A lényeg, hogy az én motorom német piacra készült, 664-es. Ez meg a cikk szerint a 91-est szereti jobban.
Az eddig tapasztalatom az, hogy a német (Aral) és holland (Fina) 91-essel mentem a legtöbbel, fullra pakolva 130-at!
Aztán itthon később próbáltam a 100-ast, mert hogy az a tuti, de csalódtam benne, 110-et ha bírt. Nem tudtam miért...
Valahogy a 95-ös se az álmom. Hát valószínűleg hasonló okból, mint az a cikkben szerepel. Lehet, hogy ki kellene járkálnom Ausztriába 91-esért?
A harmadik, ami megdöbbentett...
Ránéztem a gumimra, hogy mégis mi van rajta, mert a C5-re is télit kell vennem.
Firestone F-560 van rajta, 41eFt darabja! Elég durva.
Persze van olcsóbban is, Michlen 30-ért vagy pár még olcsóbb. De hogy a legdrágább gumit rakták fel nekem anno 10 éve kb. Tökölön, nem gondoltam volna.
Igaz, a 6-oson úgy mentem 80-nal, mint az állat a friss hóban, mikor buszok meg autók már az árokban voltak. Mire hazaértem Tökölről Dújvba, épp lezárták az égész utat :-)
És egy negyedik téma:
Vettem egy akksi szulfátmentesítőt a ritka autóhasználat miatt:
A lentebb fotózott piros 2cv-t apósom vette meg. Ezzel úgy tűnik, nekem is lesz némi elfoglaltságom, mert ő nem annyira ért a nethez/fórumokhoz. Abban maradtunk, segítek keresgélni. :)
Első lépésben első ülésekkel és jobbos visszapillantó tükörrel kapcsolatban érdeklődnék...
Üdv! 2CV6 1985év piros. Budakalászon van. Sajna idén még nem jutott idő rá, hogy beindítsam. Előző tulaj Erdőkertesre járt szervizelni. Képet csinálok és küldöm/felteszek. AlVáz rendbe hozva, kaszni nagyjából ép, csak sokat állt.
Üdv! Volna nálam egy olcsó CV2, sajna régóta áll a garázsomban, jó alvázzal és jó motorral. Most olcsón megválnék tőle, egy gondoskodó gazdát keresve. A rendszáma leadva, zöld forgalmija megvan, a leadás papírokkal együtt. Kis türelmet kérek, ha azonnal nem reagálok, csak nem vagyok sűrűn net közelben.
Hallottatok e olyat, h nem szívja fel a benzint a kiskacsa? Állt sokáig, ha az úszóházat feltöltöm, akkor addig jár. Gondoltam megnyúlt az ac membrán. Vettem egy komplett tápszivattyút. Felrakás után sem sziv, csak 2000 fordulat körül. Vettem csövet, és kannából próbáltam táplálni. Úgyan az. Ha forgatom szívja, alapjáraton egy idő után megáll. Inditözásra nem kapja fel. Van ötlet?
A gép állt kb. 22 órát, este 8-tól másnap 6-ig. Ekkor értem haza a melóból, volt eső is, jöttek hírek jégről is, szóval mielőbb be akartam röffenteni, hogy ha lehet mégis garázsban aludjon.
Lementem, szivató, kulcs elfordít és kb. a harmadik tekerésre azonnal indult.
Aztán kb. 3-5 percet mentem vele a garázsig és beálltam. A szivatót elkezdtem finoman visszanyomni és teljesen sikerült, az autó nem állt le, magához képest szépen duruzsolt. Ezt nem tudtam hova tenni...
Aztán leállítottam, majd simán így, szivató nélkül pöccre indult.
Ezt már volt, hogy eljátszotta velem...
Aztán ha épp két hétig nem érek el hozzá, akkor kezdődik újra a mizéria.
Na ha erre valakinek van valami tippje, arra vevő vagyok :-)
Élek és Szhelyen lakom még mindig, csak a meló meg a lustaságom mindig közbeszól a dolgoknak...
Valamit kell kezdenem a helyzettel, mert nem vagyok megelégedve a jószággal.
Az oké, hogy nagy nehezen beindítom (karbi teteje levesz, benzin, indítózás, stb.), de nagy macera. Ha áll pl. két hetet, nem indul, csak az előbbi módszerrel.
Ha elindul és meleg a motor, akkor meg megy szépen. Szóval a karbinál valami nem oké...
Tank, üzemanyag szűrő, ac tisztítva, ill. új. Csak a karbi maradt...
Most épp szabin vagyok, de nem tudok vele foglalkozni. Amint aktuális csörgök, aztán lesz valami!
1990. július 27-én gördült le egy portugáliai üzem gyártósoráról az utolsó Citroen 2CV
Elképesztő, hogy a modellt még 1948-ban mutatták be, és ahhoz képest kis változásokkal több, mint négy évtizeden át maradt gyártásban.
A 2CV különböző változataiból világszerte közel négy milliót gyártottak, voltak üzemek Franciaországban, Szlovéniában, Argentínában, Portugáliában, Chilében, Belgiumban, Spanyolországban amik ontották a Kacsákat, illetve azok furgon verzióit.
Az egyszerű, de robosztus autó igazi ikonná vált, ma is jól ismert, kedvelt modellnek számít. Nyilván az erős formaterv miatt lett annyira könnyen felismerhetővé az egész világon.
Ha belegondolunk a második világháború előttre visszanyúló fejlesztéstől micsoda változások voltak az autóiparban 1990-ig, megdöbbentő, milyen kitűnően állta a sarat a 2CV, ami utódmodelljét, a Dyane-t is túlélte.
Ma pedig már a Kacsa igazi legenda, ami nem csak egy autó, hanem egy életérzés is...
Szia Svédmalac...... Nem tudom megkaptad e előző levelem, de én pl nem látom az írásom. Napokban írtam, hogy ha még Szombathelyen laksz, én megnézném a karburátor hibát. Évek óta ígérem, de nem tudtalak elérni. Te sem hívtál. Ha még itt laksz rá tudok nézni, persze nem biztos hogy meg is tudom javítani, de talán valamit lehet kezdeni vele. Én a karburátornál is a gyáritól eltérő beállítást használok. Ahogy a gyújtást is magam szabályoztam be. Ezzel pöccre indul a kocsi szinte mindig. Nekem ez nagyon fontos ha távirányítóval akarom indítani.