Keresés

Részletes keresés

Dash 9 Creative Commons License 4 napja 0 2 44495

Helló!

 

Szuper oldal!

 

Találtam térképet, amin látszik amiről eddig csak hallottam, a Mátyásföld Alsónál egykor volt iparvágány is!

 

https://maps.hungaricana.hu/hu/BFLTerkeptar/4663/view/?bbox=8879%2C-3492%2C10689%2C-2327

Előzmény: gorcher (44487)
ChGeri Creative Commons License 5 napja 0 0 44494

OFF

Régen ez egy hivatalos kifejezés volt.

A köznyelvben használva nagyon bántó kifejezés volt, aztán valahogy elterjedt, és elvesztette a súlyát.

Ez zajlik most a "fogyatékos" szóval is.

Előzmény: Palotabarát (44493)
Palotabarát Creative Commons License 2018.05.16 0 1 44493

Azt nem tudtam, hogy Szentmihályon is volt ilyen, de Rákospalotán igen, arról van információm: ma már furán hat, de ez voltaképpen egy gyógypedagógiai intézmény. Nekem megvan itthon Frim Jakab: A hülyeség és hülyeintézetek - különös tekintettel Magyarország hülyéire c. könyvecskéje, szóval lehet még ragozni, bár maga az intézet és a törekvés nagyon előremutató volt annak idején, a pedagógiatörténet is komolyan számontartja.

 

No, de eltértünk a tárgytól, HÉV-ezzünk :)

Előzmény: gorcher (44492)
gorcher Creative Commons License 2018.05.15 0 0 44492

Keresgéltem még neked, sajnos sokat én sem találtam. Vagyis gondolom azokat te is vágod.

 

Viszont, találtam valami vicceset Rákosszentmihályon. Lehet ma is kéne egy pár ilyen intézet :)

https://maps.hungaricana.hu/hu/BFLTerkeptar/4645/view/?bbox=2510%2C-5109%2C6130%2C-2836

Előzmény: Palotabarát (44489)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.13 0 0 44491

És nincs rajta a térképen a Zsolnay-iparvágány, de a tervezett "Mátyásföldi rendezőpályaudvarhoz vezető vágány igen, Irinyi-puszta.

Előzmény: kihúzóvágány (44490)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.13 0 0 44490

Megpróbálom megnézni a BSZKRT-könyben (ha hozzájutok).

A térkép igen izgalmas, 1938-as állapot lehet, mert az 55-ös és 90-es villamos már meg van cserélve. Újpesten addig mindkettő kanyarodott az Árpád útnál, és ezt a közlekedésrendészet nehézményezte.

Előzmény: Palotabarát (44488)
Palotabarát Creative Commons License 2018.05.13 0 1 44489

Kösz szépen, a rákospalotai térképet ismerem, de hiányoznak róla a megállónevek sajnos...

Előzmény: gorcher (44487)
Palotabarát Creative Commons License 2018.05.13 0 0 44488

Kösz az infót, már ez is segített, legalább tudom miért nem volt benne a MÁV-menetrendben az összes állomás. Sajnos a BSZKRT tíz éve nekem nincs meg, ha valaki belekukkantana, hgy abban megvan-e a keresett adat, megköszönném (hát még, ha benne is van és bepötyögné ide :)

Előzmény: kihúzóvágány (44486)
gorcher Creative Commons License 2018.05.13 0 1 44487

Szerintem ezen a térképen az állomások vannak jelölve az útvonala mentén (mindkét irány) a fekete téglalapokkal. Ez itt a leendő XV. kerület:

https://maps.hungaricana.hu/hu/BFLTerkeptar/4556/view/?bbox=1326%2C-5834%2C3885%2C-4227

 

Szentmihály:

https://maps.hungaricana.hu/hu/HTITerkeptar/36604/view/?bbox=1648%2C-4656%2C4692%2C-2745

 

Sashalom:

https://maps.hungaricana.hu/hu/HTITerkeptar/36606/view/?bbox=593%2C-3535%2C2745%2C-2183

Előzmény: Palotabarát (44485)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.13 0 0 44486

A menetrendben (nemcsak a rákospalotai vonalnál, hanem a nagytétényi-törökbálinti vonalaknál is) csak a nagyobb megállók voltak kiírva, némelyik esetben leírták a menetrend alatt az összes megállási helyet. Mivel a H villamosjárat ekkor már létezett, 1921-ben szerepelnie kellett volna. "BSZKRT tíz éve" talán tartalmaz ilyen információt.

Előzmény: Palotabarát (44485)
Palotabarát Creative Commons License 2018.05.13 0 0 44485

Sziasztok!

 

Szeretném összeírni a volt Rákosszentmihály-Pestújhely-Rákospalota HÉV állomásait és megállóit. Feltehetően különböző korokban különböző pontokon  álltak meg, de valami körülbelüli lista is megtenné, ha tudjuk melyik évi állapotot tükröz. A zöld HÉV-könyv sajnos ilyesfajta listát nem közöl. A MÁV-menetrendes oldalon egy 1921-es és egy 1931-es menetrend található, 1921-ben ilyen vonalat még nem tartottak számon, 1931-ben már volt menetrendje, de a gödöllői HÉV-leágazástól csak két megállót jelöl: a Nádastót és a Rákospalota Szabadság teret (ez gondolom a XV.  Széchenyi téren volt). A "háromkötetes" harmadik kötetében ilyen adatot nem találtam. A Vasútállomások.hu-n egy csonka állomáslista van csak.

 

Az 1931-es menetrend kétmegállós vonalával azért nem vagyok elégedett ,mert tudok megállóról a mai Sztáray Mihály téren és a Kinizsi utcánál is (ezekről bizonyítékok vannak), szóval a kettőnél biztosan több megállója volt a HÉV-nek fénykorában. Ezeket a megállókat "keresem", ha tudtok segíteni - forrásjelölésnek különösen örülnék.

 

Kösz előre is!

Szergej 010 Creative Commons License 2018.05.08 0 1 44484

Sziasztok. 

Hogy vagytok ? 

 

Egy olyan kérdésem lenne van-e valakinek eladó HÉV relikviáka ? 

 

Választ előre köszönöm. 

További szép napot. 

EMD sound is music Creative Commons License 2018.05.07 0 1 44483

Endrei pót. Rögzítő-e, avagy EP, nem tudom.

Előzmény: _Nyuszi (44481)
FOMA Creative Commons License 2018.05.06 0 2 44482

Fék.

Előzmény: _Nyuszi (44481)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.05.06 0 0 44481

Köszi!

Tudsz közelebbit mondani? (Pót vagy motor, meg hogy melyik része?)

Előzmény: FOMA (44480)
FOMA Creative Commons License 2018.05.06 0 2 44480

Nem volt nagyobb gond, csak füstölt. 

Előzmény: _Nyuszi (44479)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.05.06 0 0 44479

Füstölni biztos füstölt. Hogy izzott-e, hogy lánggal égett-e, azt nem tudom.

Előzmény: Ep128 (44478)
Ep128 Creative Commons License 2018.05.05 0 0 44478

"Csak" füstölt...?

Előzmény: _Nyuszi (44476)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.05.05 0 0 44477

Ajjaj. 😕

Előzmény: _Nyuszi (44476)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.05.05 0 1 44476

Csak hogy napijelentés szagú legyen a topik ( :) ):

991-es nagyegységnek az endrei vége kissé elfüstölt a Batyi II. vágányán. Tűzoltók a helyszínen.

1014 Creative Commons License 2018.05.04 0 0 44475

Sziasztok, 

 

régen jártam felétek, de most találtam megosztanivalót. Történelem. :-) 
https://library.hungaricana.hu/hu/view/OGYK_KI-1910_22/?query=Kerepes&pg=366&layout=s 

6243 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44474

Ha ott dolgozol, tudnod kéne :)

Előzmény: EMD sound is music (44472)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44473

Nyugi.

 

Mielőtt egymásnak esnétek.

 

Nem kell.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Pont az volt a tervezési időszak (1971-1974) lényege, hogy vizsgálják meg a :

       - felszíni vezetés lehetőségeit, költségeit,

       - a kéreg vezetés költségeit, lehetőségeit.

 

Lehet, hogy a mélyvezetés lehetőségeit is megvizsgáltatták valakivel. Erről nem tudok. De elképzelhetőnek tartom.

 

 

EMD sound is music Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44472

 

Persze, hogy ott ácsorognak a vonatok...

 

De ez az ácsorgás mióta van? És miért pont ott?

Előzmény: 6243 (44445)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44471

Valóban? 

Te ki vagy?

Előzmény: 6243 (44447)
Il Leone Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44470

De az is jól látszik, hogy nem a felszínen tervezték, hanem kéreg alatt.

Előzmény: batar1987 (44468)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44469

Érdekes, mert a MÁVTI pedig a 30403 tervszámon (mondjuk a 435HT-02-10 rajzszámú tervén) mélyvezetésben gondolkozott a Boráros tértől befelé, Demők Józsi bácsi tervezésében. A terv keltezése: "1971. IV. 28".

(Forrás: MÁV Archívum, dobozszám: TB.12798, TB.17438)

Előzmény: trizs77 (44466)
batar1987 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44468

Van több rajz is az egészről:

 

https://library.hungaricana.hu/hu/view/HU_BFL_XXIII_102_a_1_1974-10-30/?pg=190&layout=s

 

Jól látszik, hogy nem mélyvezetésben tervezték a bevezetést.

batar1987 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44467

Ha továbbolvasod az általam linkelt anyagot, ott szó volt a projekthez kapcsolódóan a Gönczy Pál utca kiszélesítéséről is, házbontásokról.

Előzmény: toto92 (44465)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44466

Nem mondod, hogy 71-ben még utcaszinten vezetett HÉV-ben gondolkodtak a belváros közepén, miközben már a villamosoktól is meg akarták szabadítani az utakat...

 

-----------------

 

Pedig de.

 

Én nem arra/abból a témából kaptam a diploma terv feladatomat, de az akkori szívügyem igen.

Ezért a Gönczy Pál utcában igen sokat méricskéltünk.

A BME közl.építümérnök jelöltjeivel együtt.

Túl keskeny a Gönczy Pál utca.

Ezért a fonódó szakasz létesítése,  a Gönczy Pál utcában végig,  Pipa utcától a Lónyai utca torkolatig ( 181 méter ) azonnal felvetődött.

 

A Lónyai-Tolbuchin torkolatba tervezett HÉV végállomás kétvágányos legyen vagy háromvágányos vitáin túl, az elégtelen hossz miatt (mindössze 42 méter) külön problémát jelentett.

 

Nem tudom mi lett a tervek sorsa.

Arra emléxem, hogy a Gönczy Pál utca lakói nem voltak oda az ötletért.

Hisz a napi kettő csúcs időszakban, mégiscsak kb.2-3 percenként, egy-egy hatkocsis HÉV szerelvény haladt volna át az ablakaiktól kb. 2 méterre, azon a 181 méteren.

 

 

 

 

Előzmény: Égig érő fütyi (44460)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!