Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bananatree Creative Commons License 5 órája -2 0 54019

Talán érdemes lenne élő emberrel beszélgetned, aki napi szinten ilyet hajt, és nem nepper.

Attól, hogy vannak "nagykönyvek", amikben meg van írva minden kristálytisztán, még lehet, hogy a hülye élet másként tudja ugyanazt a tételt. Talán véletlenül, vagy talán pont azért, mert a hülye mérnökök, aki megalkották azt az adott tárgyat, szintén olvasták a nagykönyvet, és elhatározták, hogy megpróbálnak mindenféle technológiai trükköt, vagy akár kerülőutat is beépíteni azért, hogy az a nagykönyvbeli kitétel ne legyen érvényes a portékájukra (vagy legalábbis a felhasználói mintáiknak túlnyomó része ne legyen érintett).

A DOD igenis fontos. Azoknál a gyártóknál, ahol nem engedik a teljes kapacitást kihasználni, sokkal kevesebb a meghibásodás.

Vagy ott van a gyorstöltés, amiről te sokszor leírtad, hogy roncsolja az elektródákat.

Amit nem is kérdőjelez meg senki, de a hülye mérnökök mégis le tudtak rakni olyan akkut (AESC Nissan), ami 2000 db gyorstöltés után is vígan használható, és nem mellesleg 90% körüli a pakk aktuális kapacitása, és a cellák belső ellenállása nincs elszállva.

Akkor kit érdekel hogy roncsolódik az elektróda?

Azt aki csak a nagykönyvig jut, és az autók (és tulajaik) gyakorlati tapasztalatai nem érdeklik.

A tulajok meg jól be vannak paráztatva az elején, amíg rá nem jönnek, hogy igazából csak az árt az akkujuknak, ha nem használják...

 

 

Előzmény: naox (54018)
naox Creative Commons License 8 órája -1 0 54018

folyton megpróbáljátok becsapni magatokat a részleges kisüléssel. Szívetek joga. Csak megjegyzem, hogy ez éppen olyan sztöchiometria, mint a homeopátia. Nagyon alap kémia, ahol nincsenek csodák (bármennyire is el akarják veletek hitetni a nepperek). Egy 15-18 kWh-s pakktól ne várj el 100.000 km-nél nagyobb leketromos élettartamot. A GE sem állít ilyet sehol. Araszolgatáshoz, pár km-es lassú haladáshoz elég a kapacitás, az egész koncepció erre épül.

Előzmény: bananatree (54016)
vzsolt70 Creative Commons License 8 órája 0 0 54017

A tapasztalatok nagy része nem ezt mutatja.

Előzmény: naox (54015)
bananatree Creative Commons License 9 órája -2 0 54016

De.

Van rá példa, nem is kevés.

Az Ampera csak 20-80 dod közt engedi használni az akkut .

Előzmény: naox (54015)
naox Creative Commons License 10 órája 0 0 54015

ez azon múlik, hogy mennyit használták elektromos üzemmódban. 4-5 éves autónál már ne számíts arra, hogy 40 km-eket fogsz elektromosan autózni.

Előzmény: vzsolt70 (54014)
vzsolt70 Creative Commons License 11 órája 0 0 54014

A tapasztalatok azt bizonyítják, hogy ennél sokkal többet.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (54011)
bananatree Creative Commons License 13 órája -2 2 54013

Ez nem igaz. Sőt...

Előzmény: Maketheworldabetterplace (54011)
bananatree Creative Commons License 13 órája -2 0 54012

Az Ampera vezérlése nagyon alacsony DOD-t enged csak meg. Kb. mint a Prius. Simán vannak 300e felett futott példányok amik még mindig tudnak 40km+ EV hatótávot.

Ott inkább az autó nem EV alkatrészeivel szokott gond lenni.

 

 

Előzmény: bigbagi (54010)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 20 órája 0 0 54011

Sacc 1500 ciklus

Előzmény: bigbagi (54010)
bigbagi Creative Commons License 21 órája 0 0 54010

Sziasztok! Az Opel Ampera akkumulàtorai mennyi km t bírnak ki,màrmint élettartamra gondolok? 3-400 ezer kmt?

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 29 órája 0 0 54009

Marty akart utazni vissza a jovobe es eldurrant a varisztor?

Vagy a multba...Wörös-Marty.

XANTIi Creative Commons License 1 napja 0 0 54008

Így igaz. Annyi kiegészítéssel, hogy a saját halálával tudja az igazán nagy maflásoktól védeni  a mögötte lévő finomabb cuccokat. Rengeteg szinte felrobbant, megégett varisztort cseréltem már úgy, hogy a mögöttes rész túlélte. Tipikus az amcsi 110-es cuccok 230-ba dugása. Aztán bizticsere, már vastag drótra. Újabb bedugás, durva csattanással. Amíg valami előbb elolvad mint a varisztor lába, addig véd. Ha már az is elgőzöl, no akkor van baj. De az energia döntő részét akkor már felzabálta.

Ha már olyan durva abúzus volt, akkor nem bízzák külső javítókra. Komplett csere. Fáj ez? Igen.

De valóban még a szélsőséges használatban sem fordulhat elő akkora maflás, hogy az maradandó kárt szenvedjen. Logikusan csak villámcsapás lehet ilyen ok. Vagy valami buherált töltőkábel.

 

 

Előzmény: japofan (54005)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 1 napja 0 0 54007

Remelem lelegeztetogepet nem ilyen modon gyartanak.

szocske_ Creative Commons License 1 napja 0 2 54006

ebben az a vicces, hogy még mindig a 10 éves japán technika az egyik legmegbízhatóbb, annak ellenére, hogy nissan leafből min. 10x annyi fut az utakon, mint bármelyik egyéb típusból, még mindig ezzel van a legkevesebb gond, pedig épp ezekről kellene min. 10x annyi gondról hallani.

Előzmény: nabla_ (53996)
japofan Creative Commons License 1 napja 0 0 54005

A panasz tárgya az, hogy: amikor a saját élete árán is próbált védeni... utána nehezen cserélhető, mert ki van öntve.

 

Amire azt mondom, hogy 

 

- ha nem kellett a saját élete, akkor nincs gond, az csak egy kezelhető tüske volt

- amikor kellett a saját élet akkor meg alighanem a védett cuccnak is annyi, nem fontos a cserélhetőség

 

Egyébként pedig egy e-autó töltő életében a varisztor saját életét követelő túlfeszültség nem jellemző.

Nem nagyon van rá lehetőség a használat során.

Előzmény: XANTIi (54004)
XANTIi Creative Commons License 1 napja 0 0 54004

Szerencsére pont a varisztor az, aki a saját élete árán is megvédi a mögötte lévő elektronikát. Persze nem a végtelenségig, de hatalmas stószokat tud benyelni.

Előzmény: japofan (54003)
japofan Creative Commons License 2 napja 0 0 54003

A maival... 

 

Egyébként meg mennyi az esélye, hogy egy a varisztort kiütő rúgás után nem lesz más baja is és megy tovább hiba nélkül?

Szerintem elenyésző.

Előzmény: Jazzkedvelo (54002)
Jazzkedvelo Creative Commons License 2 napja 0 0 54002

Mármint ha elszállt valamiért, akkor jó lenen ah tudna róla a tulaj, hogy figyi, ki kell cserélj mert legközelebb megy a levesbe a töltő.


A mai diagnosztikai rendszerekkel ez nem nagy úgy, hogy jelezze.

Előzmény: japofan (54000)
Jazzkedvelo Creative Commons License 2 napja 0 0 54001

Nem ez a  gond.

 

Hanem a varisztor elfüstölése után ugyanúgy megy tovább a szerkezet....

 

Azaz egyszer megvéd, legközelebb már nem :-(.

Előzmény: japofan (54000)
japofan Creative Commons License 2 napja 0 0 54000

Ha jól értem

az a baja a konkrét varisztor kiöntési megoldással,

hogy

gyakorlatilag csak 1X véd biztosan, ha kap egy komoly rúgást....

 

Mivel a varisztor komoly rúgás esetén gyakorlatilag 1x használatos (szerintem).

 

Kisebb rúgásokkal viszont elvan párszor, tehát cserélni sem kell.

 

Nade miért extrém gond az, ha egy komoly rúgás után nehezen cserélhető?

Ez esetben vélhetően már nem csak a varisztor lesz a gond a töltőben.

Előzmény: Jazzkedvelo (53998)
Jazzkedvelo Creative Commons License 2 napja 0 0 53999
Jazzkedvelo Creative Commons License 2 napja 0 0 53998

Mondjuk 2008 ide vagy oda ez a fajta varisztoros megoldás elég gáz valljuk be. Már 25 éve is az volt ilyen formában. Nem maga a varisztor hanem itt és ahogy. És ehhez nem kell maximalistának lenni. Nyilván persze mindenben lehet hibát találni maga a gyártási folyamat egy folyamatos fejlesztés és újraírása a termékeknek, ebben igazad van.

Előzmény: japofan (53997)
japofan Creative Commons License 2 napja 0 1 53997

Vedd észre fejlődést is.... a verziók során.

A kaizen működik :-)

 

A nissan cucca az elsők egyike volt még 2010-ben!!!! azaz úgy 10 éves fejlesztés.

Naná, hogy az akkori 2008 körüli technikát tükrözi a felépítése.

Plusz az azóta szükségessé vált kisebb-nagyobb módosításokat valahogy megoldották.

 

Egy új cuccot engedélyeztetni és gyártásba vinni nem olcsó játék.

HA nem muszáj, nyilván nem is lépik meg.

Hisz jól működik így is...

 

Egy későbbi-újabb fejlesztés nyilván más már náluk is.

Mondjuk a mostanié már alighanem más felépítésű.

 

----

 

Avagy durroghatnak a VPeti féle maximalisták, de azért nem árt a valóvilágban is elhelyezni a témát.

A valóvilágban pedig a profit a legfőbb döntéshozó!

Azaz a minőség is csak a profithoz vezető egyik szempont... a minimax függvényben.

 

 

Egyébként hallani olyat, hogy sok a panasz nissan a cuccára?

Mert, ha nem hallani....

Akkor mi is a gond?

 

Hogy adott esetben nehézkes/nemlehet javítani?

Dehát kb. nem is kell, hisz japo cucc :-)

Előzmény: nabla_ (53996)
nabla_ Creative Commons License 2 napja 0 0 53996

Bravó, Japán csúcstechnika...

Előzmény: Jazzkedvelo (53995)
Jazzkedvelo Creative Commons License 2 napja 0 0 53995
Jazzkedvelo Creative Commons License 2 napja 0 0 53994

Le...

Előzmény: Jazzkedvelo (53993)
Jazzkedvelo Creative Commons License 3 napja 0 0 53993

Ée a kalappal a fiuk előtt minden szempontból....

 

https://www.youtube.com/watch?v=THduKS22WSI

gazso59 Creative Commons License 3 napja 0 0 53992

125db 3,2V 55AH(11db3,2V 5AH hengercella párhuzamba kapcsolva) A képen lévőnek a fele az az 11db

Előzmény: Maketheworldabetterplace (53991)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 3 napja 0 0 53991

400V os rendszerben hany modul szokott lenni?

Zoe prospektus 22kWh 400V 12 modul 192 cellaval.

Egy modul gondolom 8x2 cella, darabja 27,5Ah.

Ezek tasakosak vagy hengeresek ?

XANTIi Creative Commons License 4 napja 0 0 53990

Azért egy kis korzózásra kölcsön kérném még így is.

Előzmény: mica-r (53989)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!