Én Tökölre hordtam évente egyszer megnézenteni a kacsát, időnként húzós volt az ár, máskor grátisz javította az apróságokat.:)
Minőségileg viszont nemigen volt kifogás munkálya ellen.:)
A szerencse mellett az is közrejátszott, hogy jó állapotban vettem, majd az intenzív használat (télen-nyáron, évente általában 10ekm, de volt hogy 50ekm) közben apránként lettek orvosolva az előbukkanó bibik...
Hallgattam a Kossuth rádió Napközben műsorát (tegnap de.). A lényeg, hogy felhívták a figyelmet egy régi KPM rendeletre, miszerint a két lapos forgalmi engedélyek ez év dec. 31.-én lejár és 2006. jan. 01-től érvénytelenek. Tehát mindenkinek, akinek ilyene van, az cserélheti ki. Ár 6000.-, + 6000.- a Törzskönyv és a franc sem tudja, hogy mennyi a törzskönyvhöz most az eredetvizsgálat. Nekem van egy öreg autóm (OFF Ford) és kalkulációm szerint az akció némi idegbajjal és
~ 35000.-Ft-tal fog járni. A forgalmim (műszakim) 2006. áprilisban jár le és a cserével rögtön elveszítek egy hosszabbítást (műszaki kockát, ami az okmány árából levezetve kockánként + 2000.-).
Egész műsor alatt nem sikerült egy Okoskát találni a szép nagy minisztériumban, aki tudott volna valamit mondani a dologról. Az autóklub jogásza szerint több mint 200 000 db. Autót és tulajdonost fog a dolog agyilag és pénzügyileg megviselni. A hivatalok meg nagyot kaszálnak. Én, pl. úgy tudtam, hogy a törzskönyvet csak eladáshoz kell kiváltani.
jo alvaz&jo szerelo=grob attilat ajanlom-nem csak szereli,szereti ill., csak kacsaval foglalkozik.
rendszeres szerviz,keves benzin es gondtalan autozas-tavasztol oszig,a sozott utakat elkerulve..-lehet ,hogy konnyelmu vagyok,de az utolso 7evben szerszamok/alkatreszek nelkul kacsazunk kul/belhonban..
soha nem volt problemank,-jarva europat-ilyen keves raforditott penz/szerelest/szervizet illetoen-..
termeszetesen ezt nem varhatod el a 250e.-ert talalttal-hacsak oriasi szerencsed volt/van..szoval koltesz egy egezseges alvazura,ill.,veszel olyat ami jo-muszaki/esztetikai allapotu-.utana olyan elmenyben lesz reszed mint soha elotte..-autozast illetoen-.
legfokeppen ne torodj a fenti 'negativ"hozzaszolasokkal.
Én is ha jól emlékszem 250 ért vettem kedvencemet, új alvázzal és sárvédőkkel. Ami azon felül volt az igen tragikus, sőt kaki volt. Elég sok alkatrész cserebere + egy kacsa vétele bontásra, lakatolás, fényezés, motor bűvölgetés, kárpit, műszaki stb. igy már kb. 500 e. Ja és sok sok munka, de ez hobbyként. Fáradságot, időt elék sokat igényelt. Mostmár csak jó ideje, csak megyek - tankolok - megyek. Ebben a hidegben is pröcre indul, igaz a sózott utakra nem igazán szeretek vele kimenni, akkor inkább egy öreg Fordomat használok. Tavasszal megint karjaimba veszem és babusgatom. Ha nincs tehetséged, szerszámod, helyed és mindent csináltatsz akkor bizony sokba kerül amig minden klappol, de ha kész álom, egy világcsoda, élmény, valaki azt írta, hogy "nem lehet nem szeretni". Több mint egy autó.
Nagyon jó a csapat nekem is sokat segítettek, nincs olyían kérdés amire valakitől nem kapsz megfelelő gyors választ, segítséget.
200-250ezer alatt szerintem olyat kapsz, mely jelentős felújítást igényel.
Leghúzósabb az alváz, melynek cseréje 200e körül volt néhány éve.
Ennek hibájára szoruló kormány, megroggyant alváz utalhat.
Egyéb apró dolgok (fékmunkahenger, fékpofák) kevésbé vernek földhöz.
A belinkelt kékség meglepően olcsó. Első ránézésre indexbúrák igen halványak, vizsgáig majd kell szerzeni másikat. Élőben is meg kell nézni kívül-belül, alul fölül.
Szerintem gyűjtögess még egy kicsit és vegyél használható madarat.:)
Mennyi pl egy félévenkénti várható kisebb szervíz egy kisebb műhelyben, szakinál? pl olajcsere, szíj, szűrők, a szokásos apróságok stb.. kijön évi 100e alatt a fenntartás vagy ez csak illúzió?
Szerelgetni szeretek, de azt hallottam a francia autókat igen körülményes javítani. sztereotípia? :)
Sajnos pénzfalóból már van otthon, és igazából az asszonykának keresek valami olcsóbban fenntartható, de mégsem tömegcikk kategóriás autót.
Grőb Attilát hívd fel Erdőkertesen, ő benne megbízhatsz. Esetleg együtt nézzétek meg a kiszemelt verdát.
Arra azért ne számíts, hogy beszálsz, tekered a kulcsot azán megy árkon bokron, mint egy Suzuki. Állandó gondozást igényel. Az alkatrészellátással nem lesz gond, van utángyártott meg bontott bőven.
Egyébként nagyon szerethető gép, a szívem csücske.
Már 1 ideje nézegetem a számomra eddig nagyon ismeretlen kacsákat, de a közelmúltban felmerűlt bennem a gondolat, hogy talán mégis ki kelle próbálni. kis autó, kis fogyasztás, olcsó fenntartás (vagy rosszúl gondolom?)
sajnos mostanáig nem volt tapasztalatom hozzá, és kicsit tatok tőle, nehogy belenyúljak és rosszúl sűljön el mint már más kocsival előfordult..
Tudok benne segíteni, hogy mit érdemes megnézni mindenképpen egy ilyen darabon mielött megveszi az ember?
Amit hallottam, hogy az alvázát alaposan meg kell nézni mennyire rozsdásodik, de mi az ami még költséges lehet?
Egyáltalán, mibe kerül nektek évente a fenntartása átlagos használat mellett? sokat kell szervízbe hordani, vagy inkább apróbb, otthon is megjavítható gondokkal találkoztok? És az alkatrész utánpótlás? Esetleg tudtok ajánlani szerelőt akihez érdemes elvinni átnézetni megvétel elött?
Idén úgy tűnik kihagyom a világtalálkozót, de azért végeztem egy kis kalkulációt:
Ha a hosszú kompozás helyett Angliába is be akarsz kukkantani (szerintem érdemes), akkor úgy 1200km a csatornáig, majd kb. 800 a találkozóig, erősen felfelé kerekítve. Ez oda-vissza 4000km, meg még egy kis kóborlás Skóciában, kitérő erre-arra, legyen 5000km.
Nemtom mennyire leszel megpakolva, 1EUR benzinárral számolva, 5 literes fogyasztás esetén 62.500HUF a benzin, 6 literes fogyasztással számolva 75eHUF.
Erre jön még a kompozás, melynek árait pontosan nem ismerem, de egy Dover-Calais nem hiszem, hogy 25eHUF-nál több lehet oda-vissza. Így autópályadíjak nélkül 100eHUF körül tartunk.
Ehhez jön még az útközbeni szállás, a találkozó részvételi díja, meg a kinti csatang, eszem-iszom, mellyel 200e körül lehet a vége, de ha találsz utitársat, akkor máris csak a fele.:)
Majdnem mindegyik komptársaság ad árengedményt elővételkor, de kissé rizikós, ki tudja még mi lesz július végén...
Nem lehet tudni pontosan az ottani programot sem, egyelőre annyi biztos, hogy egy folyóparti réten lehet táborozni és a közelben kirakodóvásár jellegű megmozdulás lesz.
Szerintem is kissé húzós az össz kiadás. Annyi biztos ekkora összegből el lehet menni 2 hétre Cubába, vagy számtalan más helyre nyaralni.
Azért írtam be , hogy hátha elindul a világtalálkozóval kapcsolatos beszélgetés.
Hát nem indult be , de nem baj, csak próbálkozás volt, lehet, hogy később majd
beindul...
Egyébként az Új info azt jelenti , hogy közvetlen kompjárat indul a találkozóra amire csak Citroenek mehetnek fel , jelentkezni febr. végéig kell... de csak akkor , ha megfelelő létszám jön össze.
Mivel nem tudok elég jól Angolul , így lehet hogy nem pont ez a szöveg fordítása , de