Keresés

Részletes keresés

doki1978 Creative Commons License 12 órája 0 0 26861

Szép estét a márkatársaknak.

 

Jó itt olvasgatni s egy egy témában tanácsot kérni mert nem kevés tudás és tapsztalat van felhalmozva.

Most müanyag oldalidom javításba kellene a jótanács. A hátsó lámpa melletti kis hegyes csücsök le van törve s a tartozkodási helye az Univerzum egyik szegmense. Ki lehetne e ezt javítani vagy vegyek egy bontottat s fényeztessem majd cseréljem. Esetleg békéljek meg vele.

Szép estét, jó egészséget s széles utat mindenkinek.

Lacibácsi65 Creative Commons License 1 napja 0 0 26860

Nekem a kis Majesty-n 120/70x12 volt elöl a gyári méret,no az rossz úton megoldotta a vesekő zúzást...Akartam rá keskenyebb-magasabbat,az "öreg "márkatársak lebeszéltek róla,ők is azt tanácsolták hogy maradjak a gyári méretnél...

Előzmény: -Mosquito- (26858)
Lacibácsi65 Creative Commons License 1 napja 0 0 26859

Azért egy felnin lévő 2.5 bar-os ÚJ gumit nem lehet összehasonlítani egy ledobott széttaposott öreg papuccsal,belezavarsz 15 ezret,és ugyanígy fog az új is kinézni...kb.Ha felteszed előre a keskeny felnire a 130/70-est,gondolom a felni miatt keskenyebb lesz a 130-tól meg nem is /70es lesz a magassága,és egy kisebb nyomással elképzelhető hogy jobban "kisímítja" az utat...egyenesben haladáskor.Viszont kanyarban fékezéskor megviccelhet...Nekem is máshogy mutattak az új cipők... 

Előzmény: mitvisz1 (26854)
-Mosquito- Creative Commons License 1 napja 0 0 26858

A gyárban sok hülye mérnök van. Aztán próbál az ember okosabbnak tűnni náluk,de nem sikerül. Hagyd a gyári méreten.

Előzmény: Lacibácsi65 (26853)
-Mosquito- Creative Commons License 1 napja 0 0 26857

Tedd el azt szuperjó Conti Twist gumit addig míg a másikat le nem cseréled. Meg fogsz majd lepődni, hogy ugyan akkora. 

Előzmény: mitvisz1 (26854)
OldPiet Creative Commons License 2 napja 0 0 26856

A kanyarviselkeésben igazad van, már egy kissebb nyomásnál is érezhető, pl kanyarban érezhetően tolni kell a kormányt- legalább is sportmotoron.

Előzmény: Lacibácsi65 (26853)
OldPiet Creative Commons License 2 napja 0 0 26855

Akkor most képzel el, hogy volt egy Gilera Stalkerem, elöl hátul 130-as gumival, szuper volt, minden úthibát elnyelt, sokkal jobb mint pl a mostani 16 colos virsli Yamaha Whyé.

Előzmény: Lacibácsi65 (26853)
mitvisz1 Creative Commons License 2 napja 0 0 26854

Erre a milliméterezésre válaszképen a képen mindkét gumi pontosan ugyanaz a méretű jelölés szerint.

Előzmény: Lacibácsi65 (26853)
Lacibácsi65 Creative Commons License 4 napja 0 1 26853

Én semmiképpen nem tennék előre a 110/90 helyett 130/70-et,az borzasztó ortopéd lenne,az első felni kb 16 mm-el keskenyebb mint a hátsó a K4 burgonyánál...Azt olvastam valahol,hogy a motoroknál nincs váltóméret,miliméterre ki van dekázva a futómű geometria,a felniszélesség és gumiméret is,abba ha belenyúlsz,egész máshogy fog viselkedni kanyarban is...

 

Előzmény: doki1978 (26852)
doki1978 Creative Commons License 5 napja 0 0 26852

Szép reggelt Mindenkinek.

 

Az este még törtem kicsit a fejemet ezen a téli gumi dolgon. S hát vannak gyártók akiknek csak egy méret van pl130/70 R 13. Mi van ha ezt rakom előre hátra is. Vagy a kissebbet a 120/60 asat? 

Ha valaki csinált már ilyet s van tapasztalata s meg is osztaná azt megköszönném.

Illetve hogy a motor gumiknál vannak e váltó méretek?

Szép napot jó egészséget s széles utat!

Lacibácsi65 Creative Commons License 5 napja 0 0 26851

Ha Isten is úgy akarja,az idei télen is valószínűleg csak hetente egyszer fogom megjáratni a Burgmant,majd óvatosabban megyek,2ezer km van az idei nyári gumikban.Tavaly a Majesty-vel megúsztam csúszás nélkül,pedig azon öreg-kopott nyári cipők voltak...Azért ha elérhető áron tudnék szerezni 2 felnit,és lehetne 13-as méretben párban jó téli gumikat beszerezni,akkor lehet hogy rászánnám azt a 2-3 órát a cserére...Sajnos a 13-as méretben szinte semmi választék nincs,főleg azonos márkán belül,tengelyenként különböző gumikat meg az autómra sem raknék fel...A kocsimon a múlt héten tettem fel a téli szettet,otthon az udvarban,kb 30 perc alatt.

Előzmény: doki1978 (26850)
doki1978 Creative Commons License 5 napja 0 0 26850

Szép napot mindenkinek.

 

A gumival kapcsiban ez a véleményem nekem is. Bár csak autóztam eddig de ott csak csavar ki s be és kész is. De a krumplinál ez bonyolultabb. Eddig amit mentem kb 500 km okt eleje óta. Nem sok s a jó időben tavasszal remélem jobb lesz. A gumim még jó csak 2008 as ami kicsit öreg szerintem. 

 Más kicsit, le van törve jobb alsó idom sarka le van törve a hátsó lámpánál. Szóval meg e lehet javítani vagy keressek bontottat amit lehet színre kell fújni?

Ha lehet javítani akkor azt miként lehet?

Szép napot s széles utat.

DR BurWing Creative Commons License 6 napja 0 0 26849

Kb. Ezt mondom én is.

 

Nyáron nyárit, télen télit, úgy meg van a két szezon is. 

  Hacsak egyszer kétszer gurulsz egy télen, nem fontos cserélgetni, hóban úgysem indulsz neki, szárazon meg, az elején nagyon óvatosan, később sem vadul, de lehet menni. Csak ésszel.....

 

Ha rendszeresen jársz hidegben is, akkor ajánlott a téligumi.

 

Előzmény: DigitXT (26848)
DigitXT Creative Commons License 2017.11.16 0 0 26848

Sajnos a tapasztalatom szerint a második télen már messze nem olyan jó: sokat kopik egy nyár alatt.

Persze, lehet, hogy utána még nyáron el lehetett volna nyüstölni egy darabig. Úgy kijön a két szezon.

Aztán attól is függ, mennyit mész vele. Ha télen csak nagyon keveset, akkor télit én nem igen vennék.

 

Rendeltem egy durvát anno, de lebeszéltek róla, hogy az inkább hóban nyerő, tök rücskös, melegben

konkrétan szarrámegy. Szóval inkább ajánlott négyévszakos K62-t. Elvileg annak is van téli keveréke,

de ha igaz, hogy emiatt télen sokkal jobb, akkor szinte biztos, hogy a második telet nem élné meg.:-D

Előzmény: doki1978 (26847)
doki1978 Creative Commons License 2017.11.16 0 0 26847

Szép reggelt az Uraknak.

 

Kedves Roli. Köszi a válaszod. Átfutott az agyamon a 4 évszakos lehetősége. Utána fogok járni mert akkor nem kell bíbelődni a gumiszereléssel. Ha két szezont kibír már jó. 

 Legyen szép a napotok s jó az egészségetek s széles utat!

mkRoland Creative Commons License 2017.11.15 0 0 26846

4 évszakos gumin nem gondolkoztál? Nincs személyes tapasztalatom velük, autóknál szokás ezeket úgy megítélni, hogy nem a mi éghajlatunkra van ez tervezve, hanem enyhébb téli viszonyok közé, de ha belegondolunk, hogy motorból télen úgysem kényszerből közlekedünk, hanem akkor, amikor megsajnáljuk a kint vacogó vasat és csak gurulunk vele egy szebb napon, abban az esetben szóba kerülő alternatíva lehet. Pl. a Continental Conti Grip 365 (https://www.maxigumi.hu/motor-gumi/continental/conti-move-365/130-70-13-63q-570681).

Van külföldi gumitesztelő fórum, ahol vannak motorgumik is, márkák és típus szerint értékelve, valamint a vélemény írója részletezi, hogy mekkora méretet milyen motoron használtak és úgy mi volt a tapasztalatuk (vannak Burgmanosok is szép számmal): https://www.gumiteszt.com/web/pages/motorbicikligumik

Előzmény: doki1978 (26838)
doki1978 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 26845
doki1978 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 26844

Szép napot s széles utat.

 

Jim32 köszönöm a válaszod s a tanácsod s persze az idődet minderre.

Sokat töprengek a hibán. Olvasgattam máshol is. A kicsigáz ha nem csúszik a hátsókerék akkor segíthet az íven maradást. A bendöntés valóban kevés volt mert nem vagyok egy döntögetős. Persze amennyire kell csak annyira. De van tartalák bőven. Talán fejbe sem voltam ott. Így visszagondolva már a kanyar előtt átfutott az agyamon ha nem adja ki mit fogok tenni. S hát lehet dolgozott a tudat alatti.

Na mindegy. Ez van. 

Nézegettem a téligumikat. Tényleg sovány a választék.

Legyen szép a napja s jó az egészsége mindenkinek.

jim32 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 26843

Az aszfalt hőmérséklete amíg nem csúszol meg, nem befolyásolja a kayarodás minőségét. Maximum kicsit jobban parázol, mert TUDOD, hogy hideg az aszfalt.

A plusz súly szerintem csak segíti a kanyarodást és megcsúszni is nehezebben fogsz.

Az oldalszél az nagyon sokat ronthat a dolgon.

Gázt én ilyenkor nem adnék, hátsó fékkel kell fékezni egy kicsit. Ha ugyanis megcsúszik a hátsó gumid, gyakorlatilag nincs semmi. Megcsúszott, továbbmész. Ha viszont az első csúszik meg, azonnal elestél. A kis fékezésnek nem csak az a célja, hogy az alacsonyabb sebesség csökkentse a téged kifelé perdíteni igyekvő centripetális erőt. Fékezésnél összeül egy kicsit a motor eleje, ettől közelebb kerül az első kerék a kormány síkjához - könnyebb kanyarodni. A villaszög ugyan marad, de az a pár centi, amit a teleszkópok benyomódása hoz sokat segíthet.

Meg persze nyilván lehetett volna nagyobbat dönteni, de okosan nem mertél, pedig a csúszáshatár sokszor sokkal odébb van, mint gondolnád. 

Előzmény: doki1978 (26842)
doki1978 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 26842

Szép napot Mindenkinek.

 

Köszönöm a tanácsokat. Napi szinten járok autóval s azon már téligumi van. A motorral azért voltam kicsit bizonytalan mert évente kétszer lebontani a fél hátulját egy gumicseréért. Nem az hogy nagy meló de nem megy oly gyorsan mint egy autónál. Ezért is kérdeztem hogy a téli gumi nyáron milyen. Arra gondoltam, hogy csak télit vennék s ha egy évet kihúz akkor az vállalható. Nem vagyok egy száguldós fajta de ha a téli gumi nyáron túl lágy akkor nincs mese. Nem kínlódom.

Hétvégén is mentem egy kört. Utas hátul kb 60kg, enyhe balos kanyar kb 60 s 70 között mentem. Kilestem az ívet de a közepe felé a kátyút nem láttam. Kicsi korrigálás s közben egy oldal szél s nem bírtam az ívet tartani így a mesgyèn kötöttem ki. Kérdésem a következő: lehet e hogy hideg volt az úttest. Lehet e a plusz súly miatt s lehet e az oldalszél miatt? Segített volna e ha húzok kicsi gázt hogy íven maradjak? Mikor láttam hogy nem adja ki motorfék s kicsi fékekkkel vágtam neki a prérinek. Kormányozni nem nagyon akartam a nyirkos fű miatt. Senkinek semminek baja nem esett csak meglepődtem kicsit. Ha valaki járt már így s egy full kezdőnél tapasztaltabb elfogadnám s megköszönném a tanácsát. 

Szép napot s jó egészséget mindenkinek.

DR BurWing Creative Commons License 2017.11.10 0 0 26841

Én is a Kékholdhoz jártam gumikért régóta.

De a Burgmannal égnek!

 

A 98-2006 között gyártott Burgmanokhoz (dunát lehet rekeszteni velük, annyi van) NINCS téli gumijuk.

 

Csak elsőjük lenne Heidenau k58-as, de abból sem téli Snowtex, csak a négyévszakos. Hátra még az sem.

 A gumiméreteket meg nem viccből írják elő a gyártók.

A Burgman amúgy is elég alacsony ahhoz, hogy még alacsonyabb gumikkal próbálkozzak, csak azért, mert az elkényelmesedett gumis sz@rik egy kategóriára.

 

Még rendelni sem tudnak.......legalábbis, a nagyon elfoglalt telefonos hölgy szerint.....nem,hát nem , nálam "ellőtték a rexet". Megoldom máshol.

 

2017-et írunk Európában, (ha a szélén is) az internet korában......gyanítom sikerülni fog.

Előzmény: DigitXT (26840)
DigitXT Creative Commons License 2017.11.10 0 0 26840

Heidenauból pl. mindenhol a nyárit akarják ráddumálni, pedig csak a Snowtex változat a téli gumi.

Nekem volt pl. K62-öm, négyévszakos: sokkal jobb volt télen, mint egy nyári verzió.

(Viszont le kellett volna cserélni nyárra, mert valóban hamar kopott le róla a minta.)

 

Ui: ugyan nem Burgman, de hasonló 13-as kerék. (elöl 120/70-13, hátul 130/60-13)

Javaslom megkérdezni a Kék Holdban: korrektek, így biztosan fognak tutit javasolni.

Előzmény: DR BurWing (26839)
DR BurWing Creative Commons License 2017.11.10 0 0 26839

Szia Doki!

 

A 2010-Burgmanhoz nem tudok hozzászólni, nekem is korábbi típus van (merci-lámpás).

 

A téli gumiról annyit mondanék, hogy nem csak a mintája fontos, (persze, több a mélyebb kereszt-vágat, a kapaszkodó és a jobb vízelvezető képesség miatt) de a legfontosabb az anyagkeveréke.

 

A gumik csak bizonyos hőmérsékleten hozzák a biztonságos tapadást, a motorokon ez még fontosabb mint az autókon.

 

A többségnek ez nem probléma, mert hidegben lerakja a motort, de aki télen is motorozik, annak fokozottan ajánlott a téli gumi.

 

A nyári gumi, télen egyszerűen nem melegszik fel a szükséges hőfokra, vagy csak nagyon lassan. Rideg marad, veszít a tapadásból.

 

A téli gumiknak más a keveréke, hideg betonon is gyorsan feltud melegedni, cserébe ha fent hagyod nyáron is,  akkor gyorsabban kopik és bár gond nélkül tudsz vele menni, de nem olyan precíz mint egy nyári gumi.  Szerintem kár a betonra kenni.

 

Véleményem szerint, ha rendszeresen jársz motorral télen is, (nem csak néha-néha) megéri a téli gumi. De nyáron, a nyári az igazi.

 

Vannak egész éves gumik is, de csodák nincsenek. Ami mindenre jó, az valószinüleg semmiben sem kiváló.......

     Igaz, nem is Rossi ellen küzdünk Mugellóban...............én azért, inkább téli gumival járok, ha télen is mehetnékem van.

 

Viszont nincs jó hírem, a mi Burgmanjainkhoz alig találsz téli gumit.

Heidenauból pl. mindenhol a nyárit akarják ráddumálni, pedig csak a Snowtex változat a téli gumi.

  Ugyanaz a minta, csak ugye az anyaga egy picit más......

 

 

 

Előzmény: doki1978 (26838)
doki1978 Creative Commons License 2017.11.09 0 0 26838

Szép estét mindenkinek.

 

Köszönöm a segítséget. Az enyém 2001 es s nem mercilámpás.

 Nagyon tetszik ez a moci. Bár segítség kellene. Elkezdtem szemezgetni egy 2010 es modellel. Tetszik csak azt nem tudom/ hogy élményben mennyire lenne más. Mert az ára kétszer annyi.

Szóval, ha valaki hajtott két ennyire különböző évjáratot, szívesen olvasnám a tapasztalatát. S még egy kérdés. A mocin a téli gumi mennyire használható mondjuk nyáŕon. 

Köszönöm előre is. Szép estét mindenkinek s jó egészséget.

vonci Creative Commons License 2017.11.07 0 0 26837

Én úgy tudom 2001-2003-ig gyártották,de mikor lett üzembe helyezve az más tészta.

 

Előzmény: doki1978 (26836)
doki1978 Creative Commons License 2017.11.05 0 2 26836

Szép reggelt a Hölgyeknek s Uraknak.

 

Tegnap sikerült a kipufogó csavarok kiszedése. Két apróság kellett csak hozzá. Egy lánghegesztő s egy karoszéria lakatos. Mikor mindkettő meglett csak 10 percbe telt az egész művelet.

S hihetetlen,de hogy lekerült a kipufogó a segédalváz s a kerék leszedése kb 5 perc volt.

Az csak sora van mindennek.

A megrendelt féktárcsa (bár használt de új állapotú) felszerelése gyerekjáték volt.

Ha lehet akkor megköszönném a Burgmanbázisnak a segítő munkáját s az alkatrészt is.

Utàna letuttam a próbakört is.

S végül új kérdés. A merci lámpás az milyen évjárat?

Szép napot s jó egészséget mindenkinek.

doki1978 Creative Commons License 2017.10.30 0 1 26835

Szép estét mindenkinek!

 

Kedves Pikubá köszönöm a segítséget. Igen valószínű, hogy ez a verziómarad. Bár próbáltam szakadt csavarkiszedővel is de semmi.

A fület lehet visszalehetne hegeszteni de azt a bontást nyílván az ellenségemnek nem kívánom. 

A kéziféket közben megreparáltam. Szégyen nem szégyen, a tudatlanságom okozta a galibámat. Ez van. 

Szóval most a kipufogóval fogok majd harcolni.

Ez van. Ja. Gondoltam a melegítésre is de ott az üzavezeték, szóval nem szerencsés.

Jó egészséget mindenkinek s széles utat.

pikubá Creative Commons License 2017.10.30 0 0 26834

Hali !

 

berohadt csavart csak úgy tudsz kiszedni, ha átfúrod kis fúróval a közepén,

vigyázva,nehogy elfúrd az anyamenetet.

Tudom, hogy nehéz hozzáférni, de ez van.

Én talán mégxarabb helyzetben vagyok, sikerült ugyanis letörnöm a blokkról az

egyik aluöntvény fület, amihez a kipuftorkot kell csavarozni.   :(:(

Előzmény: doki1978 (26830)
DigitXT Creative Commons License 2017.10.30 0 0 26833

Ha borul a Pulley, nem áll meg a robesz.:-) Csak nagyon "chopperes" lesz: leromlik az állórajtja, ill. a gyorsítás is gyengébb alacsony tempónál, cserébe dohogósabbá válik. Az oka, hogy ilyenkor kegyetlen alacsony fordulaton befog a kuplung, mert a legkisebb áttételed praktikusan megszűnt: a felborult Pulley kitámasztja a variátort: kb. olyan, mintha váltós motorral az egyest nem használnád soha, és max. kettesben indulnál. Azt, hogy mitől függ, hogy ezt csinálja, nem tudom, mivel volt, hogy egy évig semmi bajom nem volt velük, máskor meg az első tesztkör után borultak.:-) Mindenesetre a Multivarban jött inkább elő ez a gond, gyári varióban "szinte" soha. (Kopp-kopp-kopp.)

Előzmény: but ustriio sdrtm i (26831)
Lacibácsi65 Creative Commons License 2017.10.30 0 0 26832

Köszi a tanácsot ! Azt én is olvastam,hogy a kopott szíj-görgő-variátor is tud sebességcsökkenést okozni,azért gondoltam hogy a télen kicserélem.Nem akarom én se gyilkolni,de azt remélem hogy csere után esetleg fürgébb lesz,és talán kicsivel alacsonyabb fordulaton utazik...Neked is 2004-es 400-a van? Még a gyári eredeti szíj és görgő van benne,vagy cserélted már gyári új alkatrészre?A 13-as kerék nekem sem szimpatikus,de itt ahol a leggyakrabban megyek elég jó az útminőség.A 2017-es 400-as burgonyának talán már 15-ös az első kereke...Nekem ilyen szíj van benne,nagy eséllyel még az eredeti..

Előzmény: but ustriio sdrtm i (26831)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!