Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

willy17 Creative Commons License 2 órája 0 0 63454
Előzmény: Gery06 (63347)
jojika02 Creative Commons License 4 órája 0 0 63453

Sziasztok. Keresek Suzuki Ignisre hátsó csomagtartó élvédőt védőt??!!

emts Creative Commons License 8 órája 0 0 63452

Hello,  nekem korábban Wagonnál égett meg a kapcsoló, ott szervízben reléztettem, ami kb 4 évet bírt, aztán megadta magát (a beépített vezetékek feketére korrodáltak, s  nem vezették az áramot, de ez beépítési hiba volt, vacak anyagokkal). Kérdeztem az Ignis vásárlás után a szervizest, hogy ide kell-e relé, de a válasz az volt, hogy az Ignishez már nem, az más, mint a Wagon. Akkor már látom, hogy az Ignist  is meg kell csinálni.

 

Esetleg tudsz a beszerelésben segíteni (természetesen megfizetve a munkát), ha házhoz vagy műhelyhez elviszem az autót?

 

Köszönöm. 

Előzmény: István79 (63450)
Csiga1970 Creative Commons License 21 órája 0 0 63451

Hello!Félre ne értsd,én is szeretem az ignist,nincs bajom az ésszerű takarékos megoldásokkal,sokszor az egyszerűség a megbízhatóság záloga.Ezt a világítás rendszert csak azért nem értem,mert szinte ugyan ennyiből megoldhatta volna üzembiztosra is.Megnéztem a kapcsolási rajzot,van egy relé,amin keresztül a fényváltó kapja a fényszórókhoz szükséges testet. Ezt nyugodtan kihagyhatta volna ha két relével kapcsolja a fényszórót és a tompítottat és hagyományosan köti be izzókat.Kevesebb vezeték kellet volna,és csak +kettő biztosíték és egy relé és örök élet a fényváltó kapcsoló is.Persze lehet,hogy nem ez volt a cél....

Előzmény: István79 (63450)
István79 Creative Commons License 22 órája 0 0 63450

Bocs, azt elfelejtettem, hogy gyárilag semmilyen relé nincs beépítve. Legalábbis a világítás rendszerben biztos, hogy nincs. A világításkapcsoló simán csak testet kapcsol a fényváltó kapcsolónak, ami tompított vagy országúti állásban továbbadja az izzók felé a testet. A fényváltóban is csak réz érintkezők vannak, ezek szoktak beleolvadni a műanyag házba. Ha lenne relé, akkor felesleges lenne utólagosan még egyszer átalakítani.

Előzmény: Csiga1970 (63445)
István79 Creative Commons License 23 órája 0 0 63449

Ez igaz, hogy eggyel több vezeték kell, de a két vezeték legyen kb: 4 méter. Ez sokkal olcsóbb mintha négy biztosítékot kellene használni, és ehhez persze nagyobb biztosítéktáblát. Ha megnézzük az Ignis biztosítéktábláját, és mondjuk egy Opel Astráét, máris látszik, hogy ott ezt nem spórolták ki ott több mint kétszer annyi biztosíték van. Nincs ezzel semmi gond, ez egy ilyen autó, ezért, és a hasonló megoldások miatt lehet olcsóbb a kategóriatársaknál. Ezt tudtam akkor is mielőtt megvettem, és azóta sem bántam meg. 

Előzmény: Csiga1970 (63445)
István79 Creative Commons License 23 órája 0 0 63448

Remélem nem kioktatásnak vagy okoskodásnak érzed amit írtam. Tisztán jóindulatból írtam, hogy ha még valaki nem csinált ilyet akkor inkább kérjen segítséget valakitől. Nem tudhatom, kinek milyen végzettsége vagy hajlama van bármihez. 

Előzmény: Papi71 (63443)
Landsmann_ Creative Commons License 23 órája 0 0 63447

Mindkét izzó aligha ég ki egyszerre. Biztosítékot nézd meg első körön. Utána jöhet a relé. 

Előzmény: hivi (63446)
hivi Creative Commons License 25 órája 0 0 63446

Sziasztok!

2003-as Suzuki Ignis 1.3-ban tegnap vettem észre, hogy nem világít az első ködfényszórók közül egyik sem. Ezzel egyidejűleg a műszerfal visszajelző sem reagál a kapcsoló megnyomásakor. A hátsóval minden rendben, vissza is jelzi.

 

Létezhet, hogy ez nem izzó hiba, vagy izzócsere segíthet rajta? (még nem szedtem szét, mert úgy látom, ahhoz, hogy hozzáférjek, a kerék felől kell megközelítenem a dolgot....)

Csiga1970 Creative Commons License 1 napja 0 0 63445

Hello!Lehet,hogy a biztivel spórolt egy keveset (bár ennek van hátránya is mint írtad),vezeték viszont több kell neki,mert ha spórolni akart volna akkor a hagyományos bekötéssel testelhette volna a lámpákat valahol a lámpához  közel is,és akkor kevesebb vezeték kellett volna.Ráadásul ha jól emlékszem a világításkapcsoló is kapcsol egy relét,amit a két fényváltó kapcsolóhoz beépített relékkel ki is hagyhatott volna.Szerintem.Üdv

Előzmény: István79 (63440)
acst Creative Commons License 2 napja 0 0 63444

Tisztelt Tagok, Társak!
Egy érdekes problémával fordulok felétek, ami már régebben is téma volt, de nem találtam érdemi megoldást, illetve hibaok magyarázatot. 
Mi lehet a következő jelenség oka? 1500 - 2000 fordulat tartományban a motor rángat, "dadog". Sem alatta, sem felette nem produkálja. Az alapjárat is rendben van, valamint minden más is, a hajtásláncot is beleértve.
Segítséget, ötleteket előre is köszönöm!

Papi71 Creative Commons License 4 napja 0 0 63443

Nem pont ide gondoltam, Kacsa kartárs oldalán több hasonló is van jól szemléltetve (pl. ködlámpa pótlása). Egyébként rádió-televízió műszerészi végzettséggel és riasztószerelői gyakorlattal nem okozna gondot. Régebben többször gondolkoztam én is rajta, de valami miatt mindig elmaradt (talán azért, mert az enyém eddig még nem égett be..:-).

Előzmény: István79 (63442)
István79 Creative Commons License 5 napja 0 0 63442

Leírhatom az egész folyamatot, ha gondolod, hogy belevágsz egyedül, de ha még nem csináltál ilyet akkor nem lesz azért olyan egyszerű. Ha beszerelsz két relét, azzal levéded a világításkapcsolót és a fényváltókapcsolót is egyszerre. A lényeg az, hogy pl. a két tompított világításnak 8-10 Amper áramfelvétele van izzó teljesítménytől függően. Az országúti még ennél is több. Ha be van relézve, akkor a kapcsolón és a fényváltón csak a relé áramfelvétele halad át, ami 0,15 Amper.

Autóvillamossági szerelőként viszont azt is látom, hogy sokan belekezdenek a szerelésbe, nem konkrétan a relézésre gondolok, és sokszor húzzák, trélerezik nálunk az autókat sokszor még egy rádióbekötés után is.

Szerintem mindenképpen megéri, ha megcsinálod szívesen leírom mit kell tenned.

Előzmény: Papi71 (63441)
Papi71 Creative Commons License 6 napja 0 0 63441

Szia!

A "berelézésről" tudnál valami gyakorlati (kivitelezési) leírást közzé tenni?

Előzmény: István79 (63440)
István79 Creative Commons License 2017.09.16 0 0 63440

Üdv mindenkinek! Ennek a fordított világításkapcsolásnak, vagyis, hogy itt a lámpa egy áramot és két testet(jelet) kap, az az értelme, hogy így sokat tudott spórolni a Suzuki. A hagyományosabb típusoknál van egy test és két áram, tompított és országúti áram, ehhez egy-egy biztosíték. Tehát a két első lámpa máris négy biztosítékot igényelt, a mi autónknál megoldották összesen két biztosítékkal a két fényszórót. Ennek viszont hátránya, ha valami miatt kimegy a biztosíték az egyik oldalon a tompított miatt, ott országúti sincs emiatt.

A relézés pedig mindenképp megéri, javítottam már Ignist, ami nem csak a világításkapcsolót égette le, hanem a vezetékköteget is, több órás munka egy ilyen hibát helyrehozni.

Mikor megvettem az Ignisemet, 3 éves volt, pár nap múlva bereléztem megelőzésképpen. A két relé kb: 1800ft, a beépítése úgy fél óra.

Előzmény: Csiga1970 (63423)
ignis1969 Creative Commons License 2017.09.15 0 0 63439

Szia , helyileg merre laksz ? Tudok segíteni mindenben. De ha adsz egy telefonszámot , úgy egyszerűbb lenne.06702992251

Előzmény: Gery06 (63438)
Gery06 Creative Commons License 2017.09.15 0 0 63438

Sziasztok!

 

A gyári rádió és hifi van a kocsiban. Csak a jobb hátsó hangfal szól ami elég gáz. Néha kocsi inditásakor megszólal a többi is,de pár másodperc és elhalgatnak megint. Rádió kódot nem tudok sajnos. Gyári szervízben 12.000Ft-ért lennének hajlandóak elárulni nekem . . .  .

Esetleg tudja valaki,hogy ez a megvan a hang és elmegy meg csak egy hangszoró szól folyamatsan ez mitől lehet?

tarno Creative Commons License 2017.09.14 0 0 63437

Hali !

 

A IS-ekbe akkor GM dolgok kerültek, azért a hasonlóság .

Előzmény: Hobbit_G (63433)
Hobbit_G Creative Commons License 2017.09.12 0 0 63436

Szia

 

Ha nem jelzek péntekig írj rám please :) Pénteken tudok keresgélni, akkor úgyis otthon leszek (hétvégn viszont nem)

Előzmény: Szkotti1 (63434)
bellatrix64 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 63435

Szervusztok.

1,5 GS tulaj lettem. Annyi a gondom, hogy a megvett autóhoz nem kaptam csak egy darab kulcsot (ami nem távirányítós). Már csináltattam második kulcsot(chippel együtt), de ez a távirányító dolog birizgál...

Úgy tudom a GS verziókban távirányítós a központi zár. Azt keresgélem benne, hogy merre is van az az egység ami veszi a távirányító jelét?

(ja megjött "rizsföldről" egy ilyen kütyü, hogy mégis legyen távirányító, mert bevallom sokallom a márkaszervíz árajánlatát 1 kulcsra.. kb 70ezer lenne ez meg 7,5 $ volt.)

 

Szkotti1 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 63434

Hello,

 

ha megtalálod, akkor a tempomatos kar érdekel. Astrához :o)

Emailom publikus, küldj egy infót, ha előkerül.

Előzmény: Hobbit_G (63433)
Hobbit_G Creative Commons License 2017.09.11 0 0 63433

Hát nekem volt szervizes kollégám, jóbarátom cserélte astrában ugyanazt a kapcsolót, mert abban is szétment a kontakt.

Ugyanazon "hibakóddal", így nem csak suzuki spóról :)

 

Ez nem jelenti azt, hogy nincs igazad, mert logikus amit írsz, de opel is tojik a dologra sajnos :)

 

 

Bajuszkapcsolós világításnál az a jó, hogy ott muszáj megcsinálniuk normálisan. Érdekes módon a suzukis spórolás a régi és újabb swifteken, sx-eken és minden máson nem okozott problémát, ahol nem opel kapcsoló van, hanem saját, csak opel félénél okozott gondokat.

 

 

Más:

Kell valakinek ignis kijelző ill. gyári rádióhoz beépítőkeret?

 

Ha nem jelentkezik senki se érte kihajítom, mert nekem már csak lom :)

Ill. ha megtalálom, akkor van opel astra tempomatos indexkarom is. Volt vele terv, de így már nem kell, tökéletesen működik ignissel a kapcsolókar, csak ugye a tempomat nem, azt utólag alakítottam volna ki rajta :)

 

 

Üdv

G

Előzmény: Landsmann_ (63432)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.09.11 0 0 63432

Wonnál is a világíztáskapcsoló előbb-utóbb tönkre megy. El lehet gondolkodni, mi lehet az oka, ha az Agilában és a többi Opelben meg nem. Köztudottan az elfogadható minimális kábelezéssel készülnek a Suzukik. Még ez sem lenne baj. de a kapcsoló attól megy tönkre, hogy a kábel végfén a kapcsoló aljzatban egy olyan saruba csatlakozik a kapcsoló dugaszai, ami igen gyenge érintkezlst biztosít, emiatt az a csatlakozó felmelegszik és a kapcsolóból kiálló érintkező a hőt bevezeti a kapcsolóba, ahol egy idő után először csak kontakthiba lesz, aztán meg teljesen meg is szűnik a világítás, mert a kapcsoló belsejében a műanyag alaktrészek megolvadnak. Lehet relésre átalakítani, az is jó megoldás. De van egyszerűbb is. Én a kapcsoló aljzatában azt az egyetlen egy sarut cseréltem erősebbre, masszívabbra, ami mindig túlmelegedett. A kapcsolón nekem is látszott már olvadás, sőt az a láb mozgott is. Kicseréltem a sarut egy erősebbre, amire rá is forrasztottam a vezetéket. (előttem már javította az előző tulaj, de szerintem semmit nem tudott javítani, csupán ráforrasztotta a vezetéket a sarura) Azóta eltelt 7 év, a kapcsoló még mindig ugyanaz az olvadt kapcsoló és köszöni szépen, jól van, semmi kontakthiba. Még akkor megvettem a gyári új világításkapcsolót, ha megadná magát, akkor cserélem. Még nem kellett cserélni. Pár éve az anyósülés alatti kis fiókból ki is került, addig hurcoltam magammal, ha szétolvad, akkor csak berakom az újat és mehetünk tovább. :)

Előzmény: Hobbit_G (63431)
Hobbit_G Creative Commons License 2017.09.11 0 0 63431

Szia

 

Mivel még nem hangzott el:

Ignis (és wagonr) műszerfala félig opel, jellemzően az opel gyártású vackok szeretnek tönkremenni benne, mint amilyen pl a világításkapcsoló, bajuszkapcsolók vagy a fűtésvezérlő rész, bár itt inkább csak a bowden adja be a derekát.

 

Éppen ez az opel-suzuki sajátosság miatt érdekes a lámpakapcsolás, belül pozitívat kapcsol, elől meg már negatív megy ha jól rémlik és félúton megfordtja elektronikával :D Vmi ilyet magyarázott korábban egy szaki, aki fogta a fejét az ignisen emiatt.

 

Japánoknál rendszerint testet kapcsolnak, EU kocsiknál meg fordítva, így van ez már régóta, csak akkor jön ki érdekesen, amikor egy kocsi ilyen is meg olyan is :D

 

 

De ne félj, sx-en azon kaptam idegbajt, amikor megtudtam hol van a biztosítéktábla, mert hogy sx meg olasz tervezés külsőre. Hát hova fért a tábla? A kuplungpedál mellé ott lentre. Az ablakmosó kar meg full ellentétesen működik, mint ignisen, azt is szokni kellett és még mindig agyalnom kell merre is indítsam el, mert eddigi összes kocsin úgy ment, mint ignisen, s nem lefelé :D

 

 

Szóval ahol házasság van, ott mindig van egyéb érdekesség, ezt el kell fogadni.

 

Világítás relézése meg nem egy nagy meló, 4000ft-ért megcsináltattam anno, opel kapcsolók meg mennek ignisbe, index biztosan, mint ablaktörlő is, világításnál van pici különbség.

 

Amúgy volt kollégám astra f-ben már cserélt kapcsolót, ugyanaz van benne, mint ignisnél, nem csak ignist felejtették el relézni és gyártók nem 10-20 években gondolkodnak, inkább 4-6-ban, azt meg röhögve elbírja :)

Előzmény: GPS (63424)
GPS Creative Commons License 2017.09.11 0 0 63430

"Eléghet egy relé is, megállhat üza. szivattyú, ..."

 

Persze, minden eléghet - csakhogy a nagyáramú kapcsolgatásnak a rákfenéje a megszakítási sebesség. Ebben a relé nagyon jó, annál minimális a kapcsolási idő... szemben a kézi kapcsolással, ami lehet lassú is - és az a halála az érintkezőnek.

 

Mert 12 V-on az ívhúzás veszélye minimális... ám a beégéssé annál gyakoribb. Ugyanis a lassú kapcsolásnál az elején egy minimális kontakt-felület viszi (vinné) át az áramot - emiatt az átmeneti ellenálláson komoly hő képződik, ami egy kis beégést okoz a pogácsán.

 

Ez többször megismételve a beégés egyre terjedelmesebb - addig, amíg akkora lesz, hogy képes feltüzesedni az átmenet. Na, onnantól... na nem is folytatom.

 

A legnagyobb veszély az, ha egy pici helyen össze is heged a pasztilla - és izzó tűzforrást képez a műanyag házban (így jártam én a Feliciával) 

 

Konklúzió: szerintem nagyáramú kapcsolást (pl fényszórót) relé nélkül kapcsolgatni - hát elég tróger megoldás - így a 2000-es évek után.

.

Előzmény: DMA (63425)
DMA Creative Commons License 2017.09.11 0 0 63429

Lerögzíteni? Hova, minek?

Előzmény: bo761 (63427)
DMA Creative Commons License 2017.09.11 0 0 63428

Lehet, hogy érintésvédelmi megfontolásból ilyen. Bár nem a villanykapcsoló okoz legtöbbször balesetet, hanem a dugalj és a beledugott eszközök.

Előzmény: kutyala (63426)
bo761 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 63427

Sziasztok!

 

Tudnátok segíteni, hogy a 1.3 Ignis II-nél a főtengelyt le lehet rögzíteni valahogyan? Kell egyáltalán?

kutyala Creative Commons License 2017.09.11 0 0 63426

Épületgépészetben is van egy olyan trend, hogy a villanykapcsolók nem 230 V-ot kapcsolnak, hanem reléket vezérelnek. Biztos megvan a maga oka, és ez pl. Ausztriában nem most kezdődött, amikor "agya" van a háznak, hanem 10 éve mondta nekem egy kinn is dolgozó villanyszerelő.

Előzmény: GPS (63424)
DMA Creative Commons License 2017.09.11 0 0 63425

Eléghet egy relé is, megállhat üza. szivattyú, szóval 1000 ok miatt maradhatsz az út szélén. Ez csak egy. De nem gyakori.

Előzmény: GPS (63424)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!