Keresés

Részletes keresés

A-dani Creative Commons License 30 perce 0 0 44107

Egy fedett garázs, remiz stb. nevezzük ahogy karjuk építése is beleférhet, beállnak oda a szerelvények, ajtó rázárva, kamerarendszer és/vagy biztonsági őrök , hogy ne firkálják össze éjszaka a járműveket és kész. Villamosüzemnél is voltak már olyan ötletelések, hogy pl. a Gubacsin is lehetne egy pár szerelvény tárolására alkalmas létesítmény, hogy ne kelljen mindig visszavinni a ksz-be a szerelvényt, maradhatna ott este egy zárt helyen spórolva a szolgálati menetekkel. Nem baj az ha nem alkalmas egy ilyen mini remiz másra minthogy zárt helyen el lehessen zárni a szerelvényt. Ha egyéb dolgot kell művelni rajta karbantartás és hasonlók, akkor majd elmegy a ksz-be.

Előzmény: FOMA (44105)
NAR Creative Commons License 30 perce 0 0 44106

Nyilván kell külső támogatás (pl. nem feltétlenül kell vizuálisan leolvasni a jelzést, meg ismerheti a többi vonat pozícióját GPS alapján és magától is rájöhet arra, hogy jönnek szembe). Az emberi tényező minimálisra csökkentéséről van szó.

Előzmény: r1232 (44103)
FOMA Creative Commons License 45 perce 0 0 44105

Volt olyan időszak, hogy Lajosmizsére négy vasútőrt rendeltünk éjszakára, hogy vigyázni tudjanak a Desiro-kra (és persze az ingákra is), annyi motort/szerelvényt tároltunk ott, plusz ott volt a takarítás is. Ez megoldható lenne a ráckevei vonalon is adott esetben. Persze, ha már megvannak a héves "fűtőházak", akkor ez a szerencsésebb helyzet.

Előzmény: kihúzóvágány (44100)
r1232 Creative Commons License 2 órája 0 0 44104

Az ABS,  ASR a vasúti járműveken már nagyon régóta használatban van, még azt is megkockáztatnám, hogy régebb óta, mint a közúti járművekben.

Előzmény: John Howard (44101)
r1232 Creative Commons License 2 órája 0 0 44103

Nem, ezen események egyike sem "teljes felügyelet" mellett történt, az olasz esetnél pl. vonali biztber sem volt. És ezek tipikusan olyan esetek, amelyek autonóm járművezető rendszer mellett is bekövetkezhettek volna, ha az nem kap külső támogatást pályaoldalról és csak annyi infójuk van, mint a járművezetőknek volt. Ez nem autó, nem azonosak a tömegek, fékutak, nincs irány korrigálási lehetőség.

De a lentebb hivatkozott cikkben is ott van, hogy az önvezető autózás akkor tud majd elterjedni és biztonságosan működni, ha az infrastruktúra felől is kap majd támogatást. A külső támogatás nélküli rendszereknek vannak nem átléphető korlátai.

Előzmény: NAR (44099)
kristoof Creative Commons License 3 órája 0 0 44102

Lassan mindennapos lesz:

 

"A H7-es (csepeli) HÉV helyett a teljes vonalon pótlóbusz közlekedik járműhiba miatt. Türelmeteket kérjük!"

John Howard Creative Commons License 3 órája 0 1 44101

"...ESP nem engedi kipörögni a kerekeket..."

 

Az az ASR. Az ESP sokkal több ennél, és tipikusan csak a gumikerekes (=közúton közlekedő, nem kötöttpályás) járműveknél van értelmezve. (A története és a konkrét működése bőven túlmenne e topik keretén, javaslom az érdeklődőknek a Mercedes A-osztályával kapcsolatos "rénszarvas-teszt" tapasztalatairól, és az ebből eredő kényszerű fejlesztésről szóló cikkeket a neten.)

 

ABS és ASR a vaskerekű, vasúti járműveknél is szokásos manapság , csak esetleg - összefoglaló néven - csúszásvédelemnek hívják.

Előzmény: A-dani (44091)
kihúzóvágány Creative Commons License 3 órája 0 0 44100

Ahogy írod: Nagykátán is, Lajosmizsén is számos szerelvény éjszakázik.

De a Ráckevei HÉV - legalábbis a belső szakaszon - sűrűbb járműkövetéssel indul reggel, mint az említett vonalak, bár Nagykátáról is 20 perces ütem van reggel.

Előzmény: FOMA (44098)
NAR Creative Commons License 4 órája 0 0 44099

"A vasútnak erre már megvannak az évek óta használt bevált megoldásai."

 

Ilyen eredményekkel: http://www.bbc.com/news/world-europe-36025951http://www.bbc.com/news/world-europe-36792246 http://www.euronews.com/2017/02/14/train-ignores-stop-sign-in-luxembourg-crashes-into-another-killing-one-driver , nem is beszélve a korábban idézett spanyol esetről. Ezeket mind emberi hiba okozta (nem feltétlenül a vonat vezetőjének hibája, de van olyan is). 

Előzmény: r1232 (44093)
FOMA Creative Commons License 7 órája 0 0 44098

"Ha ma építenék meg a vonalat, biztosan nem épülne hozzá kettő járműtelep."

 

Lehet, hogy egy sem épülne a vonal mellé, legfeljebb néhány FLIRT kint éjszakázna.:-)

Előzmény: trizs77 (44097)
trizs77 Creative Commons License 9 órája 0 0 44097

Nana !

 

Ne torkolják le az olvtársak JIM olvtársat.

 

Tudnillik az, hogy most, hogy van, az egy történelmi örökség, nem pedig technológiai szükségszerűség.

Egy 40-45 km hosszú vasútvonal általában (95%-ban)  nem igényel kettő járműtelepet.

 

Ha ma építenék meg a vonalat, biztosan nem épülne hozzá kettő járműtelep.

 

Most így van, majd egyszer ésszerűsítik.

6243 Creative Commons License 14 órája 0 0 44096

Csúnya lenne, ha Ráckevéről kellene kiállnia az összes vonatnak...

Előzmény: Jim87 (44094)
kihúzóvágány Creative Commons License 17 órája 0 0 44095

Eredetileg két vasút volt (BHÉV és HRV), és ha megnézed a bennálló szerelvényeket, látod, hogy nem felesleges egyik sem.

Előzmény: Jim87 (44094)
Jim87 Creative Commons License 17 órája 0 0 44094

Mi az oka, hogy egy vonalon van 

Dunaharasztinál és Ráckevén is járműtelep?

a mai kisebb formalom mellett nem lenne elég az egyik helyen?

r1232 Creative Commons License 17 órája 0 0 44093

Kötöttpályán viszont még egyszerűbb volna az önvezetés, lásd. nagyvasút,

 

Nem, ott semmi helye semmi annak, amit ma úgy hívunk, önvezetés és legfőképpen nem egyszerű. A vasútnak erre már megvannak az évek óta használt bevált megoldásai.

Előzmény: A-dani (44091)
POLAN.69.B Creative Commons License 18 órája 0 0 44092

Ez még nagyon messze van a globális önvezető világtól, de a kötöttpályás dologban részben egyetértek.

Előzmény: A-dani (44091)
A-dani Creative Commons License 19 órája 0 0 44091

Kötöttpályán viszont még egyszerűbb volna az önvezetés, lásd. nagyvasút, hév pl. Ott eleve lehet abból kiindulni alapból ,hogy sínek között csak a vonatnak van helye, azaz ha szabad útja van, szabad jelzéssel akkor nem lehet előtte senki. Váratlan akadály előtt pedig az automatának még nagyobb is a reakcióideje, a lezárt sorompón átmászó gyógyegereken  meg se az ember se a gép által vezetett vonat nem segít, mert bőven féktávolságon belül van. Mindegy, hogy autóval, biciklivel vagy gyalog megy mint a birka át a piroson. Villamosnál is csak a szabálytalankodó egyéb közlekedők nagyobb száma a plusz rizikófaktor, ott pedig még előny is lehet a minden irányból figyelő automata, ami nanomásodpercek alatt képes reagálni és minden létező féket aktiválni max. erővel. Továbbá nem fárad, nincsenek érzelmei meg biológia szükségletei, ugyanolyan éber a szolgálat utolsó 2 percében is mint az elsőben, nem vonja el a figyelmét semmi, nem éhes, szomjas, nem kell wc-re mennie stb.  Kötöttpályán jóval előbb elterjedhet az önvezetés mint sima személyautónál.

 

Egyébként már sok mai autóban is részben a gép vezet helyettünk, lásd. ESP, ABS stb. És bizony a gép gyorsabban és jobban reagál, ABS pl. évtizedek óta létezik és a havas utat kivéve mindig jobb vele mint nélküle, rutintalanabb meg kevésbé jó sofőrökön is segít, hogy ne balesetezzen, nyomhatja ész nélkül tövig a féket, annyit enged fékezni, amennyit, lehet blokkolás nélkül, így irányítható marad az autó és nem farol ki, ESP nem engedi kipörögni a kerekeket stb.  Sok autóban van már ébrenlétfigyelő is, ami hangjelzéssel figyelmeztet ha bóbiskol a sofőr, innen már csak egy lépés, hogy ha elalvást érzékel önműködően le is fékezzen.

Előzmény: POLAN.69.B (44088)
batar1987 Creative Commons License 19 órája 0 0 44090

Mondja valaki, hogy a MÁV-HÉV-korszak óta nincs jól megoldva a pótlás! Még jócskán túl is teljesítenek ezen a téren.
Volt ma valami gubanc a csepeli HÉV-vel, nem tudom, mi, én csak a pótlókat láttam. Lényeg, hogy míg a Szent István úttól a Lukoil benzinkútig (Közvágóhíd előtt még kicsivel) tekertem bringával, ez alatt 1 nagyegységgel találkoztam azonos irányban, 3 nagyegységgel találkoztam szemből, és közben 5-6 pótlóval, ebből néhány szinte üresen jött. Szóval még a 3. vonattal való találkozást (ekkor jártam a benzinkútnál) követően is, míg eljutottam a Szent István úttól a benzinkútig, láttam egy szemből jövő pótlót.

kihúzóvágány Creative Commons License 19 órája 0 0 44089

Lényegében ugyanolyan hosszú, mint két MIXA/MX/MXA: akkor miért nem lehet?

Előzmény: _Nyuszi (44086)
POLAN.69.B Creative Commons License 22 órája 0 0 44088

Ez nagyon rossz összehasonlítás. Nem gondolod? Önvezető autó még csak bizonyos helyeken, és körülmények között használhatók", de gondolj csak bele, ha minden jönne, menne magától? A bőség zavara, na meg a semmi sem tökéletes effektus, és ott vannak a virtuális negatív tényezők. 

Előzmény: A-dani (44084)
POLAN.69.B Creative Commons License 22 órája 0 0 44087

És hol lehet meghúzni a határokat? Pl egy tűzoltó szerkocsi önvezetőnek elég fura lenne, mert ott azért vannak egyéb műveletek is, mint Á-ból B-be eljutni! De akár egy bűnüldöző rendőrautónál is érdekes lenne, ha magát vezetné a verda, és ne keverjük bele mondjuk a drón szállító járőrautó fogalmát, mert erről már olvastam valahol(?) De lehetne még példázni.

Előzmény: Fradista Utazó (44077)
_Nyuszi Creative Commons License 25 órája 0 0 44086

Szerintem egyik megállóban sem fér el, azért.

Előzmény: kihúzóvágány (44083)
NAR Creative Commons License 26 órája 0 0 44085

Mondjuk önvezető autóból sokkal kevesebb is járja az utakat.

Előzmény: A-dani (44084)
A-dani Creative Commons License 26 órája 0 0 44084

önvezető autó okozott 1 balesetet évek alatt. Nem önvezető autós hány baleset okoz egyelten egy nap alatt?

Előzmény: NAR (44081)
kihúzóvágány Creative Commons License 28 órája 0 0 44083

Miért ne mehetne két 56 méteres villamos csatolva (azaz 112 méteres) akár a 6 percnél sűrűbben?

Előzmény: Fradista Utazó (44080)
NAR Creative Commons License 29 órája 0 1 44082

"Viszont logikusan továbbgondolva elkerülhetetlen az emberek által vezetett gépkocsik közlekedésének betiltása. "

 

Én meg szeretném élni ezt.

Előzmény: Fradista Utazó (44077)
NAR Creative Commons License 29 órája -1 1 44081

Ilyesmiről mindig az jut eszembe, hogy amikor írtam öntanuló neurális hálót számfelismerésre MI gyakorlatra, akkor véletlenszerűen "elrontott" számokkal ellenőriztem, hogy működik-e. Volt egy kép, amiről 50-50% valószínűséggel mondta, hogy 4-es vagy 7-es. Megnéztem - és én sem tudtam eldönteni, hogy ez 4-es vagy 7-es. Az, hogy az önvezető autó hibázott, nem jelenti azt, hogy az emberi sofőr nem követte volna el ugyanazt a hibát. Az önvezető járműnek nem tökéletesnek kell lennie, hanem az emberinél kell jobbnak lennie - és amíg egy ember ilyesmire képes, lehet, hogy jobb lenne az önvezető.

Előzmény: TWdoktor (44076)
Fradista Utazó Creative Commons License 30 órája 0 0 44080

A TWdoktor által idézett eset elég rég történt, 2016 májusban. Azóta is az egyetlen olyan esetként van nyilvántartva, amikor az önvezető autó okozott halálos balesetet. 

A konkrét esetet alaposan kivizsgálták, és megállapították, hogy valóban a robot hibázott. A balesethez kellett a másik fél szabálytalan közlekedése is, de a baleset ezzel együtt is elhárítható, de legalábbis annak súlya tompítható lett volna, ha a Teslát egy ember vezeti egy számítógép helyett. Itt az automata nem csak fékezés nélkül rohant bele egy teherautóba, de még az ütközés után sem fékezett. 

 

Az eredeti témához visszatérve: az önvezető villamos elterjedéséhez kell még legalább húsz év. Lehet, hogy több. Ennél előbb lesz olyan járművezető-hiány, ami ki fogja kényszeríteni Budapesten is a villamosok szerelvényméretének és a követési időnek a növelését - mármint legalábbis ott, ahol ez egyáltalán lehetséges, azaz valószínűleg nem a nagykörút lesz az első példa. Az ezzel ellentétes irányú, ráadásul nehezen visszafordítható változások, azaz a csepeli HÉV-en a 106 méteres vonatok 6 percenkénti közlekedéséről az 54-56 méteres szerelvények 3 percenkénti közlekedésére való átállás, az én véleményem szerint, egy nehezen fenntartható irányba történő, alapvetően hibás lépés. 

Előzmény: trizs77 (44078)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 1 napja 0 0 44079

Ebben az esetben a robot tényleg hibázott, mert nem tudta kivédeni a szabálytalan kamionos hülyeségének a következményét, mert a pótot a festése miatt levegőnek nézte. Persze azóta már módosítottak a szoftveren párszor, és az újabb autók hardverén is, az ilyen esetek elkerülése miatt. Az egy másik kérdés, hogy az áldozat miért nem tett semmit az ütközés elkerülése érdekében, pedig lett volna rá ideje és lehetősége.

Előzmény: trizs77 (44078)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 44078

Az ilyen bombasztikus újság cikk címek után, úgy 3-4 hónappal, az esetek 99%-ban kiderül, hogy nem a robotpilóta hibázott.

Előzmény: TWdoktor (44076)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!