Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

a8lang Creative Commons License 20 perce 0 0 141798

Igen, a lobbi nem engedi, meg az elavult szabályok. Lemaradunk szépen, de előbb utóbb majd talán itt is lesz. Legalább addigra a világ többi részén már alaposan letesztelték.

Én ezzel a tudással már elégedett lennék:

https://www.youtube.com/watch?v=zN6psmgSyz8

 

FL-ban élő magyar orvos, van több videója amiben tesztelgeti az fsd-t már a kezdetektől amióta van működő beta, lehet látni a különböző verziókon keresztül a fejlődést. Régi(4éves) S és a fia Y-jával is tesztel.

Előzmény: MZ/Y (141792)
a8lang Creative Commons License 30 perce 0 0 141797

Régen nekem is volt sok ilyen túllépés, akkor még 150-et tudott és 155-nél ítélt "box kiállásos" büntire. Utána rászoktam arra, hogy amikor gyorsítani kell akkor lekapcsolom, vagy ha nem akkor nézem közben a km/h kijelzést. Amióta csak 140-et tud azóta itthon autópályán nem használom, csak nagyon ritkán pár percekre max. Inkább én vezetek 180 minimum. 

Előzmény: Tk6_b6t (141796)
Tk6_b6t Creative Commons License 1,5 órája 0 0 141796

Köszi, leragasztom. Sajnos az ötből négy a 140 véletlen túllépése volt. Olyankor nyilván helyzet van, azért kell gyorsítani, közben még a sebességre is figyelni nem a legfontosabb. Nekem úgy látszik nem is sikerül. 

Előzmény: a8lang (141795)
a8lang Creative Commons License 2 órája 0 0 141795

Igen, ez elég baromság a kitiltás 1 hétre. De van megoldás. Először is a belső kamerát takard le, nem reklamál érte, és jóval kevesebb bünti lesz utána. Én fogtam és egy darab rag szalaggal leragasztottam, most meg rendeltem ali-ról kis elhúzhatós lencsetakarót. Másik meg ha mégis letilt, bár nekem a kamerás takarás óta egyetlen egy tiltásom se volt, nemhogy 5. Tehát ha mégis összejön az öt akkor S3XY gombokkal vissza lehet kapcsolni azonnal.

Előzmény: Tk6_b6t (141794)
Tk6_b6t Creative Commons License 2 órája 0 1 141794

Én hívő vagyok (voltam?) de most besokalltam. Pár napja mind az öt életemet elvesztettem, és ki vagyok zárva az AP-ből egy hétre. Vannak az európai korlátozások, vannak a hiányosságok (pl. sebesség beállítása kuka), és vannak szoftverhibák, ezek miatt csak az nem pontozódik ki, aki nem használ AP-t.

 

Az rendben van, ha az AP kikapcsol ha nem megfelelően használják. Az hogy meg kell állni és csak akkor kapcsolható be újra az bosszantó, de még lenyeltem. Az egy hetes büntit viszont erős kib...nak érzem. Érthetetlen, hogy ha már Európában ez a lebutított fos fut, akkor miért kellett itt még ezt a leckéztetést is bevezetni?

 

Nézzük pozitívan: eddig AP-függő voltam, de ez a hét hozzásegít a leszokáshoz.

 

 

 

 

Előzmény: a8lang (141791)
mica-r Creative Commons License 2 órája 0 0 141793

Szerintem nincs nagyságrendi különbség az említett rendszerek tudása között, valahol a 2-3 level között szédeleghetnek. A valódi teljes önvezetés eléggé odébb van.
Folyamatos készenlétben lenni nehéz, nincs is senki abban tartósan.

Előzmény: MZ/Y (141792)
MZ/Y Creative Commons License 2 órája 0 0 141792

De itt most arról van szó, hogy VéPeti szerint Európában a lobbi nem engedi a Teslát, ezzel szemben azt olvasom (nem csak én), Kaliforniában a Mercedes rendszere kapta meg a legmagasabb szintű engedélyt. Ez nem azt mutatja, hogy az itteni lobbi az akadály. Vagy messzire elér a kezük. :)

 

Nem a tudásról írok, hanem az engedélyről, amit elvileg ott sem kapott meg. Érteni nem értem, mert a Tesla tudása messze a Mercedes engedélyezett funkciója fölött van (+ mintha itt-ott sofőr nélküli taxik is közlekednének/közlekedtek volna), de ettől még ezt írják.

 

Amúgy nyilván nem próbáltam, de nem fárasztóbb folyamatosan készenlétben lenni, mint pályán az egyszerű vezetés?

Előzmény: a8lang (141791)
a8lang Creative Commons License 3 órája 0 0 141791

Itt az EU-ban egy fos az autopilot, és egyre rosszabb. Tök mindegy mit engednek vagy sem. Viszont amerikában teljesen más szoftver fut azonos hardveren ami valóban használható és lenyűgöző a tudása. Mindegy minek hívják, az valóban hasznos segítség és jóval nagyobb tudású mint bármelyik másik gyártó már kapható rendszere. Valóban kell felügyelni azt is, de tényleg elmegy A-ból , B-be 0 vagy kevés beavatkozással. 

Én régebben rengeteget használtam az autopilotot több tízezer km-t mentem vele 150-nel. Nagyon jól működött még ködben és esőben is.

Nagyrészt kormánysúlyt használva. De mára már csak 140-et tud és azt is rosszabbul mint 2 éve. Inkább én vezetek és akkor a tempó se ilyen alacsony. A 150 az már olyan volt hogy rámentem a pályára és elfogadtam hogy kicsit lassabban de még értelmes tempóval célbaérek szinte nulla "fáradsággal".

Előzmény: MZ/Y (141788)
ojeh Creative Commons License 4 órája 0 0 141790

Majomparádé... 6-os ütközés >> hátrébb egy bamba miatt.
Tanulságos video a vezetés közben NEM a forgalomra figyelőknek.

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/04/16/ezert-nem-vicc-a-kovetesi-tavolsag

Cleaning Cloths Creative Commons License 5 órája 0 0 141789

Előzmény: MZ/Y (141788)
MZ/Y Creative Commons License 5 órája 0 0 141788

Én is ezt olvastam (a Teslát 2-3 szint közé írták), de nem mertem írni. :)

De nem tudom, hogy van ez, mert arról is valami olyat írtak, hogy autópályán, jó látásviszonyoknál 65 km/h (vagy mérföld?) esetén, annál meg a Tesla biztos többet tud.

 

Persze a tudás és az engedély 2 dolog, de tényleg nem úgy tűnik, hogy a gaz európai autógyárak miatt nem engedélyezik Európában, pedig máshol.. 

Előzmény: tfe_tng (141785)
a8lang Creative Commons License 6 órája 0 1 141787

Ha au USA-ban jelenleg is működő FSD így menne itthon is azzal már elégedett lennék.  Nem kell több. 

Előzmény: mica-r (141782)
Cleaning Cloths Creative Commons License 6 órája 0 0 141786

Nyári záport is be kell neki kézzel programozni ??? !!! :-) 

 

 

Előzmény: Cleaning Cloths (141781)
tfe_tng Creative Commons License 8 órája 0 1 141785

Érdekes kérdés ez, de ha jól tudom a merci az egyetlen, aki certifikált L3 funkciót árul az amcsi piacon, a tesláról nem voltak ilyen hírek. Mondjuk baromi sok per van ellenük az ADAS funkciók miatt :)

Előzmény: VéPeti (141780)
XANTIi Creative Commons License 8 órája 0 0 141784

Így igaz!

Előzmény: VéPeti (141780)
Cleaning Cloths Creative Commons License 17 órája -2 1 141783

 

Az az autó akar önvezető lenni, amely nem képes felismerni egy autómosót és egy autómosást a szenzoraival és a programjaival?

 

KÉZZEL BE KELL NEKI PROGRAMIOZNI!!! :-)

 

Meg amúgy is vicc, hogy egy modern autó nem vízálló ilyen tekintetben.  

 

 

Előzmény: mica-r (141782)
mica-r Creative Commons License 18 órája -1 2 141782

"FSD használható lenne mára" 
Használható az, csak nem önvezető rendszer, hanem vezetési segéd. Eu-n kívül sem tud az autó FSD-t.

Előzmény: VéPeti (141780)
Cleaning Cloths Creative Commons License 18 órája -2 1 141781

Azt olvastam csak, hogy a világ többi részén sincs rendben. Kanadában sem és az USA-ban sem. 

 

Ez viszont már vicces és bohózat:

 

 

" .... Gördülékenynek nehezen nevezhető a Tesla Cybertruck bemutatkozása, pedig a típus tavalyi, hivatalos premierjét többévnyi csúszás előzte meg. Noha annak idején golyóállóként hirdették, fél év sem kellett ahhoz, hogy az elektromos, formabontó pick-upról kiderüljön, hogy sok egyéb mellett a madárpiszokra is különösen érzékeny, sőt, annak ellenére, hogy rozsdamentesnek kellene lennie, több darab is rozsdásodik már.

 

A napokban tovább borzolta a kedélyeket gyermekbetegségeivel a Cybertruck: amellett, hogy hajlamos szétesni a gázpedálja, mostanra az is nyilvánvalóvá vált, hogy jobban tesszük, ha inkább elkerüljük vele az autómosókat. Egy (immár csalódott) tulajdonos ugyanis arról számolt be, hogy alig két és fél hónapja használja az autót és ez idő alatt nagyjából ötezer kilométert tett meg vele, mégis egy autómosást követően órákra használhatatlanná vált – írja a Jalopnik.

 

Elmondása szerint előbb a képernyő sötétült, majd az autó is leállt, annak újraindítása is csak öt óra elteltével vezetett eredményre. Pikírten azt is megjegyezte a TikTokra feltöltött videójában, hogy „nem növeli a bizalmat”, ha „egyszer csak egy óriási papírnehezék lesz” egy olyan terepjáróból, amiről azt ígérték, hogy strapabíró lesz.

 

Az incidens nyomán kiderült, hogy a Cybertruck használati útmutatójában – sok más furcsaságon kívül – az is szerepel, ne mossuk le az autót, ha azt közvetlen napfény éri, és akkor sem, ha előtte huzamosabb ideig a szabadban használtuk. A mosásból eredő károkat ráadásul nem javítják garanciálisan, ha a mosás előtt nem aktiválták az autómosó üzemmódot.  .."  forrás

Előzmény: VéPeti (141780)
VéPeti Creative Commons License 19 órája -2 3 141780

Nem lenne gond persze, ha  be-marketing-kamuzott önvezetés valós lenne mára.

 

Olvasgass tesla fórumokat. FSD használható lenne mára, ha a 100+ -os eu gyártók nem kaszálták volna el (időlegesen), ha már saját maguk még a kanyarban sem járnak a piacra érett megoldásokban.

Előzmény: Cleaning Cloths (141779)
Cleaning Cloths Creative Commons License 23 órája -2 0 141779

Szerintem sem kell felgyújtani. :-) ((( Bocsi a fekete humort: Meg tudja azt oldani, magától is :-) ))) 

 

 Tesla e-autó technikában vannak jó dolgok és kevésbé jók. Némelyik meg csak eltérő ízlés kérdésköre.

 

Az hogy néhány dolog túl lett tolva (index, túlzott képernyő kezelés) és már az általános közlekedési biztonság rovására megy, az azért nem akkora túlzás. Nem lenne gond persze, ha  be-marketing-kamuzott önvezetés valós lenne mára. Akkor ez az egész már nem lenne téma és kérdés sem. 

 

Jómagam szurkolok az összes elektromos autó gyártónak .... fejlődjenek minél gyorsabban és minél jobb autókat gyártsanak. 

 

(((Bevallom nekem a jelenlegi Tesla nem kellene, egyik sem. Viszont lehet a jövőben, ha jó írányba fejlődik, akkor már kellene.)))

Előzmény: VéPeti (141778)
VéPeti Creative Commons License 29 órája 0 1 141778

A Teslám csak 3-at tud az 5-ből, úgyhogy azonnal felgyújtom. Ja nem, főleg, hogy egy önkéntes gittegyletről beszélünk, aki arra hajlik ahonnan a pénz jön. Mint az Adac, aki egy Gorenje hűtő légellenállású idbuzzt jobbnak hoz ki mint egy Tesla. Sose gondolnám hogy azért mert szarban van a német autógyártás.😁

Szerencsére az eu autók típusengedélyezését az ECWVTA végzi, ezen belül az ev-két meg az UNECE.

Előzmény: Cleaning Cloths (141776)
mica-r Creative Commons License 30 órája 0 0 141777

Helyes

Előzmény: Cleaning Cloths (141776)
Cleaning Cloths Creative Commons License 30 órája 0 0 141776

"... Analóg elvárások egy digitális világban

A szervezet legfrissebb javaslata szerint 2026-tól kezdődően bizonyos funkciókat mindenképp fizikai gombokkal kell ellátni az utastérben, különben büntetőpontokat kap az autó a teszten.

 

Ezeket a büntetéseket annyira súlyosra tervezik, hogy ne lehessen elérni az ötcsillagos eredményt, ha túl sok hiányzik a gombok közül.

Matthew Avery, a szervezet egyik vezetője egy közösségi média bejegyzésben arról beszélt, hogy a nagy képernyők használata elvonja a sofőrök figyelmét, ezért vissza kell hozni a gombokat.

Az Euro NCAP öt olyan funkciót tervez kijelölni, amelyek kezeléséhez fizikai gombra lesz szükség a maximális pontszám eléréséhez. Jelenleg

  • az index
  • a vészvillogó
  • a duda
  • az ablaktörlő
  • valamint a baleseti vészhívó (eCall) ..."

Fizikai gombokat követel majd az EuroNCAP az öt csillaghoz

pásztorkutyaterel Creative Commons License 1 napja 0 0 141775

Sztem az lesz mint a szoci éra autóival ! Idővel kikopnak és ritka veteránként találkozni fogsz párral .

Kína már régóta csípi a szemét az EU-nak ,de nem egyszerű a történet mivel 1.5 milliárd ember nagy piac.   Válaszszankciók lehet több kárt okoznak mint amennyit nyernek ,tehát öngól lenne .

Előzmény: MRF477 (141771)
Panzerbear Creative Commons License 1 napja 0 2 141774

Ekkora marhaságot sem olvastam még...

Kudarc lenne hogy a semmiből közel oda zárkózott fel az elektromos ahova a diesel leesett?

Tényleg azt gondolta bárki is 10 év alatt kidobjuk az összes hagyományos autót és mindenki csak elektromost vesz? 

Számtalan kategóriában nincs még kínálat sem...

Nem lehetne hagyni hogy az idő megoldja?

 

Mit jelent az elektromos autók erőszakos terjesztése?

 

Előzmény: Cleaning Cloths (141767)
Cleaning Cloths Creative Commons License 1 napja 0 0 141772

Mi lesz? Majd meg fogjuk látni. Kár találgatni és tippelni.

Előzmény: MRF477 (141771)
MRF477 Creative Commons License 1 napja 0 0 141771

Akkor most mi lesz az idetelepúlő kínai gyárakkal? Amikhez a trójai faló orbánia? Ha az EU visszavesz a villanyosításból, pláne ha az USA-hoz hasonlóan konkrét tilalmakat vezet be a kínaiakra?

Előzmény: Cleaning Cloths (141767)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 1 napja 0 0 141770

Remélhetőleg sorolják az alternatívákat ?!

Előzmény: Cleaning Cloths (141767)
ojeh Creative Commons License 1 napja -4 0 141768

A levegő munkacsoprt a teljes kudarc már régóta...

Előzmény: Cleaning Cloths (141767)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2 napja 0 0 141767

Szép reményeket fűztek hozzájuk, ám mostanra úgy tűnik, teljes tévút volt az elektromos autók erőszakos terjesztése, az állami támogatások pedig még a társadalmi egyenlőtlenségek elmélyítéséhez is hozzájárulhattak - véli a Levegő Munkacsoport elnöke.

 

Tényleg teljes kudarc Európa villanyautó-stratégiája? 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!