Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

abes Creative Commons License most 0 0 63114

Benézhettél volna a pedálhoz.

Előzmény: Fishor (63113)
Fishor Creative Commons License 15 perce 0 0 63113

Sziasztok!

 

Ott hagyott az út szélén az Ignisem. :( Két város közti lámpánál beesett a kuplung. Mi lehet a baja? Eltört a bowden a pedálnál? Mi okozhat ilyen gondot? Javítható házilag, vagy szervizbe kell vontatni?

 

Üdv: Fishor

suzuki1 Creative Commons License 1 órája 0 0 63112

Ha sok a km a verdában, akkor nagy valószínűséggel a katalizátor lesz a hunyó.

 

(én úgy beszéltem meg a szervizben, hogyha a kocsimnak nem az a baja, amit megállapítottak, akkor nem fizettem ki az alkatrész árát+mukadíjat) Szerencsére az volt a hibája, amit a kódkiolvasó mutatott.

Előzmény: ksa1963 (63105)
suzuki1 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 63111

Valószínűleg az autó üzemanyag-ellátó rendszere már nem az "igazi". Elméletileg a motor leállítása után (üzemanyagszivattyú leállítása után) a rendszerben a tápnyomásnak meg kellene maradnia. Az üzemanyag szivattyúban van egy visszacsapó szelep aminek az a feladata, hogy a "túlszállított" üzemanyagot visszaengedje az üzemanyag tartályba. (Én most az üzemanyag-rendszer elméleti működését írom le.) A túlszállításra azért van szükség, hogy a motornak mindig elegendő mennyiségű üzemanyag álljon rendelkezésre, valamint a nagy mennyiségű üzemanyagnak hűtési, kenési funkciója is van. (hűti, keni a szivattyút) Ha az üzemanyag -rendszerben lévő valamelyik szelep már nem zár tökéletesen, akkor idővel elengedi a tápnyomást.

 

Szóval, hogyha az üzemanyag-rendszerből "elmegy" vagy csak csökken a nyomás, akkor az azt eredményezi, hogy a befecskendező szelepek hiába kapják meg a nyitási impulzusokat, mert az elégtelen üzemanyag nyomás miatt nem lesz a befecskendező szelepeknek megfelelő porlasztási sugárképe. Magyarul mondva csak "pisálnak" a befecskendező szelepek vagy még azt sem. Nem porlasztanak elég finoman, hogy homogén, gyulladásképes keverék jöjjön létre a hengerben.

 

Amikor már feláll a rendszernyomás, akkor már megfelelően porlasztanak a befecsk. szelepek. Úgy gondolom, hogy az Ignis motoroknál a befecskendező szelepek nyitvatartási idejének változtatásával tudják a motor üzemállapotaihoz igazítani a keverék minőségét. (Hidegindítás-bemelegítés-gyorsítás-alapjárat-motorfék üzem) Mivel a rendszernyomás egy állandó érték.

 

Idősebb autók esetében(akárcsak az embereknél :-)  ) összeadódnak a kis kopások és ilyen, és ehhez hasonló tüneteket tudnak produkálni.

 

A most leírtak nem kapcsolódnak szorosan ehhez a témához, de példának szerintem jó. A régi dízel autókat télen, hideg időben csak nagyon nehezen tudták beindítani. (hagyományos porlasztóval felszerelt (soros) régi dízelre gondolok) Ezeknél az autóknál is több dolog játszott közre, hogy sikertelen volt az indítózás. 

 

- az akkumulátor -20C-nál a kapacitásának már csak kb. a felét tudja nyújtani

- hideg lebvegőt kell a motornak összesűrítenie

- kopott az indítómotor - nagyobbak a súrlódási veszteségek - nagyobb áramot venne fel az indítómotor (ha tudna)

- kopottak a porlasztócsúcsok

- kopott a belsőégésű motor - kisebb a sűrítési végnyomás - nehezebben gyullad be az összesűrített levegőbe porlasztott gázolaj

- meg van dermedve a motorolaj, ami fogja a motor szinte összes belső alkatrészeit (dugatyú, gyűrű, hajtókat, főtengely, szelepek stb.)

- dermedt olaj nehezebben indul meg az olajjáratokban 

 

Szóval ezzel a példabeszéddel csak arra akartam rámutatni, hogy idősebb autók esetében szinte minden dolog (tényező) abba az irányba mutat, hogy megnehezítse a gazdája életét. :-)

 

Sajnos ezeket a dologkat már én is saját bőrömön érzem.

Előzmény: KBK3 (63099)
KBK3 Creative Commons License 6 órája 0 0 63110

Köszönöm a válaszod. Sosem vártam, de nem is hallom, bár a fülem sem az igazi.

Előzmény: Hobbit_G (63104)
ksa1963 Creative Commons License 6 órája 0 0 63109

Úgy látom sokan figyelnek az oldalra beírt dolgokra és próbálnak segíteni.

Ez nagyon pozitív.

Úgy alakultak az elmúlt évek hogy sok sok évig nem volt autóm.

Mostanság felfigyeltem rá hogy milyen sok ignis fut az utakon.

Azért is döntöttem az ignis mellett mert az utcában van kettő is és megtetszett.

Nagyon jó ez a forum.

Szép napot mindenkinek.

 

Landsmann_ Creative Commons License 8 órája 0 0 63108

Szerintem a katalizátornak kampec. 2-300 ezer km körül van az élettartama. A bátyámé is ezt csinálta. Neki olyan 35-40 km után jött vissza a hiba törlés után. Neki már darabokban is volt a katalizátor. Majdnem le is állt alatta az autópályán. Univerzális betét a megoldás. AZ olyna 28000 körül van plusz a munkadíj. Szondákhoz nem kellett nyúlni, a betét cseréje óta nincs hibajelzés. Az övé is nagyjából ennyit futott.

Előzmény: ksa1963 (63105)
suzuki1 Creative Commons License 8 órája 0 0 63107

Az akksisaru levétele csak időlegesen "oldja" meg a hibát. Illetve nem oldja meg. 

 

Nekem más alaktrészem volt hibás, és akkor nekem is úgy csinált a check engine lámpa, hogy amikor kigyulladt, akkor valameddig világított, utána elaludt, aztán egy bizonyos km után ismét kigyulladt. Tehát ilyen periódikusan jelzi/hívja fel a vezető figyelmét, hogy valami gond van a járgánnyal. Valószínű azért van így megoldva ez a hibakijelzés, hogy az ember figyeljen fel rá, illetve hogy "ne legyen nyugodt" a lámpa világítása miatt. 

Előzmény: ksa1963 (63105)
suzuki1 Creative Commons License 8 órája 0 0 63106

Sziasztok!

 

Ha Te végzed az olajcseréket(motor, váltó), akkor javaslom, hogy a váltóolaj betöltő csavarját ne nagyon húzd meg, hanem csak érzéssel. Ugyanis én már jól megszívtam, mert az acél olajbetöltő kúpos csavar és az alumínium váltóház úgy összegyógyult, hogy csak 2 szaki méteres pajszerekkel és colos racsnival tudta kitekerni a betöltőt. (a csavar kúpos menetű, és idővel képes rettentő módon összegyógyulni. Ráadásul elég sz@r helyen is van.)

Előzmény: KsLaca (63092)
ksa1963 Creative Commons License 8 órája 0 0 63105

Köszönöm hogy próbáltok segíteni.

Csináltam két képet róluk remélem jóról csináltam ebből volt kettő . ( O2B1S1-S2 ).

A képek szerint 0.1és 0.9 volt között mozognak ezért ezek inkább jók.

Lehet hogy mégis katalazátor a rossz.

260 ezer km.

Most úgy 10 percre volt levéve a negatív saru és már elment a hiba.

Most megint mehetek vele vagy 50-60 kilométert mire megint előjön a hiba.

Azt gondolom ha a katalizátor a hibás akkor elsem menne a hiba róla vagy nagyon gyorsan visszajönne .

Lehet hogy a motoron lévő sok érzékelőn végig kellene menni ellenőrzés és egy általános takarítást csinálni. Melyikkel kellene kezdeni ami tud ilyen hibát csinálni ?

Autólyára nincs matricám ezért hogy meghajtsam talán nem veszek.  

Benzin OMV maxmotion van benne, és már adalék is van benne ami a lamdaszondát még katalizátort tisztítja . Tele volt tankolva és már 2/3 elkopott az adalékolt benzinből.

Igaz sokat járok a városban vele 5-10 km és megállás.

Köszönöm .

 

 

 

Előzmény: Landsmann_ (63103)
Hobbit_G Creative Commons License 10 órája 0 0 63104

Szia

 

Meg szoktad várni, hogy a pumpa elhallgasson indítás előtt?

 

Azaz gyújtást ráadod, kivárod a hátsó morgást és utána indít?

 

Ha nem, akkor várd ki és nézd meg úgy.

 

 

Ha nem várom ki nekem is sokat köszörült minden korábbi kocsi és most sx is, kivárva gyak azonnal indul.

Előzmény: KBK3 (63099)
Landsmann_ Creative Commons License 10 órája 0 0 63103

Nagy valószínűséggel katalizátor hiba lesz. Esetleg a 2-es szonda. OBD műszarrel meg kellene nézni a 2-es szonda milyen értékeket produkál. 0,1-0,9 V közötti feszültséget kellene adnia, motorfék üzemben 0-át. Ha az érték ezen tartományon belül váltakozik, akkor a szonda nagy valószínűséggel jó. Akkor a katalizáror csere lesz a megoldás. Ha az érték totál 0, akkor biztosan rossz a szonda. Ha némi feszültséget mutat, akkor lehet csak dzsuvás. Ha ez utóbbi, akkor egy tele tank prémium üzemanyag, (javaslom a MOL EVO Plus-t) és ha lehet meghajtani az autópályán vagy 100 km-t. Mennyi km-t futott a gép?

Előzmény: ksa1963 (63101)
suzuki1 Creative Commons License 10 órája 0 0 63102

Szia! 

 

Ha betartod a használati utasításban leírt km intervallumokat (motor-, váltóolaj) vonatkozásában, akkor tuti, hogy meghálálja az autód.  :-) Levegőszűrőt is érdemes cserélni, ha cseréled a motorolajat. Nem egy nagy tétel (már kb. 1000Ft-ért lehet kapni utángyártottat) a kicserélése pedig megvan 10 perc alatt.

Előzmény: KsLaca (63092)
ksa1963 Creative Commons License 10 órája 0 0 63101

Üdv.

Új vagyok itt. Egy hete van suzuki ignisem 1.3 benzines. Műszerfalon a sárga motor jelző világit folyamatosan, ha az akksiról leveszem a negatív sarut 1 órára akkor elmúlik , de úgy 60 km menés után visszajön.

A hibakód olvasó P0420 mutat ez a Katalizátor-rendszer hatékonyság határérték alatt (1.hengersor).

Ez mit jelent ,elromlott a katalizátor vagy a fűtött oxigénérzékelő–1-2 (HO2S-1-2)- ből valamelyik?

Köszönöm a segítséget.

KBK3 Creative Commons License 11 órája 0 0 63100

Lemaradt, hogy gyertyacsere nem befolyásolta a hibát.

KBK3 Creative Commons License 11 órája 0 0 63099

Szia márkatársak!

 

A véleményetekre, tapasztalatokra lenne szükségem. Közel 100 eKmet futott 11 éves  Ignisem rendszerint azonnal indul gyújtás ráadásakor, azonban néha 4-5 másodperces indítás kell hozzá. Hidegen is melegen is előfordult már. Mi lehet az oka?

 

KsLaca Creative Commons License 12 órája 0 0 63098

Szia kösz az infót..

Előzmény: abes (63093)
KsLaca Creative Commons License 12 órája 0 0 63097

Szia ...arcturus@citromail.hu...

Előzmény: suzuki1 (63094)
Papi71 Creative Commons License 28 órája 0 0 63096
ignis1969 Creative Commons License 1 napja 0 0 63095

Sziasztok ! Ha esetleg valakit érdekel ! Ignis leírások ! http://s1.toldacuccot.hu/letoltes?sid=0574ba83c1dd43b98f6c254d5e30edd9

suzuki1 Creative Commons License 1 napja 0 0 63094

Hello! 

 

Van egy e-mail címed?

Előzmény: KsLaca (63092)
abes Creative Commons License 2 napja 0 0 63093

Motor:15e, ovi járat esetén 7500.

Váltó: 45e.

Előzmény: KsLaca (63092)
KsLaca Creative Commons License 2 napja 0 0 63092

Hello minden fórumozónak Lenne két kérdésem tapasztaltabb Ignis tulajdonosokhoz...hány km után kell a váltóolajat cserélni és hány km után kell a motorolajat cserélni? Előre is kösz a válaszokat..

Törölt nick Creative Commons License 4 napja 0 1 63091

Szervizkönyv végén nekem ignisnél egy olajtípus volt kiírva: 5w30

Most sx-nél 0w20

 

Mindkettőben a szakiszervizek szeretik a 10w-s szutykot önteni.

 

Értem én, hogy szeretjük túlvariálni, de ott az ajánlás, alatta meg váltó olaj is egy oldalon, az meg egyértelmű.

 

Nekem lpg-vel is tökéletesen szolgált 5w30

 

Öreg szakik 0w20-ra teljesen elborzadnak, pedig kenési szempontból az a legjobb... Nálunk efeletti felesleges, nincs olyan meleg, hogy 40 végű indokolt legyen, viszont vannak hidegek, ahol a 10w viszont nem jó, mert lassabban indul meg a kenési folyamat, ami jobban koptatja a motort. Nekem még volt 1.3 Ignis, 10w-vel kaptam, utána csere 5w40-re, már sokkal szebb és könnyedebb hangja volt, ezután 5w30. 500-as futást közelítve is gyönyörűen ment, semmi olaj nem fogyott, alulról egész jól húzott, amit 10w-vel nem tett...

Szerelőm 10w-t nem hajlandó betenni 2003 utáni suzukiba, okkal xd

Előzmény: DMA (63090)
DMA Creative Commons License 4 napja 0 0 63090

Gyári előírás:

 

Bizonyosodjon meg arról, hogy a használt
motorolaj megfelel az SE, SF, SG, SH, SJ
vagy SL minõségi elõírásnak. Az olaj viszkozitását
a fenti táblázat alapján válassza
meg.
-20°C feletti hõmérsékleteknél kifejezetten
ajánljuk SAE 10W-30 fokozatú olaj
használatát.

 

Ezt a kézikönyvből ollóztam, a 40-es annyival jobb, hogy magasabb hőmérsékleten is ken.

Tessék elfogadni, mérnökök találták ki :-)

Azok a mérnökök akik a VVT-t és az olajjáratokat is :-)

Előzmény: Törölt nick (63089)
Törölt nick Creative Commons License 4 napja 0 1 63089

Nálam veszettül csörgött alul, ráadásul nekem ugye főként városi, csörgés mellett többet is evett, 5w30-al 1 literrel kevesebb lett városban.

 

5w30 való bele, tessék elfogadni és nem lázadozni :D

 

10w40 főként az olajjáratok miatt és vvt miatt nem jó, nem én találtam ki...

Előzmény: DMA (63088)
DMA Creative Commons License 4 napja 0 1 63088

Hááát az enyém 406 000km-nél jár 10W40-es olajjal. Köszöni, semmi baja.

Előzmény: Törölt nick (63085)
KsLaca Creative Commons License 4 napja 0 0 63087

Kösz a Tipeet most lett beletéve 10W 40-es..ezelőtt 5 nappal...Szervizben ajánlották..Shell Helix..

Előzmény: Törölt nick (63085)
KsLaca Creative Commons License 4 napja 0 0 63086

 Sia Az Interneten van egy pesti cég akiket felhívtam azt mondták vigyem oda reggel 8 ra az autót leszerelik kipucolják visszateszik és adnak rá egy év garanciát..és ezt megoldják 4 óra alatt...Vajon megbízhatok e? ez itta kérdés:-)

Előzmény: Landsmann_ (63084)
Törölt nick Creative Commons License 5 napja 0 0 63085

Még egy tipp:

5w30 a belevaló olaj, nagyon esetleg 5w40, 10w olajat semmiképp se tegyél bele, nem jó bele.

 

 

Előzmény: KsLaca (63081)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!