdv az "ápoltak" közt.
Szerintem ezen a fórumon nincs olyan, hogy klubtagság. Nyugodtan írhat bárki, manapság nincs is nagy forgalom. Ha viszont mindenképpen klubtag szeretnél lenni azt valahol máshol kell intézni. Én magam nem vagyok klubtag, nekem ,,csak" egy Acadiane-om van. A váz-motor közös, de külsőre azért nagyon más ez a gép. Kb 20 éve egy 2CV felújításához lett véve donornak egy papíros másik autó, amiről a jó állapotú alkatrészek fel lettek használva. Annak az alváza volt oda, de mai szemmel, amikor azt látom, hogy komplett alvázat meg lehet venni nem kellett volna elpocsékolni azt az autót. A másik autó tulajának nem kellett, édesapám pedig szintén nem akart bajlódni vele így veszendőbe ment az alváz. Sok alkatrésze meg lett mentve, azok az elmúlt 10-12 év alatt beépültek más kacsákba, szóval nem lett olyan szomorú a történet a végére, de így nem lett kacsám...
Októberben elvittem a gépet a Győri börze kiállítási részlegére, legalább egy képet lőhettem volna róla. Az egyik szomszédom ráadásul egy háború előtt gyártott Citroen volt, de nem a ,,gengszter" Citroen Traction Avant, hanem valami még régebbi. Azokat nem ismerem. A gép megy, működik rendesen. Télen egyszer volt elindítva, még tavasszal eddig nem, szinte nem is volt jobb idő, mint január-februárban. De már nagyon érik, műszakira is el kell vinni, mert az közben lejárt. Jelenleg csak a környéken lehet vele óvatosan kerülni egyet-egyet:)
Az egyetlen ami kicsit aggaszt, hogy úgy tűnik, kezd elfogyni a hely a kacsában. Persze valójában nem féltelek, nyilván megtalálod majd az újabb ficsörök helyét is. ;)
Ahová viszem ott már jó ideje ismernek, nem új a vizsgabiztosnak a látvány, sőt apámat is jól ismerte, ő is oda vitte a családi kocsit. 12-13 éve ide viszem én is, meg a kispolskim is. A suzukimat idén máshova vittem. A kacsát idén továbbfejlesztettem, érdemes youtube-on megnézni a csatornámon a videókat. Youtube csatornám: hentronik
A 4 funkciós távirányítót 18 funkciósra cseréltem. És megvalósítottam, hogy távirányítón egyik gombot megnyomva gázt lehet adni.
Nem tudom mi lehetett az oka az korrózióvédelem elmaradásának, talán csak a gyorsabb előállítás. De a lakatos munkákra könnyebben lehetett embert találni is, ha előjött a rozsda.
Végül is egy kocsibeálló alatt is megoldható a felújítás. Akna híján max oldalra kell billenteni a gépet ha az alját kell javítani. Télen meg szünetel a projekt.
Köszi! Nem értek hozzá még ennyire :-) A "Marketplace"-n van egy hasonló felújított AK400, arról jutott eszembe a barátomé.
Sejthettem volna, hogy a rozsda a legnagyobb ellenség itt is. Annak idején nem nagyon foglalkoztak korrózióvédelemmel. A Mini küszöbének a belsején ZÉRÓ védőréteg volt : se üregvédő, se festék, se alapozó.
Szívesen foglalkoznék vele szabadidőmben, de a fő probléma, hogy nincs műhelyem. A Mini-t az udvaron csináltam, kocsibeálló alatt...
A hátsó lámpa alapján ez Acadyane típusú Citroen. Én személy szerint AK400 esetében csak két különálló lámpabúrával találkoztam eddig a puttony hátulján.
Ha van időd és elszántságod hozzá akkor érdemes nekiállni. A pénzügyi részét szerintem be lehet osztani apránként, szerintem nem ez a legdrágább veterán. Persze az autó állapota sokat számít a költségek terén. Hogy mi a gyenge pontja? Én a rozsdát mondanám. Mechanikailag a mienk rendben volt, csak mindenhol rozsdásodott.
Alkatrészek szempontjából szerencsére sok helyen lehet keresgélni. Ugyanakkor a kor és a karosszériaforma sajnos árnyalni fogja a képet. A legnagyobb választék talán ebben a két boltban van:
Ami az árakat illeti, nagyon változó a helyzet. Sajnos nem biztos, hogy jó is ami drágának tűnik. Másrészről ez a topik sajnos kevéssé olvasott, aktív az utóbbi években. A 2CV tulajdonosok FB csoportban talán gyorsabban jön egy adott konkrét kérdésre válasz.
Nagyon szépen köszönöm mindkettőtöknek. Odáig eljutottam, hogy a 24/21 nem a típus, hanem a venturi csövek mérete. Az alábbiak alapján a típus SOLEX 26/35 CSIC, ha jól tévedek! Ez a szett megtalálható a citroenalkatresz.hu oldalon is. De meglesem az általatok ajánlott oldalt is!
Lehet, hogy ebay-en gyorsabban hozzájutsz. A franzose és a cipere amúgy ugyanaz az oldal, csak az egyik a német a másik a francia nyelvű verzió (van még angol is).
Segítséget szeretnék kérni, adott egy Citroen Dyane 4 ami amúgy Dyane 6, mert egy motor csere volt benne anno, 1971 -es gyártású autó, a benne található SOLEX 24/21 típusú karburátorhoz szeretnék tömítés készletet vásárolni. Abban kérném a segítségeteket, hogy hol, melyik webshop-ban érdemes vadásznom akár ezt a konkrét cuccot, de úgy általában is, ha ehhez azt autóhoz keresek alkatrészt, merre induljak?
A 2021. augusztus 6-7-8. között ismét szeretnénk megrendezni a tavalyi évhez hasonlóan a Kacsa-Fészek Baráti-Kör találkozóját. Amennyiben részt vennétek rajta kérlek benneteket, hogy jelezzétek részvételi szándékotokat. A szállás lefoglalásához szükséges majd megadnotok néhány személyes adatot (Név, Szül. hely és idő, Lakcím, Személyi igazolvány száma), amely kizárólag a szállás kapcsán kerül felhasználásra (aki tavaly itt volt nem kell elküldje az adatait, mert megvan).Ha van ismerős kacsás, aki jönne kérlek adjátok tovább az információt.
Ideje: 2021. augusztus 6-7-8. Helye: Enying-Balatonbozsok, Fő u. 61., Turul apartman. (a helyszínt a - Kacsa-Fészek Baráti-Kör - facebook oldalán a 2020 szeptember 19-ei bejegyzésben találjátok, vagy az apartman nevére rákeresve).Költség: Mivel ez a dátum, már főidényben van a tavalyi évhez képest a költség magasabb lesz, ez azt jelenti, hogy teljes létszám esetén (31 fő) a 2 éjszaka 13.550,-Ft / fő. (+étkezés).Ha többen lennénk (jó lenne), az oly módon megoldható, hogy lehet sátorozni, ekkor a költséget tovább tudjuk csökkenteni.
A foglalót június elején kell majd leadni, addigra ponos számot tudunk, majd írni.A programról a későbbiekben küldünk információt, az ötletek jöhetnek .
Részvételi szándékotokat erre az e-mailre válaszolva vagy Timár Gábornak a timarbusz@gmail.com e-mail címre is elküldhetitek, illetve facebook-on.Segítségeteket előre is köszönjük!Várjuk a jelentkezéseket!
Eddig beépített távvezérelhető funkciókról egy kis videó. Már csak kettő üres a 18-ból. Ez 2021 február végi állapotot tükrözi. A végén részlet egyik legfrissebb saját zenémből, kocsi hifirendszerén.