Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gibbonpitti Creative Commons License 20 perce 0 0 16219

félreérted ezt sztem...ha téged is naponta 2-3 olyan találna meg aki otthon elkezdett bohóckodni és csak a kárt csinálta,de elhangzik az a bűvős szókombináció 80%-ban hogy: nem bánnám ha nem lenne drága  ajavítás,mert eddig már  a gatyámat rákölttem és kisceréltem mindent de mégsem jó!

 

ilyenkor mit csinálnál több hét-hónap-év távlatában....kérdem én.mikor leírjuk h egy pontig érdemes ezeket otthon barackolni,utána illik hozzáértőhöz elkocogni.és ez nem munka tarhálás,mert ha az lenne akkor nem adnánk hetekre időpontot....szóval?

 

egy ideig empatikus az ember,de ezt hamar kiölik az ilyenekkel hidd el.

Előzmény: Kisgedus (16217)
gibbonpitti Creative Commons License 30 perce 0 0 16218

azért ne kelljen már megmagyaráznom miért is nem szeretem ha hülyének néznek....

 

és látod te is azzal jössz h mindeki lehúzza a kuncsaftokat,te vagy alkalmazott vagy és ezt látod a munkahelyeden vagy te magad is ezt gyakorolod....mert ugye mindenki magából indul ki.és kinek mi a megfizethető....a boltban sem adják azért oda a kenyeret 100 ftért,mert én azt tartom reálisnak.

 

hagyjuk már ezt a megfizethető szakemberes sírást...megy sokaknál a fillérbaszás,de már sajnos a végletekig.és akinek nem inge az nem veszi fel ugyebár.

 

amikor sokalják az 5e ftot a diagra...akkor te erre mit mondasz? ez lehúzás? 

 

mert elvárnák h ingyen diagoljunk....meg ha már ott van akkor csak 1 percre de nézzünk rá a fűtésre is...nincs 1 perces munka....csak az van h cserébe 15 percre legalább otthagyom az épp aktuálisat.akinek van saját praxisa az tudja ezt,aki meg fotelbol osztja az észt az sosem fogja megtudni.

Előzmény: Stetten (16211)
Kisgedus Creative Commons License 1,5 órája 0 1 16217

Mondhatni új vagyok itt, mert nem rég vetődtem ide, kályha problémával. Időközben megoldottam, egy új keringető szivattyúval, most működik.

A hozzáértők szerint nem biztos hogy sokáig fog menni, mert lehet előjönnek, más gondok is. Lehet. De sok esetben az emberek nem csak azért szerelnek otthon, mert a "köcsög" márkaszerviz aranyáron dolgozik, hanem mert nem bíznak másokban.

Vagy már megjárta a sok okossal, aki csak levette pénzel.

 

Plusz nem csak Budapestből, és nagyvárosból áll az ország. Vidéken, még nehezebb megbízható szerelőt, szervizt találni.

Persze lehet azt mondani, hogy akkor nem kell olyat venni amit nem tudsz fenntartani, de ma már nincs olyan hogy olcsó, vagy drága fenntartású autó.

Nyilván van különbség, de azért az alkatrész árak közelítenek, mindegy milyen autónk van.

 

Az meg szerintem csak emberi hozzá állás kérdése, hogy valakinek segítek-e, mert próbálkozott, és elrontotta, vagy sem.

 

Aki szerintem ide téved, bármilyen segítségért, nem fogja senkitől elvenni a munkáját, mert max a sajátjával szenved otthon.

Stetten Creative Commons License 1,5 órája 0 0 16216

Ezért nem gyári VW szoftvert írtam. Helyesen úgy hangzott volna hogy eredeti Rosstech VCDS program. Sokan azért nem veszik meg, mert jóval olcsóbbak a hamisítványok.

Előzmény: mica-r (16215)
mica-r Creative Commons License 2 órája 0 0 16215

Annyit helyesbítenék, hogy a "gyári" Vcds nem gyári diag valójában.

Előzmény: Stetten (16214)
Stetten Creative Commons License 4 órája 0 0 16214

Pontosan így van ez, aki akarja megveszi. Mint a gyári VCDS-t és egyéb diagnosztikai szoftvereket. Persze ettől még semki nem lesz képzett szerelő, de legalább a feltételek egy diagnosztikához adottak. Ezeket is nyilván olyanok veszik meg, akinen van annyi műszaki véna hogy egy diag info ismeretében hozzá merjenek nyúlni. Más dolog hogy sokan a hobbi szereléshez nem egy drága gyári szoftver/hardvare párost vesznek meg ( nekik nem jön vissza az ára) és ebből adódhatnak károk is.

Előzmény: Passat B7 (16213)
Passat B7 Creative Commons License 6 órája 0 0 16213
László Tury Creative Commons License 8 órája 0 1 16212

Nem vagyok zseni csak nem vagyok buta primitiv, analfabeta aki csak sodrodik az eletben. 

Nem akartam foglalkozni vele, mert elvileg van akinek ez a munkaja.. csinalja meg ő, koszolja ossze a kezet es szanjon ra idot en kifizetem. Ugyan ugy mint a gumsinak a gumicseret vagy a takaritonak a a takaritast... 

Azert hivok takaritot, mert nem tudok takaritani? :D nyilvan nem.... 

Az autot is szerelohoz hordom pedig evekig autoszerelokent is dolgoztam mellekallasban. 

Nem mindenki buta es mindig van okosabb ezt ne felejtsetek el.. 

 

Jeleztem a szerviznek, hogy lemondom az idopontot. Nem vertem at senkit ne kombinalj.. 

 

Ugy gondolom, hogy aki elér egy bizonyos anyagi es tarsadalmi szintet az életben annak el kell engedni ezeket a dolgokat akkor is ha azelott megcsinalta es ert hozza. 

Nem cserelek kereket nem cserelek vezerlest nem cserelek olajat... pedig rutinbol megtudnam csinalni.. es nem okoskodok a szerelonel.. az az o szakmaja. 

Az egesz kalyha mizeriat meg mindig egy konnyen tanulhato alapvetoen egyszeru szakmanak tartom ami van akinek bonyolult es van akinek nem...  

 

Adtam lehetoseget tobb cegnek, hogy keressenek penzt a kalyham javitasaval. A levegosodesi problema elott se kep se hang nem volt. 

Csak diagnosztikara kaptam idopontot es elotte egy 30-150ezer kozotti ajanlatot amit en kertem, hogy tudjak kalkulalni megis mire szamitsak. 150et is lazan kifizettem volna nem okozott volna gondot. 

Erre a diagnosztikan kiderult, hogy teljesen nema az agya.. panel csere 80ezer. De kb 1 honap mulva van idopont vagy vegyem ki a kalyhat vigyel el es majd valamikor megcsinaljak.

Hazaertem majd hozzaferhetove tettem a kalhyat es lass csodat az akku talcaja elvagta a piros kabelt... nem kapott tapfeszultseget. Megcsinaltam es elindult.. 

Utana jott a levegosodes... 

 

Errol ennyit en befejeztem. 

 

 

Előzmény: loganos (16206)
Stetten Creative Commons License 9 órája 0 3 16211

Egyre több esetben az emberek rá vannak kényszerülve hogy maguk próbáljanak diagnosztizálni, és javítani. Igen, van akinek összejön, van akinek nem... Ha mindenkinek bármikor elérhetö lenne egy megfizethetö szakember, senki nem piszkolná össze a kezecskéjét. Csakhogy idöpont nincs, és ha van is, a gatyát is lehúzza a mester a kuncsaftról.

 

én meg ugye látom mi volt az oka,rákérdek....

Ha látod mi az oka, mi szükség van a rákérdezésre? Nem tolod te ezt egy kicsit túl? Neked szakemberként a kályha javítása a dolgod. A tulaj odamegy, és kifizeti a munkádért amit kérsz. Pont.

Szerintem  maradj meg embernek, isten szerepét meg hagyd meg istennek.

Előzmény: gibbonpitti (16209)
Passat B7 Creative Commons License 13 órája 0 0 16210

Mivel nekem sem működött az álló fűtés, ezért én is elkezdtem szakembert keresni. De sajnos Szombathely környékén nem találtam senkit.  Ezután egy VCDS programmal leteszteltem a gyárilag beépített kályhát. A teszt eredménye az lett hogy a pumpa keringtető szivattyú 90 %-ban nem indult el. A neten utána nézve  30 000 Ft környékén vannak listaáron a szivattyúk. Mivel sem időm sem energiám nem volt az otthoni szereléshez ezért bementem a helyi márkaszervízbe. Ott a Volkswagen pumpát 54 000 Ft-ért adtak  ami tudjuk hogy nem Volkswagen csak neki van csomagolva. Ebben az árban benne volt a kábel is hozzá mert állítólag valami változott. A munkadíj 10 000 Ft volt. A szerelés alatt elfolyt kb. 2 dl fagyálló ezt is  pótolták. Összesen fizettem 64 000 Ft-ot egy garanciális szervizért. Tudom hogy olcsóbban is meglehetett volna oldani de a gépeket a szakértelmet a tapasztalatot meg kell fizetni vagy otthon lehet ákombákomolni

gibbonpitti Creative Commons License 16 órája -2 0 16209

na nálunk annyi a különbség h volt a friccnek annyi esze ha nem licenszes progival faggatod a kályhát akkor szépen bezárja magát és semmit sem hajlandó csinálni utána.nem mind,de a kályhákon futó szoftverek 90%-a ilyen és nem az első csatlakozáskor....ez változó,mert van akinél a 4-5.-ik után és volt akinek vagy a 30. kisérletnél lett az  a vége a bulinak.

 

szted ilyenkor mi a köv lépés.....jön h egyszer csak tönkrement....én meg ugye látom mi volt az oka,rákérdek....10-ből ha 1 elmondja.ebben a szezonban már pont ezért aki úgy kezdi h kamuzik annak nem oldom meg a problémáit.aki érezte magát annyira bátornak az elején h elkezdte az fejezze is be,van annyi munkám h nem győzöm.

Előzmény: loganos (16207)
gibbonpitti Creative Commons License 16 órája -2 0 16208

na én mikor felhívott az elején egyből ezt tanácsoltam neki.....ha már megy az otthon hobby-zás akkor ezt azért illik megoldnai,nem lehet egy nagy dolog.

Előzmény: loganos (16206)
loganos Creative Commons License 24 órája -2 0 16207

Azért a te szakmád ritkább, de képzeld el, ugyan ez folyik (sőt rosszabb) az autószerelésben is. Én a gyári Renault diagnosztikát használom. Naponta csörög úgy a telefon, hogy emberek elkezdenek mindenféle hibakódokat hadoválni, majd kérdezni, hogy ez meg az mi, mert majd ők az alapján megcsinálják. Legtöbbször elhajtom az ilyeneket a francba. Ha meg veszem a fáradságot, és elmagyarázom, hogy ne nevezze már diagnosztikai eszköznek a kínai 1500Ft-os hamisított ELM327-et összepárosítva a telefonjával, amin ingyenes vagy lopott/tört program fut diagnosztikának, akkor értetlenkednek. Mondom a gyári clip 95%-ban ,,megmondja" mi van, nem kódokat meg ákom-bákomokat vázol fel. Hümmögnek, tudomásul veszik, de azért a végén még visszakérdez, mi lehet a baj? Mikor mondom, hogy szívesen fogadom, nézek naptárban időpontot (2-3 hét-re tudok adni), akkor á ezzel nem akar fárasztani (valójában sajnál kifizetni 1 Ft-ot is bármire, amit nem ő csinál). Gondoltam illető letudva, dolgozom tovább. Majd kb. 1 hónap múlva telefonál (addig úgy járt a autóval, hogy se ABS, se menetstabilizáló). Már neki is van ám ,,gyári" (valójában kínai klón) diagnosztikája, igaz fele képernyő szürke és nem működik minden funkció, de az megtalálta a hibát, ABS szenzor, ki is cserélte, de az autó mégsem jó. Eddigre már elköltött kb. 80ezer Ft-ot, de most kérne időpontot. Kap. Diagnosztika, féklámpa kapcsoló csere (közben értetlenkedik, de hát működik a féklámpája, én meg nem fogok tanfolyamot tartani a több körösről, CanBus-ról stb.), próbakör, mindenestül 40 perc alatt kész, nem egész 20ezer Ft-ból.
És az ilyen sztorikból (más hibákkal/autókkal/emberekkel) egyre több van. Régebben volt olyan, hogy 1 hónapban 1 se. Aztán az idén odáig süllyedt a dolog, hogy kb. heti egy ilyen telefonáló okos diagnosztikás ember van. És ez csak egyre rosszabb lesz. Más autómárkákra ráállt barátok szintén ilyenekről számolnak be, de ,,hála" az okos eszközöknek/háztartásnak, háztartási gép szerelő ismerős azt mesélte, hogy már a háziasszonyok a mosógéppel is ezt játsszák.

Előzmény: gibbonpitti (16204)
loganos Creative Commons License 25 órája 0 0 16206

,,

Atlagosan havi 300-320ora munka, csalad mellett nincs idom sajnos hobbyzni sem autot vagy allofutest szerelni.. 

Nem fogott ki rajtam. Tudtam, hogy mi a baj es amint lett egy kis szabadidőm kb.1óra alatt rendesen szakszerűen megjavítottam.... gányolas nélkul.. "

 

Olvasgatok egy ideje. Valahol ott indult a dolog, hogy fogalmad sincs mi a baja. Aztán jöttek az információ morzsák. Majd elszidtad az összes Magyarországi szerelőt/szakembert/szervizt. Aztán lebeszélted a javítást az osztrák szervizzel. Akiket végül átvertél, mert nem mentél el hozzájuk. Aztán megoldottad te magad, 1 óra alatt, jó lett. Aztán mégse, mert néha buborékol. Mikor ezt megemlítették, rákérdeztek, akkor meg már ismét jó. Itt mindenki tróger, mellé dumál, te meg egy zseni vagy!

Már csak 1 kérdés merült fel bennem. Ha tudtad mi a baja, szakszerűen megjavítottad, mindezt 1 óra alatt, akkor mi a búbánatért öltél bele 10-szer ennyi időt (amikor neked amúgy sincs), telefonálgattál, hitegettél, és fárasztottál egy csomó embert? Csak neki kellett volna állni, és gyorsan 1 óra alatt megcsinálni :)

Előzmény: László Tury (16197)
gibbonpitti Creative Commons License 2 napja -2 0 16205

amikor felhívtál akkor az volt az álláspontod ha jól emlékszem h átnézted,de nem láttál semmi gondot mégis bubis.....erre mondtam h nézd meg mégegyszer....

 

a lényeg h már fűt.

Előzmény: László Tury (16203)
gibbonpitti Creative Commons License 2 napja -2 1 16204

azokért a rajzokért,beépítési segédletekért én pl elég nagy számot fizetek ki évente...euróban.....és szinteén nagy számot euroban a diag licenszéért....szintén évente....

 

 

szóval az h ki mit lel a neten az engem hidegen hagy,de az biztos h nem fogom megosztani azt itt és máshol sem az emberekkel amiért egy magyar átlagbér többszörösét fizetem ki.

 

és a diagolás...ebben is megy az otthoni okosság mindenféle kínai csodaprogrammal.aztán mikor bezár az ilyen miatt a kályha szoftvere akkor jönnek h ez meg az van persze mindenféle kamu dumával.a végén kiderül amit én már az első percben tudok,h neki van hozzá otthon diagja.én meg nyissam ki neki....hát pl október óta ezt már nem teszem meg....ezek az ecu-k mennek a levesbe ilyenkor.aki akkor érezte magát olyan tudásunak h nekiállt az élvezze ennek áldását a folyamat végéig.sztem ez így korrekt.

 

aki kérdez mielőtt belecsúszna a szarba nyakig annak kijár a segítség főleg ha tudatosan jár el ebben az ügyben.aki meg akkor jön mikor már nyakig van a szarban....hát az....

Előzmény: László Tury (16200)
László Tury Creative Commons License 2 napja 0 0 16203

Azota 3*30percet futott mar es mar nincs buborek. Elrohadtak a bilincsek es meglazultak a csovek.

Előzmény: mica-r (16202)
mica-r Creative Commons License 2 napja 0 1 16202

"kb.1 ora megoldottam a levegosodest es tokeletesen mukodik" 

Ez mennyire biztos? Kicsivel lejjebb azt olvastam , hogy még levegőset pumpál, csak nem annyira.

Előzmény: László Tury (16200)
gibbonpitti Creative Commons License 2 napja -2 0 16201

azért itt mélyebb összefüggések is vannak,mondjuk én már pár kályhát feláldoztam h megtudjam ezeket....és nem 1-2 db-ról van szó.

 

a magas ló meg....ha a pénzt nézném elsősorban akkor ember elhozza a kályháját(csak webastozok ez fontos) és mondjuk csak a gyertya szorul cserére....de én már látom élő adatban h a panel is kezdi feladni de még megy azért.na akkor ennek az embernek kicserélem a gyertyát.majd felhív olyan 20-50 indítás múlva h megint nem fűt.na elhozza én meg adok neki egy új ecu-t....de én inkább még az első találkozáskor korrigálom az ecu-t ha még lehet pedig ez kvázi anyagi veszteség,de erkölcsi nyereség másik oldalon csak ezt sokan nem tudják,mérlegelik nevezzünk aminek akarjuk.

 

és ez csak egy dolog.....majd amikor mondjuk végig izzít a kályha amíg megy a fűtés...és nem tudod mitől van...lehet egy tucat oka....és folytathatnám.

 

hidd el ez nem misztifika csak ez nem egy szaros talpas amit otthon megstupekol az user.

 

van aki otthon búvárcsövezi a tankot és utána meg felhív h most meg a szintjelző nem mér neki rendesen...ez lehet a webastotól,  és ez napi rutin sajnos.

Előzmény: László Tury (16195)
László Tury Creative Commons License 2 napja 0 0 16200

Nyilvan. Ezert is irtam le. Én is azert kerestem szakszervizt, hogy csinaljak meg nekem pénzert. En mast dolgozom en mast csinalok meg masnak penzert. Ez igy mukodik. Nem a szakmai vagy muszaki hianyossagaim miatt, mert mint irtam kb.1 ora megoldottam a levegosodest es tokeletesen mukodik. 

 

En azt mondom, hogy fejezzuk be. Elismerem gibbonpitti szakmai tapasztalatat es azokét akik ebben dolgoznak. 

De nem mindenki hülye, föleg nem egy forumon ezert engem zavar, hogy itt is magaslorol beszelnek a szakik, minden mondat utan .......

Stb. Illetve titkoljak a rajzokat egymas elol. 

Szerintem aki veszi a faradsagot es feljon ide forumozni az nem hulye ezert lehetne szakmaibb is a forum. Akik ide feljonnek azok nem potencialis ugyfelek. 

Előzmény: mica-r (16199)
mica-r Creative Commons License 2 napja 0 0 16199

Olyasmire céloztam, hogy pl egy fuvarozó vállakozó nem fog egy-két hetet eltölteni ilyesmivel.

Előzmény: László Tury (16198)
László Tury Creative Commons License 2 napja 0 0 16198

Hasznos ha ert az ember ahhoz amit hasznal.. pl. A kuplung mukodese stb...  sokan nem csusztatnak szerintem ha tudnak, hoyg milyen a mechanikaja es latnak maguk elott.

sokkal tovabb birjak a berendezek pl mosogep ha nem rakod tele ruhaval, mert tudod, hogy gumi szij hajtja vagy milyen fajta es mekkora teljesitmenyu motor van benne esetleg milyen a vezerlese mennyire turi a tulterhelst... persze 10bol 9 ember nem igy gondolkodik én igy elem az eletemet gyerekkorom ota.. 

Előzmény: mica-r (16196)
László Tury Creative Commons License 2 napja 0 0 16197

Neked az a munkad, hogy ezeket javitod, beszereled.... 

Atlagosan havi 300-320ora munka, csalad mellett nincs idom sajnos hobbyzni sem autot vagy allofutest szerelni.. 

Nem fogott ki rajtam. Tudtam, hogy mi a baj es amint lett egy kis szabadidom kb.1óra alatt rendesen szakszeruen megjavítottam.... ganyolas nelkul.. 

 

 

 

 

Előzmény: gibbonpitti (16194)
mica-r Creative Commons License 2 napja 0 0 16196

"olyanok mennek szakmuhelybe akik vagy beepitetnek es kell a garancia nekik a kalyhara ami ugye csak igy ervenyes.. vagy teljes muszaki analfabetak" 

Teljesen téves elképzelésed van a dolgok menetéről. Úgy gondolod hogy mindenkinek kell értenie ahhoz amit szeretne használni?

Előzmény: László Tury (16195)
László Tury Creative Commons License 2 napja 0 2 16195

Van logikám, tudok kovetkeztetni, hogy mi miért van. Tisztában vagyok az általad leírtakkal. Eszembe sem jutott ilyen primitív megoldás, hogy hibakod alapjan alkatreszt cserelni, nem vagyok az a "színt a színre kötöm hátha jó lesz" ember. Több éves tapasztalatom van oszcilloszkópos auto diagnosztikaban. 

1hetíg beleastam magam ezeknek a rendszereknek a lelkivilagaba, mert kivancsi voltam, hogy sokan miert beszelnek olyan magas lorol.... visszaolvastam a forumban es volt olyan, hogy valaki nem adott ki kapcsolasi rajzot a telestart bekotesrol... aztan valaki letoltotte a webasto kulfoldi oldalatol az meg pislogott, hogy honnan szerzett rajzot... ez milyen dolog egy forumon? ....

A masik szinten itt... valaki lerdezte, hogy a ventillatort hogyan kell bekotni, hogy a kalyha inditsa,  erre valaki azt irta, hogy azt beszerelo ember itt biztosan nem fogja kiadni eleget fizetnek a webastonak erte.... ez mi? :D nevetseges....

Az 1*1=1 -re olyan mese es kaosz van raépítve, hogy elkepszto... 

Aki ezt beveszi az így járt.. akinek van esze es van egy kis sutnivaloja az atlat a szitan... cégek pl.kamionosok vagy buszosok vagy olyanok mennek szakmuhelybe akik vagy beepitetnek es kell a garancia nekik a kalyhara ami ugye csak igy ervenyes.. vagy teljes muszaki analfabetak egy izzot nem tudnak betekerni otthon, nem tudjak mi az az ohm torveny, de van penzuk... ez a celcsoport. 

 

 

Előzmény: Ricsi89 (16191)
gibbonpitti Creative Commons License 2 napja -2 2 16194

majd megint beáll egy ember azok sorába akik ellocsolnak egy valag lóvét...a fűtés bizonytalanul működik....vagy sehogy leginkább.

 

mindig vannak hősök :)

Előzmény: Ricsi89 (16191)
gibbonpitti Creative Commons License 2 napja -2 1 16193

azért van ott nemegy buktató....csak figyel jól.

 

ha egy levegősödés ennyire kogottt rajtad akkor enmértem ezt a fellengőzést....komolyan.

Előzmény: László Tury (16185)
gibbonpitti Creative Commons License 2 napja -2 0 16192

ez bmw kályha....így ebben az állapotában te sosem fogod elindítani kivülről....

 

de ki tudom szoftveresen nyitni és onnantól analógként fog működni....

Előzmény: DrBrown (16186)
Ricsi89 Creative Commons License 2 napja 0 0 16191

Hiába van műszered, ha nem tudod értelmezni a látott adatokat. Nem csak annyi, hogy olvasunk egy hibát és arra hivatkozva alkatrészt cserélünk. Főleg ha olyan hibát látsz, ami nem egyértelmű alkatrészhiba. Ilyen pedig elég sok van.

Rém egyszerű szerkezetnek tűnik, de sok mindennek stimmelnie kell, hogy rendesen működjön. Egy hibakód sok hibára vezethet vissza, tudni kell élő adatot is értelmezni, melyik értéknek hol kell lennie, mi az, ami megfelelő.

Előzmény: László Tury (16185)
DrBrown Creative Commons License 2 napja 0 0 16190

Mégis van remény! Egy másik GSM vezérlő ami kommunikál W-bus-on keresztül. 

Ha ez összejön leírom a részleteket hamarosan. :)  

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!