Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

HLJ másfél órája Creative Commons License 49206

Én többször hangoztatom ha kell akkor szerintem megtanulunk egy új környezetet is a jobb minőségű pályák érdekében. Michell alapból meg akarta reformálni az openBVE-t, sőt nevet is változtatott volna ha jól emlékszem. Igen sajnos openBVE-ben nagyon kötött minden, nehézségek árán lehet elérni viszonylagosan jó munkát. Ez tudom nem sok így, én nem értek a programozáshoz, de talán némi alapötletnek jó lenne. Ha mondjuk sikerülne új alapokat lerakni akkor akár e lentebbi dolgokat is beleszőhetnétek magába a játékba is, hogy bővüljön e új funkciókkal. Ez nem sok de én részemről csak azt tudom mondani.

Előzmény: ManagedCode0x01 (49205)
ManagedCode0x01 8 órája Creative Commons License 49205

Igen, tehát akkor az nagyjából már egy pályaépítő, mert ahhoz kell igazítani a pályát is, a talajhoz. Más kérdés, hogy BVE-ben minden bonyolultabb: ha egy kicsit akarsz változtatni a kanyar ívén, vagy a lejtés szögén, akkor lehet, hogy az egészet újra kell gondolnod. Azt, hogy hogy legyen megvalósítva, nektek kéne átgondolni, és jellemezni, mert nem mi szeretnénk talajt építeni, nem tudjuk az igényeket, mit hogy lenne praktikus. Felületi tervet is szívesen látunk.

Előzmény: HLJ (49204)
HLJ 10 órája Creative Commons License 49204

Ha ki lehetne vitelezni akkor azt a módszert kellene megvalósítani ami omsiban van. Egy 300*300-as csempét teszel le és szíved szerint formázgatod, ha kifogysz a talajból akkor újabb csempéket lehet lerakni bármely irányban.

Előzmény: tibitrain (49202)
Spy803 14 órája Creative Commons License 49203

Halihó!

Csepeli hév pálya merrefelé keresendő mostanság?

tibitrain 14 órája Creative Commons License 49202

Igen, ezen gondolkoztam én is. Azt hiszem, hogy te is erre gondolsz.

Itt látható, hogy a 25 méteres terep 1, magasan végződik. A terep 2 a nulla pontnál kezdődik, így itt nem illeszkedik, itt egy lyuk keletkezik.

Talán az jó megoldás lenne, ha a téglalap, vagy négyzet alakú terep magassága, a szélein, mindig a 0 pontra térne vissza. Így nem keletkezne lyuk. Ha magas terepről van szó, akkor viszont lenne itt egy esetleges mély völgy. Ennek elkerülése végett, a terepelemeket, az erdőépítő segítségével, össze lehetne csúsztatni, így a nem kívánt völgyek eltűnnének, vagy kisebbek lennének.

Itt kisebb a lyuk, de csak 5 méterre van összecsúsztatva. Nagyobb mértékben talán még jobb lenne az eredmény.

 

Előzmény: ManagedCode0x01 (49201)
ManagedCode0x01 27 órája Creative Commons License 49201

És hogyan gondolod az egészet? Egy objektumot csinálsz, vagy már egy pályanagyságút. Ugyanis ha domború az egész, akkor már bonyolultabb lesz egymáshoz kapcsolni az egymás mellett lévő föld objektumokat. A földnél pedig fontos, hogy hogy illeszkedik, senki nem akarna egy lyukacsos pályát.

Előzmény: tibitrain (49200)
tibitrain 27 órája Creative Commons License 49200

A településépítő helyett inkább egy talajgeneráló kellene. Olyan amivel szép formájú vasuti töltést lehetne épiteni, vagy bevágásban lévő pálya mellé szép domboldalt lehetne épiteni.

phontanka 1 napja Creative Commons License 49199

De ahogy az új programverzió megjelenik, egyértelműsítjük ezt.

Előzmény: phontanka (49198)
phontanka 1 napja Creative Commons License 49198

Tibi, pályaépítők számára készült a leírás, ők elvileg tudják, hogy a .Freeobj a Track névtérbe tartozik.

Előzmény: tibitrain (49197)
tibitrain 1 napja Creative Commons License 49197

Igen, ezt én is tudom, és te is. De vajon mindenki más is tudja? Például a route fájl legelső sorába is jó lenne? Ha igen, akkor nem szóltam. De ha nem, akkor ne a leírást szídják...

Előzmény: phontanka (49195)
phontanka 1 napja Creative Commons License 49196

Igazából annyi a lémnyeg, hogy legyen egy Y tengely körüli véletlenszerű elforgatás, ahol ne csak egész számot lehessen megadni, hanem tizedestörtet is két tizedesjegyig, illetve a véletlenszerű elforgatás is használjon nem egész számokat az elforgatás során két tizedesjegyig.

 

Vagy elég egy tizedesjegy is? Lehet, hogy elég.

 

Mondjuk ez kezd meggondolandó lenni, mert erdőnél nem akarjuk, hogy a fák "kifele" irányban legyenek elforgatva, inkább csak befele. Lehet, hogy jobb lenne, ha meg lehetne adni minimum és maximum elforgatási szöget, ezzel a felhasználó tudná az irányt is szabályozni. Itt lehetne negatív számokat is megadni. Parkolónál megadhatnánk, hogy:

 

Minimum elforgatás -2

Maximum elforgatás 2

 

Így véletlenszerűen kicsit be el lennének forgatva az autók. Erdőnél - mivel nem akarjuk, hogy a fák "kifelé", vagyis a pályától elfelé forduljanak megadhatnánk, hogy:

 

Minimum elforgatás: 0

Maximum elforgatás: 5

 

Ha a pálya másik oldalára tesszük az erdőt, akkor az adott rétegnél ezt adhatnánk meg az elforgatáshoz:

 

Minimum elforgatás: 0

Maximum elforgatás: -5

 

Nagymértékű elforgatás a fákhoz se kell, egyszerűen csak nem lennének annyira szabályosan elhelyezve.

 

Ha a felhasználó üresen hagyná az elforgatás opciókat a programban, az jelentse azt, hogy nincsen elforgatás.

 

Itt egy kép a GUI tervről:

 

 

http://img.index.hu/imgfrm/9/7/9/4/IMG_0012529794.jpg

 

 

http://img.index.hu/imgfrm/9/8/0/1/IMG_0012529801.jpg

Előzmény: ManagedCode0x02 (49193)
phontanka 1 napja Creative Commons License 49195

Mivel a .Freeobj parancsok a Track névtérbe tartoznak, oda is kell include-olni őket.

Előzmény: tibitrain (49189)
ManagedCode0x02 1 napja Creative Commons License 49194

A hivatalos forráskód tanulsága szerint először végigmegy csak az opciós parancsokon, és csak utána nézi meg a többi névteret, úgyhogy elvileg igen, mindegy, hogy hova teszi, más kérdés az átláthatósági szempontok.

Előzmény: tibitrain (49189)
ManagedCode0x02 1 napja Creative Commons License 49193

Ezt biztos, hogy így kéne? Szerintem az az 1-2 fok nem lenne túl látványos, de ahogy gondoljátok, csak precízen fogalmazzátok meg.

Előzmény: phontanka (49191)
phontanka 1 napja Creative Commons License 49192

Ja, Y tengely körüli elforgatásra gondolok csak, tehát mintha egy lámpaoszlop körül forgatnánk el a tárgyakat.

Előzmény: phontanka (49191)
phontanka 1 napja Creative Commons License 49191

Még egy dolog jutott eszembe, ami hasznos lehet az Erdőépítőbe: elforgatás véletlenszerűen. Ez paraméterként benne van a .Freeobj parancsban, azt hiszem, ez az ötödik paraméter az Y irányú eltolás után. Erdőnél, parkolónál jól jöhet kismértékű elforgatás. Itt mondjuk jó lenne, ha tized és század fokot is meg lehetne adni, mert a parkoló autókat nem akarjuk 10-20 fokkal elforgatni, inkább csak 1-gyel vagy 1 alatt.

Előzmény: tibitrain (49188)
tibitrain 1 napja Creative Commons License 49190

"A vágány, ahol az include fájlt kell " bocsi... helyesen

A végén, ahol az include fájlt kell

Előzmény: tibitrain (49189)
tibitrain 1 napja Creative Commons License 49189

Látom, meg lett változtatva az erdőelhelyező programban a "sáv" szó "távolság" szóra. Egy helyen viszont benne maradt sáv-ként. A vágány, ahol az include fájlt kell beilleszteni a route fájlba, asszem volt egy kép, hogy hová kell tenni a beillesztést. Ez látom kimaradt. Ezek szerint mindegy, hogy a with structure vagy a with track részbe illesztjük be? Mert ha nem, és a készítő még nem csinált ilyet, akkor nem fog működni ha rossz helyre teszi.

Egyébként szép lett a formátuma.

Előzmény: phontanka (49187)
tibitrain 1 napja Creative Commons License 49188

Szerintem a program, így jó ahogy van. Ha olyan objektumokkal rendelkezünk, mint ami a leírásban is van, akkor bármit meg lehet vele valósítani. Én csak néhány dolgot írtam le, de még lehet tökéletesíteni a települést, autókkal, oszlopokkal, sövénnyel bokrokkal, szemeteskukával...

A b3d fájlokat nem írja meg helyettünk Az esetleges középorigósítást, méretre alakítást továbbra is "kézi" erővel, a b3d átírogatásával kell megcsinálni. Ez b3d-t nem módosít, csupán elhelyezi a route fájlban. Ezt viszont profi módon teszi. Ha vannak ehhez a programhoz átalakított objektumok, akkor nem hiszem hogy kell bele más funkció. Ami van, az elég.

.

A település építő akkor lenne jó, ha magát a b3d fájlt is megírná a program. Tehát házakat lehetne építeni, majd azokat egy grafikus felületen megrajzolható térképre elhelyezve, elkészülne a route fájl részlet...  de ez már Billy bácsi tanulóinak való hétvégi házi feladat lenne.

Előzmény: ManagedCode0x02 (49185)
phontanka 2 napja Creative Commons License 49187

Maximum át lehet nevezni OpenBVE Ismétlődő Objektum Tervezőnek, avagy OpenBVE IsOTer-nek, vagy OpenBVE Repetitive Object Designer-nek, de az Erdőépítő egyszerűbb.

Előzmény: phontanka (49186)
phontanka 2 napja Creative Commons License 49186

Szerintem ez a program koncepcionálisan jó így, nem hiszem, hogy kellene külön településgenerátor, ezzel meg lehet oldani mindent, a lámpaoszloptól a panelházon át az erdőig. Nem baj, hogy Erdőépítő a neve, így könnyebben érthető az emberek számára, a leírás pedig bemutatja a programban rejlő potenciált.

Előzmény: ManagedCode0x02 (49185)
ManagedCode0x02 2 napja Creative Commons License 49185

Közben phontanka-val egyeztetünk az Erdőépítőről, és egy új külsőt is kap, az lenne a kérdésünk, főleg hozzád tibitrain, mivel te írtad a leírást, ami egyébként nagyon profi munka lett, hogy településhez kellenek -e speciálisan változtatható paraméterek, amit egy másik programban lehet csinálni? Ugyanis akkor hű lenne a nevéhez a program, tényleg erdőt építene. Egy másik programban pedig meg tudjuk oldani a települések generálását is. És ide akkor kéne még néhány húzógondolat.

HLJ 3 napja Creative Commons License 49184

Teljesen jogos az elvetek! A meglévő programok legyenek tökéletesítve és aztán jöhet más.

Ha kell szerintem többen benne lennénk a jobb kihasználhatóság érdekében, hogy egy új "programozási" környezet fogadjon a cserébe adott sok lehetőségért. Esetleg el tudnám azt is képzelni ha persze erre lehetőség nyílik, hogy mozdonyt kompletten be lehessen indítani ne csak előre hátra mentettel legyen elintézve, aztán számtalan animációk amikkel színesül a vezetés élménye, és persze a sokszor már-már csontra rágott dolgok: ai vonat és autó forgalom esetleg más dolgok még, valamint elég legyen csak egyszer megépíteni a pályát és feladatokkal lehessen kiválasztani honnan hová tartasz milyen menetrendszerű forgalommal találkozol szembe. Nekem ezek lennének a kéréseim meg persze az a bizonyos editor is.

Előzmény: ManagedCode0x01 (49183)
ManagedCode0x01 3 napja Creative Commons License 49183

Nem szeretnénk ígérgetni semmit, amit aztán nem tartunk be, mindig a következő kis célért hajtunk, hosszútávra még nincs tervezve semmi. Most jelenleg a Model.IO hibamentesítése és a StationEditor tökéletesítése a két kis cél.  Természetesen minden javaslatot szívesen meghallgatunk és amint módunkban áll, megpróbáljuk teljesíteni, de semmi nagyra törő tervet nem szeretnénk leszögezni, amit aztán nem tartanánk meg, és csak ígérgetés lenne a vakvilágba.

Előzmény: HLJ (49180)
ManagedCode0x01 3 napja Creative Commons License 49182

Köszönjük a fejlesztői javaslatokat, az elsőt máris megvalósítottuk, a másodikat már félig megvalósítottuk előzőleg is, az Összes mentése gomb az összes megnyitott fájlt menti el, fájlkiválasztás nélkül, azonban egyelőre még ugyanazzal a kiterjesztéssel, tehát összesítésben nem sok mindent csinál. Most megfordítottuk az X koordinátáját is a textúráknak, teszteljétek, hogy így jó lett -e?

Előzmény: Bzmot332 (49176)
Bzmot332 3 napja Creative Commons License 49181

A tapasztalataim szerint nem kell újrapozicionálni, csak beforgatni az X tengely mentén 90°-kal. Az meg a legtöbb modellezőprogramban 2-3 kattintás. (A SketchUp-ban alapból modell importáláskor valahova le kell raknod a modellt, de egyébként pl. a DE-ben nézve, a modell origója nem változik.)

Előzmény: HLJ (49179)
HLJ 3 napja Creative Commons License 49180

ManagedCode0x01 terveztek komolyabb változtatást belevinni a közeljövőben az openBVE-be, ha igen akkor mikre lehet számítani majd?

HLJ 3 napja Creative Commons License 49179

Nekem sajnos nem jött össze a mutatvány. Zavaró viszont, hogy a modellt újra kell pozicionálni és forgatni.

Előzmény: Bzmot332 (49178)
Bzmot332 3 napja Creative Commons License 49178

Külön mappába mentettem, ahova bemásoltam az összes eredeti textúrát. Az alfásoknál pedig engedélyeztem az alfás képek létrehozását.

Előzmény: HLJ (49177)
HLJ 3 napja Creative Commons License 49177

Hogy bírtad rá a progit, hogy konvertálja a képeket is? Nekem nem konvertált egyik kipróbált modellnél sem.

Előzmény: Bzmot332 (49176)