A vágányokat ellepi a méteres gaz, az útátjáró leaszfaltozva, az épületet még lakják, szolgálat természetesen nincs.
Nem régóta van ez így: 2021 nyarán még utaztam erre vonattal Zomborról Újverbászra.
Később a fővonal felújítása miatt egy ideig idáig jártak a mellékvonali vonatok, majd egy tehervonat kisiklása miatt a teljes vonal forgalma leállt. Elvileg tervezik a forgalom újraindítását, de ez ma még nehezen hihető.
Még a vonat mellett szoktam kérdezni, hogy ki van e írva, hogy strand? Értetlen tekintetek hadába zúdítom bele, hogy akkor fel lehet öltözni! Tegnapelőtt Balatonfenyvesen nem engedtem fel egy 50-es "urat" fürdőgatyában, nem is tetszett neki...
Pedig azért sokan tiltakoznak a vasútfelszámolás ellen és nemcsak vasútbarát szervezetek.
Ez olyan-sajnos- mint volt Izlandon a klímacsúcs...elmentek rá 86 különgéppel tanácskozni :))
Itt+ megy a tiltakozás...csak épp nem utaznak vasúton.
Aki+ használná ,főleg egy-egy sűrűbb kisebbséggel rendelkező régióban az pedig inkább visszaül a kocsiba,mert nem kockáztatja a testi vagy a pénztárcája "egészségét".
Persze biztos törlik ezt a hsz-emet is mint múltkor,mert a roma közösség sérthetetlen...
Persze a kaller(tisztelet a kivételnek) bünteti ezresre a kollégákat(arcképessel rendelkezőt) mert nem vettek helyjegyet,mert nem volt már idejük,gondolták majd ad a kaller . Persze tegnap egy nógrádi sorompónál néztem végig hogy 3 robot mozgású félmeztelen roma felszáll a bz-re,biztos bérletük volt( :))) ) mert a kaller rögtön a mv mellé ült be... a hátsó kocsiban 1 személy ült ... a vasútőr. Például a gyöngyösi váltógyár sem piti,bár folyamatosan jelen vannak mostanság a városrendészek. El akartunk menni a hidasi oldalba kirándulni vonattal de figyelmeztettek hogy eszembe se jusson mert tuti hogy kirabolnak stb. Könyörgöm akkor most hol tartunk ebben a tekintetben?????vagy ez tabu(itt)
Kitöltve, bár sok értelmét nem látom, ez sajnos el van döntve és ezt elég nehéz lesz megváltoztatni (főleg, hogy a komlóiak egy része sem szereti a vasútjukat, ami valahol elég abszurd)
Köszi, igen, én is arra a területre gondoltam a Unix mögött.
Komló polgármestere azt állítja, ők nem a vasútat akarják megszüntetni, csak a végállomását kivinni a centrumtól 4 kilométerre található Mecsekjánosi városrész területére. Viszont jelenleg a városi vasútállomás és buszpályaudvar egy helyen van, kvázi intermodális csomópontot alkot. Vajon a buszpályaudvart is szeretné kitelepíteni ugyanoda a polgármester?
az mondjuk érthető h ne a város közepén poroljanak. erre akár lehetne megoldás egy fedett/zárt hangszigetelt csarnok, légszűrőkkel, amibe befér a teherautó meg 3-4 teherkocsi is átmenő rendszerben. és akkor nem kell több falun átrobogniuk, de mégsem porolja össze a központot. a bontás pár.milliárdjából ki is jönne.
maradna 1 vágány a kőrakodónak, meg 1-2 vágány a személynek.
Hol van egyébként az a rakodó, ahol az andezitbányából hozott követ vagonba rakják? Az Unix mögött, vagy a vasútállomás túloldalán ahol a tüzép telep van?
Ide elvileg a városon át hordják a követ az Anna-aknától, és ezt szeretnék kiváltani Godisán rakodással, az új déli elkerülő úton (és onnan Mánfán, Magyarszéken és Oroszlón keresztül) történő közúti szállítással, ami a mostani közútterhelés többszöröse.
📉Lázár vasútfejlesztési programja a vasút leépítése: a vonalbezárások új indoka, hogy “nem lehet felkészülni arra, hogy nyáron meleg van”, a bezárt vonalakat pedig a kiszivárgott hírek szerint épphogy sóval nem hintik be.
🧙♂️🔮A közlekedési miniszter eheti sajtótájékoztatóján sokadszorra mutatta be közlekedésfejlesztési programját, benne a fényes jövőre vonatkozó, számos évtizedek óta ismert ígérettel. Mindeközben azonban a magyar vasútnak nem hogy a jövője, hanem a holnapja is kérdéses azon Lázár János minisztersége alatt, aki tollából legutóbb egy olyan levél szivárgott ki, hogy az általa bezárt Dombóvár – Komló vasútvonalon még a síneket is felszedetné. A blöffölő miniszter szájából elhangzott ígéreteket ezért érdemes tágabb kontextusban vizsgálni:
💸A bejelentett vasútépítési programmal, és a finanszírozására az Európai Beruházási Banktól felvett hitellel kapcsolatban fontos “apróság”, hogy új vasútvonalak építéséről vagy a meglévő vonalak kapacitásnöveléséről szó sincs, azok csak az elmaradt pályakarbantartási munkálatok pótlását és a pályaállapotok konzerválását jelentik – ezek azonban az állam vasúttal és a nemzeti vagyonnal kapcsolatos legalapvetőbb kötelességei közé tartoznak, hitelt nem a napi működésre, hanem beruházásra szabadna csak felvenni. A hitelfelvétel Lázár miniszter kudarcának beismerése, hiszen a miniszter legfontosabb feladata az lenne, hogy a MÁV munkavállalóinak vegzálása helyett a Kormányban tüsténkedjen és megfelelő költségvetési forrásokat harcoljon ki a vasút számára.
🚂Egyesületünk üdvözli a használtjármű-beszerzésekre tett szándéknyilatkozatot, hiszen ezt magunk is évek óta sürgetjük, ez azonban csak rövidtávú tűzoltás szabad, hogy legyen, nem pedig maga a stratégia. Miközben Lázár miniszter egy év alatt minden folyamatban levő új vasúti járműbeszezést leállított, most szolgálati autójával “használtjátmű-portyára” indul, és közben olyan sületlenségeket állít, hogy jövő nyáron majd minden klimatizálatlan, 50 éves vonat helyett pótlóbusz fog járni. Ez nem csak azért abszurd, mert ennyi pótlóbusz és sofőr az országban nincs, hanem azért is, mert a nyári hőségben jellemzően nemcsak a legöregebb, nyitható ablakú vonatokkal van probléma, hanem azokkal is, amiknek az ablakai nem nyithatóak, mert ún. “légjavító berendezéssel” vannak felszerelve., Ezek viszont eleve kis teljesítményük miatt, mint ahogy idén többször is, számos alkalommal mondják fel a szolgálatot. Lázár miniszter azt állította, hogy a nyári melegre nem lehet felkészülni, lenne ezért pár tanácsunk: ha az elmúlt hónapokban nem a home office betiltását rendelte volna el, hanem azt, hogy minden klimatizált kocsit töltsenek fel hűtőközeggel, és cseréljék nagyobb teljesítményűre az áramellátást, akkor most nem kellene a kedélyeket hűteni.
🎩🪄A közlekedéshez való “alapjoggal” való figyelemelterelést, illetve a MÁV-Volán átszervezését rendre kommunikációs eszköznek, valamint politikai pótcselekvések tartjuk. Egyrészt a közösségi közlekedés biztosítását, mint az állam kötelességét az állampolgárai felé a hatályos 2012. évi XLI. (személyszállítási) törvény már szabályozza – a most bejelentett kritériumokkal gyakorlatilag azonos módon. Másrészt a MÁV és a Volán átalakítása évtizedeken, kormányzatokon átívelően a normális szolgáltatást helyettesítő kifogás – hogy mennyire sikeres, jól mutatják az 50 éves járművek és a bezárt vasútvonalak. A közszolgáltatások színvonalának érdemi növekedését tehát nem a cégstruktúra oda-vissza alakítgatásától, hanem a stabil finanszírozástól, valamint a szolgáltatókat ellenőrző, kompetens állami megrendelő szervezettől érdemes várni. Ehelyett most a miniszter napi két-három vonatra vonatkozó “jogot” ígért, miközben az ország nagy részén jelenleg – még – óránkénti-kétóránkénti ütemes közlekedés van. Lázár János tehát nem az utasoknak akar jogot adni a jobb közlekedésre, hanem saját magának a vasút leépítésére.
Még június végén írtam az ÉKM-nek (a startnak továbbították a levelet), hogy mi várható a 4-es vonalon, most érkezett meg a válasz:
A 4-es sz. Esztergom — Almásfüzitő vasútvonalat érintő, átfogó felújítási, fejlesztési beruházás jelenleg nincs napirenden. A megkeresésben is hivatkozott Tokod, ill. Nyergesújfalu állomások peronját érintő beavatkozás önkormányzati kezdeményezésre, a településnek a peronemelés kivitelezésében nyújtott tevékeny közreműködéssel valósult meg. Amennyiben hasonló megkeresés érkezik más település részéről, nem zárkózunk el a folytatástól, arra azonban az üzemeltetési keretek nem adnak lehetőséget, hogy saját forrásból átfogó vonali fejlesztést valósítsunk meg.
Menetrendi kérdése vonatkozásában informáljuk továbbá, hogy az Esztergom — Almásfüzitő vasútvonal menetrendi struktúrájának részleges módosítása tervezett szeptember-október folyamán, ezzel egyidőben a környéken pedig új autóbuszos menetrendek bevezetésére is sor fog kerülni. A módosítás célja, hogy a vasúti és autóbuszos járatok menetrendje a jelenleginél jobban össze legyen hangolva, illetve kiegészítse egymást. (Bizonyos napszakokban/napokon, illetve szakaszon az autóbusz, más esetekben pedig a vasúti járatok szerepe válik a jelenleginél hangsúlyosabbá). A tervezett módosítás bevezetése a közforgalmú menetrendet megrendelő Építési és Közlekedési Minisztérium jóváhagyásával lehetséges.
További módváltásokról egyelőre nincs döntés. Országszerte zajlik a valós utazási igények felmérése, illetve a különböző térségekben nyújtható hatékony, és megfelelő üzembiztonságot kínáló közszolgáltatási megoldások vizsgálata.
Meg tudja valaki mondani, hogy a 48-as, Keszőhidegkút-Gyönk - Tamási vasútvonalon mikor járt utoljára személyszállító vonat? Menetrend szerint 1990. áprilisában, de utána valamilyen különvonat, vagy hasonló járt arrafelé?
Azért annyira nem rossz a helyzet, pl. most indul egy vonat Vésztőről Gyomára, a pótlóbuszos közleményben is szerepel, hogy ez vonatként megy (az már csak apróság, hogy reggel a pótlóbusz is elromlott). De a tegnapi közlemény szerint se volt az összes busszal pótolva.