üdv!106 peugeotom van km órát keresek hozzá hátha valaki!bal oldalon km, jobb oldalon óra,/idő/ középen felül a 2 között üzem anyag, bal középtájba hőfok jelző kis téglalap jobb oldal olajnyomás.km meghajtás elektromos. sajna nem méri a km ert egy idő után pl meg áll 40 km en vagy 60.és a napi számlálot sem hajtsa.köszönöm. e mailre várom a segitséget. kawabalint@gmail.com
Valakinek van ötlete, hogy miért nem megy a műszerfal? A fordulatmérő semmit nem mutat, a sebességmérő pedig elindulás után kimegy 70-80 közé és ott áll, mindegy mennyivel megyek. Ütögetésre néha magához tér.
Úgy tudom spirálos a sebességmérő, annak meg nem kellene kontaktosnak lennie...
Gumit használ valaki 4 évszakost? Teljes a zavar nálam. Úgy tudtam az m+s a 4 évszakos, de néhány gumira ráteszik a hópihét is, hogy tőlünk nyugatra elfogadják télen, mint téli gumi. Nem akarok nyáron télivel járni... De 8 kereket sincs kedvem itthon tartani, ahhoz nincs már helyem.
Adott egy 1996-os, alapfelszereltségű, 50 lóerős, TU9M CDZ motorkódú, ezres motorral szerelt peugeot 106 xn. Bosch mono motronic, központi befecskendezésű üzemanyagellátás. Melegebb időben (kb. 15 C fok felett) : hideg, nem üzem meleg motornál indítást követő 1-2 percben az autó rángat, kerreg, dadog, ingadozik az alapjárat, rosszabb esetben le is fullad. Utána ki simul, egyenletesen jár, nincs probléma. Mindig az adott napon történő első indításkor jelentkezik, ergo amikor a motor
már teljesen le hűlt. Hidegebb időben, (kb. 10-15 C fok alatt), soha nem jön elő a probléma, se hideg motornál se üzem melegnél.
Elnézést kérek a hideg-meleg-langyos-fagyos hőérzetek kavalkádja miatt :D , de sajnos az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy szinte kizárólagosan ilyen viszonyok mellett produkálja ezeket a jelenségeket az autó. (Én először beszívott levegőhőm. érzékelőre tippeltem, ami elvileg létezik én meg fizikailag nem találtam sehol a motortérben.)
Abból még baj nem nagyon történt, hogy valamiből jobb kerül bele, bizonyos keretek között. Amúgy az én 1,4D-mel is 5w-40-el jártam, én mentem vele több mint egy vezérműszíj periódust (ami 80e km és a plusz) és utána még használta a barátom vagy 6 évig. Köszöni szépen nagyon jól elvolt vele.
Én is az 5w mellett teszem le a voksom, ugyanezen okokból. Ami talán zavart okoz az az, hogy az 5w-nél szinte minden olajhoz nagyteljesítményű turbós modern korszerű stb szavak szerepelnek a leírásban.
Manapság már semmibe se rakok 10w-40-t. A hideg oldali viszkozitásban van csak különbség, hidegben sűrűbb a 10-es, viszont így lassabban jut el a kenési helyekre. Az szokott előkerülni érvként az 5W ellen, hogy az öregebb motorok megeszik, ami előfordulhat ugyan, de olyan rengeteget ezek a motorok nem esznek még kopottan sem és nem nagy ügy utántölteni, ha szükséges, ami szerintem jobb, mint a lassabban felépülő olajnyomás.
Vagy húsz éve vezettem a franciáknál egy 106 ZEN-t, akkor nagyon tetszett, ezért most nosztalgiaként kinéztem egy 1997-es 1.0-st magamnak, városi szaladgáláshoz. Tanácsokat, tippeket kérnék, hogy vásárlás előtt mire figyeljek oda, nézzek meg, ellenőrizzek, mik a lehetséges, tipikus hibák. Tetőablakos a kocsi, azzal nem szokott baj lenni? Olvastam, hogy a tűgörgős csapágyakkal lehet gond, azt hogyan tudom ellenőrzini? Minden tippet köszönök!
Olyan problémám van, hogy van egy peugeot 106os autom 1.1 benzin és amikor rá adom a gyujtást gyorsan kereg, kattog valami és mikor inditanék el hallgatt a katogás és nem hajt az öninditó az aksi jó nem tudom mi lehet a probléma.
Ugy lett le állitva az auto és azota ezt csinálja.
Nem nagy gond, csak az olajcsere periódust jelzi. Mondjuk 20000 km-től számol vissza, (de nem lineárisan!!) és 0 környékén kell(ene) elvinni időszakos szervízre. Mondjuk én nem ajánlom, hogy ez alapján csináltasd, hanem 10e km-ként.
De, bárminek lehet véres a roka, de nem jellemző. Még az jutott eszembe, hogy esetleg szelepszárszimering öregedhet el benne, de az se ezekre jellemző, hanem az életkorra.
Ezt mondjuk észreveszed, mert füstöl.
Az olajfolyást is észre fogod venni, ha lesz, mert a generátor felett szivárogni fog az olaj.
Köszi a gyors választ, nagy segítség.
Az autó egy tündér, imádjuk, de tartunk ettől. Persze csodát nem várunk , de akkor is. Mit nézzek meg rajta ami utalhat komolyabb hibára a motort illetően?
Nem túl érzékeny az a moci, egyedül a hengerfejtömítésnél lehet gyengéje, hogy engedi az olajat kifelé (vagy éppen befelé :-P ), de meghengerfejezni sem egy nagy mutatvány és a tömítés hiba (gyártási hibás némelyik tömítés) is orvosolható.
Nekünk AX-ben volt ilyen, a Papám vezette vagy 10 éven át (már használtan vette) szinte gondozásmentesen, és egyszer hagyta ott, akkor is csak a gyújtáskapcsoló nem fordult el, kb. 17 éves korában.
Vennék egy 1998-ban gyártott (1.1) kis 106-ot.
20 év alatt 2db tulaj. A másodiknál 8 éve van. Rohadás nincs, belseje szuper, nem terpeszt, szépen húz, nem rángat. Alapjárat picit talán egyenetlen.
Lehet ebből komolyabb bukta később?
A motor miatt aggódom csak.