Keresés

Részletes keresés

18-09 Creative Commons License 17 órája 0 0 44865

Majd jövőre, amikor lejár a BKK-s technológiai szerződés, akkor lehet ilyen álmokat dédelgetni. 

 

Eljön a szép, már ismert MÁV-os világ;) 

Előzmény: vrobee (44863)
paca664 Creative Commons License 22 órája 0 1 44864

most már a megrendelő is ugyanaz, meg az üzemeltető is (majdnem)...

 

Lemaradtam volna valamiről?

Előzmény: vrobee (44863)
vrobee Creative Commons License 22 órája 0 0 44863

Szerintem azt lehet elvárni, hogy a kettőt egy hálózat részének tekintsük. Főleg, hogy most már a megrendelő is ugyanaz, meg az üzemeltető is (majdnem)...

Előzmény: Fradista Utazó (44859)
FOMA Creative Commons License 2 napja 0 3 44862

A MÁV-START Zrt.-nek, és a MÁV-HÉV Zrt.-nek semmi köze egymáshoz a közös tulajdonoson kívül, kb. olyan távol vannak egymástól vasútvállalatként, mint előtte. A MÁV sem nagyon töri magát, hogy a nyakába kapott céget a szükségesnél szorosabb anyáskodás alá vonja, a kezdeti felbuzdulás után mintha inkább kivárásra játszana. Amúgy a MÁV és a MÁV-START között sem olyan idilli a családi viszony, mint ahogy kifelé próbálják sugallni.

Előzmény: gumidani (44860)
trizs77 Creative Commons License 2 napja -1 2 44861

A HÉV egyik nagy erénye az állandóság volt.

Járműállományban, pályában, vezénylésben, műszaki karbantartásban, menetrendben.

 

A MÁV-nál (nem rossz indulatból szólva) a KÁOSZ elmélet uralkodik.

Semmi se állandó.

Még az se aminek annak kellene lennie.

 

A MÁV folyamatosan változtat.

Azt is amit nem kellene.

 

Ehhez igen nehezen alkalmazkodnak a volánok és nehezen fog alkalmazkodni a HÉV is.

 

Azonkívül a gödöllői HÉV-nek nem csak Gödöllön van csatlakozása hanem útközben több ponton is.

Tehát nem elegendő ha csak a Gödöllő vasútállomási csatlakozási időket egyeztetik, hanem kell borítani az útközben eddig meglévő többi csatlakozást is.

 

 

Előzmény: gumidani (44860)
gumidani Creative Commons License 2 napja -1 0 44860

Rosszul tudom, hogy a két vasút egy gittegylethez tartozik már? Saját magával sem képes a MÁV kooperálni?

Előzmény: Fradista Utazó (44859)
Fradista Utazó Creative Commons License 2 napja 0 0 44859

Egyfelől megértem a problémádat. 

Másfelől nem lehet elvárni, hogy, ha a MÁV évente kétszer, háromszor, négyszer, megváltozatja a menetrendjét, akkor a HÉV minden mást feledve azonnal a teljes hálózatra új menetrendet dolgozzon ki. 

Előzmény: Matula Géza (44855)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 44858

Hivatalosan is.

 

Azzal nincs baj, ha decembertől új HÉV menetrend lesz.

 

A baj azzal van, hogy hiába lesz jó az új HÉV menetrend szerint ismét a vasúti csatlakozás Gödöllőn, 2019-ben és 2020-ban még mimimum háromszor, de lehet, hogy négyszer módosul a vasúti menetrend.

 

 

Előzmény: Rüby 2143 (44857)
Rüby 2143 Creative Commons License 3 napja 0 0 44857

Nem hivatalos információk szerint állítólag decembertől módosul a H8/9 menetrendje.

Előzmény: trizs77 (44856)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 44856

Belefutottál abba amit kb. 10 éve, itt illetve a vasúti topikokban sűrűn kitárgyaltunk.

Akkoriban a vonatok vs. volán autóbuszok csatlakozása volt a téma.

 

Minden menetrendváltás ELŐTT megegyeztek a csatlakozási időkről, majd a menetrendi év. kb. 3. vagy 4. hónapjában ez szétesett.

 

Oka = a vasút túl sűrűn cserélgeti, módosítgatja év közben a menetrendjeit,  és ezt a társ közlekedési társaságok nem tudják követni.

Ráadásul a vasút a saját maga által készített menetrendet se tudja tartani.

 

Ezt nem kívüllálló rosszakarók magyarázták el akkoriban, hanem a vasutasok.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Tehát ha most elromlott Gödöllőn a MÁV-HÉV átszállási lehetőség, nem jó módszer a HÉV menetrend vasútihoz való igazítása, mert mire a HÉV átállna addigra a vasút úgy is egy harmadik, vagy negyedik menetrendi variáció szerint fog közlekedni.

 

A Gödöllő körüli vasúti pálya átépítése még kb. 2-3 évig fog tartani.

Addig még legalább 3-5 fajta, eltérő módon fognak közlekedni az elővárosi vonatok.

 

 

 

 

Előzmény: Matula Géza (44855)
Matula Géza Creative Commons License 3 napja 0 4 44855

Kedves Csoport-társak!

 

Tavaly júniusban, (ha jól emlékszem) ,,örömmel" tájékoztatták a T. utazóközönséget, hogy mivel a MÁV átvette a HÉV üzemeltetését, ezért Gödöllőn a vonatokhoz igazították a HÉV-ek indulását. 
Nos, az új szeptember 9.-i menetrend módosítás miatt ez az egész felborult, újra a vonatokhoz kellene igazítani a HÉV-ek indulását. 
Főleg azért, mert reggel már nincs félóránkénti Gödöllő-i vonat.
A Fiam Gödöllőre jár iskolába, fél órával korábbra tették (és óránkéntire) módosították a reggeli vonatokat.
2 (azaz: kettő) perccel korábban indul el a HÉV, mint ahogy vonat beérkezik Gödöllőre, az egyel későbbi HÉV-vel már elkésne, ezért egy órával korábbi vonattal kell mennie, és így minden nap reggel hét óra előtt az iskolában van, várva a nyolc órai becsöngetést.
MINDEZ CSUPÁN: 2 percen múlik!!!
Tehát időszerű lenne a HÉV menetrendjét az illetékeseknek felülvizsgálni..

 

Üdv.: M. G.

Gondos Arpad Creative Commons License 4 napja 0 4 44854

DM III, Állami Pénzverde módra. Nagyrészt gyári alkatrészekből (roncsok) épített.

Rüby 2143 Creative Commons License 6 napja 0 0 44853

Ezt nem is vitatta senki. Sajnos az utasok többsége a lelkét is eladná 250 Ft-ért...

Előzmény: 18-09 (44852)
18-09 Creative Commons License 6 napja 0 5 44852

Mondjuk megfizetni a viteldíjat még mindig olcsóbb... aztán akkor nem kell azon görcsölni, hogy sok a pótdíj, meg odacsuk az ajtó két ugrabugra közt. 

Előzmény: Rüby 2143 (44851)
Rüby 2143 Creative Commons License 6 napja -1 1 44851

Ez azért lett "zseniális", mert már most érezhetően több a kalauz elől menekülő utas, aki kocsiról kocsira ugrál, akár már záródó ajtók közé is. Itt a probléma: "... pótdíjat köteles fizetni, melynek összege megegyezik a BKK járatain alkalmazott pótdíj összegével." - vagy valami ilyesmi. 8000 Ft (ez esetben) irreálisan nagy összeg, szerintem. Emlékszem, 15 évvel ezelőtt a Gyermekvasúton kb. 150 Ft volt a menetjegy, és 50 Ft a pótdíj, amit ugyanebben az esetben kellett kiadni...

király2644 Creative Commons License 2018.09.19 0 0 44850

"Az új szabály szeptember 1-jei hatályba lépésétől a hónap végéig tartó türelmi időszakot alkalmaznak; ezen időszak alatt az ellenőrök még nem szabnak ki pótdíjat, de felhívják a figyelmet az elővételi jegyvásárlás kötelezettségére"

 

 

A mondat 2. részében a felhívás egyszer sem történt meg tegnap az említett esetben....

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (44849)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.09.19 0 0 44849

Kb. mindenhol, itt is.

Előzmény: király2644 (44848)
király2644 Creative Commons License 2018.09.19 0 0 44848

1. Ez a türelmi idő hol lett közzétéve? (Ha valahol írják, akkor bocs, nem szóltam...)

2. Majd minden nap reggel 8-9 illetve 18-20 között járok a Batthyány téren, utoljára márciusban futottam bele ebben az időben ellenőrbe, ma reggel sem voltak.....

Előzmény: Ep128 (44847)
Ep128 Creative Commons License 2018.09.19 -1 3 44847

Na, akkor... :-)

1) Egyelőre "türelmi idő van", ezért láttad azt, amit.

2) A Batyin (sajnos) szinte minden nap vannak és lehetőleg pont a csúcsban, hogy ne lehessen a "mindjárt, orrod előtt elinduló" HÉV -et elérni! (Lévén az ellenőröknél megakad a tömeg és fennakadsz rajta.)

Maradjunk annyiban, hogy ez az ellenőrösdi 40 éve itt ragadt, régen túlhaladott és elavult módszer...

Előzmény: király2644 (44846)
király2644 Creative Commons License 2018.09.18 -4 0 44846

Nah, ma volt szerencsém kipróbálni az új üzletszabályzatot Lenfonó-Békás között. Lenfonón éppen fel tudtam szállni a HÉV-re, mert elég lassú volt az automata, de sikerült érvényes kiegészítővel felszállnom. Gondoltam, ha nem, akkor megbüntetnek...

 

Ennek ellenére úgy tűnik, hogy az első kocsiban én voltam majdnem egyedül, akinek volt jegye. Budakalászon szállt fel a kaller, az első kocsi hátsó végébe. kb minden második embernek nem volt bérlete, és azok szépen tőle vettek jegyet. Mivel egyedül Budakalászon nincs automata (legalábbis a BKK értékesítő hely keresője szerint), ott pedig összesen 5-en szálltak fel az első kocsiba, nem értem, hogy a többiek mégis miért tudtak jegyet venni büntetés nélkül. Kaller éppen, hogy végigért a kocsin, mire Békásra értünk, az én jegyemet meg se nézte rendesen. Aki jegyet vett, automatikusan nyújtotta a pénzt, kaller adta a jegyet és a visszajárót.

Szóval ennyit az új szabályozásról... Volt értelme????

 

Jobban örülnék, ha pl a Szentendrei HÉV-en néha lennének ellenőrök a belső szakaszon is..... és nem csak úgy egyedül, hanem razzia szerűen, akár 5-en egyszerre egy kocsiban, mert marha biztos vagyok benne, hogy sokaknak se jegye, se bérlete.. Batthyány téren is régen láttam ellenőrt....

Előzmény: vrobee (44837)
V46 021 Creative Commons License 2018.09.15 0 2 44845

 

"...Mi lesz, ha járművezető  és járműszerelő sem lesz?..."

 

Drasztikusan csökken a fekve maradások, hibák száma!

                                    :)

 

Előzmény: komor5 (44844)
komor5 Creative Commons License 2018.09.14 0 0 44844

Van új vezér, de nincs már régi gazdasági helyettes sem és üzemeltetési helyettes sem!....de még új sem!

Mi lesz, ha járművezető  és járműszerelő sem lesz? :).....

Előzmény: paca664 (44838)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.09.12 0 0 44843

Azért azt nem árt látni, hogy Palkovics miniszter úr a BME-n volt oktató, majd tanszékvezető, majd utána került a szakminisztériumba. Keresztes úr pedig a BME-n azon a karon oktatott, ahol Palkovics úr is (a tanszékek között is csak egy emelet volt), és onnan lett a Hallgatói Szolgáltatási Igazgatóság vezetője.

 

Bízom benne, hogy jól fognak tudni együtt dolgozni, hiszen ez az alapja annak, hogy a HÉV jövője biztos lábakon álljon.

Előzmény: király2644 (44839)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.09.12 0 7 44842

A HÉV sorsáról a politika fog dönteni, rosszabb esetben a politika sem. 

Előzmény: Rüby 2143 (44841)
Rüby 2143 Creative Commons License 2018.09.12 -1 2 44841

Politikát jobb lenne hanyagolni, épp eleget "köszönhetünk" elhibázott és szakmaiatlan politikai döntéseknek...

Előzmény: király2644 (44839)
király2644 Creative Commons License 2018.09.12 -1 1 44840

Más kérdés, hogy a VEKE az alábbi posztot rakta ki fb-re, ebből idézek:

 

"Keresztes úr elképzelései a HÉV-ek jövőjével kapcsolatban (fejlesztésekre gondolunk) sajnos gyökeresen eltérnek attól, amit a főváros (és a VEKE is) képviselt az elmúlt évtizedekben. Eddig nem tűnt úgy, hogy kialakítható valamiféle közös nevező, de meglátjuk, mire megyünk."

 

Nyilván nem kell készpénznek venni, amit írnak - főleg mostanában - de azért ha közé tesznek vmi anyagot, arra én is kíváncsi leszek.... remélem Keresztes Úr nem akarja bebetonozni a szigetüzemet még 50 évre....

Előzmény: paca664 (44838)
király2644 Creative Commons License 2018.09.11 0 4 44839

Szerintem nagyjából mindegy ki a HÉV vezér, ha úgy alapból nincs pénz a pálya/infra felújítása, sz*rból várat építeni pénz nélkül ő sem fog tudni...

A nagy kérdés, hogy a politikai kapcsolatai révén tud-e pénzt szerezni, vagy sem....politikai oldal nélkül, azt inkább hagyjuk......

paca664 Creative Commons License 2018.09.11 0 1 44838
vrobee Creative Commons License 2018.09.09 0 2 44837

-->a változás nem az, hogy jegyet kell váltani, hanem az, hogy átkerült a MÁV-HÉV saját Üzletszabályzatába.

De igen, a változás az, hogy jegyet kell váltani.

 

A BKK üzletszabályzatában 2017 szeptemberében a következő állt (V.1.1 pont):

 

A HÉV-járművekre érvényes jegy, bérlet vagy utazásra jogosító egyéb okmány nélkül felszállni csak az alábbi esetekben szabad:

- Az első jegyvizsgálat alkalmával váltható jegy a teljes utazás hosszára (a Budapesten belüli szakaszra érvényes viteldíjat is beleértve), megnevezve a felszállás helyét, amennyiben az utas olyan állomáson (megállóhelyen) száll fel, ahol pénztár, nem üzemel (vagy az zárva tart). 

 

most pedig az áll benne, hogy

 

A HÉV-járművekre érvényes jegy, bérlet vagy utazásra jogosító egyéb okmány nélkül felszállni csak az alábbi esetekben szabad

- Az első jegyvizsgálat alkalmával váltható jegy a teljes utazás hosszára (a Budapesten belüli szakaszra érvényes viteldíjat is beleértve), megnevezve a felszállás helyét, amennyiben az utas olyan állomáson (megállóhelyen) száll fel, ahol jegyvásárlási lehetőség nincs. 

 

Tehát a BKK üzletszabályzata szerint korábban hiába volt automata, felszállhattál jegy nélkül szabályosan, most meg nem szállhatsz fel.

 

Az lehet hogy a MÁV-HÉV üsz-ében eddig semmi nem volt benne erről, de a BKK üzletszabályzata, mint közlekedésszervezőé és jegyértékesítőé, korábban is mérvadó volt, és most is az. (A szolgáltatóé mellett, de remélhetőleg a kettő összhangban van).

Előzmény: hivi (44833)
V46 021 Creative Commons License 2018.09.08 -1 0 44836

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=148949870&t=9118421

 

Na most, szentendrei vagy H1, H2, H3,.. H5 ???????????????

 

Előzmény: kilometerko (44835)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!