Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

naox Creative Commons License 10 perce 0 0 52535

Milyen lemezeket? A Ni-Fe akksiban nincs se nikkel, se vaslemez.

A nikkel-vegyületek eléggé komoly egészségügyi kockázatot jelentenek, nem árt érteni a kémiához, ha ilyesmivel próbálkozol.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52534)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 15 perce 0 0 52534

Milyen vastagsagu lemezeket alkalmaznak? Kiserletkeppen epitenek egyet.

Előzmény: naox (52530)
Jazz_kedvelo Creative Commons License 15 perce 0 0 52533

Ne 60Ah-t néz, meg fog téveszteni, mert a cellafesz a harmada. Azonos tároló kapaiítást nézz....

Előzmény: padisah (52531)
Jazz_kedvelo Creative Commons License 15 perce 0 0 52532

Na de ugyanúgy van mennyiségi kedvezmény LI esetén is.... Az arányon ilyen érdemben nem változtat. Azaz nem egy darab árát kell összehasonlítani, hanem mondju k 10kWh-t, és kb 1:4 vagy 1:4 megvan ugyanúgy, persze ítpustól is függ.

 

Én távol keleti gyártóról nem tudok, de biztos van. Viszotn brutális ára lenne onnan idehozni ilyen kis mennyiség esetén fajlagosan egy ilyen vegyi cuccot és anyagot..

Előzmény: padisah (52528)
padisah Creative Commons License 20 perce 0 0 52531
Előzmény: padisah (52528)
naox Creative Commons License 20 perce 0 0 52530

A kísérleti típusokat is ideszámítva nagyon sok Ni-akku típus létezik. A NiFe-hoz szükséges ezek közül talán a legtöbb nikkel (kilowattóránként). Mert alacsony a cellafesz, és szar a hatásfok (bár ez utóbbi azért sokat javult, a "modern" klónoknál 85% fölött jár).

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52529)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 30 perce 0 0 52529

Melyik a legpazarlobb?

Előzmény: naox (52527)
padisah Creative Commons License 30 perce 0 0 52528

azért a teljes cserére jönne mennyiségi kedvezmény*, vagy azt már érdemes lehet a távol keletről berendelni ha ott gyártják

a ni alapú akksik tényleg drágák, a NiFe lenne a különleges de olyat meg alig gyártanak és kb manufaktúrális áraik vannak

 

vagy mondjuk a NiCd blokk helyére nem lehet betenni mert nem olyan alakú, méretű

 

*lehet hogy a lenti linken kifejezetten 1-2 cella cseréjéhez adnak el magas árréssel

Előzmény: Jazz_kedvelo (52525)
naox Creative Commons License 30 perce 0 0 52527

1 kWh a "legpazarlóbb" NiFe kémiával igényel kb. 2,6 kg nikkelt (a többi kevesebbet). Ennek ma az ára kb. 35USD (a nikkel tőzsdei termék, így annak "pontosan" tudható a mindenkori ára). Az akksi többi része bármelyik kémia mellett is sokkal egyszerűbb (és olcsóbb), mint a Li-ion esetén.

 

Ez persze csak a nyersanyag-oldal, az akksi ára ettől még sokminden egyébnek a függvénye. Ugyanakkor a tömegteremelés során ehhez fog az ár végül konvergálni.

A nagy probléma az, hogy a Ni most olcsó, volt az ára négyszer ennyi is (sok cég ekkor állt le a  Ni-akksi gyártással).

 

Mára  a Ni-akksi egyfajta kuriózum lett, ezért nem meglepő, hogy jó drága.

Előzmény: Jazz_kedvelo (52525)
Jazz_kedvelo Creative Commons License 1 órája 0 0 52526

de azonos jellegűek igen.

 

mármint

 

de azonos jellegek vannak a piacon

Előzmény: Jazz_kedvelo (52525)
Jazz_kedvelo Creative Commons License 1,5 órája 0 0 52525

Utánanéztem kíváncsiságból egyszer, hogyha a jelenlegi Ni akkujaimat szeretném újra Ni alapúra cserélni mibe kerülne a játék. Bár az eredeti gyártó már nem gyárt ilyen aksit (ettől függetlenül teljesen új packok fellelhetőek még azonos típussal) de azonos jellegűek igen. Kb 3.5 ,milla lenne egy 12kWh-s pack, azaz kb. a háromszorosa mint egy LIFePo alapúnak (most ezek persze kisker általam megvehető árak nem autóipari tételek)

 

De pl itt is látszik a Vectrix celláján, hogy mennyivel is drágább. Persze ez NiMh alapú nem NiFe, de most ez másodlagos ilyen szempontból.

http://www.shop.vectrixparts.com/vx-2-li-battery-set-duplikat-1.html

Előzmény: padisah (52479)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2 órája 0 0 52524

Oszd el azt a 300at.

Varnak szeretettel. Legyel te is hatarvadasz!:)

Előzmény: vudergraf (52522)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2 órája 0 0 52523

Mutass peldat. 

Ne maseval verd a csalant.:)

Előzmény: vudergraf (52520)
vudergraf Creative Commons License 6 órája 0 0 52522

Miért ne?

 

A zsoldos fogalma régóta ismert.

 

Tűzoltó most is van külsős.

 

A külsős rendőr is létezik jó pár feladatkörre,  közteres/gárdista/polgárőr/stb, képében.

 

---

 

Miből gondolod, hogy atomhasítás szintű dolog a kerítés mentén sétálgatni?

 

Erre a feladatra nagyjából minden hülye kiképezhető pár hét alatt...

Akár külsősként is.

 

Mennyit fizetnek érte... netto 300-at?

 

 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52518)
Jazz_kedvelo Creative Commons License 6 órája 0 0 52521

Ok most nezem elolvastam ket betut, az a sor targytalan

Előzmény: shadowbull (52516)
vudergraf Creative Commons License 6 órája 0 0 52520

Áááá orvos kéne, elme orvos... 

 

Tényleg ilyen embereken múlik az ország biztonsága?!

Remélem nem, mert, ha mégis az gáz, nagy gáz.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52514)
szocske_ Creative Commons License 8 órája 0 0 52519

egyrészt, ha orvosoknál lehet, akkor máshol miért ne lehetne, amikor gond van mindent szabad?

másrészt, nem biztos, hogy a külsős vállalkozó lesz mindenhol a megfejtés, csak annyit mondok, hogy a kórházak ezt a kiskaput találták, bért nem adhatnak többet, mint ami központilag szabályozott, de egy beérkező számlára kifizethetik annak többszörösét.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52518)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 8 órája 0 0 52518

Kulsos vallakozo katona?

Kulsos vallalkozo tuzolto?

Kulsos vallalkozo rendor? :o

 

Előzmény: szocske_ (52517)
szocske_ Creative Commons License 9 órája 0 0 52517

de mondom, hogy fizetnek.

az orvosoknál elkezdődött, ott már kezd kritikus szintre érkezni a hiány.

ha egy kórházban már valamilyen orvosból nem találnak fizetésért, akkor ott hirtelen szabad lesz számlára fizetni a fizetés négyszeresét, és láss csodát, hamar lesz jelentkező.

amint megjelenik valahol néhány ilyen orvos, aki ugyanazt a munkát végzi de lényegesen több pénzért, akkor valószínűleg hamar kapcsolnak a többiek, hogy ő miért dolgozna olcsóbban.

tehát a közeli jövő szerintem, hogy minden orvos vállalkozóként fog dolgozni, a korábbi fizetése négyszeresét kiszámlázva, amiből még tisztességesen leadózva is jóval több marad, mint az eredeti fizetése.

az orvosoknak hátrány, hogy extra macera a saját cég ügyvitele, de már most is vannak olyan szolgáltatók, akik a könyvelés mellett a legtöbb terhet leveszik az orvos válláról.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52514)
shadowbull Creative Commons License 10 órája 0 0 52516

A 150 dollar/KWh jarmube valo akkura nagy valoszinuseggel ma meg nem altalanos. A Tesla azt mondogatja hogy nekik 200 dollar alatt van, a GM igerte anno hogy majd 150 lesz.

Előzmény: Jazz_kedvelo (52507)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 10 órája 0 0 52515

Logikatlan harcca es viaskodassa novelni egy velemenykulonbseget.

Egyik oldalrol 6, masik oldalrol 9.

Szeretnenek tobb elektromos jarmuvet, de ugyanugy megfizettetik utana az adot. Az akkuk ara magas mert a profitot a kozjo ele helyezik. A hasznalt es jo elektromos jarmuveket elhasznalodott akkuval is probaljak dragan ertesiteni mert az uj elektromos is magas aru.

Profit, profit über alles....

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 10 órája 0 0 52514

Gondold at. Elmennek. Ertheto.

Ha letszamhiany miatt nem lesz orvos es nover, mentos megpusztulsz.

Ha nem lesz eleg rendor agyonvernek, osszetornek az uton, stb.

Ha nem lesz eleg tuzolto leeg a hazad.

Nem fognak tobbet fizetni. Ha akarnanak mar emeltek volna a fizetest.

 

Eszembe jutott a Pokemberbol a nem az en dolgom tema. Sajnos a valo elet is ilyen. Kevesebb bankarral meg lehet mukodokepes egy tarsadalom, kevesebb orvossal rendorrel tuzoltoval nem. Vagy nem szabad megserulni es megbetegedni, magad kell vedd magad es vagyonod es eghetetlen anyagbol keszult hazban elj valamint ne kozlekedj mert az balesetveszelyes. Az agyekkoto es az afrikai sarkunyho koltseghatekony de a magyarorszagi telhez hideg.:)

Előzmény: szocske_ (52509)
bilek Creative Commons License 12 órája 0 0 52513

Az akkuk élettartama egy kritikus kérdés.

 

 

Egyáltalán nem az. Normál használatban nem is igen foglalkozik vele a gazdája, mert nem kell.

Ellenben elfogadom a nézőpontodat amennyiben belinkelsz ide tömegesen olyan használt e-carokat amikben hibás az akku.

Vagy olyan kisipari műhelyek tömegét ahol egymással versengve próbálnak segíteni a póruljárt e-carosok akkuin.

Vagy bontott kocsikból (nem törött) való akkucsomagokat amikben van 1-2-3 tönkrement cella és abból válogathatnak össze maguknak a szerencsétlen e-carosok tömegei.

Előzmény: naox (52510)
Csincka Creative Commons License 18 órája 0 0 52512

Nyugelló.

F27szerviz Creative Commons License 19 órája -1 0 52511

Bakker miert nem szoltatok hogy musor van itt? 

Mar pattogtatom a kukoricat 

 

 

naox Creative Commons License 19 órája 0 0 52510

MIVAAAAN??????

"hogy szar az akkutechnika, nincs fejlődés, és k. drága minden."

ezek közül egzaktul egyiket sem állítottam, sőt minimum kettőnek éppen az ellenkezőjét gondolom.

 

Az viszont kurvára kiakaszt, hogy az összes mocskos díler kamuzik a rövidtávú érdeke miatt, átbasz embereket, és éppen ezzel nyírja ki a technológiát. Pl. azzal, hogy ilyen szánalmas ostoba módszerrel próbál kezelni bármiféle kritikát*: vagy kamuzol, vagy olyasmit cáfolsz, amit nem állítottam.

 

Azt már nem veszed észre, hogy ezzel éppen magadnak ártasz a legtöbbet.

Az akkuk élettartama egy kritikus kérdés. Az, hogy a gyártók nem közöltek a valós adatokat csak gyanús sikersztorikat egy darabig "kommunikációs technikával" jól kezelhető helyzetet teremtett, mára vastagon visszaütött.

----------------------

*amúgy nem is volt kritika, csak már hiperérzékeny lettél: akkor is agyatlanul támadsz, ha semmi okod. Lehet, hogy lebuktál?

Előzmény: bananatree (52506)
szocske_ Creative Commons License 20 órája 0 1 52509

nagyonoff itt, de kikívánkozik:
"Mert ha mindenki megmozdulna(sokan meg is mozdulnak) egy honap mulva megoszthatnad"

dehogyis. ha mindenki megmozdulna, akkor egy hónap múlva rendes fizetést adnának a rendőrnek, az ápolónak stb.

mert kénytelenek lennének. hogy miből fedeznék az mindegy, megoldanák, vagy egy stadion árából vagy adóemelésből.

a gond az, hogy nem elég sokan mozdulnak. amíg csak kevesen mennek, és van még aki apróért elvégzi a munkát, hülyék lennének megfizetni.

 

eüben orvosok már egyre többen számláznak az állami kórháznak, nem közalkalmazotti aprópénzért dolgoznak. amit egy kórházban eléri az orvoshiány a kritikus szintet, hirtelen a jövő héttől lehet 4x annyit fizetni számlára, mint az előző héten bérként.

csak összefogás kérdése lenne, hogy ugyanezt elérjék a nővérek, a rendőrök, a tanárok stb.

Összefogás, együtt mozdulás, na az viszont nincs, így előrelépés sincs. A többség félti az aprópénzt is, amit keres jelenleg, ezért esze ágában sincs mozdulni. Van aki gyávaságból, más lustaságból nem mozdul, de ez teljesen mindegy is.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52469)
padisah Creative Commons License 20 órája 0 0 52508

Már ma gyártanak 500Wh/l feletti akkukat, és a NCM811 700Wh/l felett lesz.

 

kb azért kezdtem ebbe a szálba, mert azt a paramétert, a wh/l optimalizálják, amitől az elektromos autó nem lesz olcsógg, gazdaságosabb, hanem esetleg sportosabb lesz, vagy jobban hasonlít a használata a benzinesére

Előzmény: bananatree (52506)
Jazz_kedvelo Creative Commons License 20 órája 0 0 52507

"hogy az LG tavaly ~150$-t kért egy kWh-ért"

 

Valami nem stimmel :-).

 

"Már ma gyártanak 500Wh/l feletti akkukat, é"

 

Kicsit pontosítanál? Ilyen értékeket nem láttam még, csak proto szériában itt ott  (LiO2 talán) és nem kereskedelmi forgalomban amolyan kísérleti gyártásban

 

 

Előzmény: bananatree (52506)
bananatree Creative Commons License 20 órája -1 0 52506

Újra megkérlek hogy értelmezd amit írok.

Ne várd, hogy grammra ugyanazt rakom a mérleg másik serpenyőjébe, legyen annyi bátorságod, hogy a neked nem tetsző számokat is figyelembe veszed, és arányosítod.

A tényeket hasonlóan.

 

0. amit írsz, az már bocsánat, de nincs rá jobb szó. irreleváns hülyeség. Az első generációs akkupakkok hibáit szajkózod, és nem ÉRTELMEZED az írásomat, miszerint a Gen2 már ezerszer jobb.

1. nem állítottam, hogy a 2000QC ugyanaz, mint 2000 ciklus, de leírtam, hogy pont baromira érdektelen, hogy ez a használat hány "ciklusnak" felel meg. Mert rajtad kívül, élő embert nem érdekel. Nem. Olyat se, aki hivatásszerűen tesztel EV akkukat Holland kutatóintézetben. 

2. a csereakkunak és a többi hülyeségnek pedig tényleg nézz utána. Ne égesd magad ilyen ostobaságokkal.

3. ismert listaára a 24kWh-nak van, ezért írtam le azt. 

Ha az elemiben megismert szorzás és osztás műveletek birtokában lennél (olyankor is, amikor neked nem tetszik egy művelet), akkor kiszámolhatnád, hogy ~2,7M körül lehet egy 30kWh ára. De ha ráhagyunk 10%-ot, mert más a technológia, és valamiből meg kell élnie a Nissannak, akkor is 3M.

4. Ha ÉRTELMEZTED volna a többi soromat, akkor láttad volna, hogy az LG tavaly ~150$-t kért egy kWh-ért, tehát a 2-3M-es kívánalmad hülyeség mivoltára is rájöttél volna.

 

Nem várom, hogy ezentúl nem fogod szajkózni a hülyeségeket, mert valamiért neked nagyon be van csípődve, hogy szar az akkutechnika, nincs fejlődés, és k. drága minden.

Csak sajnos erről a rajtad kívüli világ nem tud, és a hülye koraiak meg japánok megcsinálták.

(mint ahogy szerencsére a LiFePO akku se tud róla, hogy neki csak 1C-vel, meg stacionáriusan lenne szabad 2000 ciklust kibírnia)

 

Már ma gyártanak 500Wh/l feletti akkukat, és a NCM811 700Wh/l felett lesz.

Elképzelni se tudom, hol tartanánk, ha lenne fejlődés...

 

Előzmény: naox (52488)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!