Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jazz_kedvelo Creative Commons License 1 órája 0 0 50072

Pontosan melyik csati? Mármint mi megy át rajta? Annyira még nem ismerem.

Előzmény: Gabacar (50065)
Jazz_kedvelo Creative Commons License 1,5 órája 0 0 50071

Én eddig szinte mindig valamilyen devizával fizettem.

 

De lehet neked más tapasztalataid vannak.

Előzmény: Gabacar (50067)
naox Creative Commons License 3 órája 0 0 50070

"Nem véletlenül előzök 3.-ban országúton .... 

Sok olyan köcsög van, aki akkor kezd gyorsítani, ha előzni kezdem."

Ezt valóban nagyon sokan csinálják, és sokáig nem értettem a dolgot (mondjuk nem intéztem el annyival, hogy "köcsögök").

A legtöbbször szó sincs ugyanis köcsögségről: sokan annyira bizonytalanok, hogy automatikusan lassítanak, ha éppen jönnek szembe (és erősebben markolják a kormányt, és előredőlnek). Ők azok, akik országúton biztos, hogy nem néznek hátra, nem is tudják, hogy előzni akarsz. Ha elfogynak a szembejövők, akkor hátradőlnek, megnyugszanak, és reflexből elkezdenek gyorsítani. Azt nem veszik észre, hogy te közben éppen előznél.

Nekem ez komoly gond, mert kis autót hajtok, amivel ugyan simán előznék egy 75-tel menőt, de legyorsulni már nem nagyon tudom.

A megoldás kettős: az ilyen ismerőst rá kell beszélni hogy forgalmas úton menjen inkább csak 75-80-nal, mert azt tudja folyamatosan tartani, és így meg is lehet előzni (ami mindenkinek az érdeke). És ha ilyet érsz utol, akkor előrelátóan tudd, hogy a szembejövők elfogyása után gyorsítani fog, te gyorsíts egy kicsit hamarabb, és nagyobb gázzal. Nem takarékos, és nem is biztonságos megoldás, de az adott szituban talán a legjobb.

Villogni, öklötrázni, oktatni értelmetlen és veszélyes dolog.

 

(Sokan azt mondják, hogy aki szarul vezet, az ne vezessen. Én ebben a kérdésben megengedő vagyok: az úttest mindenkié, az öregé és az ügyetlené is. Aki jól vezet, az igyekezzen segíteni őket, ennyi férjen bele. Mi is leszünk öregek. Egy ügyetlen vezetővel szemben aggrasszívkodni, meg menőzni nemcsak bunkóság, hanem gonoszság is.)

Előzmény: vudergraf (50030)
naox Creative Commons License 3 órája 0 0 50069

én is ezen az ábrán füstölgök, amióta láttam. Próbáltam rákeresni, hogy miről lehet szó, de nem találtam meg a forrást. A cellák 2010-13 között egyértelműen drágultak, azóta a kép nem ilyen tiszta, de szó sincs ennyire trendszerű csökkenésről. Csakhogy az ábrán nem a cellák, hanem a pakkok ára látható (hogy ennek műszakilag mi az értelme, azt nem teljesen értem). Azt sem tudom, hogy honnan veszik a pakk árakat, hisz ezek a legtöbbször a) nem nyilvánosak, b) marketing célok miatt torzítanak, c) esetleg ki sincsenek számolva d) gyorsan változik a műszaki tartalom, ezt hogy veszik számításba?

Azt meg pláne nem szeretem, ha egy 2-4 éves trendet extrapolálnak 20 évre....

 

(Volt már erről vita köztünk, ahol kb. egyedül érveltem amellett, hogy a Li-akksik ára -szemben a hurráoptimista közvélekedéssel- érdemben aligha fog csökkenni azért, mert beindul a tömeggyártás.)

Előzmény: WooDoo (50062)
F27szerviz Creative Commons License 3 órája 0 0 50068

Bar elvben az akku arak mehetnenek lefele,de mivel akkumlator hiany van ezert emelkedik az ara neki,es most drasztikusan fog is emelkedni mivel a villanyautok gyartasahoz eleg sok kell belole :)

Előzmény: Jazz_kedvelo (50064)
Gabacar Creative Commons License 3 órája 0 0 50067

Nem csak a forint romlott?

Előzmény: Jazz_kedvelo (50064)
Gabacar Creative Commons License 3 órája 0 0 50066

Egy éve járok zöld rendszámmal, én nem vettem észre ilyesmit. Kb. ugyan annyit előzök meg mint eddig, és ugyan annyian előznek meg engem, mint eddig. 80-90 km/h-val járok lakott területen kívül.

Előzmény: F27szerviz (50060)
Gabacar Creative Commons License 4 órája 0 0 50065

Nekem volt már kontakt hibás a motoron lévő érzékelőnek a csatija. U.ezt a hibát adja rá. Lehet típus hiba, először ezt nézd meg.

Előzmény: Jazz_kedvelo (50055)
Jazz_kedvelo Creative Commons License 8 órája 0 0 50064

A lifepo4 cellak kisker ara az utobbi evekben hatarozottan emelkedett sajnos. Legalabbis en mindig egyre dragabban tudtam venni ujonnan. Hohy mennyire kobvette a nagyker arakat vagy nem azt nem tudom.

Előzmény: WooDoo (50062)
evsp Creative Commons License 10 órája 0 0 50063

Akkor sem értem. Két kilométerről látta, hogy zöld rendszámod van és csakazértis? Ha utolért, gyorsabb volt előtte is. 

Akkor érteném ha mondjuk azt írtad volna, hogy előtted ment 90-nel, te megelőzted de meglátta a rendszámodat és visszaelőzött. A 120-as skoda végsebessége 3. fokozatban 120. Negyedikben elmegy az 140-ig is. http://www.delpestibusz.hu/87sks.html

 

Előzmény: F27szerviz (50060)
WooDoo Creative Commons License 10 órája 0 0 50062

Csak nekem tűnik úgy, hogy az akkucellák kisker ára inkább emelkedett, mint csökkent az utóbbi években? Ez grafikon drasztikus csökkenést mutat, igaz valószínűleg nem a LiFePO cellákra vonatkozik, amiket én nézegetek...

 

http://www.portfolio.hu/img/upload/2017/07/eauto_5-20170720.png

 

 

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 11 órája 0 0 50061

Igen. A 40km/h vontatasnal a 40km/h REXszel jobb.

Energetikai szempontbol nem elonytelen a vontatas. Belsoegesuvel 2 auto 40nel nem fog 2x annyit fogyasztani mint 1 auto. A szepseghiba hogy a vontatott jarmuben csak a vezeto ulhet.

Előzmény: F27szerviz (50054)
F27szerviz Creative Commons License 12 órája 0 0 50060

Speciell most forgalmas uton mentem,de max 90 a megengedett.

De az nem mindenapi mikor egy skoda120-as megeloz 120-al :) ami tudtommal a szemkinyomasos max sebessege.

Igazabol a zold rendszam vegett van ez rajottem.

Tesom kocsijaval ugyan azon utvonalon pest fele 80-nas tempo mellett kb 3 auto elozott be,de ok amugy is gyorshajtottak.

Előzmény: evsp (50058)
vudergraf Creative Commons License 19 órája 0 0 50059

Akkor elektromosal indokolta valik a lasu haladas a hatotav vegettt,

Ez nem megfelelő indok a KRESZ szegéshez, sajnos.

Mivel az indoknak a külső szemlélő által is felismerhetőnek kell lennie.

Épp ezért elég kevés megfelelő indok van, ha átnézed a bírói gyakorlatot, láthatod...

A hatótáv biztosan nem megfelelő indok.

Gondoskodj kellő töltésről, rajtad múlik.

Előzmény: F27szerviz (50054)
evsp Creative Commons License 20 órája 0 0 50058

Ezt nem nagyon értem. Bármekkora sebességgel mész egy nem forgalmas úton, mindenki valószínűleg megelőz. Ez a rendszám színétől független. Ha mögéd ért, azt jelenti addig is gyorsabban ment, miért állna be kisebb sebességre?

Előzmény: F27szerviz (50046)
Jazz_kedvelo Creative Commons License 20 órája 0 0 50057

Ja igen es ami meg fontos objektiv adat. Telnes kisutes utan kb 1kwh-val kevesebbet is tolt be ah energy,monitor szerint is mint eddig.

Előzmény: Jazz_kedvelo (50055)
Jazz_kedvelo Creative Commons License 20 órája 0 0 50056

OFF

 

Nem értem miért kell egyből köcsögözni a másikat. aki ilyet tesz vagy mond, az először szerintem saját magában rakjon rendet

 

ON

Előzmény: vudergraf (50030)
Jazz_kedvelo Creative Commons License 20 órája 0 0 50055

Úgy néz ki újabb baj j9tt elő a Saxo-nál hátha márkatársak tudnának segíteni.

 

A múltkor írtam, hogy kigyulladt a műszerfalon az "aksiba töltsék már vizet" (bár jelenthet mást is).

 

Kb 2-3 hétig így mentünk vele és belekerült durván 1200km. Kb egy hete egy újabb lámpa kezdett el boldogítani :-). A baj hogy ennek vonzata is van :-(. Viszont nem egyértelmű, hogy az előző kihatása-e  a jövőre, vagy semmi köze hozzá.

 

Egy dióda van a lámpán meg villám, azaz nagyfesz. Megnéztem a használat azt írja hogy ECU hiba, és a magyarázatnál meg azt hogy töltési csatlakozási hiba. Lerajzolja hogyan csatlakoztass, oldd, stb. Egyébként valóban egy töltés után jött elő. Nulla föld fázis midnen rendesen megvan semmi nem hiányzik.

 

A vonzata az lett, hogy mindegy hány %-ról kezdem tölteni az aksit, akár teljesen kisütött állapotról, akár 50-80%-ról töltök rá, kb 97-98% töltöttségénél megáll, nem megy tovább. Eddig mindig túl lendült az analóg mutató a 100-on is amolyan 102 % környékére, most láthatóan 4-5%-kal alatta marad az eddigieknek. Kapacitás csökkenés viszont nem igazán észlelhető, kb azzal a pár%-kal mehet kevesebbet, amennyi a töltés végén kimarad. Ma is 70 km került bele, és még maradt benne, szóval aksi/hatótáv gond nincsen.

 

Találkozott már valaki a jelenséggel? (Tudom fel kéne telepítenem már a diagnosztikát, talán most hétvégén lesz rá egy délutánom.....)

F27szerviz Creative Commons License 21 órája 0 0 50054

Akkor elektromosal indokolta valik a lasu haladas a hatotav vegettt,mert ha lemerul az ut szelen akkor fogja igazan akadajozni a kozlekedest,aztan jon haver huzatni az autot ami ugye meg lasabb lesz es elozni is nehezebb lenne.

Vagyis bekeljuni meg a 70nes haladokkal nagyon is :D

Előzmény: vudergraf (50053)
vudergraf Creative Commons License 21 órája 0 0 50053

OFF

 

 

Felidézném a KRESZ elejét ...mert úgy tűnik nincs meg fejekben.

 

 

3. §3 (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles

c) úgy közlekedni, hogy ..... másokat közlekedésükben

indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

 

 

 

Márpedig a lassú haladások tipikusan indokolatlanok, sajnos.

vudergraf Creative Commons License 21 órája 0 0 50052

Most beszeltem egy vezeto oktatoval,mi a minimum amivel haladni kell egy 90nes uton,a valasz 60nal,

Félre beszélt... nincs rá szabály!

 

Előzmény: F27szerviz (50046)
vudergraf Creative Commons License 21 órája 0 0 50051

Autopályán min. 60,

 

Ez sem igaz így...

 

Mert nem kell ennyivel haladni (ilyen szabály nincs!).

 

Hanem, 

CSAK az hajthat fel, ami KÉPES ennyivel haladni.

 

37. § 

(1) Autópályán és autóúton.... csak olyan gépjárművel....amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni.

 

 

----

 

Valójában a KRESZ-ben sehol nincs az út típusra előírt minimum sebesség !

Csak indokolatlanul lassú haladásról van szó benne.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (50049)
F27szerviz Creative Commons License 24 órája 0 0 50050

En most speciel autora kerdeztem ra,nem motorra,vagy biciklire :)

Előzmény: Maketheworldabetterplace (50049)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 24 órája 0 0 50049

Negativ. A seggmotoros kerekpar 40nel haladhat max.

Egyebkent amit az ut es latasi viszonyok engednek. Ha 5-10km/h akkor annyi.

Autopalyan min. 60, de azt is felulirjak a rossz latadi viszonyok. Az utviszonyok ugye palyan elvileg mindig jok.

Pesze neha decemberben HIRTELEN esik le a ho es nincsenek ra felkeszulve hogy telen ho is eshet.:)

Előzmény: F27szerviz (50046)
pirinyócsipa Creative Commons License 25 órája 0 0 50048

"Sőt, itthon is ..."

 

Mármint az otthonomban...

Előzmény: pirinyócsipa (50047)
pirinyócsipa Creative Commons License 25 órája 0 0 50047

"az biznyára elkerülte a figyelmed, hogy eleve a megengedett sebességgel haladtam"

 

Jogos, ezt valóban elvétettem.

 

"egyelőre nincs hatótáv parás villanyautóm"

 

Hát én úgy tapasztalom, hogy eléggé jól be van elektromos árammal vezetékelve az ország illetve a kontinens.

Sőt, itthon is előbb találok konnektort, mint benzinkutat.

 

Mellesleg nem hatótáv-para, mert ha jól tudom, akkor a belső égésűnél is tervezni illetve nézni kell az üzemanyag szintet, mert az is megáll ott ahol van, ha nincs üzemanyag a tartályban.

 

 

Előzmény: szocske_ (50042)
F27szerviz Creative Commons License 25 órája 0 0 50046

Most kivancsi voltam arra hogy hanyan eloznek meg ha 100tempomattal megyek 90nes uton.

Kiszamoltam,mindenki megelozott,senki sem alt mogem,aki tavolabb volt ragyorsitott hogy le elozon majd elottem ment 105-el inkabb.

Most akkor  ha felgyorsitok,akkor meg veszelyesebbe valok mert mindenki onnand mar gyorshajtani fog vegettem mert akkor is meg akar elozni? :D

40km at teszteltem meg a lada szamara is nagy fusfelho kozepette megelozott :D

Tehat ha epp allok az ut kozepen 0sebeseggel,pont annyian eloznek meg mintha 100al megyek,akkor most mivel azon kivul hogy azt monjatok mennyek 90-nel.

Minek mennyek annyival?

Most beszeltem egy vezeto oktatoval,mi a minimum amivel haladni kell egy 90nes uton,a valasz 60nal,de azert 70korul nem artana haladni folyamatosan.

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 25 órája 0 1 50045

Milyen jo a motorosoknak! Siman megelozik egymast, nem szivatjak a masikat.:)))))))

Malaguszti Creative Commons License 26 órája -1 0 50044

A kolegám a75 öt is sokalta, mindenhol 70-el ment a szolgálati autóval, mert ott fogyasztott a legkevesebbet,

De egyszer jól megszívta mert az egyik faluban elfogyott az aszfaltút és akkorát huppant az alja, hogy majd kiestünk a kocsiból,

Később vettük észre, hogy morgósan megy a váltó... elrepedt a váltóház kiszáradtak a fogaskerekek :)

Tök jó volt, mert két napig bent lébecoltunk míg kicserélték a komplett váltót...:)))))

 

 

 

szocske_ Creative Commons License 27 órája -2 0 50043

"Nekem a kedvenceim a konstans 75-ot autozok. Orszaguton is 75tel megy, persze nem tudod megelozni a forgalom miatt, aztan egyszer nagy nehezen sikerul, erre beertek a faluba, o akkor is folytatja 75-tel, es visszaeloz..."

de ha csak 75-el elég az akku a következő töltőig akkor mit csináljon szegény?

lakott területen meg azért nem lassít, mert már így is 3 órája úton van, hogy odaérjen Bp-ről Siófokra a 7-es úton.

Előzmény: shadowbull (50032)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!