Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

VéPeti Creative Commons License 2 perce 0 0 141778

A Teslám csak 3-at tud az 5-ből, úgyhogy azonnal felgyújtom. Ja nem, főleg, hogy egy önkéntes gittegyletről beszélünk, aki arra hajlik ahonnan a pénz jön. Mint az Adac, aki egy Gorenje hűtő légellenállású idbuzzt jobbnak hoz ki mint egy Tesla. Sose gondolnám hogy azért mert szarban van a német autógyártás.😁

Szerencsére az eu autók típusengedélyezését az ECWVTA végzi, ezen belül az ev-két meg az UNECE.

Előzmény: Cleaning Cloths (141776)
mica-r Creative Commons License 2 órája 0 0 141777

Helyes

Előzmény: Cleaning Cloths (141776)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2 órája 0 0 141776

"... Analóg elvárások egy digitális világban

A szervezet legfrissebb javaslata szerint 2026-tól kezdődően bizonyos funkciókat mindenképp fizikai gombokkal kell ellátni az utastérben, különben büntetőpontokat kap az autó a teszten.

 

Ezeket a büntetéseket annyira súlyosra tervezik, hogy ne lehessen elérni az ötcsillagos eredményt, ha túl sok hiányzik a gombok közül.

Matthew Avery, a szervezet egyik vezetője egy közösségi média bejegyzésben arról beszélt, hogy a nagy képernyők használata elvonja a sofőrök figyelmét, ezért vissza kell hozni a gombokat.

Az Euro NCAP öt olyan funkciót tervez kijelölni, amelyek kezeléséhez fizikai gombra lesz szükség a maximális pontszám eléréséhez. Jelenleg

  • az index
  • a vészvillogó
  • a duda
  • az ablaktörlő
  • valamint a baleseti vészhívó (eCall) ..."

Fizikai gombokat követel majd az EuroNCAP az öt csillaghoz

pásztorkutyaterel Creative Commons License 3 órája 0 0 141775

Sztem az lesz mint a szoci éra autóival ! Idővel kikopnak és ritka veteránként találkozni fogsz párral .

Kína már régóta csípi a szemét az EU-nak ,de nem egyszerű a történet mivel 1.5 milliárd ember nagy piac.   Válaszszankciók lehet több kárt okoznak mint amennyit nyernek ,tehát öngól lenne .

Előzmény: MRF477 (141771)
Panzerbear Creative Commons License 14 órája 0 2 141774

Ekkora marhaságot sem olvastam még...

Kudarc lenne hogy a semmiből közel oda zárkózott fel az elektromos ahova a diesel leesett?

Tényleg azt gondolta bárki is 10 év alatt kidobjuk az összes hagyományos autót és mindenki csak elektromost vesz? 

Számtalan kategóriában nincs még kínálat sem...

Nem lehetne hagyni hogy az idő megoldja?

 

Mit jelent az elektromos autók erőszakos terjesztése?

 

Előzmény: Cleaning Cloths (141767)
Cleaning Cloths Creative Commons License 15 órája 0 0 141772

Mi lesz? Majd meg fogjuk látni. Kár találgatni és tippelni.

Előzmény: MRF477 (141771)
MRF477 Creative Commons License 16 órája 0 0 141771

Akkor most mi lesz az idetelepúlő kínai gyárakkal? Amikhez a trójai faló orbánia? Ha az EU visszavesz a villanyosításból, pláne ha az USA-hoz hasonlóan konkrét tilalmakat vezet be a kínaiakra?

Előzmény: Cleaning Cloths (141767)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 17 órája 0 0 141770

Remélhetőleg sorolják az alternatívákat ?!

Előzmény: Cleaning Cloths (141767)
ojeh Creative Commons License 19 órája -4 0 141768

A levegő munkacsoprt a teljes kudarc már régóta...

Előzmény: Cleaning Cloths (141767)
Cleaning Cloths Creative Commons License 19 órája 0 0 141767

Szép reményeket fűztek hozzájuk, ám mostanra úgy tűnik, teljes tévút volt az elektromos autók erőszakos terjesztése, az állami támogatások pedig még a társadalmi egyenlőtlenségek elmélyítéséhez is hozzájárulhattak - véli a Levegő Munkacsoport elnöke.

 

Tényleg teljes kudarc Európa villanyautó-stratégiája? 

 

mica-r Creative Commons License 23 órája 0 0 141766

Szerelne most is :-)

Előzmény: Cleaning Cloths (141764)
rfc Creative Commons License 25 órája 0 0 141765

Többek között ezért is érdemes kétévente cserélni, hogy ne legyen szívás a csavarokkal. (Ha pedig meg akarod buktatni a tróger szervizt, amelyik nem cseréli a folyadékot - vagy csak a kiegyenlítő tartályban levőt szívja le - akkor elég egy pillantást vetni a csavarokra.)

Előzmény: MárRégenTöröltNick (141761)
Cleaning Cloths Creative Commons License 25 órája 0 0 141764
Cleaning Cloths Creative Commons License 26 órája 0 0 141763

 

 

Mire elterjed, akkora éppen is fog avulni. 

 

 

 

Előzmény: bananatree (141762)
bananatree Creative Commons License 27 órája 0 0 141762
MárRégenTöröltNick Creative Commons License 3 napja 0 0 141761

 

Féktárcsa, -pofa (-betét) cseréhez találtam a Youtube-on Autodoc-videót (bár itt erre nem kíváncsi senki). Egyben lecseréltem a fékfolyadékot is (2017-es első Leaf, lassan két éve az enyém - meg a banké), mert ugye illik kétévente cserélni.

(Előző, OFF-autóban öt év után cseréltem - előttem meg ki tudja ki és mikor - igen-igen randa volt a folyadék, ami kijött a légtelenítő csonkon - vagy minek is hívják végülis.)

 

Itt, a hétéves Leafen az egyik légtelenítő csavart alig tudtam kicsavarni, és a maradék három tekeréséhez is kellett egy kis erő, tehát a csavar cseréje szerintem nem butaság. (Mert ha beleszakad a csavar, akkor lehet fejet vakarni. Volt már, nem kívánom senkinek.) A folyadékon nem látszott különösebb használat, de érezhetően javult a fék, kevésbé lett "rugalmas a pedál".

 

Capt.IQ229 Creative Commons License 3 napja 0 0 141760

SZERENCSÉRE olyan kocsiban még csak nem is ültem, nemhogy hozzányúljak. 🤣

Előzmény: bananatree (141759)
bananatree Creative Commons License 3 napja 0 1 141759

állítólag a régi Renault Laguna-ban csak úgy lehetett légmentesen és teljeskörűen cserélni a fékfolyadékot, ha bal hátul fel volt bakolva.

Különben sok régi szmötyi maradt benne, vagy egy örökkévalóság volt légteleníteni

 

Előzmény: Capt.IQ229 (141756)
mica-r Creative Commons License 3 napja 0 0 141758

Nem írom le, mert előttem ketten is megtették. A lényeg, hogy nem lesz levegő a rendszerben, csak a folyadék megy át rajta. Az autodoc leírás is hülyén írja le, mert légtelenítést ír, a folyadék engedése helyett és ez félreérthető.

Előzmény: MZ/Y (141753)
MZ/Y Creative Commons License 3 napja 0 0 141757

Thx!

 

Előzmény: a8lang (141754)
Capt.IQ229 Creative Commons License 3 napja 0 2 141756

Hozzánemértés okán te úgy képzeled ezt, mint egy motorolajcserét. Nagyon nem így működik.

 

Légtelenítő csavar a fékfolyadék cserekor a régi folyadék ürítésére szolgál. Minden keréknél van egy, az a kört ágat engedi ki.

Féktartály felől tápláljuk a rendszert friss folyadékkal és minden keréknél a csőrendszerben lévő régit ezzel hajtjuk ki. A táplálás lehet spéci szerszámmal, vagy a fékpedál nyomogatásával. Ha nem hagyjuk lefogyni a féktartályt akkor nem kerül bele levegő.

Légtelenítő csavar a fékrendszer JAVÍTÁSAkor az esetlegesen bekerülő levegő kiengedésére szolgál. Közben sok fékfolyadék is távozhat.

Egyes típusoknál ahol olyan rendszerű az ABS vagy megfelelője ott szoftverből is kell elektromechanikus szelepeket nyitni, hogy minden zegzugból kihajtsuk a régi folyadékot. Nem elengedhetetlen, de célszerű.

 

Alapnak ennyi is elég, így már megérthető, hogy nem a mérnök volt a hülye.

Előzmény: MZ/Y (141753)
masnee Creative Commons License 3 napja 0 0 141755

Sziasztok!

 

Aki hajlandó volna az elektromos autók elfogadási hajlandóságát és a vásárlási szándékot vizsgáló kérdőívet kitölteni egy tudományos kutatáshoz, Ő jelezné kérem, hogy elküldhessem számára a 10-15 percet igénybe vevő kérdőívet? 

 

Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget! 

a8lang Creative Commons License 3 napja 0 1 141754

Nem kell ha géppel cseréled. Csak akkor ha hagyományosan pumpálós módszerrel. A fékolaj tartályra rácsatlakoztatják a gépet, a keréknél meg a légtelenítőre és át tolják rajta az "olajat", aztán a következő keréknél ugyanez, amíg mind a négy keréknél át nem engedtél annyit hogy már bőven az új folyadék jön a csövön. Biztos módszer és gyors, kb 15perc az egész csere és nem lesz levegős, mivel nem jut be a rendszerbe sehol levegő. Jó cucc, nem érdemes hagyományos módszerrel cserélni.

Előzmény: MZ/Y (141750)
MZ/Y Creative Commons License 3 napja 0 0 141753

Na, utoljára, eskü:

Akkor mit keres ott a szelep (vagy csak csavar?)? 

Miért gyártanak külön célszerszámot, ha valakinek egyedül (nem) kell légtelenítie?

Miért írják pl. itt:

https://club.autodoc.hu/manuals/universal-fekfolyadek-csereje-az-autoban-javitasi-utmutato-34133

Nem egy szerviz, aki fel akar számolni pénzt a semmiért. De még ezer helyen írják ezt a hülyeséget. Miért?

 

Írd meg, plíz, ígérem, nem válaszolok. :) De most már tényleg érdekel, miért látod ennyire máshogy. Tanulni sosem késő.

Előzmény: mica-r (141751)
mica-r Creative Commons License 3 napja 0 0 141752

Általában első feltöltéskor, meg valami hiba esetén kerül levegő a fékfolyadék helyére.

Előzmény: mica-r (141751)
mica-r Creative Commons License 3 napja 0 0 141751

Oké, nincs baj. De leírtam, hogy nem kerül levegő a rendszerbe csere esetén.

Előzmény: MZ/Y (141750)
MZ/Y Creative Commons License 3 napja 0 0 141750

Vagy félreértettél, én a fékfolyadék cseréjekor történő légtelenítésről írtam. Azt meg továbbra is úgy látom, hogy kell.

Béke.

Előzmény: mica-r (141749)
mica-r Creative Commons License 3 napja 0 0 141749

Vidám, vidám, de tényleg nem érted :-)

Előzmény: MZ/Y (141748)
MZ/Y Creative Commons License 3 napja 0 0 141748

Nem is tagadom.

De ezek szerint a mérnök sem, a tök felesleges alkatrésszel. :)

Előzmény: mica-r (141746)
mica-r Creative Commons License 3 napja 0 0 141747

Azt én sem értem, hogy miért 30000 km-es intervallum van.

Előzmény: kiggyo (141744)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!