Én is az 5w mellett teszem le a voksom, ugyanezen okokból. Ami talán zavart okoz az az, hogy az 5w-nél szinte minden olajhoz nagyteljesítményű turbós modern korszerű stb szavak szerepelnek a leírásban.
Manapság már semmibe se rakok 10w-40-t. A hideg oldali viszkozitásban van csak különbség, hidegben sűrűbb a 10-es, viszont így lassabban jut el a kenési helyekre. Az szokott előkerülni érvként az 5W ellen, hogy az öregebb motorok megeszik, ami előfordulhat ugyan, de olyan rengeteget ezek a motorok nem esznek még kopottan sem és nem nagy ügy utántölteni, ha szükséges, ami szerintem jobb, mint a lassabban felépülő olajnyomás.
Vagy húsz éve vezettem a franciáknál egy 106 ZEN-t, akkor nagyon tetszett, ezért most nosztalgiaként kinéztem egy 1997-es 1.0-st magamnak, városi szaladgáláshoz. Tanácsokat, tippeket kérnék, hogy vásárlás előtt mire figyeljek oda, nézzek meg, ellenőrizzek, mik a lehetséges, tipikus hibák. Tetőablakos a kocsi, azzal nem szokott baj lenni? Olvastam, hogy a tűgörgős csapágyakkal lehet gond, azt hogyan tudom ellenőrzini? Minden tippet köszönök!
Olyan problémám van, hogy van egy peugeot 106os autom 1.1 benzin és amikor rá adom a gyujtást gyorsan kereg, kattog valami és mikor inditanék el hallgatt a katogás és nem hajt az öninditó az aksi jó nem tudom mi lehet a probléma.
Ugy lett le állitva az auto és azota ezt csinálja.
Nem nagy gond, csak az olajcsere periódust jelzi. Mondjuk 20000 km-től számol vissza, (de nem lineárisan!!) és 0 környékén kell(ene) elvinni időszakos szervízre. Mondjuk én nem ajánlom, hogy ez alapján csináltasd, hanem 10e km-ként.
De, bárminek lehet véres a roka, de nem jellemző. Még az jutott eszembe, hogy esetleg szelepszárszimering öregedhet el benne, de az se ezekre jellemző, hanem az életkorra.
Ezt mondjuk észreveszed, mert füstöl.
Az olajfolyást is észre fogod venni, ha lesz, mert a generátor felett szivárogni fog az olaj.
Köszi a gyors választ, nagy segítség.
Az autó egy tündér, imádjuk, de tartunk ettől. Persze csodát nem várunk , de akkor is. Mit nézzek meg rajta ami utalhat komolyabb hibára a motort illetően?
Nem túl érzékeny az a moci, egyedül a hengerfejtömítésnél lehet gyengéje, hogy engedi az olajat kifelé (vagy éppen befelé :-P ), de meghengerfejezni sem egy nagy mutatvány és a tömítés hiba (gyártási hibás némelyik tömítés) is orvosolható.
Nekünk AX-ben volt ilyen, a Papám vezette vagy 10 éven át (már használtan vette) szinte gondozásmentesen, és egyszer hagyta ott, akkor is csak a gyújtáskapcsoló nem fordult el, kb. 17 éves korában.
Vennék egy 1998-ban gyártott (1.1) kis 106-ot.
20 év alatt 2db tulaj. A másodiknál 8 éve van. Rohadás nincs, belseje szuper, nem terpeszt, szépen húz, nem rángat. Alapjárat picit talán egyenetlen.
Lehet ebből komolyabb bukta később?
A motor miatt aggódom csak.
Ugyan nem Peugeot, hanem a testvérkéje: van a barátomnak egy szett három csavaros AX Chamonix felnije, ha az esetleg érdekelne. Képem most hirtelen nincsen a felniről, csak BX-ét találtam, de ugyanígy néz ki, csak kisebb. :-)