Szerintem sem kell felgyújtani. :-) ((( Bocsi a fekete humort: Meg tudja azt oldani, magától is :-) )))
Tesla e-autó technikában vannak jó dolgok és kevésbé jók. Némelyik meg csak eltérő ízlés kérdésköre.
Az hogy néhány dolog túl lett tolva (index, túlzott képernyő kezelés) és már az általános közlekedési biztonság rovására megy, az azért nem akkora túlzás. Nem lenne gond persze, ha be-marketing-kamuzott önvezetés valós lenne mára. Akkor ez az egész már nem lenne téma és kérdés sem.
Jómagam szurkolok az összes elektromos autó gyártónak .... fejlődjenek minél gyorsabban és minél jobb autókat gyártsanak.
(((Bevallom nekem a jelenlegi Tesla nem kellene, egyik sem. Viszont lehet a jövőben, ha jó írányba fejlődik, akkor már kellene.)))
A Teslám csak 3-at tud az 5-ből, úgyhogy azonnal felgyújtom. Ja nem, főleg, hogy egy önkéntes gittegyletről beszélünk, aki arra hajlik ahonnan a pénz jön. Mint az Adac, aki egy Gorenje hűtő légellenállású idbuzzt jobbnak hoz ki mint egy Tesla. Sose gondolnám hogy azért mert szarban van a német autógyártás.😁
Szerencsére az eu autók típusengedélyezését az ECWVTA végzi, ezen belül az ev-két meg az UNECE.
A szervezet legfrissebb javaslata szerint 2026-tól kezdődően bizonyos funkciókat mindenképp fizikai gombokkal kell ellátni az utastérben, különben büntetőpontokat kap az autó a teszten.
Ezeket a büntetéseket annyira súlyosra tervezik, hogy ne lehessen elérni az ötcsillagos eredményt, ha túl sok hiányzik a gombok közül.
Matthew Avery, a szervezet egyik vezetője egy közösségi média bejegyzésben arról beszélt, hogy a nagy képernyők használata elvonja a sofőrök figyelmét, ezért vissza kell hozni a gombokat.
Az Euro NCAP öt olyan funkciót tervez kijelölni, amelyek kezeléséhez fizikai gombra lesz szükség a maximális pontszám eléréséhez. Jelenleg
Sztem az lesz mint a szoci éra autóival ! Idővel kikopnak és ritka veteránként találkozni fogsz párral .
Kína már régóta csípi a szemét az EU-nak ,de nem egyszerű a történet mivel 1.5 milliárd ember nagy piac. Válaszszankciók lehet több kárt okoznak mint amennyit nyernek ,tehát öngól lenne .
Akkor most mi lesz az idetelepúlő kínai gyárakkal? Amikhez a trójai faló orbánia? Ha az EU visszavesz a villanyosításból, pláne ha az USA-hoz hasonlóan konkrét tilalmakat vezet be a kínaiakra?
Szép reményeket fűztek hozzájuk, ám mostanra úgy tűnik, teljes tévút volt az elektromos autók erőszakos terjesztése, az állami támogatások pedig még a társadalmi egyenlőtlenségek elmélyítéséhez is hozzájárulhattak - véli a Levegő Munkacsoport elnöke.
Többek között ezért is érdemes kétévente cserélni, hogy ne legyen szívás a csavarokkal. (Ha pedig meg akarod buktatni a tróger szervizt, amelyik nem cseréli a folyadékot - vagy csak a kiegyenlítő tartályban levőt szívja le - akkor elég egy pillantást vetni a csavarokra.)
Féktárcsa, -pofa (-betét) cseréhez találtam a Youtube-on Autodoc-videót (bár itt erre nem kíváncsi senki). Egyben lecseréltem a fékfolyadékot is (2017-es első Leaf, lassan két éve az enyém - meg a banké), mert ugye illik kétévente cserélni.
(Előző, OFF-autóban öt év után cseréltem - előttem meg ki tudja ki és mikor - igen-igen randa volt a folyadék, ami kijött a légtelenítő csonkon - vagy minek is hívják végülis.)
Itt, a hétéves Leafen az egyik légtelenítő csavart alig tudtam kicsavarni, és a maradék három tekeréséhez is kellett egy kis erő, tehát a csavar cseréje szerintem nem butaság. (Mert ha beleszakad a csavar, akkor lehet fejet vakarni. Volt már, nem kívánom senkinek.) A folyadékon nem látszott különösebb használat, de érezhetően javult a fék, kevésbé lett "rugalmas a pedál".
Nem írom le, mert előttem ketten is megtették. A lényeg, hogy nem lesz levegő a rendszerben, csak a folyadék megy át rajta. Az autodoc leírás is hülyén írja le, mert légtelenítést ír, a folyadék engedése helyett és ez félreérthető.
Hozzánemértés okán te úgy képzeled ezt, mint egy motorolajcserét. Nagyon nem így működik.
Légtelenítő csavar a fékfolyadék cserekor a régi folyadék ürítésére szolgál. Minden keréknél van egy, az a kört ágat engedi ki.
Féktartály felől tápláljuk a rendszert friss folyadékkal és minden keréknél a csőrendszerben lévő régit ezzel hajtjuk ki. A táplálás lehet spéci szerszámmal, vagy a fékpedál nyomogatásával. Ha nem hagyjuk lefogyni a féktartályt akkor nem kerül bele levegő.
Légtelenítő csavar a fékrendszer JAVÍTÁSAkor az esetlegesen bekerülő levegő kiengedésére szolgál. Közben sok fékfolyadék is távozhat.
Egyes típusoknál ahol olyan rendszerű az ABS vagy megfelelője ott szoftverből is kell elektromechanikus szelepeket nyitni, hogy minden zegzugból kihajtsuk a régi folyadékot. Nem elengedhetetlen, de célszerű.
Alapnak ennyi is elég, így már megérthető, hogy nem a mérnök volt a hülye.
Aki hajlandó volna az elektromos autók elfogadási hajlandóságát és a vásárlási szándékot vizsgáló kérdőívet kitölteni egy tudományos kutatáshoz, Ő jelezné kérem, hogy elküldhessem számára a 10-15 percet igénybe vevő kérdőívet?
Nem kell ha géppel cseréled. Csak akkor ha hagyományosan pumpálós módszerrel. A fékolaj tartályra rácsatlakoztatják a gépet, a keréknél meg a légtelenítőre és át tolják rajta az "olajat", aztán a következő keréknél ugyanez, amíg mind a négy keréknél át nem engedtél annyit hogy már bőven az új folyadék jön a csövön. Biztos módszer és gyors, kb 15perc az egész csere és nem lesz levegős, mivel nem jut be a rendszerbe sehol levegő. Jó cucc, nem érdemes hagyományos módszerrel cserélni.