Szerintem is szégyen, de igen valószínű sajnso. Az sem segít a helyzeten, hogy ott van vele párhuzamosan a sok helyen már 110km/h-val járható 21-es út....
A leggyorsabb személyvonat ami mindenhol megáll, 1 óra 22 perc, az 51.2 km/h átlag. A többi személy 1 óra 26 perc, az már csak 48.8 km/h átlag. Van még 1:35 és 1:51 órát menő vonat is, azok még lassabbak.
A legtöbb helyen az átlag 60 km/h elég lenne. Az már veri a buszt, autót is. Nemrég mentem Nagyatádról Kaposvárra kocsival, mindent betartva 56km/h volt az átlagtempóm.
Amúgy az utóbbi időben kezdtem el jobban vonattal utazni. Főleg a mosatni árcsökkenés jobban meghozta a kedvemet rá. Meg az új munkahely miatt havonta egyszer Pestre is ki kell mennem.
Egészen addig nem is tudtam, hogy mennyire gáz sok helyen a vasút állapota, amíg nem utaztam Edelénybe... vonattal.
Azt hittem először, hogy a vonattal lett valami. Miskolc - Sajóecseg között szépen ment 70-80 km/h-val, Sajóecsegtől kezdve nagyon lassan ment (30-40 km/h) és a vonat is rázkódott, főleg a kerekeknél.
Nekem inkább az fura, hogy Salgótarjánba csak néhány BZ megy ki, a pálya állapota miatt az is lassan közlekedik, ha jól tudom, miközben az egy megyeszékhely, ami így többet érdemelne!
Nekem a "kedvencem" most Kazincbarcika, ahol annak ellenére, hogy ritkán megy oda a BZ vonat (két óránként, de hétköznap van +2 indulás), de nem minden vonathoz megy ki busz az Autóbuszállomásról/ig.
De ezt is úgy van most megoldva, hogy hétköznap délután a helyi járatok mennek ki a vasútállomáshoz, minden más időszakban (hétköznap délelőtt és este, hétvégén) a helyköziek.
Úgy, hogy a helyi buszra nem érvényes a helyközi tarifa - így a vármegye és ország jegyek/bérletek sem, a helyközikre pedig a helyi tarifa nem érvényes!
Bár úgy is inkább sétálnak vagy kocsival mennek be a városba az emberek...
A Mellékvonalak jövője az lenne hogy fejlesztenék őket hogy versenyképesek legyenek a közúttal! Ehez minimum 100 km/h sebbeségre kellene fejleszteni a mellékvonalakat ahol ez lehetséges. Kivéve olyan hegyi vonalak mint az Eger -Szilvásvárad Győr-Veszprém.
A 35-ös vonal tekintetében: Ha tényleg minimális viszonylagos szolgáltatás-veszteség nélküli, módváltás lenne, akkor szerintem annak így kéne kinéznie: A Kaposvár-Somogymeggyes részen megtartanám a vonatot,a térképre nézve a 35-ös vonalat nem lehet a középső szakaszon busszal pótolni, nagyon messze fut a vonal a közutaktól... illetve, mivel az alsó részen viszonylag egyben van a pálya. Viszont Somogymeggyes és Siófok között jó a közúti párhuzamosság és a pálya is elég nadrág így, ha nagyon muszály, akkor ott mehetne a busz.....
Leginkább az a baj, hogy nincs akarat, koncepció (pénz az lenne, de minden vasútra elköltött fillért sajnálnak), meg hozzáértés. Illetve Ezzel ötvöződik a piaci szemléletű gazdálkodás, ami súlyos hiba (nem csak a vasút esetén). Több vonalat (65,35) vonalat nem lehet értelmesen busszal pótolni. Így ha lesz is egy ideig, majd az is le lesz állítva. Nem mellesleg vasút helyetti buszokat is elő kell valahonnan teremteni. Illetve ott sem rózsás a sofőrhelyzet, így lesznek olyan térségek, ahol jó eséllyel semmilyen tömegközlekedés nem lesz. A kisfalusi embernek egy marad, az autó, már akinek lesz rá keret.....Akinek meg nincs, az így járt. Eközben azért Budapestre jön 51 CAF, (nem sajnálom tőlük egyébként). Csak ennyit a "Most a vidék jön" jelszavakról.... Szerintem sokkal inkább a "mindenki annyit ér, amennyije van" érvényesül. Lázár hozzáállása pedig tökéletesen megegyezik Kóka hozzáállásával.
65-ösön kétórás ütem van Desiróval, mellékvonali szinten korrekt sebesség, némileg hiányos, de azért többé-kevésbé vállalható menetrend, és busszal is nagyon nehezen pótolható. Amikor arra jártam, utasszám is korrekt volt.
106-os még a mai, részben buszos pótlás mellett is nagy forgalmú, e mellett pár éve még tervezett fejleszésekről is volt szó.
4-es szintén pár éve lett sűrítve, és tudtommal utasok is vannak. A térségben egyébként buszvezetőből is régóta hiány van.
Fura, ha ezeket a vonalakat vizsgálják.
Amin pl. lehetne járművet, személyzetet spórolni vonalbezárás nélkül:
Pár éve az IR-ek indulásakor volt egy kísérlet Ukk-Sümeg között a megállóhelyek ráhordóbuszos kiszolgálására. Később e helyett jött egy Bz, ami a nap nagy részében inkább áll, mint megy, nap közben két óránként megy 4 darab kétszer 11 perces menetet Ukktól Sümegig.
E mellett még mindig ott van a 2 darab HÉV-nek átadott motorkocsi, amit ma a HÉV semmire sem használ.
Már kissé radikálisabb, de amíg nincs jármű, felmerülhet olyan is, hogy az IR-ek egy részét Ideiglenesen elvágni a villamosított fővonalaknál, és amíg nincs járműbeszerzés, vagy valami program a Desirók, orosz motorvonatok tömeges felújítáára, addig ideiglenes, fővonali személyekre, IC-kre való ráhordó menetrend.
Még ma is vannak tartalékok, amiket bezárás helyett lehetne használni - természetesen ezek is csak a probléma elodázására jók, és párhuzamosan a kell járműbeszerzés, felújítás is.
„Tisztelt Kollégák! A vasúton egyre súlyosbodó mellékvonali dízel motorvonat hiány, a fennálló aktuális helyzet miatt Miniszter Úr intézkedési tervet kért szakosztályunktól. Miniszter Úr világosan kifejezte számunkra, hogy ő örülne, ha a Volán autóbuszaival ki lehetne váltani pár vonalon a vasúti közlekedést. (Módváltás 2.0) Intézkedésünk elsősorban az utazóforgalom felmérése, a vasúti közlekedés indokoltságának mérlegelése. Ezért a MÁV-START által megküldött értékesítési statisztikák alapján elrendelem az alábbi vasútvonalakon, viszonylatokon utasszámlálást, igény felmérést. – 4. sz. vasútvonal (Nyergesújfalu - Komárom) – 14. sz. vasútvonal (Pápa - Csorna) – 23. sz. vasútvonal (Zalaegerszeg - Rédics) – 35. sz. vasútvonal (Siófok - Kaposvár) – 65. sz. vasútvonal (Villány - Mohács) – 94. sz. vasútvonal (Sajóecseg - Tornanádaska) – 106. sz. vasútvonal (Sáránd - Nagykereki) – 127. sz. vasútvonal (Gyoma - Szeghalom) A felmérés várhatóan 2024. április 20-án indul, mely június 15-ig tart. Természetesen eszközökkel fel lesztek szerelve. A következő adatokat legyetek szívesek kérdezni, majd felvezetni a belsős rendszerbe: – Utazási viszonylat (volán + vasút) – Átszállások száma – Kedvezményre jogosultság, típusa – Ország/vármegye bérlete van-e, ha van, milyen – Milyen gyakran veszi igénybe a tömegközlekedést – Minőség, megbízhatóság az utas szerint – Milyen okból utazik Előre is köszönöm szépen a munkátokat, erőfeszítéseteket! A további információkat a mellékelt preziben találhatjátok.”
"természetesen nem mondunk le az új mozdonyok vásárlásáról sem, így például villamos mozdonyok lehívását lehetővé tevő érvényes Keretmegállapodással rendelkezünk"
de hát ez nagyszerű! az oroszgázon megspórolt negatív 564milliárd forintból bőven jut még mellékvonalra is! nem is kell eladni a lélegeztetőgépeket. éljen a bölcs vezetőnk!
A Társaságunkhoz 2024.02.01. napon beérkezett adatigénylésével kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk.
A járműfejlesztési stratégiát az Építési és Közlekedési Minisztérium év végén Magyarország kormánya elé terjesztette, amely azt első olvasatban tárgyalta. Zajlik egy – villamos motorvonatokra vonatkozó – beszerzési eljárás előkészítése, az előzetes piaci konzultáció tervezett időpontja az idei esztendő. Ugyancsak tervezzük alternatív hajtású járművek beszerzését, valamint folyamatosan dolgozunk az üzemeltetett járműveink rendelkezésre állásának növelésén is.
Folyamatosan kutatjuk a használt járművek piacát: amennyiben megfelelő mennyiségű és minőségű, a hazai mobilitási céloknak megfelelő jármű bérletére vagy beszerzésére nyílik lehetőség, akkor – a pénzügyi és jogi lehetőségek függvényében – ezen a módon is igyekszünk bővíteni, korszerűsíteni és üzemképesebbé tenni a gördülőállományunkat.
A hasonló módon kialakított, AKIEM-től bérelt Siemens Taurus-flottánk bővítésén is dolgozunk, miközben természetesen nem mondunk le az új mozdonyok vásárlásáról sem, így például villamos mozdonyok lehívását lehetővé tevő érvényes Keretmegállapodással rendelkezünk.
Az mondjuk jelentős részben takilaci. Aki bármikor bedobál hiányos adatokat, hagy ki fontos részleteket (pl. sokadszorra hivatkozik Covid-os évek adataira, mint visszafordíthatatlanul lecsökkent utasszámra), a későbbi, jobb utasszámokat meg elkönyveli adathamisításnak.
E mellett persze ha felmerül valami fejlesztés, akkor elkezd pártíz utasos számokkal dobálózni, meg olyasmikkel, hogy ma úgysem lesz utas, mert valamikor a 80-as években ő vezetett ott buszt, és akkor sem volt.
Ehhez képest dinamikusan csökken az üzemanyagfogyasztás az országban és egyre többen utaznak pl vonattal. Na nem a villanyautózás miatt esett vissza a fogyasztás...
Sajnos a fórumon is van egy olyan user, aki folyamatosan azt hangoztatja, hogy mindenki oldja meg autóval a közlekedést, mert a statisztikák szerint nő az autót használok száma és különben is ez lesz a jövő.....