Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Repics 2009. nov. 23. Creative Commons License 42736

Szerintem is Burgman!

 

Nekem volt szerencsém mindkét fajtához - mármint karbishoz és injektoroshoz is -, egyikkel sem volt semmi problémám. Könnyen kezelhető, jól terelhető, lámpától jól gyorsul, elfér az autók között, a 110-120 körüli utazóval kimegy a világból, kényelmes is. Én csak guruló fotelnek hívtam :) A fogyasztás csuklófüggő, de az injektoros mintha többet inna.

Az illesztéseknél fellelhetőek hiányosságok, bár nekem csak használtakkal volt dolgom, de ez akkor sem előny. Más gondo nem volt egyikkel sem. Igaz, a karbist csak cserébe kaptam, amíg javítotáson volt a "nagy" motorom, a másik a sajátom volt, kb. két szezonban használtam.

A karbis harapósabb, tehát a 2002-es ebből a szempontból határozottan előny.

Más gyártmányú nagyrobim nem volt, de valszeg nem is kísérleteznék mással.

 

Előzmény: Dex_ (42734)
Café Racer 2009. nov. 23. Creative Commons License 42735

Köszi a véleményeket!

 

Az Arai külön gyárt európai, amerikai és ázsiai piacokra a kölönböző koponyaformák miatt.  Valszeg folytattak némi kutatást a komfortérzet szintjén is.

Téli akcióban egy középkategóriás Arai 150, míg egy roof 80 körül mozog.

Majd ücsörgök pár órát mindkét kereskedésben a sisakban, hátha kiderül, melyik a nyerő :o)))

Dex_ 2009. nov. 23. Creative Commons License 42734
Szia Ratrak!

Már rég ütköztünk!

Átolvastam a tesztet, pár dologban segített.

OFF

De találtam egy Piaggio fórumot, ahol egy oldalon annyit sírnak a hibák miatt hogy elment a kedvem az X9-től.

"össze vissza durrog, szar a sztender, lejárt a vizsga, zörög a variátor, kéne egy normális hőfokon nyíló termosztát!!! Nem ártana egy új szíj sem és persze a szokásos tavaszi olajcsere és a két szűrő."

Hát igen, aki Hondához szokott, az ezzel nehezen barátkozikmeg ezzel.

Valoszínű, hogy Burgman lesz a dologból, mivel Majesty kevés van, és eddig a Burgi vezet. Csak ne lenne olyan csúnya (2002-es "nagyseggű"), kicsit gnóm.

ON

Egyik ismerősöm letette a jogsit, és bérelt egy motort (CBF500). 1 napos jogsival neki indultunk Győr felé motort nézni. Arra számítottam, hogy kicsit félni fog az elején, és lassan fogunk menni. De nem így lett, volt olyan, hogy lakotton belül lelassított 130-ra vasúti átjáróban. Lakotton kívűl a domborzat határozta meg a sebességet, ami 140-160 lörül volt. Az autósiskola tulaja azt mondta, hogy azért adja bérbe a motorokat néha, hogy a sok tötymörgés után ki legynek kicsit huzatva. Na ez ki volt huzatva.
Van egy olan érzésem, hogy vele se fogok sokat motorozni. Úgy éreztem mintha Davevel motoroznék, de a gépébe "szerencsére" nem megy egy henger, ezért lakotton kívül utól tudom érni. :D

Bocs Dave!




Előzmény: Ratrak (42731)
VFR FOREVER 2009. nov. 23. Creative Commons License 42733
Hello TYBUKA! Ha még szükséged van szerelőre, írd meg a címedet és átküldöm a számát.
Előzmény: Tybuka (42648)
Ratrak 2009. nov. 23. Creative Commons License 42732
a héj nem minden. A szellőzés, a komfort, a zajszint, a komfort, a kezelhetőség, a komfort, a zárszerkezet, nomeg a komfort is sokat számít szerintem. ;) Az meg azon múlik, hogy az adott márka mennyire jó a TE fejedre. :-D Próba-cseresznye. De valszeg az Arai-val messzebbre jutsz. (tudtommal nem is egy árkategória a kettő, de ha igen, akkor mindenképp Arai...)
Előzmény: Café Racer (42727)
Ratrak 2009. nov. 23. Creative Commons License 42731
Jaaaaj, Kekec Úr, mindig effelejtem.... :-DD

Oké, soha nem írtál olyat, hogy soha, vettemértettemfőnök! :)

Azé' nekem tetszik az újviffer, még akkor is, ha valaha lesz is olyanom, valszeg azt is 15+ évesen veszem meg. Mármint nem én leszek 15+ éves, hanem a motor! :)) Bár lehet, hogy ez addigra már széthullik majd... :(

Dex, itt van egy nagy maxirobogó teszt, három részben nyomják, a legrészletesebb, amit ebben a témában találtam. Persze, ez az új gépeket nyomatja, meg a megbízhatóságról nem sok szó esik, de hátha hasznosnak találod mégis, egy misét megérhet...
Előzmény: Repics (42728)
robi25 2009. nov. 23. Creative Commons License 42730
Én felnyitható állrészest többet nem veszek. Most olyanom volt és szerintem emiatt volt elég zajos.
Előzmény: Café Racer (42727)
Repics 2009. nov. 23. Creative Commons License 42729

HJC! :)

 

No, én inkább Arait vennék, felnyithatót.

 

A Roof érdekes, de ránézésre tán épp emiatt a kiszerelés miatt zajosabb is lehet. Ámbár még nem próbáltam, de az Arai mégis csak egy belőtt márka már a sisakok terén.

Előzmény: Café Racer (42727)
Repics 2009. nov. 23. Creative Commons License 42728

Tsá Ratrak Barát!

 

Elolvastam még egyszer, amit írtam. Abban sehol nem szerepel az a szó, hogy "soha", tehát kösz a figyelmeztetést, de nem is mondtam ilyet :)

Sőt! Bekalkuláltam még a sors jobb kezét is :) Soha nem lehet tudni! :) Ja, ilyet nem szabad mondani, ugye? :):):)

Előzmény: Ratrak (42714)
Café Racer 2009. nov. 23. Creative Commons License 42727
Sziasztok! Folytatnám a közvéleménykutatást... :o))

Arai vs Roof bukósisak ?
Mindkettő többrétegű kompozit üvegszál héjből készül, az Arai klasszikusabb formaterv, a Roof felnyitható állrésszel ( ami egy esésnél nem biztos, hogy jól jön, viszont nyári melegben igen )
Van esetleg tapasztalatotok ezzel a két típussal kapcsolatban?
Crash Test Dummy 2009. nov. 23. Creative Commons License 42726
szia,

Aprilia Atlantic 500, nekem egy kivételtől eltekintve (szétestek a kontaktok a biztosítéktábla környékén és leállt, 40 fokban kellett 4 km-t tolnom) jó tapasztalataim vannak, pedig volt hogy egy seggel Kőszegről lementem vele Pécsre, 280 km. Amire tervezték arra szerintem tökéletes! A fogyija relatív magas volt, kb 6 liter, de mondjuk forszírozott tempóban használtam, és van egyfajta homlokfelület mérete a gépnek. Sztem jó gép, kényelmes, és "szép"
Előzmény: Dex_ (42720)
Tybuka 2009. nov. 23. Creative Commons License 42725

Köszönöm a link-et. letöltöttem. Nekem hasznos volt.

 

Előzmény: VFR FOREVER (42723)
-Sheriff- 2009. nov. 22. Creative Commons License 42724
Itt elég jól fordíttanak.
Előzmény: VFR FOREVER (42722)
VFR FOREVER 2009. nov. 22. Creative Commons License 42723
HAli.  Itt találtam a javítási utasításokat http://www.manualedereparatie.info/hu.html       Sajnos egybe nem sikerült lefordítanom(ehez kevés a tudásom) de bizonyos karakterszámig lefordítja a WEBFORDÍTÓ vagy a GOOGLE fordítója.Remélem valaki örül ennek az infónak és nem feleslegesen koptatom az ujjamat.A fordítóprogram kicsit érdekesen rakja össze a mondatokat, de meg lehet érteni.                                                 
VFR FOREVER 2009. nov. 22. Creative Commons License 42722
SZIASZTOK.                                                                                                                                                                                                                                  Sajnos nem volt időm foglalkozni vele.A kérdésemre, hogy kell húzni a láncon nem igazán tudott segíteni senki,hogy nem akart azt kizárom.Tegnap addig túrtam a netet, amíg találtam ingyenes szerelési  utasítást.(valaki keresett mostanába)Mindenféle motorhoz van.Megpróbálom egy progival lefordítani az egészet.Ha sikerül bárkinek ingyen elküldöm.Elég részletes tele képekkel.Lehetett választani az angol és a japán nyelv között.Itt találtam meg a lánc meghúzását is.(2 perc) naná hogy japán és egyszerű.
Előzmény: -Sheriff- (42715)
Csizi V4 2009. nov. 22. Creative Commons License 42721

Hali!

 

Nézz be ide a nagymotoros topikba, hátha van valakinek tapasztalata ilyesmiben.

 

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9030970
Előzmény: Dex_ (42720)
Dex_ 2009. nov. 22. Creative Commons License 42720
Sziasztok!

Először is OFF:

Szóval nagyrobogót szeretnék venni, azért OFF-ban, mert kicsit eretnekség itt, de mindegy.

A nagyrobogóknak nem igazán van fóruma, a budgmannek van, de oda havonta 1-szer ír valaki. Úgyhogy máshonnan kell infót szereznem, remélem hogy innen-onnan ismerősöktől tud valaki pár szót mondani nekem arról, hogy mit ne vegyek.

Amiket néztem:

Malaguti Madison K400 (azt mondták róla hogy csörög zörög és hasonló blokk van benne mint a Yamaha Majesty-ben de lehet hogy kinai)

Piaggio X9 500 (azt mondták róla hogy benzin kerül az olajban, tipikus Piaggio betegség) (van belőle Honda blokkos is, de azt nem tudom melyik)

Suzuki Burgman 400 (csak annyi, hogy 45e Km után fúrni kell mert zabálja az olajat, és amúgy szokta csipegetni egy kicsit normál esetben is)

Aprilia Atlantic 500 (nincs infóm)

Yamaha Majesty 400 (nincs infóm)

Honda SilverWing (Erről sincs infóm, biztos nem rossz, de kizárt dolog hogy ilyet vegyek, mert kétszer annyiba kerül mint a többi, és arra nincs "kedvem". Ha tehetném akkor természetesen Hondát vennék )

Ja természetesen nem újba gondolkodok, hanem valami idősebbe.
Most nem tör a frász a motorozásért, de csütörtökön vitték el az elődjét (eladtam), és szeretnék helyette egy nagyrobogót.

Remélem tudtok infót.
Előre is köszi!

Most már jöhet az "ON".


ON
finlux 2009. nov. 22. Creative Commons License 42719
persze, ezek alap dolgok, mérleget kitárázni, vízszintesre állítani az erőkart. A mérleg a célnak megfelel, nem akarok hitelesítést végezni. :) Van itthon patikamérleg, mázsa, ezekhez viszonyítottam, és minimális eltéréssel mérnek a közös méréstartományban.
Előzmény: MECSI (42716)
Egyhengeres 2009. nov. 22. Creative Commons License 42718
Ratak!

Nekem soha nem lesz vfr 1200-asom, sem bmw 760Li-m :D

Hajrá élet!
finlux 2009. nov. 22. Creative Commons License 42717
add nekem a viffered kerekeit, akkor átalakítom ilyenre. :)
Előzmény: Crash Test Dummy (42713)
MECSI 2009. nov. 22. Creative Commons License 42716
ha a mérleget "kinulláztad" mielőtt nekiáltál mérni, azaz összeállítottad a motyót, pozícióba tetted és utána nulláztál(tara-ztál) akkor minden O.K. lesz. a konyhai mérleget meg nem szokták kalibrálni.
Előzmény: finlux (42707)
-Sheriff- 2009. nov. 22. Creative Commons License 42715

Köszönöm az érdeklődést mindenkitől!

De a Vfr 800 RC46 Laser sportdob elkelt.

 

Üdv "VFR FOREVER"

Sikerült felrakni a gépre?

Hang mintát kérek, ha kész van.

 

Köszi.

Széles utat.

Ratrak 2009. nov. 22. Creative Commons License 42714
Soha ne mondd, hogy soha, mert van egy olyan vicces tulajdonsága az Életnek, hogy bebizonyítja neked az ellenkezőjét... ;)))
Előzmény: Repics (42712)
Crash Test Dummy 2009. nov. 22. Creative Commons License 42713
egytengelyes kétkerekű hordozható nyúlkatroc lesz sztem :)
Előzmény: finlux (42700)
Repics 2009. nov. 22. Creative Commons License 42712

Jó motorom? Ezt a Hurka márkát nem ismerem, ez tényleg olyan jó? :):):)

 

Egyébként sincs igazad, hisz mindketten tudjuk, hogy amint átveszed, kötnöd kell egy biztosítást is (Oszt nehogy még a rendszámozást is Te fizesd!), tehát hurka nuku....hacsak nem a vitrinbe teszed otthon. Szóval ha bolházni is akarsz a vásárlás után, akkor gyűjtögess még :)

 

No, erről ennyit, mert engem hidegen hagy egyébként ez a mozdony. Biztos megcsodálom majd, de hogy nekem nem lesz ilyenem már, arra leteszem a nagy indián esküt :) (Most szurkolhatok, nehogy nyerjek egyet :):):))

 

Előzmény: Csizi V4 (42711)
Csizi V4 2009. nov. 21. Creative Commons License 42711
És? 4 milla alatt van nem? Hát akkor? :))) Viszel 4 millát, kapsz érte egy VFR-t meg 2 ezer forintot vissza, aztán hazafelé beugrasz a körvasút sori kispiacra megenni egy jó hurka-kolbász menüt, és elégedetten térhetsz haza: van egy jó motorod, és még jól is laktál. :)))
Előzmény: Repics (42701)
VFR FOREVER 2009. nov. 21. Creative Commons License 42710
Van egy jó barátom, inkább YAMAHA-kat javít,de az én motoromat is ő csinálja.A munkája tökéletes.Hétfőn találkozok vele megkérdezem bevállalja -e?Árban o.k.
Előzmény: Tybuka (42648)
finlux 2009. nov. 21. Creative Commons License 42709
Tényleg, a gravitáció. Bár úgysem labor műszereket mértem a nem túl kifinomult szerkezetemmel. :)
Előzmény: daVeFR (42708)
daVeFR 2009. nov. 21. Creative Commons License 42708

 

A tökéletes finomhangoláshoz

 

Ja, szerintem ált. iskolás anyag lehetett, mert szakközépbe nem jártam, de rémlik. ;)

(meg nem is a BTK-n volt tétel, az tuti) :D

Előzmény: finlux (42707)
finlux 2009. nov. 21. Creative Commons License 42707
eléggé meglepődtem, mert működik. :)
Ha hitelesítésre nem is, de ellenőrzésre megfelelő.
Általános (vagy szakközép?) iskola fizika, erő*erőkar=forgatónyomaték. 1méteres erőkarnál tökéletesen leolvasható a mérlegről a forgatónyomaték, amivel nyomom a kulcsot.
És ami még meglepő, hogy a 6000ft-os louis 4-24Nm-es kulcs 4-5%-os hibahatáron belül dolgozik. 10Nm-re állítva 10.5-et mértem(1.05kg), 24Nm-re állítva 25-öt (2,5kg).
A 4000ft-os hiperszuper 10Nm-210Nm-es kulcs már nem volt ilyen meggyőző. 10Nm-re állítva 14-et húzott, 60Nm-re állítva pedig majdnem 70-et. Az oldalán van egy kis imbuszcsavar, és majdnem tökéletesre be lehetett állítani. 130Nm-ig végigzongoráztam, és max 1-2Nm eltérések voltak.
Remélem nem csaptam be magam, és tényleg jól mér a remekművem. :))
Előzmény: daVeFR (42704)