Keresés

Részletes keresés

diszke Creative Commons License 2010.04.25 0 0 59
Kedves fórumozók!
Szakdolgozatomat fogyasztóvédelmi témakörből írom, ezzel kapcsolatban szeretném kérni a segítségeteket az alábbi kérdőív kitöltésével. A kérdőív kitöltése anonim módon történik, és csak néhány percet vesz igénybe.
Köszönöm a kitöltőknek!

http://ripet.hu/feedback.php?kid=q9kodz2j8jfz4841
CusSer Creative Commons License 2009.06.04 0 0 58

Máshol már szóvá tettem a BurkolatDESIGN-os gondomat, de azért leírom ide is, tanulságul arra az esetre, ha lakásépítésen, felújításon gondolkodna Bárki is....

 

Az interneten hosszas keresgélés után megfelelőnek ítélt BurkolatDESIGN-t megbíztam kb. 20 nm felület burkolásával. Vesztemre. A többszöri (egészen pontosan 7 db) ígéret és eltelt 3 hét után továbbra is csupaszon állnak a falak, én pedig "megkopasztva".

 

Hiába minden óvatosságom: a SZIG ellenőrzése, az átvételi elismervény aláíratása...ezidáig nem kaptam vissza a kifizetett előleget. Mely nélkül egyébként a "mesteremberek" szóba sem állnak a földi halandókkal.


Ördögi kör. S futom tovább a köröket:
1. Hol találok megbízható szakembert?
2. Hogyan lehetek biztos abban, hogy a pénzem nem vész el, s a megfelelő minőséget is kapom érte?
3. Hogyan szerezhetem vissza a pénzem, hamár balganaiv voltam?


Remélem, a fentiek alapján legalább Másoknak sikerül elkerülni az ilyen kellemetlenségeket.

 

Üdvözlettel: CusSer

Jules1028 Creative Commons License 2008.10.30 0 0 57

Sziasztok!

 

Leírom, neketek, hogy jártam a minap.

A munkahelyemen az egyik szoftverünk teljesen bedöglött. Ingyenes segítségnyújtás jár a licensszel, így írtam, gondoltam megírom nekik e-mailben a problémát és elküldöm a program mentését, mivel a mentésre szükség van, hogy segíteni tudjanak. Namost a program ha kérem magától csinál egy mentést, amit el kell küldni. Ha kérem, akkor magátol össze is csomagolja a mentett állományokat, de mivel a szoftver nem működik megfelelően, ezért nem hajlandó tömöríteni. Úgy gondoltam letömörítem zip-pel, több lemezesen csomagolva, mivel csak 2 mb adatot tudunk a munkahelyen egyszerrel csatolni az e-mailhez. Így három részletben küldtem el az e-mailt. Ez elküldés után kis idővel hivott is a cég, hogy nem tudják kicsomagolni a fájlt, mivel nem rendelkeznek hozzá a megfelelő alkalmazással. Úgy gondoltam tájékoztatom hogy a pkunzip kicsomagoló alkalmazás ingyenesen letölthető az internetről (freeware), erre jött a válasz, hogy ő nem köteles arra, hogy ilyenekkel vacakoljon, és csomagoljam össze a program saját csomagolójával. Ekkor mondtam neki, hogy azt nem tudjuk használni, mert a programnak az a része is hibás. Meg az úgy összecsomagolt állományt egypéként sem darabolja szét max 2 mb-os állományokra. Az volt a felháborítóbb az egészben, hogy ráadásul azt mondta, hogy keressek, vmi olyan módszert akkor amivel az egész tömörítetlen 32 mb-nyi adatot el tudom küldeni. Egy kérdésem van, mennyivel lenne neki nehezebb letölteni a pkunzip (pár bájt méretű) alkalmazást, mint nekem szenvedni, most azzal, hogyan is tudnám elküldeni egyben tömörítetlenül a program mentését.

Mi éves szinten egyébként elég sokat fizetünk ennek a szoftvernek a használatáért, és a segítőkésség szikráját sem tapasztajuk a másik oldal részéről, holott hangoztatják az online segítségnyújtás előnyeit, hogy mennyivel megkönnyíti ez a felhasználók életét.

Mi erről a helyzetről a véleményetek?

Üdv.!

Törölt nick Creative Commons License 2007.10.27 0 0 56
Szerintetek egy kisker árusítással is foglalkozó cég megteheti, hogy 5000 forint vásárlási érték alatt nem hajlandó kiszolgálni egy vevőt? Nincs erre valami törvény/szabály esetleg?

A cégnek webáruháza is van, ott 5000+posta a minimális vásárlás. Mivel helyileg tőlem csak pár méterre vannak, odamentem személyesen. 2000 forintom nem kellett nekik...

Azt azért szemtelenül megjegyezte a fickó, hogy 3000 forint manapság nem nagy összeg, vásároljak még mást is. Ebben külön volt valami sértő, szinte lenéző. Eleve a fickónak olyan arca volt, amibe legszívesebben belerúgna az ember.

Szerintem a többségünk nem szórja értelmetlenül a pénzt, emiatt még nem kellene ilyen nagyarcúan hozzáállni. Azt sem tudja a figura, hogy vállalkozóként, hosszabb távon további alkatrészbeszerzéseket is intézhettem volna náluk, persze erre így már nemigen fog sor kerülni...
arnax Creative Commons License 2004.11.02 0 0 55

Szia Jamie!

 

Most így évek után olvasom vissza jó kis telcsis kalandomat, de megoldással máig nem szolgáltam. A 6210-esem sorsa az lett, h faterom szerzett egy jó kis célszerszámot és fel tudtam nyitni a telcsit. A szervíz által fényképezett folt NEM VOLT a nyákon - és most sincs.

A hibát pedig egy 3.000 ft-os alkatrész cseréje megoldotta. (hangszóró).

Azóta is használom a telcsit és vigyázok rá.

Úgyhogy az álláspontom nem igen változott azóta sem. Bár most a 6230-as tényleg tetszik. Bár nem tudom merjem-e megvenni. :))

 

Üdv,

a.

Előzmény: Jamie25 (49)
Jamie25 Creative Commons License 2002.12.22 0 0 54
Hello!

Hát azt hogy konkrétan mire kell számítanod az 5210-es esetében ,azt nem tudom.előjöhetnek hibái egyértelműen ,de erre kicsi az esély.Mostanában elég sok az új termék a piacon ,egy kicsit mindegyik zsákbamacska...Sokat nem tudok róla ,mert ezzel a típussal még nem sok gond volt...
Az hogy mindegyik működik ,neked is jót jelent csak ,én azt tudom ha nem itt ogok dolgozni ,akkor is csak Nokia telefont veszek...Ismerem már annyira hogy megbízzak benne és tudom hogy mennyire kényesek a minőségre ...
ÜdV:

Jamie

Előzmény: Phoere (53)
Phoere Creative Commons License 2002.12.19 0 0 53
Akkor azt is meg ttudod mondani, mire számítsak egy új Nokkia 5210 esetében?

Jelenleg nálunk két 3210, egy 3310, egy 5210 működik a családom tagjainál, nyugdíjazásra került egy 2110 és egy 5110, de eddig egyikkel sem volt semmi gond. Mondjuk a Motorola d160-osom is működőképesen élvezi amegérdemelt nyugdíját.

Előzmény: Jamie25 (51)
Sarkany Creative Commons License 2002.12.19 0 0 52
Eddig egyszer volt vele bajom. A kijelzőről eltűnt minden. Bevittem a szervízbe, ott kicseréltek benne valami "vezetőt", azóta semmi gond...
Előzmény: Jamie25 (51)
Jamie25 Creative Commons License 2002.12.18 0 0 51
Szia Sárkány!

Ha baj lesz vele és tudok segíteni ,akkor természetesen megteszem!:)
Egyébként nem hinném hogy túl sok bajod lehetne vele ,mert ez egy eléggé régi kiforrt termék ,az újaknál sajnos mindig jön elő olyan hiba amit laboratóriumi körülmények között nem lehet kreálni mesterségesen!Ezért van az hogy egy termék általában 2-3 év alatt válik "tökéletessé".A legegyszerűbb példa ,nézz meg egy tekintélyes autós lapot ,abban hány elhívást találsz hogy ez és ez a gyár ezt és ezt a modellt visszahívja,mert hibás...ők is vállalják,mert ez a sorozatgyártással jár!

Üdv:

Jamie

Előzmény: Sarkany (50)
Sarkany Creative Commons License 2002.12.18 0 0 50
"Ez csak a magánvélemyényem volt ,függetlenül attól hogy e termékek gyártását felügyelem!"

Nocsak!
Akkor, ha a NOKIA 5110-semmel lesz valami zűr, majd megkereslek...

Előzmény: Jamie25 (49)
Jamie25 Creative Commons License 2002.12.18 0 0 49
Szia arnax!
Engedd meg hogy néhány szóban reagáljak az általad leírt problémára!
Az alaplap csere amit írsz ,egy mobiltelefon esetében nem megvalosítható,mivel ez egy Nokia telefon esetében közel 500 darab alkatrész cseréjét jelentené ,mivel ezek vannak az alaplapon.Nem beszélve arról az alkatrész(ek)ről ,ami nem is cserélhető,mivel csak roncsolás útján lehet eltávolítani a nyák lapról és nm lehet újra beültetni ...Természetesen ha a szervízben állították ezt ,akkor nagyon nem értenek hozzá:)
Attól hogy a nyákon van egy folt ,elméletileg még semmi baja nem lehet a telefonodnak ,mivel az nem vezető felület így a működéshez nem lehet köze!
A nyomtatott áramkörön elképzelhető párásodás,ami zárlathoz vezethez ,mivel egyes alaktrészek lábai elég közel vannak egymáshoz ,elég egy kisebb párásodásból kialakuló vízcsepp és máris összezár a két áramkör...Oka hirtelen nagy hőingadozás vagy páradús levegő...
A beázásos dolog elég valós,mert rengeteg ember ejti bele vízbe a telefonját ,bármilyen hihetetlen is !De ha megnézed hogy hány ember használ mobiltelefont és abból mennyi a Nokia ,akkor szerintem az általad leírt mennyiség eléggé elenyésző!
IMEI szám átírása:ez valóban így van...progi és kábel,de vajon honnan veszel hozzá számot?Mit írsz be helyette???Ez már nem olyan egyszerű...A szervízben egyébként még kábel sem kell hozzá ,de nem hinném hogy ők ilyennel játszanának!
A szoftver frissítés általában automatikus ,ha egy szervízben a telefonodban piszkálnak,de ez nem jelenthet problémát!
Remélem valamivel közellebb segítettelek az igazsághoz!
Ha kérdésed van ,nyugodtan keress meg...
Ez csak a magánvélemyényem volt ,függetlenül attól hogy e termékek gyártását felügyelem!

Üdv:

Jamie

Előzmény: arnax (42)
missparker Creative Commons License 2002.10.15 0 0 48
Talán segit vkinek a mosógépvásárlásban:

Megpróbáltunk begyűjteni mindenféle áruháztól újságot. Azt kellett látnunk, hogy a kinálat ugyanaz, az árak nagyon nem. A centrifuga fordulatszáma ha 200-al növekszik, az ár ezzel egyenes arányban 10000 Ft-tal több márkától függetlenül. "A" mosóhatás csak nagy vizfogyasztással lehetséges, ezért mi "B" mosóhatásút vettünk, semmi kifogásom nem lehet rá. Nagy csapda az energiatakarékosság "A" vagy "B" mutatója: a különbség átlagosan 0,15 kWatt, ami ugye nem jelentős, de az árban 20000 Ft-ot jelent, mert mindenki úgy tudja, az "A" a legjobb (A-s 1 kWatt alatt lehet. Pl. A-s 0,95 kWatt, ami a B-s 1,05 kWattos fogyasztással szemben szerintem nem ér 20000 Ft-ot, még hosszútávon sem). Nekem a gyűrődésgátló rendszer volt a nagy csapda, hiszen ez egy majdnem félautomata program, plusz árért. Hát persze, hogy sikerült vele csőbe húzniuk, verje kavics. :) Nagy dilemma, hogy felül vagy elöl legyen tölthető a mosógép. A két azonos márkájú és tudású mosógép közül az egyik 15000 Ft-tal drágább volt, mert felültöltős. Fontos a méret, de nekünk mindkettő befért volna, tehát ez nálunk nem volt szempont. Az elöltöltőst választottuk, nem bántuk meg. Ha vkinél az energiatakarékosság fontos, a fél program feltétlenül szükséges, én szinte mindig azt használom. Fontos a külön hőfokszabályzó, régebbi akciósan is drága mosógépeken ilyet nem láttunk. A végeredmény: egy Indesit elöltöltős mosógép tulajdonosa lettem. Félprogram, választható 500 vagy 1000 fordulatos centrifuga ("B" kategória), gyorsmosás, 55 l vizfogyasztás ("A") , 1,05 kWatt áramfogyasztás ("B"), külön hőfokszabályzó. Mindez 72.000 Ft-ba került.

Phoere Creative Commons License 2002.10.08 0 0 47
Ebben teljesen igazad van. De ez igaz minden eszközre, berendezésre.
De még a meghibásodást is elfogadnák az emberek, ha a szervízek korrektek és vevőközpontúak lennének.
És ez az ami végleg elveszi az ember kedvét egy-egy típustól.
Előzmény: arnax (46)
arnax Creative Commons License 2002.10.07 0 0 46
Ha működik - működik. Akkor nincs is baj - csak ne kelljen szervízbe vinni. Nekem ezelőtt egy 6110-esem volt - 2 év után adtam el teljesen jó állapotban. A családban volt még 3210-es és 2010-es is. Egyikkel sem volt gond.
Egy sz*r darab elveszi az ember kedvét az egész márkától.
Ez van.
Sarkany Creative Commons License 2002.10.07 0 0 45
A NOKIA 5110-esre mondottakat meg tudom erősíteni. Amit használok 3 éves és kutya baja.
Előzmény: Phoere (44)
Phoere Creative Commons License 2002.10.07 0 0 44
AZ esetedhez nem tudok mit hozzáfűzni.
Viszont a mi családunkban több Nokia készülék is működött/működik gond nélkül:
- Nokia 2010 - 5 év után vonult nyugdíjba, de ma is tökéletesen működik
- 5110 - 3 év után lett lecserélve, de semmi baja egyébként, csupán újítás történt
- a sajátom 3210-es és most lesz 3 éves, semmi baja
- feleségemé 3210-es 2 éves lesz, semmi baja
- az 5110-es helyett 3310-es lett véve, az még fiatal ugyan (féléves lehet), de az is hibátlan.

A baráti körömben sem volt senki, akinek szervízbe kellett volna vinnie Nokia telefonját.

Előzmény: arnax (43)
arnax Creative Commons License 2002.10.07 0 0 43
folyt.
soha eddig senki sem figyelt fel erre a dologra, hogy a baromi drága telcsik csak így beáznak. Mintha olcsóbb lenne egy hibára hivatkozva megszüntetni a garnciát, minthogy érdemben foglalkozni vele. Egyébként duplán jó megoldás - nincs jótállás - nem kell ingyen dolgozni és alkatrészt adni.

Működik a fogysztóvédelmünk ? Azt hiszem ez őket is minősíti...

Ha vkinek van hasonló kellemetlen élénye, várom.

Üdv, Arnax

arnax Creative Commons License 2002.10.07 0 0 42
Be kell valljam, nem olvastam végig tüzetesebben a fórumot, így nem tudom,h volt-e már szó mobilokról ezen a fórumon, de gondolom mást is érinthet - van mit csámcsogni rajta.

A sztori a következő:
Tavaly tavasszal vettem egy 6210-es telefont P betűs telefontársaságunknál. Borzasztóan örültem a kis ketyerének, használtam is rendesen, vettem kábelt, alakítgattam a telcsimet. Bizony nem két fillér volt sem a kábel, sem a telefon. Tavaly ősszel valami gond ekzdett vele lenni - bizonyos időközönként ok nélkül kikapcsolt, elvittem hát a bemutatóterembe, ahol rendesek voltak - cserekészülék, átvették, megnézték - mentem is haza. pár nap múlva még fel is hívtak, h kész a telcsi, mehetek érte. Gondoltam magamban, hú de klassz, végre egy cég, ahol megbecsülik az ügyfeleket, meg odafigyelnek meg ilyenek. (Én is tanultam fogyasztóvédelmet, meg ilyeneket, Mo-on nem mindig látni odafigyelést.) A tel-t nem tudták 30 napon belül megjavítani, így új készüléket kaptam - újraindult a jótállás.

Aug-ban a készülékkel ismét gondok voltak - elment teljesen a hangja. Procedúra hasonló - Bemutatóterem - leadás, cserekészülék - haza. Két hét múlva hívtam a tel. ügy.szolg-t - kiri, mehetek a telefonért. A szervízben azzal kezdték, hogy törölték a jótállásomat, a telefont nem javították meg. Megkérdeztem ,hogy oké, mennyibe kerülne jótálláson kívül. Válasz: - Hát ez 40ezer forint, mert alaplapot kell cserélni, de ne gondoljam, hogy más meg tudja szerelni, mert a sarki Józsi bácsi sem tudná megszerelni. Azt már persze hiába mondtam, hogy én pedig vigyáztam a mobilomra, válasz annyi volt, hogy biztos belső kondenzáció lépett fel és lecsapódott benne a pára. Mellékletként csatoltak egy nyomtatott lapot, amin a tel egy bizonyos része van egy folttal.

Nem értem, hogy egy Nyomtatott áramköri lap, hogyan tud beázni?? Egy Nyák lapot még forrasztani sem lehet, nem?? Lakkréteg van rajta, akkor hogy kezdheti ki bármi? Pláne ha még csak nem is érte víz, mert tokban tartottam? Döbbenet.

Egyik ismerősöm a P-nál dolgozik és mondta, hogy "ez van", rengeteg telefon megy vissza a Nokiától javítás nélkül beázás megjegyzéssel. Nem hiszem el, hogy ennyi béna ember lenne, aki vízbe lóbálja a telcsijét.

Berágtam, írtam a Közigazgatási Hivatalnak, hogy szerintem ez így nincs rendben, nem ártana megvizsgálni a panaszt, mert úgy érzem itt valami gond lehet. A szervíz mellékelt fotója alapján nem azonosítható a telefon - csak az IMEI szám van ott. (rákerestem egy keresővel a neten - vezetékkel és progival átírható az IMEI szám) Vásárlás előtt is lehetett hasonló állapotban a telefon - nem győződhettem meg az ellenkezőjéről. A Közig.Hiv küldött egy cikket, amiben nem tagadják, hogy létezik a jelenség, számokban: Alapos rekl: 42, alaptalan 20, Nem állapítható meg a beázás: 106!! (Fogyasztóvédelem 2002/8-9, 14.o.)
Szvsz csak az nem állapítható meg, amit nem akarnak megállapítani.
Ma vettem észre, hogy a tavaly őszi telefonomon a szoftver dátuma 2002.01.hó ... Én nem kértem frissítést. Ha azt mondom, h vmi nincs rendben a Nokiával vagy a MobilAsk Kft-vel (szervizük) ?

Elegem van. Soha többet nem fogok Nokia telefont venni. Egy rossz márkaszervíz teljesen lerombolhatja egy cég imidzsét. (lásd Fogyasztóvédelem fórum/ R.Baumgartner.)

Elkeserítő.
Ez ma XXI.sz, M.o., Nokia és fogyasztóvédelem.

/aztán lehet, hogy csak túl felhősen látom a dolgokat, bocs, hosszú voltam/

Viccnek tartom, hogy

blackhole Creative Commons License 2002.10.06 0 0 41
Előzmény: Phoere (40)
Phoere Creative Commons License 2002.10.06 0 0 40
Hol van ez a cég?
Előzmény: blackhole (39)
blackhole Creative Commons License 2002.10.06 0 0 39
Mistral nevű cégtől számítógépet, alkatrészt, vagy bármit nem érdemes venni. Na jó, talán egérpadot. Részletek a "mistral panaszkönyv" topicban.
rali Creative Commons License 2002.10.05 0 0 38
Milyen igazad van!
Előzmény: Phoere (37)
Phoere Creative Commons License 2002.10.05 0 0 37
Lehet, hogy többet kellett volna mosni vele, hogy hamarabb jöjjön ki a hiba. :)))
Előzmény: rali (36)
rali Creative Commons License 2002.10.05 0 0 36
3 év 1 hónapos
Előzmény: rali (35)
rali Creative Commons License 2002.10.05 0 0 35
Ja,Whirpool:a 3 év garis gép-mit tesz Isten-épp 3 év 21 hónapos korában nyiffant ki,programkapcsoló+ mosómotor tekercs hibával.Ééérdekes egy eset...
Előzmény: Phoere (33)
G.B.Bejja Creative Commons License 2002.10.05 0 0 34
NAGYON RENDES VAGY,NAGYON KÖSZÖNÖM !!!
Ha lesz új sütőm, és megtanulok pogácsát sütni, küldök neked belőle )))
Előzmény: Sarkany (32)
Phoere Creative Commons License 2002.10.04 0 0 33
Automata mosógép:
Ebből is Whirlpool típusúm van (esküszöm, nem vagyok ennek a márkának az elkötelezettje, de 95-ben ez tetszett meg), azt hiszem AWG650, de ez nem biztos.

Eddigi meghibásodádok: tönkrement benne az egyik csapágy, a szerelő szerint valami kemény tárgy kerlhetett bele (csúnya hangja volt forgás közben). Nem volt más lehetőség, kicserélni: 16000 Ft!
Másik: a víz leürítésekor az ürítő szívattyú nem volt hajlandó leállni. Ha egy nagyot csaptam a gépre, akkor leállt (egy ideig), később csak akkor, ha kikapcsoltam és újra bekapcsoltam a gépet. És ez az amiért írok ide:
A hiba oka a programkapcsoló volt. Az a "bütyök", amelyik ezt a programfázist vezérelte, megkopott. Aki ilyen helyzetbe kerül, ne engedje egyből kicserélni a programkapcsolót 15-20000 FT-ért, ugyanis ezeknél a típusoknál át köthetők az érzékelők, így a programkapcsoló üres "lábai" közül van olyan, amelyik használható. Ennek javítási költsége lényegében csak a munkadíj, azaz 6-7000 Ft.

Sarkany Creative Commons License 2002.10.03 0 0 32
A gáztűzhelyekről:

Gyártmánytól és márkától függően 38.000 és 100.000,- Ft közötti áron kaphatók a gáztűzhelyek.

Fontos a tüzelőanyag megjelölése (PB gáz vagy földgáz). Ha erre nem ügyelsz Magadnak kell fizetned a fúvókacserét!
Nagyon lényeges, hogy megfigyeld - abban az esetben, ha a régit szeretnéd újra cserélni - melyik oldalon van a gázcsatlakozás (jobb vagy bal) és milyen irányban indul (felfelé vagy lefelé).
A régi tűzhelyek, ha a tűzhely elé állva nézed, általában a bal oldalon voltak bekötve és felfelé indult a bekötés, merev, 1/2"-os fekete gázcsővel. Voltak azonban jobbos bekötéssel ellátottak is, erre az esetre volt a tűzhely hátulján egy ledugózott 1/2"-os csonk. Erről csatlakozott a tűzhely egy "k-b"-s könyökkel, a könyökbe behajtott 1/2"-os acélcsővel és egy hollandival ahhoz a "k-b"-s golyóscsaphoz, amely a tűzhely gázhálózatról történő leválasztását szolgálja. A hollandi menete általában 7/8"-os, de újabb szerelés esetén 3/4"-os hollandit is alkalmaztak. A méret nagyon lényeges az új tűzhely beköthetősége miatt, de erről majd még alább írok.

Figyelemmel kell lenned a tűzhely szélességi és mélységi méreteire is azért, hogy a régi helyére beférjen.
Vásárlás előtt a régi tűzhelyed méreteit mérd le, írd fel és vigyél Magaddal mérőszalagot!
Az üzletek a megvásárolt tűzhelyet általában házhozszállítják. Ha ilyen szolgáltatást nem biztosítanak, akkor Magadnak kell a szállításról gondoskodnod, ami nem kis költség, hacsak nincs saját szállítóeszközöd. Érdemes olyan üzletben vásárolni, ahol házhozszállítanak!

Az újabb kontrukciójú tűzhelyek gázbekötése általában lefelé indul. Ha Neked nem a padlószegélyben van a gázvezetéked, nehézségeket fog okozni egy ilyen készülék bekötése!
A legjobb az, ha a tűzhely hátulján van a jobb és bal oldalon, egy-egy 1/2"-os kiállás vagy átszerelési lehetőség. Ilyenkor abba az irányba lehet a bekötést elvégezni, amerre optimális. Ma általában 1/2"-os, flexibilis bekötőcsövet alkalmaznak melynek holladi mérete is 1/2", hossza 30 cm és 1,5 m között változik, 10 cm-es ugrásokkal. Ha a régi helyére akarod bekötni egy átalakítóra lehet szükség. 3/4"/1/2"-os átalakító létezik, de 7/8"/1/2"-os a világon nincs! Ilyen esetben legjobb, ha esztergáltatsz Magadnak egyet bronzból. Ez a megoldás teljesen szabályos! Ez annyiból lényeges, mivel a tűzhelyet csak 1 db hollandival szabad bekötni, ez a szabvány!

A jobb márkájú gáztűzhelyekre általában 5 év garanciát vállalnak. Ez azonban nem vonatkozik a lángőrre és a sütő hőmérsékletszabályozójára. Ez utóbbiakra 1-2 év garanciát adnak!

Miután megvetted a tűzhelyet be kell köttetned és szabályoztatnod. Az eladó üzlet a garancialevelet csak abban az esetben érvényesíti, ha szakszervízzel kötteted és szabályoztatod be a készüléket. Emiatt, az erről szóló bizonylatokkal együtt, mégegyszer el kell fáradnod az üzletbe! Ha ezeket elmulasztod elvész a garancia. A szakszervizek listáját általában a készülék mellé adott írásos dokumentáció tartalmazza. Ebből válogathatsz. Ha több lehetőséged adódik érdemes valamennyit felhívni és megkérdezni a bekötés és beszabályozás költségét, mivel egyes esetekben ez elég húzós is lehet! Általában 7.000 - 15.000,- Ft között kötnek és szabályoznak be egy új készüléket!

No, röviden ennyit!
Ha valami nem volt világos, vagy egyéb részletekre is kíváncsi vagy, írd meg, ha tudok, válaszolok!

PS. Én a lakótelepi lakásomba, a régit lecserélve, egy VESTA típusú, Salgótarjánban gyártott, négyégős tűzhelyet vettem, hőmérsékletszabályozós sütővel, a sütő részen üvegajtóval, fedél és fiók nélkül.
Az ára 45.990 Ft volt. A bekötés és beszabályozás költségei kb. 6.000,- Ft-ot emésztettek fel.

Sok sikert, szerencsét és türelmet kívánok Neked a vásárláshoz!

Előzmény: G.B.Bejja (31)
G.B.Bejja Creative Commons License 2002.10.03 0 0 31
Megtennéd, hogy mondanál valamit a gáztűzhelyekről ?
Muszáj venni,és még nem mertem dönteni.
Előre is köszi.
Előzmény: Sarkany (1)
Sarkany Creative Commons License 2002.10.03 0 0 30
Engedélyem megadva! :-)
Előzmény: juanhu (29)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!