Keresés

Részletes keresés

batar1987 Creative Commons License 1 napja 0 0 43631

Csepelen már elkezdték átragasztani az új logót. Sajnos nem változtattak rajta, maradt olyan amatőr, amilyen volt:

 

batar1987 Creative Commons License 6 napja 0 0 43630

Ráckevei HÉV-nél kivették a két felesleges megállót, ettől még sajnos nem száguldoznak a vonatok az érintett szakaszon. Soroksár, Hősök terétől mentem a Közvágóhídig, bár nem mértem, szerintem 40 fölé nem igen ment a sebesség tartósan, pedig csak 3 közbülső megálló volt.

Soroksár felsőtől a Közvágóhídig menetrend szerint és gyakorlatban is kb. 13 perc a menetidő, ami megfelel a csepeli HÉV menetrend szerinti idejének, a távolság is egy "csepeli HÉV-nyi" kétszáz méter híján. A dolog szépséghibája csak annyi, hogy a csepeli HÉV-nél 4 közbülső megálló van a 2 helyett (abból a 4-ből pedig 2 nagyon forgalmas, de még a közvágóhídi is forgalmasabb relatíve ahhoz a 2 közbülsőhöz képest a ráckeveinél). Sajnos a ráckevei HÉV nincs annyira elszigetelve összességében ezen a szakaszon, illetve rosszabb állapotban is van a csepelinél, ez mutatkozik a tempón.

 

Összességében ez jó változtatás volt, hogy kivettek 2 felesleges megállót, így tényleg csak ott (és akkor) áll meg, ahol van értelme, de volna még potenciál a ráckevei HÉV vonalában. Amúgy ha csak a térképen nézném a megállóit, azt mondanám rá, nagyvasúti vonal.

EMD sound is music Creative Commons License 6 napja 0 0 43629

Végül aztán csak kialakul már ez a vágányzár :

 

http://iho.hu/hir/nohabbal-keszulnek-a-szentendrei-hev-vaganyzarara-170616

hory004 Creative Commons License 6 napja 0 1 43628

Szerintem az ottani topikban volt tárgyalva, a lejt viszonyok miatt van ott, ahol. Valószínűleg előbb-utóbb használtan is beszerezhetőek majd olyan motorvonatok, amiknek ez nem lenne baj, de addig gondolom a máv szerint csak M62+almásláda kombóval lehetne. 

Előzmény: Bozonth (43626)
Rüby 2143 Creative Commons License 6 napja 0 2 43627

Kavicsbányán a vörös tárcsa csak a Cinkota-Csömör vágányzár miatt van kint, a Csömör-Kavicsbánya közti pálya jobb állapotban van, mint amin közlekedünk. (Mondjuk ez logikus, mert nincs agyonhasználva.) Szóval az a vörös tábla hétfőn valószínűleg eltűnik onnan.

 

A 20-as meg még marad egy ideig sajnos, ott kb 25 aljköz kiterjedésú vízzsák díszeleg a pálya alatt a bal vágányban.

Csömörön a Hunyadi útnál valóban lenne létjogosultsága egy megállóhelynek, amikor anno a hidat elvitte egy kamion, sokáig ideiglenes végállomás is volt ott, a peron még fellelhető. Nemmellesleg a központhoz is kicsit közelebb van. Kistarcsa felé továbbvinni kicsit bonyolultabb lenne, bár ott is lenne forgalom, hiszen az a komikus helyzet állt elő már több, mint egy évtizede, hogy pl. az Auchanhoz Kistarcsára kell menni... Tehát a csömörinek nevezett Auchan épp Csömörről megközelíthetetlen, le kell menni Cinkotára átszállni. Ehhez viszont Kavicsbánya szolgálati helyet kicsit kulturáltabbá kéne tenni, személyzetet vezényelni oda, és a menetrendtervezést is bonyolítaná egy újabb pályaelágazás rendszeres használatba vétele.

Előzmény: A-dani (43625)
Bozonth Creative Commons License 6 napja 0 0 43626

OFF
A helyeket nem ismerem, ezért térképen megnéztem. Eplény a legjobb, a vasút keresztülmegy a településen, az állomás mégis a pusztában. 

ON

Előzmény: A-dani (43625)
A-dani Creative Commons License 6 napja 0 0 43625

Na igen. A fél órás ütem önmagában kevés, ki kéne használni ,hogy a sínek a falu mellett mennek karnyújtásnyira, ha a másik végén is megállna meg valahol középen mindjárt több embert érne el.  Ha a busz nem a falu széléig megy csak mint a HÉV akkor ez önmagában kevés. Ahol adott a lehetőség, hogy jobban feltárja a vasút a települést ott ki kell használni, de sok példa van rá a már nem is annyira off MÁV vonalakon is arra, hogy hiába kérik az ott lakók akkor sem, mert csak, most így kapásból Szeghalom, Eplény, Szarvas, Eger jut eszembe, ahol  lehetne újabb megállókkal lehetne több utast szerezni. Hülye lenne az ember kigyalogolni km-eket a vasúthoz ha a busz a falu központjában áll meg.

Előzmény: 18-09 (43624)
18-09 Creative Commons License 6 napja 0 1 43624

Amennyiben szerencsésebb történelmi fejlődésű országban lennénk, a csömöri HÉV már rég feltárná a település belsőbb részét is. 

Előzmény: A-dani (43622)
Bozonth Creative Commons License 6 napja 0 0 43623

Meg felújítani, mert már újra vörös négyzet van rajta. A fővonalon meg 20-as jel az elágazásnál. Kistarcsán az első vágányból már rég kiszedték a váltókat, a rábetonoztak egy járdát, a fordítás talán megoldható lenne, de inkább Kerepesen.

Az új menetrendről - ami szerintem jó ötlet volt:

Örs 23:08 indulás, nagyegység előbb jön a délutáni csúcsra, meg előbb indul a csúcsidő egy negyedórával. 

Csömörre feleslegesnek a félórás indulás. Talán így akarják visszacsábítani a csömörieket a busztól.

 

Előzmény: A-dani (43622)
A-dani Creative Commons License 6 napja 0 0 43622

Csömöri Héveket tovább kéne járatni Kistarcsáig Csömörön belül megállva még pár helyen ha már elhúz a falu mellett karnyújtásnyira.  Igaz a drótot vissza kéne pakolni hozzá az összekötőre.

 

Rákosfalván megépült a kerítés a bicikliút és a peron mellé nem rossz ötlet így már nem fognak betántorogni körülnézés nélkül az utasok a bringaútra és nem kell satuzni, hogy ne gyűjtsd be a kormányra a gyalogokat.

Előzmény: gorcher (43620)
toto92 Creative Commons License 6 napja 0 1 43621

Lefestették a korlátokat is tavasszal. De én is meglepetten olvastam a listában, naponta jároi arra és nem igazán tűnt fel a megszépülés (illetve a korlátfestés nyilván igen, de nem gondoltam volna, hogy ez külön hírt érdemel).

Előzmény: batar1987 (43619)
gorcher Creative Commons License 2017.06.15 -1 2 43620

Ez egész jó, csak a 30 percenként járó Csömöri HÉV-nek semmi, de semmi értelme nincs. Illetve, hétvégén megszűnnek a cinkotai csonkák, nem kell fordítani stb., de hogy a kapacitására nincs szükség, az biztos.

 

Tegnap délután fél6 előtt kicsivel kiértem Cinkotára, megnézni egy H9-es pótlót csak úgy kíváncsiságból és a 17:39-es induláson ült összesen 10 ember, egy szóló buszon, csúcsidőben. Egy 3 kocsis HÉV egységen mennyien is férnek el?

Előzmény: 18-09 (43618)
batar1987 Creative Commons License 2017.06.15 0 1 43619

Boráros téren én annyit látok, hogy a tábláról lekaparták a régi BKV-logót, amúgy semmi. Legalább lenne valódi váróterem, mint régen, rossz idő esetén, főleg télen az utolsó HÉV-re 20 percet várva hasznos lenne. Úgyis bezárták ott a jegypénztárt.

Előzmény: trizs77 (43602)
18-09 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 43618
Előzmény: ChGeri (43616)
További magyar hang Creative Commons License 2017.06.14 0 0 43617

A menetrend alján külön kiírják:

 

Előzmény: Bozonth (43615)
ChGeri Creative Commons License 2017.06.14 0 0 43616

Azért én kitenném a BKK-kezdőlapra, de mindegy...

Előzmény: Bozonth (43615)
Bozonth Creative Commons License 2017.06.14 0 0 43615

Úgy tűnik. Nincs benne a menetrendben.

Előzmény: ChGeri (43612)
tz424 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 43614

Igen, már eddig sem volt túl sok értelme. A környékről már évek óta eltűntek azok az üzemek, gyárak amelyek indokolttá tették ezeket a megállókat. 

Előzmény: ChGeri (43612)
Bozonth Creative Commons License 2017.06.14 0 0 43613

Rákosfalván valóban kerítés épül. Sashalom is fel lett újítva? Ott most iroda is van.

Kavicsbányánál a csömöri vonalra újra kikerült a vörös tábla, a fővonalra meg 20-as lassújel.

Előzmény: A-dani (43605)
ChGeri Creative Commons License 2017.06.14 0 0 43612

Hogyhogy "annyi"? Megszűnnek?

Előzmény: siófoki35 (43611)
siófoki35 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 43611

Illetve Beöthy és Timót utcának annyi, Kén utca pedig időszakos lesz...

Előzmény: tz424 (43610)
tz424 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 43610

Sziasztok!

 

Péntektől új menetrend a H6-on. Újdonság a péntek-szombat éjszakai 0.50-es indulás Közvágóhídtól. Egy szépséghibája van Millenniumtelepnél 5 percel hamarabb elmegy mint a Határ út felől érkező 966-os. Ezt a csatlakozást érdemes lenne megoldani.

BPO-105 Creative Commons License 2017.06.13 0 0 43609

Az ördög a részletekben rejlik: ha már felújítják, akár még be is fejezhették volna a régi felirat lecserélését kék alapon fehérre.

Előzmény: A-dani (43605)
_Nyuszi Creative Commons License 2017.06.13 0 1 43608

Jaj, ezek a padok...

 

:))))))))))))

Előzmény: siófoki35 (43606)
Tomi1979 Creative Commons License 2017.06.13 0 0 43607
siófoki35 Creative Commons License 2017.06.13 0 1 43606

Ráadásul szép, hogy nagyiccét rendberakják, de nem hogy váróterem nincs az épületben, még padok sincsenek az tető alatt...

Előzmény: A-dani (43605)
A-dani Creative Commons License 2017.06.13 0 1 43605

És pont Nagyiccét újítják fel, ami nem egy kihasznált megálló a többihez képest és ha egyszer felújítás lesz azt biztosan meg kell szüntetni ill. áthelyezni a körvasút mellé ill. az egyenes utcai lakótelephez. Bár valszeg szolgálati helyként szükség lesz majd rá.

 

Valami készül Rákosfalván is levertek pár betoncsövet a peron és a bicikliút közé, csak nem kerítést építenek oda?

trizs77 Creative Commons License 2017.06.13 0 0 43604

Mi a fontosabb a kedves utasnak?

Hogy tiszta, rendezett környezetben várakozzon, vagy az, hogy normális tempóban haladjon vele a szerelvény?

 

----------------------------------

 

Minden utasnak más a fontos.

 

 

Előzmény: MCA-001 (43603)
MCA-001 Creative Commons License 2017.06.13 0 2 43603

Mi a fontosabb a kedves utasnak?

Hogy tiszta, rendezett környezetben várakozzon, vagy az, hogy normális tempóban haladjon vele a szerelvény?

 

Inkább a pályahibák megszüntetésével kapcsolatban tennének lépéseket.

Akár a vasúti fővonalak felújításából származó anyagokból.

Szabályozás, aláverés, síncsiszolás...

 

Nem látványos, de arányait nézve olcsó.

Az utasoknak mégis hasznosabb lenne....

Előzmény: trizs77 (43602)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.13 0 0 43602

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!