Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bananatree Creative Commons License 45 perce 0 0 141947

vezettem 3-as priust, bekapcsol arra is, ha erősebb gázt adsz

vezettem Hyundai Ioniq PHEV-t, bekapcsol

vezettem KIA Niro phev-et, bekapcsol

még a 4-es is prius is bekapcsolt, bár valóban sokkal ritkábban, mint a többi, de bekapsolt

 

az általánosító megfogalmazásod hazugság

 

a helyes forma az lenne, hogy "van rá esély, hogy nem indul be"

de az "nem indul be" az teljesen primitív hazugság

Előzmény: Hooshee (141944)
umnyo Creative Commons License 45 perce 0 0 141946

Aki esetleg nem ismeri a Pinion nevű céget, váltórendszereket csinál, méghozzá középhajtáshoz spec hajtóművet elég nagy fokozatszámban.

 

Már több éve megjelent az ebike széria is náluk, azaz váltó és motor egyben elől. Nem rossz, főleg így szíjhajtással kombinálva, ez így a csúcs.

https://www.youtube.com/watch?v=pHkrEpm5hcA

https://pinion.eu/en/e-drive

 

 

Elég sokféle cuccuk van, lehet hogy nem fokozatmentes, de nagyon pöpec darab egyébként, igen sok extrája van mindenféle paraméterezéssel.

 

A NuVinchi-nek van fokozatmentes agyváltója kb 20-30 éve.

(egyébként nem olyan hő de jó a fokozatmentes /stepless bringán. Jellemzően dörzshajtású, és van vesztesége azért, kis teljesítményen azért ez számít sok szempontból. nekem is volt próba szinten - nem elektromos - de eladtam elég hamar)

 

 

Előzmény: umnyo (141945)
umnyo Creative Commons License 1 órája 0 0 141945

Ez egy komplett bringa ennyiért.

 

A komolyabb gyártónál a váltó nem jön ki ennyiből.

Előzmény: bananatree (141939)
Hooshee Creative Commons License 2 órája 0 0 141944

Akkor menjünk erre az óvodás de igen, de nem szintre: nem kapcsol be.

Előzmény: bananatree (141940)
Hooshee Creative Commons License 2 órája 0 0 141943

Jó, akkor nem igazak. SZerintem azok, nekem pl egy olyan problémahalmaz pénztemető autóm van jelenleg, amire szerinted a gatyámat is el kéne költeni és folyton a szervizben kéne állnia, ehhez képest eddig volt 3 kötelező szervize és pont. Pedig lenne benne mi elromoljon...Szóval hagyd nyugodtan a benzines szarokat, virágozzék száz virág. Az én profilomhoz most egy PHEV illik, a következő majd az lesz, az asszonyéhoz pedig lassan jó lesz egy BEV, az ő PHEVjét lehet hogy arra cseréljük majd. na nem Teslára, mert én is kipróbáltam mindegyiket, ugyanis nincs alapvető bajom az amerikai autókkal, volt már jónéhány, remélem hamarosan lesz is egy benzines szar C7es Corvettem, de a Tesla nekem nem üti meg a szintet és pont, pedig jó lenne ha nem így lenne, mert árban amúgy jó. Csak épp annyit is (vagy se, nézőpont kérdése) ér, és az az annyi nekem kevés. Nem szorulok rá hál istennek hogy az ár érték legyen a döntő szempont az autóim kiválasztásánál.

Előzmény: Capt.IQ229 (141936)
VéPeti Creative Commons License 3 órája 0 0 141942

Ezt a Sturmey Archer váltót tegnap egy viking csávó emlegette a Vanmoof csoportban, hogy a tönkrement gyári váltója helyett ezt teszi be. Jó ez amúgy? (mert az enyém is tönkrement)

Előzmény: bananatree (141939)
bananatree Creative Commons License 4 órája 0 0 141941

mármint a "Használja, amikor 50kmnél nagyobb távra megy. " megfogalmazás nem igaz

Előzmény: bananatree (141940)
bananatree Creative Commons License 4 órája -1 0 141940

nem igaz

a legtöbb phev-ben még az akku kapacitás lemerülése előtt IS ezer okból bekapcsol az ice

és mivel RÖVIDEN (=impulzusszerűen) kapcsol be, ezért fost okád magából

 

Előzmény: Hooshee (141931)
bananatree Creative Commons License 4 órája 0 1 141939

agyba integrált váltóm (Sturmey Archer) volt már,  de fokozatmentesről nem hallottam eddig

mondjuk vagy 10 éve nem is követem a témát...

:)

 

jó ötlet ez, de 1,2M-ért nem nevezném olcsónak :)

 

Előzmény: umnyo (141929)
MZ/Y Creative Commons License 5 órája 0 0 141938

Ezek közül biztonságon van mit fejleszteni (lásd Spring, pláne Zoe), az akku folyamatosan fejlődik/változik, motor sem csak 1 féle van. Ha csak a csomagolás változna nagyot, az ice-nél is új modell.

De Teslától indult a polémia, ha minden igaz, náluk ott lett volna a lehetőség a red...-re, mint teljesen új modell.

Előzmény: JAMIE222 (141928)
FRANKYE. Creative Commons License 7 órája 0 0 141937

Ki fikázza az EV - ket?  És mikor írtam, hogy nem élvezem?

Mondjuk az enyém csak 350 Le-s és 5 körül van százon. :) 

Előzmény: Capt.IQ229 (141923)
Capt.IQ229 Creative Commons License 8 órája 0 1 141936

Ezek így egyszerűen nem igazak.

Rengeteg a fejlődés és van aki leírja ez ügyben a megélt tapasztalatát is, mert több verziót kipróbált, birtokolt.

Meglátásom szerint pl. egy ID3-4 nem rúg labdába még most sem egy M3-al. 2024-et tekintve. És nem -csak- az ára miatt.

Benzine sszarokat meg hagyjuk. Értelmes használható MEGBÍZHATÓ típus gyakorlatilag nem létezik. Pénztemető mindegyik, vagy problémahalmaz. EVk ezeket (igen még a nemteszlák java is) átlépték már most is.

Előzmény: Hooshee (141932)
a8lang Creative Commons License 12 órája 0 1 141934

A belső tér minősége azért sokat fejlődött a highland-ban, de már a faceliftnél is. A design nem tetszik valakinek azt megértem, de a minőség az egy újban már eléggé rendben van egy átlag autóhoz képest. A német autókhoz képest is, persze nem egy német full bőr csomagos luxusautóhoz kell hasonlítani. Zajkomfort is sokkal jobb a highlandban mint a régiben. Facelift is jobb sokkal mint a pre face, de valahogy a szélzaj magas a model3-ban(highlandot nem próbáltam még) nagy tempónál, zavaró 150 felett de főleg 200 felett. Plaid-ben(új S) elfogadható a zajszint még 230-250-nél is. 180-200-as kényelmes utazótempónál már már csendesnek mondanám. Futóműve is egy álom autópályán. Model3-at nem szeretem 200 felett. Y meglepően jól viselkedik 180-200-nál is és a zajszint , és szélzaj is sokkal jobb mint a model3. Valahogy én meg ICE-t nem tudnék már venni, meg minőségileg se tetszenek a német autók.(nem a full bőrcsomagos 150-200ezer eur-os-ra gondolok).

 

Most pl veszünk hamarosan egy kabriót, ha lenne EV akkor azt venném. De nincs és évi pár ezer km-re egy benzinest is be lehet vállalni. Camaro lesz 2017-2018 V8 valószínű, esetleg v6 ha találok olyat ami elfogadható az fél áron van és nem megy rosszul. De a v8-nak jó hangja van, csendes módban meg csendes.  Végignéztem a kabriókat de nem tudnék megvenni semmit. BMW nem tetszik egyik se ebben az árkategóriában, meg nem akarok megbízhatatlan elromlós autót. Merciből se tetszik a C, S kabrió tetszene de az meg drága. Audi is nagyon ronda meg szar a belseje,nehéz venni bármit is.

Infiniti kabrió tetszik de csak egy autó van ami vételre érdemes, az ember nem adja 10 alatt, és az baromi sok egy olyanért, még ha az autó egyébként rendben van és nagyon szép akkor is.

Előzmény: Hooshee (141932)
Hooshee Creative Commons License 15 órája 0 0 141933

Nem tudok mindről nyilatkozni, a C-maxban megy. Zabál is mint a rohadás, 5kw télen :D Olyankor azért öröm ha 20 km-t elmegy alattam, nyáron simán kihozom belőle a 30-35öt.

Előzmény: a8lang (141891)
Hooshee Creative Commons License 15 órája -1 1 141932

Mondjuk mivel a Tesla, főleg az M3, egyébként autóként még mindig a középkategória alját se éri el, kb bármi amit ennyiért lehet kapni. Mert a zajkomfortja még a faceliftesnek se jó, a futóművét se nagyon tudom értékelhetőnek tekinteni, a belső tér designját és minőségét meg tényleg hagyjuk, az a kezdetek óta szar, és nem is fog változni. A Teslának vannak erényei, de azok leginkább a szoftvere és a hajtáslánca, és itt vége is, minden másban nagyjából minden más jobb nála. Nálam pl teljesen kizárt a jelen modellpalettájukról bármi, mert egész egyszerűen mint autó, nekem értékelhetetlen.

Előzmény: Panzerbear (141898)
Hooshee Creative Commons License 15 órája 0 0 141931

Használja, amikor 50kmnél nagyobb távra megy. CSak azok meg nem rövid utak... Hogy is mondtad? Érthetnéd te, ha akarnád, de hát nem akarod.

Előzmény: Panzerbear (141900)
JAMIE222 Creative Commons License 15 órája 0 0 141930
umnyo Creative Commons License 17 órája 0 2 141929

Csak egy kis kiegészítés - és nem leszólni akarom.

 

 


De azt tudni kell, fokozatmentes váltó elég régóta van bringákhoz, nem elektromos verzióban is, és

 

elektromosban is már létezik egy ideje nevesebb gyártóktól.

 

Csak az ára elég vad.

 

Gyanítom lekoppintották azt valamennyire - de ez csak tipp - és most összállították olcsóbb verzióban.


Egyébként meg biztos jó cucc, tehát nem technika ellen szólok, pusztán annyi, ezek nem újdonságok, max egy új termékcsalád.

Előzmény: bananatree (141896)
JAMIE222 Creative Commons License 17 órája 0 0 141928

ICE technikánál volt mit eladni újdonságként, ugye motorok-technika környezetvédelmi reszelgetése, utascella biztonsági fejlesztései. EV-nél semmi ilyesmi, lehet átdizájnolni a gördeszka-platformot borító lemezt, aztán ennyi.

Előzmény: tfe_tng (141927)
tfe_tng Creative Commons License 17 órája -1 0 141927

dizájnon kívül nincs mit fejleszteni igazán, a felszereltséggel-teljesítménnyel-akkuval lehet talán játszani valameddig

 

Az megvan, hogy a design/felszereltseg/teljesitmeny/akku = autó ? Mi mással akarsz még játszani hogy egy új autót kapj ? :)

Előzmény: JAMIE222 (141926)
JAMIE222 Creative Commons License 17 órája 0 0 141926

Egy EV-nél csak facelift van....a dizájnon kívül nincs mit fejleszteni igazán, a felszereltséggel-teljesítménnyel-akkuval lehet talán játszani valameddig. Az EV igazából az autózás vége lesz, ha győzik akksival, utána már kb az antigravitáció jöhetne mint váltótechnika.

Előzmény: tfe_tng (141925)
tfe_tng Creative Commons License 17 órája -1 1 141925

Nem ez a baj. 

Az a baj, hogy nem ez van a papírba árazva, nagyon nem. A végtelen növekedés és profit van beárazva, ehhez képest már a VW-nek is nagyobb a profitja, mint a teslának. (A VW prémium márkákról ne beszéljünk, mert ott 2-3-as szorzó van), viszont még mindig többet ér a tesla mint a VW, csak így már nagyon nehezen magyarázható, hogy miért.

 

Pár éve ment itt a nagy hurráoptimizmus, hogy itt bizony 50-100%-os növekedések lesznek és még azt is kiszámolta valami okos (gondolom berci), hogy jövőre már csak elektromos kocsit adnak el. Ehhez képest egy picit telítődni látszik a piac, a tesla az utolsó két negyedévben irgalmatlan árcsökkenésekkel próbálja fenntartani a darabszámokat (de még így is csökken) illetve simán bement a mamutok alá profitrátában. 

 

Lehetne mondani, hogy nincs itt semmi látnivaló, teljesen normális gazdasági folyamatok ezek (mert tényleg azok), csak az itteni kognitív disszonancia volt képtelen ezt felfogni, most meg veled kell vitatkozni, hogy miért is siralmas ez az eredmény. Olvass elemzéseket (és ne a teslaratin), és rájössz, hogy ez most nem jó. 

 

Semmit nem beszéltem a csődről, szóval ne gyere ezzel a faszsággal, az van, hogy messze alulmúlta a várakozásokat a tesla. 

 

A szükséges lépéseket meg azonnal véghez is vitték,

 

Ez megint egy vitatható állítás, baromira nem azokat rúgták ki, akiket kellett volna és nem az a szükséges lépés, hogy árat csökkentsenek. Modelleket kellene piacra dobni (a CT ilyen szempontból egy jó trollkodás) de könyörgök, a TM3 is 7 éves model, hagyjanak a faceliftekkel, mert a fanokon kívül a lőtéri kutya nem tudja megkülönböztetni az újat a régitől, a "prémium" szegmensük meg igazi őskövületek. Ha fenn akarják tartani az eladásokat, akkor időnként frissíteni kell a palettát, erre baromi kevés a facelift. 

Előzmény: Panzerbear (141918)
XANTIi Creative Commons License 19 órája 0 0 141924

PONTOSAN!

A Napocska süt, a kisautó megy.

Előzmény: Capt.IQ229 (141923)
Capt.IQ229 Creative Commons License 19 órája 0 1 141923

Sajnos ez rontja a poziciódat.

Ha -a bőszen emlegetett tapasztalataidra hagyatkozva még mindig eg  EV topicban fikázod az EV-ket akkor nagyon kevés eszed lehet a dolgok megértéséhez.

Ezt nem én mondom, hanem a körülmények írják le.

Mindenki más meg örömében vigyorogva ül az egyszem elektromos autójában és ÉLVEZI. 

Előzmény: FRANKYE (141911)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 19 órája 0 0 141922

Mondj jobbat amit otthon tudsz legálisan tankolni ,, ingyen,,  ?

Előzmény: mica-r (141906)
Capt.IQ229 Creative Commons License 19 órája 0 0 141921

Pontosan.

Vagy ez, vagy az.

Mindkettőt cipelni hülyeség.

Előzmény: mica-r (141901)
kiggyo Creative Commons License 22 órája 0 1 141920

Részvényes vagy talán? 

 

Én nem szoktam nézegetni a Mazda vállalati mutatókat, inkább az autót nézem meg vétel előtt.

Előzmény: tfe_tng (141917)
Panzerbear Creative Commons License 22 órája 0 2 141919

Nagyon jó áron lett egy Tesla Model 3 Performance, várható a Model Y Facelift és úgy néz ki hogy mégiscsak lesz egy olcsóbb modell...

Előzmény: Panzerbear (141918)
Panzerbear Creative Commons License 22 órája 0 2 141918

Ja, csökkent a bevétel 9 %-al, a profit 18%-al, a kiadás nőtt 37%-al, de még így is nyereséges. De már nem olyan kimagaslóan, inkább az ágazati átlagnak megfelelő az Operating margin, az 5,5%-al, (11,4 volt tavaly) . Ez még azért nagyon messze van a csődtől, amit újfent belengettek a számokat nehezen értelmezők...

A szükséges lépéseket meg azonnal véghez is vitték, mint árcsökkenés, létszám leépítés...ha más nem is változik, csak ettől javulni fog a következő negyedév.

Előzmény: tfe_tng (141917)
tfe_tng Creative Commons License 26 órája -1 0 141917

Elég siralmas. 

Előzmény: Panzerbear (141916)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!