Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 3 napja 0 1 39395

Az a vonal, ahogy most kinéz, már az önmagában az ország szégyene.

Előzmény: Dincsike78 (39392)
kozma555 Creative Commons License 2024.04.15 0 0 39394

Azért a 8207 a semmiért áll fél órát Somogyszobon valami dilettáns miatt. 

Előzmény: RadiX (39390)
Koszen Creative Commons License 2024.04.15 0 0 39393

Szerintem is szégyen, de igen valószínű sajnso. Az sem segít a helyzeten, hogy ott van vele párhuzamosan a sok helyen már 110km/h-val járható 21-es út....

Előzmény: Dincsike78 (39392)
Dincsike78 Creative Commons License 2024.04.15 0 2 39392

Ez az Ország Szégyene lenne ha ez megtörténe! A Jelenlegi állapot tarthatatlanan Somoskőújfalusi vonalon!

Előzmény: Koszen (39391)
Koszen Creative Commons License 2024.04.14 -1 1 39391

Sajnos Tarján éremesélyes az első vasúti személyszállítás nélkül maradó megyeszékhely versenyszámban...

Előzmény: NickUser (39384)
RadiX Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 39390

A leggyorsabb személyvonat ami mindenhol megáll, 1 óra 22 perc, az 51.2 km/h átlag. A többi személy 1 óra 26 perc, az már csak 48.8 km/h átlag. Van még 1:35 és 1:51 órát menő vonat is, azok még lassabbak.

Előzmény: kozma555 (39389)
kozma555 Creative Commons License 2024.04.14 0 1 39389

80 elég. A 41-es fővonal Gs-Ka szakasza is 80-as, kb ezt az átlagot hozza. 

Előzmény: RadiX (39387)
r1232 Creative Commons License 2024.04.14 -1 1 39388

100-120..

Előzmény: RadiX (39387)
RadiX Creative Commons License 2024.04.13 0 0 39387

És szerinted milyen pályasebesség kell az átlag 60-hoz? Egy mellékvonalon sok megállóval, rövid megállótávolságokkal.

Előzmény: kozma555 (39386)
kozma555 Creative Commons License 2024.04.13 0 1 39386

A legtöbb helyen az átlag 60 km/h elég lenne. Az már veri a buszt, autót is. Nemrég mentem Nagyatádról Kaposvárra kocsival, mindent betartva 56km/h volt az átlagtempóm. 

Előzmény: Dincsike78 (39382)
NickUser Creative Commons License 2024.04.13 0 1 39385

"94. sz. vasútvonal (Sajóecseg - Tornanádaska)"

Amúgy az utóbbi időben kezdtem el jobban vonattal utazni. Főleg a mosatni árcsökkenés jobban meghozta a kedvemet rá. Meg az új munkahely miatt havonta egyszer Pestre is ki kell mennem.

Egészen addig nem is tudtam, hogy mennyire gáz sok helyen a vasút állapota, amíg nem utaztam Edelénybe... vonattal.

Azt hittem először, hogy a vonattal lett valami. Miskolc - Sajóecseg között szépen ment 70-80 km/h-val, Sajóecsegtől kezdve nagyon lassan ment (30-40 km/h) és a vonat is rázkódott, főleg a kerekeknél.

Előzmény: Fizolti (39376)
NickUser Creative Commons License 2024.04.13 -1 0 39384

Nekem inkább az fura, hogy Salgótarjánba csak néhány BZ megy ki, a pálya állapota miatt az is lassan közlekedik, ha jól tudom, miközben az egy megyeszékhely, ami így többet érdemelne!

Előzmény: Dincsike78 (39382)
NickUser Creative Commons License 2024.04.13 0 1 39383

Nekem a "kedvencem" most Kazincbarcika, ahol annak ellenére, hogy ritkán megy oda a BZ vonat (két óránként, de hétköznap van +2 indulás), de nem minden vonathoz megy ki busz az Autóbuszállomásról/ig.

De ezt is úgy van most megoldva, hogy hétköznap délután a helyi járatok mennek ki a vasútállomáshoz, minden más időszakban (hétköznap délelőtt és este, hétvégén) a helyköziek. 

Úgy, hogy a helyi buszra nem érvényes a helyközi tarifa - így a vármegye és ország jegyek/bérletek sem, a helyközikre pedig a helyi tarifa nem érvényes!

Bár úgy is inkább sétálnak vagy kocsival mennek be a városba az emberek...

Előzmény: FeNegyerek93 (39378)
Dincsike78 Creative Commons License 2024.04.13 0 2 39382

A Mellékvonalak jövője az lenne hogy fejlesztenék őket hogy versenyképesek legyenek a közúttal! Ehez minimum 100 km/h sebbeségre kellene fejleszteni a mellékvonalakat ahol ez lehetséges. Kivéve olyan hegyi vonalak mint az Eger -Szilvásvárad Győr-Veszprém.

Koszen Creative Commons License 2024.04.12 -2 0 39381

A 35-ös vonal tekintetében: Ha tényleg minimális viszonylagos szolgáltatás-veszteség nélküli, módváltás lenne, akkor szerintem annak így kéne kinéznie: A Kaposvár-Somogymeggyes részen megtartanám a vonatot,a térképre nézve a 35-ös vonalat nem lehet a középső szakaszon busszal pótolni, nagyon messze fut a vonal a közutaktól... illetve, mivel az alsó részen viszonylag egyben van a pálya. Viszont Somogymeggyes és Siófok között jó a közúti párhuzamosság és a pálya is elég nadrág így, ha nagyon muszály, akkor ott mehetne a busz.....

Előzmény: Fizolti (39376)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2024.04.12 0 0 39380

Nagy az átfedés a 10 éve a cikkben közölt lista és a módváltott, vagy arra tervezett vonalak között....

Előzmény: FeNegyerek93 (39379)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2024.04.12 0 0 39379
Előzmény: bendeguz90 (39372)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2024.04.12 0 0 39378

Bz-t meg nem lehetne úgy spórolni, hogy csúcsidőn kívül jár a busz néhány helyen? Reggel-este meg jön a vonat. 

Előzmény: FeNegyerek93 (39377)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2024.04.12 0 4 39377

Leginkább az a baj, hogy nincs akarat, koncepció (pénz az lenne, de minden vasútra elköltött fillért sajnálnak), meg hozzáértés. Illetve Ezzel ötvöződik a piaci szemléletű gazdálkodás, ami súlyos hiba (nem csak a vasút esetén). Több vonalat (65,35) vonalat nem lehet értelmesen busszal pótolni. Így ha lesz is egy ideig, majd az is le lesz állítva. Nem mellesleg vasút helyetti buszokat is elő kell valahonnan teremteni. Illetve ott sem rózsás a sofőrhelyzet, így lesznek olyan térségek, ahol jó eséllyel semmilyen tömegközlekedés nem lesz. A kisfalusi embernek egy marad, az autó, már akinek lesz rá keret.....Akinek meg nincs, az így járt. Eközben azért Budapestre jön 51 CAF,  (nem sajnálom tőlük egyébként). Csak ennyit a "Most a vidék jön" jelszavakról.... Szerintem sokkal inkább a "mindenki annyit ér, amennyije van" érvényesül. Lázár hozzáállása pedig tökéletesen megegyezik Kóka hozzáállásával. 

Előzmény: Fizolti (39376)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.12 0 6 39376

65-ösön kétórás ütem van Desiróval, mellékvonali szinten korrekt sebesség, némileg hiányos, de azért többé-kevésbé vállalható menetrend, és busszal is nagyon nehezen pótolható. Amikor arra jártam, utasszám is korrekt volt. 

 

106-os még a mai, részben buszos pótlás mellett is nagy forgalmú, e mellett pár éve még tervezett fejleszésekről is volt szó. 

 

4-es szintén pár éve lett sűrítve, és tudtommal utasok is vannak. A térségben egyébként buszvezetőből is régóta hiány van. 

 

Fura, ha ezeket a vonalakat vizsgálják. 

 

Amin pl. lehetne járművet, személyzetet spórolni vonalbezárás nélkül: 

 

Pár éve az IR-ek indulásakor volt egy kísérlet Ukk-Sümeg között a megállóhelyek ráhordóbuszos kiszolgálására. Később e helyett jött egy Bz, ami a nap nagy részében inkább áll, mint megy, nap közben két óránként megy 4 darab kétszer 11 perces menetet Ukktól Sümegig. 

E mellett még mindig ott van a 2 darab HÉV-nek átadott motorkocsi, amit ma a HÉV semmire sem használ. 

 

Már kissé radikálisabb, de amíg nincs jármű, felmerülhet olyan is, hogy az IR-ek egy részét Ideiglenesen elvágni a villamosított fővonalaknál, és amíg nincs  járműbeszerzés, vagy valami program a Desirók, orosz motorvonatok tömeges felújítáára, addig ideiglenes, fővonali személyekre, IC-kre való ráhordó menetrend. 

 

Még ma is vannak tartalékok, amiket bezárás helyett lehetne használni - természetesen ezek is csak a probléma elodázására jók, és párhuzamosan a kell járműbeszerzés, felújítás is. 

 

 

Előzmény: névtelen (39374)
bzmot281 Creative Commons License 2024.04.12 0 1 39375

4-esre milyen f*szságot találtak ki már megint? Ha Nyerges- Egom között életben maradna, majd lecsattog a Bz szerelvénymenetben, vagy mi?

Előzmény: király2644 (39373)
névtelen Creative Commons License 2024.04.12 0 4 39374

Megint és újra fordítva ülnek a lovon. A rossz, gyenge szolgáltatás -> kevesebb utas -> megszüntetés.

És - használt dízel jármű kereséssel, vásárlással foglalkozott valaki?

Előzmény: király2644 (39373)
király2644 Creative Commons License 2024.04.12 -1 4 39373

„Tisztelt Kollégák! A vasúton egyre súlyosbodó mellékvonali dízel motorvonat hiány, a fennálló aktuális helyzet miatt Miniszter Úr intézkedési tervet kért szakosztályunktól. Miniszter Úr világosan kifejezte számunkra, hogy ő örülne, ha a Volán autóbuszaival ki lehetne váltani pár vonalon a vasúti közlekedést. (Módváltás 2.0) Intézkedésünk elsősorban az utazóforgalom felmérése, a vasúti közlekedés indokoltságának mérlegelése. Ezért a MÁV-START által megküldött értékesítési statisztikák alapján elrendelem az alábbi vasútvonalakon, viszonylatokon utasszámlálást, igény felmérést. – 4. sz. vasútvonal (Nyergesújfalu - Komárom) – 14. sz. vasútvonal (Pápa - Csorna) – 23. sz. vasútvonal (Zalaegerszeg - Rédics) – 35. sz. vasútvonal (Siófok - Kaposvár) – 65. sz. vasútvonal (Villány - Mohács) – 94. sz. vasútvonal (Sajóecseg - Tornanádaska) – 106. sz. vasútvonal (Sáránd - Nagykereki) – 127. sz. vasútvonal (Gyoma - Szeghalom) A felmérés várhatóan 2024. április 20-án indul, mely június 15-ig tart. Természetesen eszközökkel fel lesztek szerelve. A következő adatokat legyetek szívesek kérdezni, majd felvezetni a belsős rendszerbe: – Utazási viszonylat (volán + vasút) – Átszállások száma – Kedvezményre jogosultság, típusa – Ország/vármegye bérlete van-e, ha van, milyen – Milyen gyakran veszi igénybe a tömegközlekedést – Minőség, megbízhatóság az utas szerint – Milyen okból utazik Előre is köszönöm szépen a munkátokat, erőfeszítéseteket! A további információkat a mellékelt preziben találhatjátok.”

bendeguz90 Creative Commons License 2024.03.03 0 2 39372

Nem akarok nagyon belebonyolódni ennek a helyzetnek a kibontásába, de sajnos nagyon sokan meghallják az ő érveit a fejesek közül. 

Előzmény: Fizolti (39368)
r1232 Creative Commons License 2024.03.02 -1 3 39371

Ha nem lesz drasztikus változás, márpedig semmi jel nem utal erre, a jövő év elejére nem lesz (vasúti) jármű a dunántúli dízeles IR rendszerre sem.

Előzmény: bz-n utazó (39365)
trebront Creative Commons License 2024.03.02 -3 6 39370

"természetesen nem mondunk le az új mozdonyok vásárlásáról sem, így például villamos mozdonyok lehívását lehetővé tevő érvényes Keretmegállapodással rendelkezünk"

de hát ez nagyszerű! az oroszgázon megspórolt negatív 564milliárd forintból bőven jut még mellékvonalra is! nem is kell eladni a lélegeztetőgépeket. éljen a bölcs vezetőnk!

https://444.hu/2024/03/02/szuper-uzlet-az-orosz-gaz-ket-ev-alatt-564-milliard-forintot-bukott-rajta-magyarorszag

Előzmény: Fizolti (39369)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.02 0 0 39369

"Tisztelt Adatigénylő!

 

A Társaságunkhoz 2024.02.01. napon beérkezett adatigénylésével kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk.

 

A járműfejlesztési stratégiát az Építési és Közlekedési Minisztérium év végén Magyarország kormánya elé terjesztette, amely azt első olvasatban tárgyalta. Zajlik egy – villamos motorvonatokra vonatkozó – beszerzési eljárás előkészítése, az előzetes piaci konzultáció tervezett időpontja az idei esztendő. Ugyancsak tervezzük alternatív hajtású járművek beszerzését, valamint folyamatosan dolgozunk az üzemeltetett járműveink rendelkezésre állásának növelésén is.

 

Folyamatosan kutatjuk a használt járművek piacát: amennyiben megfelelő mennyiségű és minőségű, a hazai mobilitási céloknak megfelelő jármű bérletére vagy beszerzésére nyílik lehetőség, akkor – a pénzügyi és jogi lehetőségek függvényében – ezen a módon is igyekszünk bővíteni, korszerűsíteni és üzemképesebbé tenni a gördülőállományunkat.

 

A hasonló módon kialakított, AKIEM-től bérelt Siemens Taurus-flottánk bővítésén is dolgozunk, miközben természetesen nem mondunk le az új mozdonyok vásárlásáról sem, így például villamos mozdonyok lehívását lehetővé tevő érvényes Keretmegállapodással rendelkezünk.

 

Budapest, 2024. február

 

 

Üdvözlettel:

MÁV-START Zrt."

 

Fizolti Creative Commons License 2024.03.02 0 1 39368

Az mondjuk jelentős részben takilaci. Aki bármikor bedobál hiányos adatokat, hagy ki fontos részleteket (pl. sokadszorra hivatkozik Covid-os évek adataira, mint visszafordíthatatlanul lecsökkent utasszámra), a későbbi, jobb utasszámokat meg elkönyveli adathamisításnak.

E mellett persze ha felmerül valami fejlesztés, akkor elkezd pártíz utasos számokkal dobálózni, meg olyasmikkel, hogy ma úgysem lesz utas, mert valamikor a 80-as években ő vezetett ott buszt, és akkor sem volt. 

Előzmény: bendeguz90 (39366)
kozma555 Creative Commons License 2024.03.02 0 0 39367

Ehhez képest dinamikusan csökken az üzemanyagfogyasztás az országban és egyre többen utaznak pl vonattal. Na nem a villanyautózás miatt esett vissza a fogyasztás...

Előzmény: bendeguz90 (39366)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.03.02 0 1 39366

Sajnos  a fórumon is van egy olyan user, aki folyamatosan azt hangoztatja, hogy mindenki oldja meg autóval a közlekedést, mert a statisztikák szerint nő az autót használok száma és különben is ez lesz a jövő.....

Előzmény: shadoe (39363)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!