Keresés

Részletes keresés

igenis Creative Commons License 1 napja 0 0 26765

 Érzékeny lelkük van ezeknek. Ha túl nagy a terhelés akkor meg hosszú távon a generátort lehet kinyírni. Elég kicsi az ideális mozgástér terhelés ügyben. A gépkocsik elektromos rendszere sokkal rugalmasabb. Ködlámpa nem igazából jó megoldás mivel nem szabad állandóan használni.

 

  Amikor kiégett a növelt fényerejű izzóm 400km-re a lakhelyemtől, ahol csak lehetett rátoltam a fényszórót mert féltettem a fesszabályzót. Most már hordom a régi eredeti izzót magammal. Szerencsére ebben nem túl bonyolult a csere.

 

 

Előzmény: jim32 (26764)
jim32 Creative Commons License 1 napja 0 0 26764

Majd figyelem, hogy működő izzókkal milyen lesz a helyzet. Ha továbbra is szar, megoldom valahogy. Teszek bele egy jó nagy ellenállást :-) Mondjuk szerelek fel ködlámpát :-)

Előzmény: but ustriio sdrtm i (26761)
DigitXT Creative Commons License 2 napja 0 0 26763

Ill. közben elforralja a folyadékot az akkuból, így lassan azt is kinyírja...

Előzmény: but ustriio sdrtm i (26761)
but ustriio sdrtm i Creative Commons License 2 napja 0 0 26762

az xj 600 s diversion-on úgy vettem észre hogy pulzált az első lámpa és az üres jelző 17.8 v -ot mértünk az akkun, többet nem indítottam. kapott eg mecseki féle szabályzót onnan rendeben volt a töltés. most már mos-fet szabályzók amiket beszerelnek, strapabíróbbak, akkor volt egy kivezetés a sajátomon ha átvágtad +1 v -ot tolt a töltő feszültségen. nekem jól működött, később is olyan lesz ha kakukkol a gyári.

but ustriio sdrtm i Creative Commons License 2 napja 0 0 26761

a 14.4v még nem kóros, de 15.2 termelt hőt nincs hová elfűteni így magát a belső alkatrészeket emészti meg, utána jön a pukli a szabályzó hátoldalán.

Előzmény: jim32 (26758)
igenis Creative Commons License 2 napja 0 0 26760

 Próbáld mérni valami jobb feszmérővel normális terhelésen. Az a beépített nem feltétlen hiteles.

 Igazából, ha jó a fesszab semmiképp nem szabadna felkúsznia a feszültségnek. Lehet az első kiégés után sokáig jártál rossz izzóval és az be is tette a kaput neki.

Előzmény: Bogyó bá' (26759)
Bogyó bá' Creative Commons License 2 napja 0 0 26759

A 14,4V feletti semmiképpen nem egészséges....

Előzmény: jim32 (26758)
jim32 Creative Commons License 2 napja 0 0 26758

Na nézegettem hazafelé a feszültséget. Hááát, igaz, hogy a 2 legnagyobb fogyasztóm hiányzik (dupla lámpa van elöl), 14,4V és 15,2V között méregetett folyamatosan. Sebesség, fordulatszám egyáltalán nem játszik, a lámpánál állva még rosszabb, mint menet közben. 

Ez most nagyon kóros?

Előzmény: igenis (26749)
makrobi Creative Commons License 2 napja 0 0 26757

Jól látod, kivettem a légszűrőházat, kipucoltam. Biztos akkor fotóztam, mikor már elkezdtem szétszedni.

Előzmény: but ustriio sdrtm i (26756)
but ustriio sdrtm i Creative Commons License 2 napja 0 0 26756

csak rosszul látom vagy tényleg nincs a helyén a légszűrő csonkod?

Előzmény: makrobi (26753)
but ustriio sdrtm i Creative Commons License 2 napja 0 0 26755

azon a csövön keresztül tudod le/ki ereszteni a karburátor úszóházából az üzemanyagot, időnként érdemes hiszen vizet/ koszt/ szennyeződést/ rozsdát tudsz eltávolítani nagyobb megbontás nélkül. ha meg kell bontanod valamiért a burkolatot és hozzá férsz érdemes leereszteni , így láthatod mi került az üzemanyag rendszerbe. téli leálláskor is érdemes megejteni + az üzemanyag rendszer többi elemét is kitisztítani, benzinpumpa+szűrő, így biztos lesz a tavaszi indítás. nekem injektoros modellnél csak akkor van lehetőség ha kint a blokk, mert csak akkor vehető ki teljesen a benzintank, olyankor érdemes kitisztítani + körbe szemlézni nehogy rozsdásodjon se kívül se belül, az a benzinszivattyú ellensége.

Előzmény: makrobi (26753)
Herr X Creative Commons License 2 napja 0 0 26754

emlékeim szerint a benzin leeresztő csavar

Előzmény: makrobi (26753)
makrobi Creative Commons License 2 napja 0 0 26753

Szétszedtem a motort, és a képen a pirossal bekarikázott csövön folyt a benzinem. Ha valaki tudja, hogy mi az, lécci árulja el, mert nem találok leírást a 2001-es karbihoz... köszi

m

Előzmény: makrobi (26725)
tothmotor Creative Commons License 2 napja 0 0 26752

Irtam

Előzmény: but ustriio sdrtm i (26751)
but ustriio sdrtm i Creative Commons License 2 napja 0 0 26751

rendben, megpróbáltam írni, mivel az oldal információi szerint eléggé elfoglalt vagy.

Előzmény: tothmotor (26733)
but ustriio sdrtm i Creative Commons License 2 napja 0 0 26750

no igen ez az a hiba, 20 cm nem kevés. ezért nem ajánlott az RPV-s változat. amúgy teszi a dolgát rendesen. a hétvégén a mátra letudva, de még van minta, még egy kirándulás belefér. de már viszem magammal az olajos flakont, 300km után ellenőrzök.

Előzmény: mikromiki (26734)
igenis Creative Commons License 3 napja 0 0 26749

 Most látom csak, hogy te is ugyanazt írod.

 Sokan nem tudják ezt és betesznek minden hová led-et meg kapcsolót, aztán mérgelődnek amikor elfő az akku, kiégnek az izzók a besz..t fesszab miatt.

 Lehet modernizálni, viszont a fölös áramra be kell tenni mondjuk egy megfelelő ellenállást. Ugyan felemás lesz a dolog mert energiát nem tudunk spórolni legfeljebb élettartamot, fényerőt növelni.

Előzmény: M.G.e.e (26746)
jim32 Creative Commons License 3 napja 0 0 26748

Köszi, megfogadom a tanácsaitokat aztán majd beszámolok az eredményről!

Előzmény: igenis (26747)
igenis Creative Commons License 3 napja 0 0 26747

 Nem valószínű, hogy az extramagas fordulat számít. 4-5ezres fordulaton már a maximumot adja le a szabályozatlan generátor is. Sokat ne használd viszont rossz izzóval. Ezeket a fesszabályzókat úgy méretezik, hogy az állandó fogyasztók által csökkent felesleges áramot tudják csak hosszú távon "elfűteni" mert itt nincs szó a leadott teljesítmény szabályozásáról, az fix.

 Ha sokat használod így, az is tönkreteheti a fesszabályzót.

Régen nagyon jók voltak a Tungsram izzók. Mostanság a GE zászlaja alatt már sajnos egyáltalán nem azok.

 Azzal az izzóval próbálkozz amit belinkeltem. Főleg ha olyan nehéz kicserélni. Mindenképp jobb választás hidd el és nem egy nagy tétel. Gyömrő Üllő felöli határánál lévő boltban meg is kapod.

Előzmény: jim32 (26745)
M.G.e.e Creative Commons License 3 napja 0 0 26746

Szia! Azért rakd be hamar az izzókat, mert így a fesszabályzód túl van terhelve. Hosszútávon akár a halálához is vezethet. 

Előzmény: jim32 (26745)
jim32 Creative Commons License 3 napja 0 0 26745

Van a műszerfalon olyan funkció, hogy kis akkumlátor ikon mellett van egy szám, minden idításkor az jelenik meg először (ma reggel pl. 14,3-at írt) de változtathatom úgy a nézetet, hogy azt mutassa végig (mert amúgy átvált az órára magától).

 

Már vettem két Tungsgram izzót, csak a fél motort le kell bontani az izzócseréhez, úgyhogy még nem tettem be. A ledsor világít elöl, úgyhogy nappal eljárok így, este meg nem megyek sehova. 

 

FJR-be én is vettem egyszer OSRAM nightbreaker-t (vagy vmi hasonló emeltfényű csodát) - 2 hónapot bírt. Azóta jóféle magyar izzó van benne, kiégett már egyszer az is, de 3 évig bírta :-)

 

Azt mondod 14,5 fölé ne menjen az a szám? Hazafelé átváltok rá. Megnézem.

A sebesség számít? (a négysávos négyesen Üllőig 140-150 között szoktam menni, persze GPS-szel ez csak 126- 135 közötti tempó) de ott már 7ezer fölött pörög.)

Előzmény: igenis (26737)
DigitXT Creative Commons License 3 napja 0 0 26744

Jaja, nekem is van.:-) A műszerfalba beépítve, úgy még vízálló is. Mivel nekem

manuális a tompított kapcsolóm, látom a feszből, ha elfelejtettem felkapcsolni.

Előzmény: topjoe2 (26738)
igenis Creative Commons License 3 napja 0 0 26743

Csak az lenne a gondom vele, hogy nagyon pici a kijelző és nincs egy ujjnyi helyem sem a kormányon így ezt is faragni kellene. Szivar aljzatra nincs szükségem és ha esik meg ugyanúgy nem tudom  az USB-t használni. Egyébként jó lehet valakinek.

Előzmény: ferrike (26742)
ferrike Creative Commons License 3 napja 0 0 26742

Jól nèz ki, hasznos meg minden, de Alin 6$ a vízálló kivitel.

Waterproof 12V 24V Car Boat Motorcycle Dual USB Charger LED Voltmeter Cigarette Lighter Socket For iphone Android
http://s.aliexpress.com/YNRr2uqA
(from AliExpress Android)

Előzmény: igenis (26741)
igenis Creative Commons License 5 napja 0 0 26741

Hátránya, hogy erős napfényben nem látszódik a kijelzője és nem vízmentes. Esőben rádugok egy műanyag kupakot.

 

Előzmény: topjoe2 (26740)
topjoe2 Creative Commons License 5 napja 0 0 26740

Na ez klassz. Hasznos dolog.

Előzmény: igenis (26739)
igenis Creative Commons License 5 napja 0 0 26739

 Ezt én is megléptem. Mivel a gépemen nem volt USB csati sem így aplikáltam egy ilyen kütyüt rá, ami hőmérsékletet és az USB-n felvett áramot is tudja mérni.

 

Előzmény: topjoe2 (26738)
topjoe2 Creative Commons License 5 napja 0 0 26738

Én eddig minden motorba tettem egy kis méretű digit feszmérőt. A mostani burgmanhoz is szereztem már ( kb. 800 Ft a vaterán ) Időnként jó menet közben is látni van-e töltés és mekkora.

Előzmény: DigitXT (26736)
igenis Creative Commons License 5 napja 0 0 26737

 Helo!

 

 Ha sokat jársz rossz minőségű utakon az lehet izzógyilkos.

  Sajnos motoroknál nagyobb a rázkódási igénybevétel, és a feszültség is jobban ingadozik mint az autóknál. Elvileg vannak rázkódástűrő és megnövelt élettartamú izzók is. Nem feltétlen lesz jó bármely típus hosszú távon.

 Nem tudom eddig milyenekkel próbálkoztál. Én tavaly beszereltem egy GE Megalight izzót csupán azért mert +120% fényt ígért. Az eredeti Philips Long Life izzóval 15k-t gurult a gép és még nem volt baja de a nagyobb fényerő miatt bepróbáltam. Kb 1000km és 1 hónap után kiégett. Utána bekerült egy Osram +60% fényerejű de nem csökkentett élettartamú izzó aminél nem veszem észre, hogy gyengébb fénye lenne viszont már 8000km-nél tartok vele.

 Javaslom próbáld meg pl. ezt. Igaz itt nincs emelt fényerő, viszont hosszú élettartamot ígér. Ha ez is hamar kipurcanna akár fesszab. problémád is lehet. Persze mindenek előtt nem árt rámérni voltmérővel töltés közben az akkura. 14,5V fölé  nem szabad semmiféleképp mennie a kapocsfesznek.

Előzmény: jim32 (26735)
DigitXT Creative Commons License 5 napja 0 0 26736

Sanszos, hogy nem jó a fesszab, és akkor 15V körül hajtja az izzókat, azok meg ezt nem szeretik.

De ez csak egy tipp, mivel a hibás fesszabnak más kellemetlen tünetei is lehetnek (akku halál stb.)

 

Mindenekelőtt mérni kéne. Az, hogy egyszerre döglik meg 2 izzó, nagyon valószínű, hogy túlfesz...

Előzmény: jim32 (26735)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!