Szeretnék egy kis segítséget kérni, hátha valaki találkozott hasonló problémával, 2005 vivaro 1.9 cdti 101 lovas.
Álló helyzetben is van egy kis rázkódása az autónak, motortérből jön, de a motor látszólag szépen jár, most volt vezérlés, tartóbakok, olajcsere mindenben. Menet közben hangos zúgó, búgó hangot ad a vezetőfülkébe. Picit rázkódik is, de a kormány nem. Nagyobb tempónál fokozódik a hibajelenség. Az abroncsok ellenőrizve, futómű rendben van. Nem tudom mi a fene lehet, de nagyon idegesít. Meg olyan mint egy kistraktor lassú tempóban, hangra is meg gyorsaságra is.
Elektromos kereingető szivattyúk rendben, 2 találtam meg. lepróbáltam őket direkt indítással is, és a csatlakozókon is meg volt a feszültésg. Ahogy írtam termosztát rendben, vízpumpa rendben. Továbbra is az van, hogy 80-90 fok között kezd el emelkedni a rendszer nyomása. A kis visszetérő csövön jönnek a buborékok.
Még egyet nem próbáltam ki, hogy az egr hütőt kiveszem a hűtő körből és összekötöm a két csövet. Igaz a kipuffogó bevezető nyilást lezártam, De még egyetlen ötletem ha esetlg az egr hűtő van eltömödve, azaz nem cirkulál a víz, mondjuk belső deformáció miatt, és ott kezd gázosodni a hűtőfolyadék tulmelegedés miatt.
Olyan érzésem van, hogy a hűtőkörben van valami turpisság.
Köszönöm nagy segítség! Ma ledugóztam az EGR hütőt. kb 1,5 órát járattam alapjáraton 91 C° ig melegedett a víz. a ventillátor nem idult el. Nem volt türelmem tovább várni, leállítottam Miután ledugóztam 60 fokos vízném ráraktam a kiegyenlítő tartályra a tesztert, 15 percig nem színeződőtt el.
Holnap azért kiveszem a kis motorokat amiket mondtál és letesztelem őket. Majd visszajelzek mi az eredmény.
Nekem mondjuk a 114 lovas van, de 2 dolog történt, ami ezt csinálta: az egyik, ahogy te is írod az EGR hűtő volt lyukas.... A másik, hasonló problémát a vízcsövekben lévő kis keringető szivattyú okozta. 2db volt benne, mindkettőt kicseréltem, mert nem szerettem volna dupla munkát...
Segítségetek szeretném kérni. Sajnos a megtett km miatt úgy döntöttem lecserélem a 2.0 114LE renault tarficomat egy kevesebb km t futott fiatalabb hasolnó autóra.
Opel Vivaro lett a 145LE. 2017 évjárat 91.000 km. használtan vettem.....
A héten műszakin voltam és elkezedett forrni a víz, vagyis akkora nyomás lett a rendszerben, hogy kinyomta a vízet. Kicseréltem a termosztátot, aztán a vízpumpát is, de a Problémám hogy megnövekszik a nyomás a hűtőrendszereben és kinyomja a vizet. kb 5km megtett ut után szintén ugyan az a probléma, menet tulajdonságra semmi gond, indul ahogy kell, nem füstől, viszont a kipuffogocső szinte fém tiszta, semmi korom.
Szerintem már csak az EGR hűtő vagy a hengerfej maradhat hátra, vagy legrosszabb esetben blokk repedés, ahogy lehet olvasni itt ott.
Tudnátok tippet adni, hogyan szűrjem ki az EGR hűtöt vagy a hengerfejet? Goldoltam az EGR- t ledugózom és rövidre kötöm a hűtőjét. Ha így is belebugyog akkor jöhet a hengerfej.
Van esetleg valakinek valami utmutatója a hengerfej leszereléséhez?
Rég jártam már itt a csoportban. 2007 évjáratú opel vivaro 2.0 cdti motorral. kb egy éve elkezdett füstölni az autó.szervíz stb.
jelenleg szét van bontva atz autó.kb 430.000 km van bent.Más felé terelt az élet, így eladnám az autót így szét bontva, nyílván nem el herdálni szeretném.ha estleg valakit érdekel a csoportból szívesen állok rendelkezésre bővebb infókkal.
Sziasztok!Találkozott már valaki olyannal hogy a szélvédő két oldalán lévő esővíz levezető gumicső kipucolása után visszaszerelés után valamennyi viz bejut a motortérbe? nem értem helyesen raktam vissza mindkettőt de akárhogy csináom kicsi viz mindig bejut a motortérbe. Mi lehet az oka? Lehet hogy elötte a felgyülemlett szemét szépen letömittette a lemez és a gumicső találkozásánál a hézagot? Van erre valami trükk? (Opel Vivaro 2012)
Sziasztok! Érdeklödnék, hogy opel vivaro (2009 évj. 2.0 diesel) Hütő ventilátor cseréje, mennyire bonyolult? Elsőre ugy láttam, hogy ilyen müanyag beakasztással van rögzitve, de lehet, hogy nem jól láttam. Ez az egy ventilátoros változat. Köszönöm.
Némi információra lenne szükségem, így új hozzászóló (hozzákérdező)-ként.
Van egy 2007-es 2.0, 66kw-os Traficom. 253 ezer km-el, vagy ki tudja mennyivel, 2 éve van nálam.
Eddig nem volt vele bajom, jön, megy, megáll ha kell. Egy ideje olvasom ezt a fórumot, és egyre inkább az az érzésem, hogy lomha az autó. Óra szerint 140 km/h-nál nem megy többet, azt is csak keservesen éri el, ezt keveslem, a fogyi kb. 9-10liter/100km ezt meg sokallom:). 110 körül szoktam járni városon kívül. A táv 70/30, város/országút.
Egr-t kitakarítottam, nem volt nagyon ko(k)szos. Olvastam valahol visszább, hogy MAF szenzor, vagy turbó nyomás szabályzó
miatt is lehet teljesítményvesztés. Hogy tudom kiszűrni, hogy rossz-e valamelyik? A vákum "felhúzza" a turbólabdát indításkor
menet közben viszont nem látom, hogy mozgatja-e a szabályzó.A MAF-on nem látok semmi rendelleneset, hibakódom Delphi
programmal nem volt hibalámpa nem világít. Lehet nincs is hiba ez ilyen? A 2002-es 100 pacis Tranzit zerge volt ehez képest.
Ha így jó, elfogadom, csak a leírásaitokból úgy érzem nem oké, és nem szeretném tönkrevágni legfőképp.
Előre is köszönöm, ha valaki segít.
Hát, ennyi bocs, hogy dél-amerikai sorozat hosszúságúra sikeredett.:)
Jól mondod, én most vettem meg a bölcső-hátsó szilentet... és biztosra megyek és a billenésgátló motortartót is kicseréltetem, mert az is tud ilyen dolgot csinálni.
Alul van egy hosszanti tartó stabilizátor rud ami a bölcsőbe van bekötve a kocsi alvázrol úgy a közepétől. Ennek a bekötési pontja szokott a bölcső nyulványba kirohadni mivel nyulvánon belüli hegesztett anya tartja ami kirohad és kotyog majd előre hátra is elkezd mozogni a kerék.
Ekkor már beleèr a kerék mindenhova és a kormányzás is instabil lesz.
Általában a legjobbnak látszó pont autó emelèshez és sokszor ott emelgetnek igy a hegesztett anya letörik és kijárja a helyèt majd egyre nagyobb a baj.
Valaki nézzen alá és kézifék behuzással előre hátra mozgasd meg a kocsit, terheld meg és látszani fog ha az mozog a bölcsőnèl.
Az elektromos mágnes szelepnèl nincs áram, 3v ot mértem, valahol eltűnik.Gyújtáskapcsolásra semmi hangja meg sem rezegteti. Egyről a kettőre állt meg mintha valami elszállt volna benne. Utána egyszer kétszer még eggyet röffent aztán már annyi sem.
Piros Stop lámpa világít.
Minden alkatrésze új nincs régi alkatrésze max tehetetlenségi kapcsoló ami jó, vákum sensor és kisebb motoron kívüli társai.
Sensorok újak.
Azt írja a komputer az elektromos mágnes szelep lecsatlakozva vagy hibás. Vadonatúj az is!!
Honnan kap tápot a mágnesszelep?
Esetleg valakinek volt már hasonló baja?
Biztosítékok jók!
Hol találom a főbiztositèkot?
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat előre is!!!!!!!
Mennyire normalis(f9Q) az hogy gyorsitas utan ha leveszem a gazrol a làbam akkor a motor fék hatására hatalmasat kottyan az auto.Ujboli gazadasra szinten. Bakokra gyanakodtam nehany eleg repedezett is volt így cserelve lettek.
Azota csak jobban rezonal alapjaraton(gondolom az uj bak rosszabb mint a regi gyari...)de semmi valtozas,illetve a valto felol terhelesnel csorgo hang jon.
Megemeltem es ha sebessegbe rakom a kerék elég fordul elore hatra mire erzem hogy valami fogaskerekkel talalkozna.
Egyszerűen valamiért semmi ereje nincs. És ha próbálom kicsit erőltetni akkor kidobja az izzitas hibát. Aztán egyszerűen leszabályozza az autót,kb 50 km /órára.
Több helyen is olvastam már ezt a problémát de nem olvastam azt hogy mi lehetne a megoldása.
Egy 2010-es Opel Vivaro robotizált váltóról lenne szó.
A napokban olyat csinál a váltó, hogy 1-es fokozatban nem szeretne azonnal elindulni, hanem miután rálépsz a gázra rá 10mp-re ugrik meg az autó és onnantól rendesen vált kivéve párszőr 2-es fokozatból 1-es fokozatra, ott párszor csinálja azt, hogy lefullasztja magát. Amit még szeret csinálni az, hogy beteszem R-be és mikor nyomom a féket ő pörgeti a motort folyamatosan.
Voltunk vele 2 márkaszervízbe, de sajnálatos módon egyik se fogadta a gépjárművet.
Ha van esetleg valakinek ugyan ilyenbe tapasztalata vagy tud esetleg Budapest vonzáskörzetében esetleg egy jó automataváltó szerelőt azt nagyon szívesen fogadnám.