Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

phontanka 11 órája Creative Commons License 49279

A Felesleges fájlok BVE pályákban program kapcsán jutott eszembe most pályaépítés közben még egy gondolat. A Királyliget pályát már kilenc éve kezdtem el, azóta pedig rengeteg változáson ment keresztül. Az évek során sok olyan objektum lehet a pályában, amit beindexeltem a With Structure szakaszban, de a pályában a With Track szakaszban már nem szerepelnek. Időnként elfelejtem őket kiszedni a With Structure szakaszból.

 

Lehetne egy olyan funkciója ennek a programnak, hogy ezeket az objektumokat tudjuk törölni a With Structure szaklaszból. Igazából nem is csak a With Structure szakaszt érinti ez, hanem a With Signal és a With Texture névteret is. Én ehhez készítettem egy felhasználói felület mintát (a link mutatja a képet nagyban):

 

http://img.index.hu/imgfrm/9/8/7/9/IMG_0012579879.jpg

 

gcs7e7 12 órája Creative Commons License 49278

Na igen, nem tudtam vele mit kezdeni az ICS-nél... :D

_______________________________________________

 

Mára utolsó: "Indulás 1 percen belül" :v

Előzmény: Bzmot332 (49277)
Bzmot332 13 órája Creative Commons License 49277

Managed Code-éknak írom, hogy eszembe jutott egy konkrét dolog, amit érdemes lenne megnézni az openBVE-ben: a hangkezelés. A futáshangok lejátszásánál a program elég furán játssza le a hangokat, ilyenkor előáll a mindenki által csak "rakétázásnak" (talán) hívott jelenség. Ha ezen tudnátok egy kicsit is javítani, az szerintem remek lenne (az a nevetséges egyébként, hogy pl. a BVE-ben ilyen jelenség nem lépett fel).

gcs7e7 16 órája Creative Commons License 49276

Épül a belső tér:

HLJ 3 napja Creative Commons License 49275

Nem rossz ötlet és talán ki is vitelezhető. Viszont kérdés mennyire tartsuk klasszikusnak a pályát, mennyire kellenek bele a megszokott elemek.

Előzmény: gcs7e7 (49274)
gcs7e7 3 napja Creative Commons License 49274

A keresztváltó kicsit szerintem uncsi, én valami olyanra gondolnék, mint az 51-es Mester utca (Ferenc körút) végállomása.

Előzmény: HLJ (49270)
phontanka 4 napja Creative Commons License 49273

Már nem tudom, de az biztos, hogy volt benne Hbf meg Centraal. :) De ezek nem jók villamoshoz!

 

Na megtaláltam a neveket:

 

Előzmény: HLJ (49272)
HLJ 4 napja Creative Commons License 49272

Ugyan a felsorolt állomásnevekre már nem emlékszem, de a mennyisége alapján úgy tűnt számomra, hogy hosszabb lélegzetvételű pályáról beszélünk. Lerövidíthető a táv nem feltétlen ragaszkodom a 7km-hez ez csupán tájékoztatás jellegű. Szerintem olyan 4km körül lenne az ideális távolság, ha ettől egy kicsit több az sem baj. Mik voltat a kitalált állomásnevek? már nem emlékszem rájuk.......

Előzmény: phontanka (49271)
phontanka 4 napja Creative Commons License 49271

Amikor nekiálltunk én azt gondoltam, hogy ha 1 kilométert meg tudunk építeni, akkor az nagyon jó.

Előzmény: HLJ (49270)
HLJ 4 napja Creative Commons License 49270

Mivel a karácsonyi pályával komolyabb előrelépés eddig még nem történt én készítettem egy sematikus rajzot.

 

 

Nem remekmű a rajz, sőt elég béna de valahogyan én ehhez hasonlóan képzelném el a villamost. Rám nagy hatással van e téren Szeged, de behelyezhető e tervezet bármelyik városba. A vonal egyik végén keresztváltójú végállomás mint Budapesten a másik végen meg hurok mint Szegeden a 3-as, 4-es villamosnál Tarjánban. A kereszt vonalak megállókat jelölnek a hosszuk nem jelent semmit csak nem sikerült egy magasságra tervezni őket.  Várom véleményeteket az előzetes tervről. Meg lehet azt is csinálni, hogy régies környezetből indul a villamost, panelos rész felé, eltolt megállok, parkos részen haladó pályaszakasz stb. Azt hiszem 7km bőven elég a pályára és sok mindent bele lehet építeni, nem kell összezsúfolni. Részben beszéltünk már róla, ám nem történt előre lépés.

kcsv1352 5 napja Creative Commons License 49269

Bemutató videóelőzetes a 81-71M-ről.

http://youtu.be/Smtdh_uzXU0?list=UU_9XhJ9OX7V45N0y663WzwA

phontanka 2014.11.16 Creative Commons License 49268

Erdőépítő 1.6

 

Megjelent az Erdőépítő program 1.6-os változata, új felhasználói felülettel és menthető projektekkel.

 

Készítői: Managed Code, 3Ducker

Útmutató: Tibitrain

 

Angolul is tud a program, sőt, angol nyelvű leírást is készítettem hozzá Tibitrain munkája alapján.

 

http://www.bveklub.hu/2014/11/16/forestbuilder-1-6-released/

 

 

HLJ 2014.11.15 Creative Commons License 49267

Köszönöm véleményeteket. Blenderről még csak hallottam, de nem használtam, konvertálóra is nagy szükség van, mert sokkal könnyebb modellt építeni vele mint jegyzettömben. Kíváncsian várom az új fejleményeket. Idén még lesz hír belőle?

Előzmény: ManagedCode0x01 (49266)
ManagedCode0x01 2014.11.14 Creative Commons License 49266

Értem. Akkor majd a közeljövőben egy átfogóbb tesztet fogunk ejteni a programmal kapcsolatban, Blenderben, nem Sketchupban. A sketchuphoz az eddigi tapasztalatok alapján nem kifejezetten hibamentes és jól működő az obj importer vagy exporter, a Blender pedig amúgy is népszerűbb, ingyenes modellezőszoftver. A kezelését pedig, mint jegyzettömb-modellező, érdemes lehet megtanulni valamilyen szinten legalább. Egyébként a prioritást nem a Model.IO élvezte, élvezi jelenleg, a közeljövőben nem várhatóak túl nagy fejlemények vele. Van egy másik projekt a BVE-vel, amiről még nem szeretnénk beszámolni, de ahogy haladnak, fejlődnek a dolgok talán elmondhatunk egy-pár dolgot, illetve közös útra terelhetjük a nézőpontokat, véleményeket.

Előzmény: HLJ (49264)
Bzmot332 2014.11.13 Creative Commons License 49265

Én nem a SketchUp-ot használom szerkesztgetésre, hanem a Deep Explorationt, ez az egyik.

Ha jól tudom, a tükrözés problémája ismert.

Az átlátszóság nem túl valószínű, hogy működni fog SU-ban (még a DE-ben nézve sem jó, nem hogy az openBVE-ben), így kénytelen leszel belenyúlni jegyzettömbbel abba.

Az alfás képeket rendesen használja a konverter, a tigrisemben is van pár, mégis behozza őket.

Előzmény: HLJ (49264)
HLJ 2014.11.13 Creative Commons License 49264

Több észrevételem van a konvertáló programokkal. Ha sketchupba szeretnék modellt konvertálni rendesen át is megy, de textúra nélkül. Bzmot332-nek sikerült rábírnia a programot, hogy képet is konvertáljon én nem tudom. Másik dolog mikor valamit konvertálok akkor nálam megváltoztatta az objektum eredeti helyzetét vagy elforgatta vagy elrakta máshová és újra kellett pozicionálnom. Harmadik dolog ami szemet szúr sketchupban csináltam egy modellt és átlátszóságot beállítottam egy felületre, de konvertálásnál nem jelent meg csak sketshupban, ehhez hozzá tartozik még, hogy ugyanennek a modellnek adtam 3d-s állomás nevet. Szépen meg is jelent csak ép tükrözve. Mutatom máris a képeket:

 

        

 

Ezeket a hibákat hogyan lehetne kiküszöbölni, hogy a közeljövőben ne legyen ilyen hiányosság?

 

Az alfás képeket tudja már valamelyik program is kezelni?

 

Előzmény: ManagedCode0x02 (49263)
ManagedCode0x02 2014.11.13 Creative Commons License 49263

Miben segíthetünk?

Előzmény: HLJ (49262)
HLJ 2014.11.13 Creative Commons License 49262

Managecode nem fordult meg mostanában itt? Volna pár kérdésem feléjük.

Ricsi717 2014.11.13 Creative Commons License 49261

Sziasztok!

Lenne valakinek igénye egy 2GB-os, reklámmentes szerverre, valamint egy .tk véződésű domain-re ingyen? 

+2 darab sql server

+2 darab aldomain pl: aldomainnev.valami.tk

+2 darab egyedi email cím pl: info@valami.tk

természetesen a szerverre  telepíthetőek a CMS rendszerek pl:

         wordpress

         php-fusion

         stb.....

 

természetesen, ha több jelentkező lenne erre a lehetőségre, akkor sincs gond, mert többet is tudok csinálni.

 

magyarul ez a webszerver+domain egy ingyenes és reklámmentes weboldal :)

 

phontanka 2014.11.13 Creative Commons License 49260

HLJ készített pár aljnövényzet objektumot, amik fent vannak az Objektumtárban, de nekem kellene még töb. Nincsenek valakinek ilyen textúrái véletlenül?

Bzmot332 2014.11.10 Creative Commons License 49259

Odakyufan oldalán van egy leírás hozzá, de az oldal persze nem jön be, így a teljes leírást csak így tudom megmutatni:

 

http://users.atw.hu/bzmot332/UkTrainSys_release_notes.html

 

(Feltöltöttem a leírást a tárhelyemre, így legalább el lehet érni akkor is, ha az oldal mint most is, bedöglik.)

Előzmény: phontanka (49258)
phontanka 2014.11.10 Creative Commons License 49258

Na, ezt nem is tudtam. Ezekről is jó lenne majd egy leírás.

Előzmény: Bzmot332 (49257)
Bzmot332 2014.11.09 Creative Commons License 49257

Tény, hogy az UKTrainSys egy más tészta. Az Ats_OS-ban azt adsz meg, amit akarsz. Van 9+6 változó (2-0 számok, Insert, Del, Home, End, Pg Up & Dwn), arra azt raksz, amit akarsz. Ellenben az UKTrainSys-ben konkrét dolgok vannak:

 

2 - áramszedő fel

3 - áramszedő le

4 - 2 állású - alapból zárfény

5 - 5 állású (ha jól emlékszem) - alapvetően fényszóró

6 - indításjelző funkció

 

A többire nem is emlékszem, de a lényeg, hogy meg vannak határozva, mi micsoda. Persze lehet trükközni, én pl. az utastér világítást mindig a zárfénnyel oldom meg, a zárfényt meg beleépítem a fényszóróba, bőven belefér.

Ellenben itt ha kihagysz pár lépést, meg lehet oldani, hogy ne tudj elindulni.

 

Bár nem olyan kényelmes, szerintem egy rakás plusz újdonságot hoz, ami miatt érdemes használni. Meg ugye ezt még elvileg fejlesztik.

Előzmény: phontanka (49255)
kcsv1352 2014.11.09 Creative Commons License 49256

Most már csak abban kéne segítség, hogy hogyan tudom mind a 21 b3d-t működtetni a fok-gyem animációval?

Ha 9-nél többet írok be, a vonat nem jelenik meg.

Van rá megoldás?

Mert így hiába is működik szépen, ha még a fél vonalon sem képes kiírni a megállókat.

 

phontanka 2014.11.09 Creative Commons License 49255

Ha jól gondolom, nincs olyan plugin, ami 100%-ban kiváltaná az OS_ATS-t, bár nem tudom, hogy milyen a viszony az OS_ATS és a UKTrainSys között. Ha nincs más, ez a plugin Windowson legalább működik.

Előzmény: Bzmot332 (49252)
kcsv1352 2014.11.09 Creative Commons License 49254

Hát én nem tudom, de megnéztem egy pár vonatot.

Pl.:T5C5, T5C5K,MFAV 21 3d,Kcsv7,EVA......

Mindben a OS_ATS1-et találom.

Ez van a 81-71M ben is.

 

Előzmény: Bzmot332 (49252)
SD EJC 2014.11.09 Creative Commons License 49253

Megjelent a kiadványunk Novemberi száma!

Benne többek közt Grid Autosport, TS2015, City Car Driving, Baumgarten 1.0, illetve Train Fever.

Elolvasom: http://sd-ejc.info/sd-ejc_fooldal/kiado/magazin/simworld-online_magazin/

 

Bzmot332 2014.11.09 Creative Commons License 49252

Igen, csak azt ne feledd (pont az fps miatt jutott eszembe), hogy a bonyolult animációk, amik folyamatosan futnak, ugyanúgy húzhatják a teljesítményt. Mondjuk nem tudom, openBVE-ben ez mennyire számottevő.

 

Egyébként én is azon a véleményen vagyok, hogy felesleges, illetve még egy észrevételem lenne: gondolom az Ats_OS plugint használod, legalább is emlékeim szerint az van a fogasban. A gond azzal a pluginnal csak az, hogy nem nagyon fut Linuxon pl., tehát egy pár embernek már hibát fog dobálni (nem kell messzire menni Linux használó után, lásd Phontanka - ha jól emlékszem ő is Ubuntut használ).

Előzmény: kcsv1352 (49249)
HLJ 2014.11.09 Creative Commons License 49251

Elkészült az első objektumom, amit sketchuppal csináltam. Persze elkövettem a kezdő modellezők hibáját de azt hiszem szép lett a végeredmény. Ftrainhez Nórarétre egy váró:

 

 

Hogyan tudom eltüntetni az oldal éleket úgy, hogy közben meglévő falakat ne veszítsek el?

kcsv1352 2014.11.09 Creative Commons License 49250

Itt van pár kép bemutatónak.