Keresés

Részletes keresés

batar1987 Creative Commons License 2 órája 0 0 45301

https://figyelo.hu/v/remelem-hogy-az-utasokat-at-tudjuk-csabitani-a-kozutrol/

 

Külön kormányhatározat rendelkezik arról, hogy a csepeli HÉV-et ki kell vezetni a Kálvin térig – mondta el Homolya Róbert, a MÁV Zrt. idén kinevezett elnök-vezérigazgatója, aki lapunknak többek között a Liszt Ferenc repülőtér esetleges vasúti bekötéséről és a cég adósságállományáról is beszélt.

 

 

Bár kicsi rá az esély, hogy akármi legyen, de nagyon remélem, ha a csepeli HÉV-et hosszabbítják, a ráckeveit sem "felejtik el" bekötni a vonalába. Ha azt akkor nem csinálják meg, akkor kb. soha. 

Rüby 2143 Creative Commons License 1 napja 0 0 45300

A menetrend teljesen jó így, hogy a kapkodás nem követelmény. (Hogy hozol be késést, ha nincs tartalék teljesítményed?!) Remélem nem mondok ezzel újat, de a forgalom időszakonként változik, ehhez alkalmazkodni kell.

 

Ami a gomb nyomogatását illeti: kitárgyaltuk a témát a múltkor, és sosem volt kötelező egyenként kapcsolni. Én igényesebbnek tartom, és nem törik le tőle a kezem, valaki meg máshogy. Ugyanazt a pénzt kapjuk érte, legyen mindenkire rábízva, hogy hogyan vezet.

 

Előzmény: 925509876543 (45282)
Popey88 Creative Commons License 1 napja -1 5 45299

Amit az előző gazda elhanyagolt az elmúlt 30 évben, azt hogy lehet rendbe tenni 2 év alatt? 

Előzmény: komor5 (45290)
Tofa Creative Commons License 2 napja 0 1 45298

945-946 kölcsön van ráckevén, vagy végleg átment?

MCA-001 Creative Commons License 2 napja 0 0 45297

PM200-as gépsorral végeznek pályafelújítást a H6-on, Szigetcsép környékén.

http://iho.hu/hir/tiszta-amerika-181209

ambbay Creative Commons License 2 napja 0 5 45296

Sziasztok. 

Először is bocs, hogy idegenként hozzászólok. A fentrol.hu-n a gödöllői vonalat böngészve bukkantam egy érdekes elágazásra a korabeli légifotókon, aminek mára nyoma sincs, de még csak a H8 Hév "hivatalos" wiki oldala sem tesz említést róla: Kavicsbánya elágazás után Gödöllő felé jól látszik, hogy egy újabb iparvágány nyílik balra a susnyásba, ami ott egy elég komoly hálózattá nyílik, és egy hatalmas bányát lát el. Ez látszik az 1963-as, de még az 1971-es fotókon is:

http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/130366?r=1&c=2142029.4990725:6030027.451355:9

Ha jobban ránagyít az ember, látszik, hogy az egyik vágányon két félig kocsi áll, amihez valamiféle kisvasút vagy csille is vezet.

Mára már nyoma sincs a bányának, részben mert tökéletesen eltüntették, részben mert az M0 halad itt:
https://www.google.com/maps/search/cs%C3%B6m%C3%B6ri+b%C3%A1nya/@47.5376037,19.2376887,821m/data=!3m1!1e3

Ez volt anno az "igazi" Kavicsbánya elágazás?

 

Ui. bocs ha erről már volt szó, nem követem aktívan a fórumot.

_Nyuszi Creative Commons License 2 napja 0 1 45295

De, ő az. :)

Előzmény: -Smiley- (45294)
-Smiley- Creative Commons License 3 napja 0 0 45294

Off:  Ez a Keresztes Péter nevű igazgató nem lehetett a gyermekvasút 3-as csoportjának tagja 94 környékén? 

Előzmény: komor5 (45290)
ChGeri Creative Commons License 3 napja 0 0 45293

Akkor most lehetne ugyanezt konkrét adatokkal (ha lehet, számadatokkal és nevekkel) alátámasztva?

Mert ez így elég lírai.

Előzmény: komor5 (45290)
trizs77 Creative Commons License 3 napja -1 2 45292

Van ott igény.

 

Óránként 4-6 fő is arra akar utazni.

 

 

Előzmény: kihúzóvágány (45291)
kihúzóvágány Creative Commons License 3 napja 0 0 45291

Mire alapozod az "utasigény nélküli szárnyvonal" kijelentést?

Előzmény: komor5 (45290)
komor5 Creative Commons License 3 napja -2 1 45290

 

Úgy tűnik, hogy a MÁV az elmúlt két év után sem találja még a HÉV helyét a szervezetében.

Néhány tény, amely sajnos nem a "virágzó jövő" felé mutat:

Két év alatt három "vezérigazgató", hatalmasra duzzasztott vezetői "vízfej", különféle fontos beosztásokból több eltanácsolt, kirúgott, lefokozott, sok-sok év szakmai tapasztalattal rendelkező HÉV szakember, a vonalakon mindössze néhány "kirakat" karbantartás, Bz próbamenetek utasigény nélküli szárnyvonalon, véglegesen leromlott járműpark,....láthatóan kevés pénz, de sok-sok ígéret.......és sorolhatnám tovább!

Kár, hogy ennyi idő után sem látható még fény az alagút végén!

 

 

 

 

Előzmény: 1145-773-1146 (45286)
Zahnrad Creative Commons License 3 napja 0 3 45289

A H5 hév tele van sziszegő ajtajú kocsikkal. Mi történt? Olcsó egész nap járatni azokat a rongy dugattyús légsűrítőket? Nem sikerül normálisan elvágni a légcsövek végét? Marha nagy élmény egész úton hallgatni a levegő süvítését.

1145-773-1146 Creative Commons License 3 napja -1 0 45288

Jó, elfogadom. Háború utáni időszak, valószínűleg nem lehetett "látványos" eredményt elérni rövid idő alatt és feltehetőleg nem sok pénzből.

 

Én csak attól "félek", hogy az eddigi H5-ös közlekedési rendje teljesen tönkre fog menni még akkor is, ha ez a vonal az "első" a turizmus miatt. A "városi járatsűrűség" alkalmazása nem a MÁV "stílusa". Majd azt fogják mondani, hogy nem éri meg, gazdaságtalan.

 

Persze, ha "majd esetleg" nem fog tetszeni, van/lesz autóbusz - Békásmegyerről - merthogy én leginkább Budapest határán belül használom.

 

:))

Előzmény: rm40 (45287)
rm40 Creative Commons License 3 napja 0 4 45287

> Igaz, hogy régen volt de az ismereteim szerint egyszer már - 1952-1958. ha jól tudom - nem volt túl sikeres a szereplésük.

 

Így keletkeznek a mítoszok. A MÁV-BEV időszakában a MÁV a forrásainak piszok nagy hányadát volt kénytelen beleborítani a teljesen elaggott HÉV rekonstrukciójába. Mire ennek látszatja lett, addigra már el is vették tőle.

Előzmény: 1145-773-1146 (45286)
1145-773-1146 Creative Commons License 3 napja -4 1 45286

Valószínűleg hülye kérdés:

 

Lehet, hogy jobb helye volt a HÉV-nek mégis a BKV-nál? Most persze nem gondolva sok ott is létező problémára!

 

Őszintén szólva nekem kezd egyre jobban nem tetszeni a "MÁV-fennhatóság".

Igaz, hogy régen volt de az ismereteim szerint egyszer már - 1952-1958. ha jól tudom - nem volt túl sikeres a szereplésük.

 

:))

Előzmény: 925509876543 (45283)
1145-773-1146 Creative Commons License 3 napja 0 0 45285

... ha lenyomod azt a fost, ...

 

A "stoppoló fára" gondoltál?

 

:D

Előzmény: 925509876543 (45282)
király2644 Creative Commons License 3 napja 0 0 45284

Közben kijött egy közlemény:

 


"A H5-ös vonalon munkanapokon, napközben egyes vonatok Békásmegyer helyett Szentendréig közlekednek."

 

Tanítási és tanszüneti napokon ez kemény további 1 vonat...

Előzmény: 925509876543 (45283)
925509876543 Creative Commons License 3 napja 0 3 45283

pontosan azért van így, hogy ne tudd azonosítani a vonatokat, ne tűnjön fel ha nem jön egy, vagy kimarad, vagy késik, máshol bevált, itt is be fog!

Előzmény: király2644 (45281)
925509876543 Creative Commons License 3 napja 0 0 45282

azér van "gy", hogy használd, és uzsgyi elérd a kemény 60at ha lehet.
Nagyon nem mindegy, hogy 35 -> 60ig mi a gyorsulás..
Ha nem használják, de tartod a menetrendet, az tök gáz -> ezek szerint a menetrendben akkora a tartalék, hogy ihaj, tehát lehetne rövidebb a menetidő (ismerek olyat, aki rendszerint a 3/4 vonalat soroson teljesíti és időben van)
kézi léptetés téma: azért az evidens remélem, hogy többszáz milliárd klutyklutyot végeznek el a dolgozók kézzel, (és vannak ezzel sz..patva, azért mert 50év alatt képtelenek voltak annyit megcsinálni, hogy ha lenyomod azt a fost, akkor másodpercenként léptessen fel kettőt, és ne a motoráramot figyelje elsősorban hanem hogy minden kocsi ugyanott tartson :D ejj de igen bonyolult és drága dolog :D

Előzmény: Rüby 2143 (45260)
király2644 Creative Commons License 4 napja 0 3 45281

H5-ön miért kell módosítani a menetrendet?

 

Ez alatt azt értem, hogy a csúcsidőben immáron nem a perc adatok kerülnek kiírásra, hanem csak a követési időköz....

 

Pedig elvben egy olyan rendszerről, beszélünk, ahol nem kéne, hogy késés legyen... Vagy lesz sűrítés és tényleges módosítás? Futáron nem látszódik egyébként, hogy bármi is módosulna....

 

A tippem az, hogy a december végi közlekedési oszlop miatt összébb kell húzni a mentrendet, és így nem fér ki... de akkor ez miért módosítás? Mert a Batthyány téren a hangos azt mondja, hogy módosul a menetrend...

 

Amúgy Filatorigáton immáron 2 hónapja nem működik a kijelző...inkább szereljék le és vigyék el örökre...

Ep128 Creative Commons License 4 napja 0 3 45280

... és a 801-802 mikor megy főműhelybe...? Lassan papír vékonyságúra rohadt. :-( (Pedig mehetne nosztaligában Szentendrén egész évben...)

Előzmény: Berec93 (45279)
Berec93 Creative Commons License 4 napja 0 1 45279

901- Főműhely (923 helyett ment be)

921- kerékre vár

927- kerékre vár

933- pontosan nem tudom (de valószínűleg kerékre vár) 934 alatt nincs forgóváz

Előzmény: Viko88 (45263)
6243 Creative Commons License 4 napja 0 3 45278

Állítólag összeverekedett két atomtudós, és amelyik nagyobbat kapott rendőrt hívott.

Előzmény: dani1988 (45277)
dani1988 Creative Commons License 4 napja 0 0 45277

Arról van infó esetleg, hogy mi volt a ma esti hatósági intézkedést kiváltó ok kb 21 órától 22-ig, ami miatt Csillaghegy és Aquincum között egyvágányozás volt? 

valya con dios Creative Commons License 5 napja 0 0 45276

Na hát akkor eleve nem is létezik a problémád ^^

 

Köszi, kellemes és hasznos volt az estém - kigondoltam, hogy ha eljön az idő, akkor az autómból kiszedem a benzinmotort és egy kompatibilis villanymotort fogok belerakni, de ez már sajnos off itt, bár ilyesmin sokkal jobb gondolkodni, mint mérgelődni ;)

Előzmény: M.VIII (45275)
M.VIII Creative Commons License 6 napja -1 1 45275

Azzal utazok. Legyen kellemes estéd! :D

Előzmény: valya con dios (45273)
Viko88 Creative Commons License 6 napja 0 2 45274

Hoppá most járok Dunaharasztinál, és 945-673-946 be van kotve nagy egységbe 😀

Előzmény: dani1988 (45272)
valya con dios Creative Commons License 6 napja 0 3 45273

Ne vegyél hirdetéses okosautót és akkor nem kell cséphadaróznod.

 

Utazz HÉVvel.

Előzmény: M.VIII (45265)
dani1988 Creative Commons License 6 napja 0 0 45272

Akkor jól éreztem a problémát, hiszen jelen állás szerint:

 

1105-áll

1107-Csepel

1119-Ráckeve

1127-főműhely

1139-áll

1143-főműhely

 

És a 985-öt már nem is számolom, hiszen korábban említve volt, hogy már hivatalosan is Cinkotához tartozik.

Előzmény: Viko88 (45271)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!