Keresés

Részletes keresés

Eládi Creative Commons License 3 napja 0 0 49861

Megoldottam magam is. Köszönöm a segítségeteket!

Előzmény: Eládi (49857)
Gothpaladinus Creative Commons License 3 napja 0 0 49860

Kipróbáltam. Tök jó lett! :)

Előzmény: Szabó Projectek (49856)
Gothpaladinus Creative Commons License 3 napja 0 0 49859

Köszi! :) Hát a Keleti pályaudvarig még nemigen jutott el a pálya, így ott biztosan nem láthattál a szimulációban mozgólépcsőt :), legfeljebb Kelenföld vasútállomáson, ami még anno Hill123/Levisboy 2008-as változatában volt eredetileg, de mostanra látván, hogy van értelme és igénye a folytatásnak, ezt és a liftet is átvettem belőle és beraktam az új verzióba, hadd növelje a kidolgozottságot - ennyi részletességemelés már úgyis meg se kottyan a mai gépeknek/telefonoknak, viszont mennyivel jobban és életszagúbban mutat már így az állomás. :) Az animált mozgólépcsődből azért remélem, lesz külön statikus modell is, hogy Hmmsim 1 alatt is játszható legyen majd hiba nélkül. Egyébként a valós helyszínnel összevetve elég korrekt az a Bikás park. Tavasszal sokat voltam ott, de most így az ősz és tél átmenete során is leszek még ott párat idén, így ha kell, majd besegíthetek textúrafotózással - bár sajnos jelenleg csak szappantartóval, a "nagy" gépem, a Panasonic FZ38 ugyanis pont a napokban kezdett úgy tűnni, hogy sajnos minden jel szerint a halálán van, de hát hiába, vén gép már az, immár 5 és háromnegyed éves, alaposan kiszolgálta idejét a negyvenezer vele készült fotónyi teljesítménnyel... De a végére azért még egy ilyen videó belefért a részéről szerencsére, ez jól jöhet a képeiden látható részek összehasonlításával.

Ja, és sok sikert a mozdonyvezetői vizsgádhoz, egy kalappal! :)

Előzmény: tibitrain (49858)
tibitrain Creative Commons License 5 napja 0 1 49858

Egész jó a pazsindító műtárgyad. Én is építgettem ezt. De én természetesen a felszínről lefelé menetben vezetve is. A keleti állomáson volt lift a régebbi letölthető verzióba is? Mert arra nem emlékszem. Az egyik képen a háttérben lévő mozgólépcső helyett viszont tennék majd saját animáltat. Mint ahogy van is a többi állomáson. Mostanába nem nagyon van időm építeni. Nem is vagyon otthon. Tanulni kell sokat, belsőhasználatú mozdonyvezető suliba járok. A jelzéseket tanúljuk. Magolni kell szó szerint. De persze folytatva lesz majd. Még mindig csak ezekkel a képekkel tudok szolgálni.

Előzmény: Gothpaladinus (49850)
Eládi Creative Commons License 2016.11.29 0 0 49857

Sziasztok!
Honnan lehet letölteni a jelenleg használt utastájékoztató hangokat illetve route fájlokat a szintetizátorhoz?

Szabó Projectek Creative Commons License 2016.11.27 -1 1 49856

Sziasztok!

 

Elkészültem az Alstom AM5-M2 3D vezetőállásával ami itt letölthető:

http://szabo-projectek.webnode.hu/openbve/

 

Itt van videó is róla:

Gothpaladinus Creative Commons License 2016.11.14 0 0 49855

A régiek még mindig itt találhatóak: http://www.metros.hu/multi/bemondo_hangok.html

Előzmény: Szabó Projectek (49854)
Szabó Projectek Creative Commons License 2016.11.12 0 0 49854

Sziasztok lenne egy óriási kérésem. Eltudnátok küldeni a régi Metró bemondásokat. Előre is köszönöm a választ.

Bzmot332 Creative Commons License 2016.11.04 0 0 49853

Igen, nullára a kivilágított állomás mellett. Ezen kívül egy fél méter széles részt használsz textúrának az alagútban, ettől sem szebb. Ráadásul azért azt se felejtsd el, hogy amit egy telefon vagy fényképezőgép produkál egy kivilágított, általában marha messze van színvilágát tekintve attól, amit mi a szemünkkel látunk. Azért amit beraktál képet az is elég sárgás.

 

A videó (meg a valóság) teljesen másképp néz ki, pont hogy megcáfoltad magadat. Nyomokban sem emlékeztet az alagút fala erre a textúrára, de ha ezt nem is nézem, a vágányon zöldes-sárgás részek vannak (az egész túlexponált, de hogy a kontrasztja túl sok, az biztos), ott is egy nagyon kicsi text ismétlődik nagyon sokszor, ráadásul a valóságban beton pályalemezre rögzített vágányok vannak, nálad meg valami talpfás szerű.

Előzmény: Gothpaladinus (49852)
Gothpaladinus Creative Commons License 2016.11.03 0 0 49852

Hát, pedig a Móricz Zsigmond körtérnél, ahol az alagútfal új textúrája készült, éppen ilyen színű. Illusztrálás végett az eredeti fotó, ami a textúra alapját képezte, ill. egy vonali videó az összehasonlíthatóságért: https://www.youtube.com/watch?v=x6I3dDPotDI

A vágány textúráihoz viszont még nincs élethű textúraalapom. Ha lesz, természetesen le is váltom vele ezt a 2008-as fiktív M4-pályás textúrát, addig viszont nincs jobb sajnos.

Előzmény: Bzmot332 (49851)
Bzmot332 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 49851

A textúrákon érdemes lenne változtatni. Ez a nagyon sokat ismétlődő irreális színű vágány text nem túl valós kinézetű, hát még a sárgás-okkeres fal. Az egész alagút árnyalatában más színű, nem ennyire elütő.

Előzmény: Gothpaladinus (49850)
Gothpaladinus Creative Commons License 2016.10.31 0 0 49850

Ma se unatkozzatok újdonság híján - lássuk, ki jön rá előbb, mi a változás? :)

pekarim Creative Commons License 2016.10.31 0 0 49849

Hát, mivel írtam, hogy az orosz metrókhoz szeretnék hangot felvenni, és a 2-esről már kivonták az orosz metrókat, ezért nincs más választásom :D

Előzmény: Gothpaladinus (49847)
Bzmot332 Creative Commons License 2016.10.31 0 0 49848

Lehel-Nyugati között is van egy masszívabb szakasz magasság-, pontosabban mélységkülönbség terén, ott is lehet próbálkozni.

Előzmény: Gothpaladinus (49847)
Gothpaladinus Creative Commons License 2016.10.31 0 0 49847

Ha M3-as vonatok a konkrét téma, úgy Klinikák - Nagyvárad tér, Forgách utca - Újpest-Városkapu, ill. Határ út - Kőbánya-Kispest szakaszokat tudnám e célra ajánlani. Kálvin tér környéke erre nem túl ideális.

Előzmény: pekarim (49846)
pekarim Creative Commons License 2016.10.30 0 0 49846

Köszönöm a segítséget mindkettőtöknek, sokat segítettetek vele. Szóval ha egy ilyen hanganyagot akarok rögzíteni akkor egy emelkedő szakaszhoz kéne elmennem? pl: nyugati-lehel, klinikák-nagyvárad tér, vagy esetleg még a kálvin tér-corvin negyed?

Bzmot332 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 49845

Audacityben az is elég, ha az egész hangsávot bemásolod maga mögé, és úgy szabdalsz, hogy az eredeti vége meg a másik eleje ugyanoda essen, és lehetőleg egy emelkedő hullámot emelkedő kövessen, csökkenőt csökkenő, különben ugyanúgy pattoghat. És voilá, nincs pattogás.

 

Persze fontos, hogy csak az első végéből vágjon az ember, a másikon meg semmit se változtasson, mert ha a másikat letörli utána az ember, a megmaradt eredetit már lehet maga után másolgatni, nem fog pattogni.

 

Na meg persze a loop-olás miatt érdemes nem rövid hangokból kiindulni, mert egy 1-2 mp-es motorhangból elég nehéz nem zavaróan ismétlődő hangot kihozni.

Előzmény: Gothpaladinus (49844)
Gothpaladinus Creative Commons License 2016.10.30 0 0 49844

OFF

Tudod, léteznek ún. sebességtartó módszerek, mint pl. az AFB és a tempomat, amikor csak visszafogott gyorsítóerőn pörög a motor, éppen csak annyi fordulatszámmal, hogy a kívánt sebességet tartsa. Például a VT-Arriva legújabb, Mercedes-Benz Conecto LF G és MAN Lion's City típusú városi autóbuszain jól megfigyelhető, ahogyan 50 km/h-nál letiltanak, így azok elérve 50-et nem gyorsulnak tovább, hanem tartják a sebességet, amíg nyomja neki a sofőr a gázpedált. De pl. a Ganz BDV Hernyó motorvonatok is úgy rémlik, hogy úgy működnek, hogy van a vezetőállásukon egy tárcsa, amin 10-120 km/h között 10 km/h-s lépésekkel be lehet állítani a kívánt pályasebességet, és ha mondjuk elérik a 80-at vagy a 120-at, abban a pillanatban azonnal automatikusan visszapörög a vontatás és az adott sebesség tartására áll be.

ON

Szóval ebből következőleg az egyik opció az, hogy ezen sebességtartó módszerek aktív működése közben lehet a szimulációhoz megfelelő hanganyagot rögzíteni, a másik pedig ha hegymenetben rögzítesz, olyankor ugyanis mondjuk egy ilyen 30-50 ezrelékes emelkedőn a kevésbé erős motorral rendelkező járművek többsége már 100%-ig kitolt menetszabályzóval/tövig nyomott gázpedállal erőlködve is vagy csak éppen bírják tartani a sebességüket, vagy már olyankor is nemhogy nem gyorsulnak, hanem már egyenesen lassulnak. Na az ilyen részleteket kell a hangfelvételekből kivágni, mert ilyenkor van a legnagyobb hangereje a felvételeken a motorhangoknak.

Az ismétlődő lejátszások elején/végén keletkező pattogások elkerülésére pedig a sokévnyi használat során kitapasztaltam egy remekül működő módszert Audacity-ben; a lényeg az, hogy hogyha ránagyítasz kb. ezredmásodpercnyi skálázásig az elejére és a végére a hanganyagnak, akkor úgy vágj belőlük, hogy mind a legelején, mind a legvégén ugyanakkora legyen a hanghullám kitérése; ideális esetben 0 egész decibeles kitérésre érdemes törekedni.

Előzmény: pekarim (49843)
pekarim Creative Commons License 2016.10.29 0 0 49843

De igen, csak azt próbáltam meg hogy megnyúztam a hangsávot, de úgy csak kattogott meg minden baja volt. Megpróbálom akkor az audacity-t, köszi a segítséget. De ha nem jó hogy gyorsul/lassul, akkor az eredetit hogy vették fel? :D Ha meg csak olyanból veszem ki amikor csak gurul, úgy meg nem lehet hallani azt a hangot amit motor fájlnak akarok használni.

Előzmény: Bzmot332 (49842)
Bzmot332 Creative Commons License 2016.10.28 0 1 49842

A Sony Vegas nem videó szerkesztő? Egyébként egy mezei Audacity is elég, feltéve, hogy a hanganyag maga megfelel. Ha gyorsul/lassul, már nem lesz jó, arra is figyelni kell, hogy ha egymás után többször lejátszod, ne pattogjon...stb.

Előzmény: pekarim (49841)
pekarim Creative Commons License 2016.10.28 0 0 49841

Sziasztok, hogyan tudok csinálni egy normális motor1 fájlt? Próbálkoztam sony vegassal úgy összevágni youtubeos videókból hogy jó legyen, de nem lett az. Egy orosz metróhoz szeretném csinálni, valaki segítene?

DAttis Creative Commons License 2016.10.28 0 0 49840

Ennyire ne nézz sügérnek az értékek beállításához nincs lila gőzöm

Előzmény: Gothpaladinus (49839)
Gothpaladinus Creative Commons License 2016.10.27 0 0 49839

Pedig ehhez aztán tényleg nem kell túl sokáig keresgélni...:

Előzmény: DAttis (49838)
DAttis Creative Commons License 2016.10.27 0 0 49838

Pfff...halvány lila dunsztom sincs hogy kell ezeket beállítani (élsimitás, interpoláció)

Előzmény: Gothpaladinus (49828)
Gothpaladinus Creative Commons License 2016.10.27 0 0 49837

Sajnos a ruszkiknál nem igazán terjedt el a BVE világa... ahogy a németeknél sem tartott sokáig a lelkesedés a témában, mind csak a Zusi-hoz, az MSTS-hez és az OMSI-hoz értenek, BVE-hez viszont már vagy 10 éve nincs német kezdeményezésű fejlesztés egyáltalán. ;/

Előzmény: Miracle74 (49836)
Miracle74 Creative Commons License 2016.10.24 0 0 49836

Hogyne lenne rá igény? Megvan az eddigi összes metróvonal.

Jó lenne még Moszkvai metróvonalak de marhára nem találok :D

Előzmény: Gothpaladinus (49835)
Gothpaladinus Creative Commons License 2016.10.24 0 0 49835

Hát, ha a rendesen kész alatt a Kelenföld vasútállomás - Móricz Zsigmond körtér szakaszt érted, azt továbbra is innen lehet letölteni: https://drive.google.com/file/d/0B3dyn888QfB5dWVhZUFZRUxBRG8/view?usp=sharing

A további vonalhosszabbítást illetően Tibitrain topiktársra várok, hogy adjon valami jelet, hogy hol tart a maradék hat állomás modellezésével, ő ugyanis korábban saját maga által közzétett képek tanúsága szerint kiegészítette a meglévő Bikás park modelljét, ill. már elkészült a Szent Gellért tér és a Rákóczi tér modelljével is... Jó eséllyel lenne ugyanis még rájuk közösségi igény!

Előzmény: Miracle74 (49834)
Miracle74 Creative Commons License 2016.10.23 0 0 49834

A 4-es metróvonalat honnan lehet letölteni? Nem azt a gagit, hanem ami már rendesen kész, úgy látom már ez is olyan.

Előzmény: Gothpaladinus (49833)
Gothpaladinus Creative Commons License 2016.10.23 0 0 49833

425-429 próbáztatása Kelenföld vasútállomáson:

Gothpaladinus Creative Commons License 2016.10.02 0 0 49832

Én ezt a fórummotort felnyársalom. Direkt leellenőrzöm elküldés előtt, hogy berakta-e a képet, és ma már másodjára játssza el velem, hogy elküldés után nincs a hozzászólásban a kép... Na akkor még egy próba, hátha most sikerül...

Előzmény: Gothpaladinus (49831)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!