Keresés

Részletes keresés

Rüby 2143 Creative Commons License 3 órája 0 1 44734

Azokról sajnos semmi konkrét, gondolom a szentendrei műhelyben vannak. A múltkori felsorolásból viszont kifelejtettem a 921-et, az is valami hiba miatt áll éppen.

Előzmény: dani1988 (44733)
dani1988 Creative Commons License 3 órája 0 0 44733

És esetleg van infód a 1143-1144, valamint a 1149-1150-es egységekről? 

Előzmény: Rüby 2143 (44730)
hmsoft Creative Commons License 2 napja 0 4 44732

Egy kevésbé erőszakos sztori.

A 80-as évek közepe táján történt a ma H5-ös (szentendrei) HÉV ma Szentlélek téri (akkor Árpád híd) megállójában. Még megvolt végig a kalauzrendszer, tehát a Batthyány-Békásmegyer szakaszt beleértve. A peronon szürke öltönyös fazon álldogált, és egészen konszolidáltnak nézett volna ki, legalábbis hátulról, ha az ember második blikkre ki nem szúrja, hogy talpnyom van a hátán. Na, onnantól már lehetett asszociálni például az Aquincumnál lévő, kör alakú, bádog becsületsüllyesztőre és sok-sok óbudai társára. Befutott három német (valószínűleg NDK-s) lány, hosszú velúrkabátban (tavasz vagy ősz volt - már nem emlékszem az évszakra). Megérkezett a hat zöld doboz, a kaller épp ott kukucskált ki, ahol a talpnyomos-szürkeöltönyös és a lányok várakoztak. A talpnyomos, miközben felszállt, háromszor elesett - mint Jézus a kereszttel -, végül nagy nehézségek árán felküzdötte magát. Hát igen, egy Római part oda-vissza (értsd: minden vendéglátóipari létesítménynél egy-egy ital) után én sem festenék különbül - emlékeztettem magamat. A kaller rosszat sejtett, csóválta a fejét, talán számára sem volt idegen a(z akkoriban még jóval egyenletesebb kocsmaeloszlású) Római oda-vissza menet, a várható fejleményekkel együtt.

 

A zöld dobozok elindultak. Élénk pálinkaszag terjengett a zárt térben. A három lány és a talpnyomos az ajtó mellett maradt: előbbiek az egyik, utóbbi a másik oldalon. Múltak a percek, a Szépvölgyi után ráhaladtunk a felszíni végállomás kitérőire. Az örökösen ottlévő fekszinthibák megadták a kegyelemdöfést szürkeöltönyös barátunk gyomrának, azzal beindult a magasnyomású búvárszivattyú. Mit szépítsük a dolgot: a három lány közül azt, amelyik éppen háttal állt neki, sugárban telibehányta. A tojássárgáját vagy ahhoz hasonló színű-állagú dolgot leszámítva tiszta pálinkából álló töltet végigszáguldott a világosbarna velúrkabáton, sötét árnyalatú, óriási foltot hagyva, majd szétterült a padlón. Az Óbudai Szeszgyár legjobb termelési teljesítményét megszégyenítő odőr terítette be a kocsit. A lányok sikítottak. A kaller a kezét tördelte. Margit-híd megállóban a lánycsapat és a szürkeöltönyös leszállt, a lányok felbőszülten, a búvárszivattyú tulajdonosa meg folytatva a kálvária-show jelleget, kétszer visszapattanva a falról. Az NDK-trió elfutott. A talpnyomos harctéri mozgással közelítette meg a mozgólépcsőt: cikk-cakkban, változó sebességgel. A kaller jelzett, a zöld dobozok elindultak. A pálinkaszag gyengült. A műsor véget ért.

hm

Előzmény: trizs77 (44731)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 44731

 

 

Le akarták szállítani a HÉV-ről a részeg utast, mellkason vágta az ellenőrt

 

 

Befejezték a nyomozást a férfi ellen, aki részegen mellkason ütött egy jegyellenőrt, mert az több okból is leszállította őt a hévről.

 

A police.hu számolt be arról, hogy egy 41 éves kiskunfélegyházi férfi még 2017. augusztus 17-én a Szentendre és Budapest között közlekedő HÉV szerelvényre Pomázon jegy nélkül, ittasan felszállt, majd üvöltözött és a kezében tartott sörösüvegből a sört szétlocsolta.

 

A férfit a jegyellenőr felszólította, hogy szálljon le a járműről, mert magatartása nem felel meg az utazási feltételeknek. A férfi ekkor a jegyellenőrrel együtt leszállt a hévről, ám a peronon mellkason ütötte az ellenőrt.

 

Ezt követően a kiskunfélegyházi férfi a helyszínt elhagyta, a sértett pedig bejelentést tett a rendőrségen. A rendőrök végül azonosítani tudták a támadót, akit a nyomozók közfeladatot ellátó személy elleni erőszak bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt hallgattak ki az eljárás során.

 

 

atv.hu/Blikk

 

Rüby 2143 Creative Commons License 2018.07.08 0 2 44730

Kisebb-nagyobb hibákkal állnak jelenleg (905, 915, 933), illetve főműhelyben van (923) vagy arra várnak (925, 927).

Előzmény: Tofa (44729)
Tofa Creative Commons License 2018.07.07 0 0 44729

905-906, 923-924, 925-926, 927-928, 933-934 egységek a főműhelyben  vannak?

nem lehet látni őket a H8-H9 vonalon.

_Nyuszi Creative Commons License 2018.07.06 0 0 44728

Az megvan, nekem az "ex. BKV-s" kitétel szúrt szemet. :)

Előzmény: fszt. (44727)
fszt. Creative Commons License 2018.07.06 0 0 44727

Légy erős: az is városi tömegközlekedési jármű! Az SzKT járművei is! :P

Előzmény: _Nyuszi (44725)
Ep128 Creative Commons License 2018.07.04 -2 0 44726

Erről nekem az ugrik be, amikor a 128 -as vonalon egy buszon (asszem megboldogult BPI 378) volt egy ThermoKing klíma. Konzekvensen ledudálta a fejem ŐSSZEL, (!) míg nyáron szinte sosem ment. BKV logika... :-)

Előzmény: Kopba (44719)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.07.03 -1 0 44725

"csak a városi tömegközlekedési (ex BKV-s) járműveken"

Sőt, a BKV-s járműveken is.

Előzmény: fszt. (44723)
fszt. Creative Commons License 2018.07.03 -1 5 44724

Ha járna, akkor szóvá tennék az emberek, hogy a többin miért nincsen. Így nem tűnik fel. :)

Előzmény: dani1988 (44721)
fszt. Creative Commons License 2018.07.03 -2 0 44723

Minden vasúti járműnek van, csak a városi tömegközlekedési (ex BKV-s) járműveken a vezetőállason van feljegyezve, a feltétlenül szükséges pályaszámok pedig a jármű külső oldalán. Ezek szerint a MÁV-HÉV előbb-utóbb tényleg vonat lesz zöld villamos helyett.

Előzmény: Bozonth (44722)
Bozonth Creative Commons License 2018.07.03 -1 0 44722

Tegnap tűnt fel nekem az egyik HÉV-kocsin, hogy "90 55 3646 673-3" 

Új UIC-szám? Vagy eddig is volt, csak nem volt kiírva?

dani1988 Creative Commons License 2018.07.03 -1 1 44721

Pont ma szerettem volna ezzel kapcsolatban én is írni, hogy amikor a legnagyobb szükség lenne rá, akkor nincs kiadva. Egész évben jár, de a nyári melegben Szentendrén pihen. Ehhez csak gratulálni tudok, valakinek jár a piros pont, de ez valahol sajnos nagyon szomorú. 

Előzmény: Kopba (44719)
trizs77 Creative Commons License 2018.07.03 -2 0 44720

Ebből is látható, hogy jobb ha nincs is.

Ami nincs, az nem tud elromlani............................:-))))

 

 

Előzmény: Kopba (44719)
Kopba Creative Commons License 2018.07.03 0 2 44719

Június elején vettem észre, hogy a Szentendrei vonalon közlekedő felújított HÉV három kocsijából kettőn nem működött a klímaberendezés. Június 13-án írtam ezzel kapcsolatban egy email a MÁV-HÉV-nek, és azóta nem láttam kiadva a szerelvényt.

Tavaly is a nyár második felében egy ideig nem működő klímával járt, ezért nem hiszem, hogy emiatt nem adják ki.

Esetleg tudja valaki, hogy miért nem jár? És várható, hogy a nyáron látjuk még működő klímával?

norbee601 Creative Commons License 2018.06.30 0 0 44718
TW6000 is bőven van odakint...
Előzmény: batar1987 (44716)
1014 Creative Commons License 2018.06.30 0 2 44717

Nohabos vonat ment az éjjel Törökőrtől Gödöllőre. Képek, filmek az Együtt a Nohabokért facebook csoportban. A cinkotai áthaladásról: https://www.facebook.com/groups/egyuttanohabokert/?multi_permalinks=2470111719672976&comment_id=2471337579550390&notif_id=1530366805856620&notif_t=feedback_reaction_generic 

batar1987 Creative Commons License 2018.06.24 0 1 44716

A követési idő pedig 10 perc lesz. Gyerekek, jó lesz az a villamos is a végén, majd meglátjátok. Eddig túl "jó" volt a HÉV, a végén könyörögni fognak az emberek, hogy legyen már villamos.

Előzmény: 1014 (44715)
1014 Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 44715

Megint sírnak a kerekek. :-(((((((((((

Előzmény: 1014 (44709)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.21 -2 1 44714
1014 Creative Commons License 2018.06.17 -3 0 44713

Sajnos. 

Előzmény: r1232 (44711)
r1232 Creative Commons License 2018.06.15 -5 0 44712

Mármint ívekben... (figyelmesebb olvasás javasolt..) :-)

Előzmény: r1232 (44711)
r1232 Creative Commons License 2018.06.15 -4 1 44711

hogy a sínkorona belső felét is fényesre csiszolják a síró kerekek.

 

Pedig ez gyakori jelenség.

Előzmény: 1014 (44709)
Szergej 010 Creative Commons License 2018.06.15 -4 2 44710
1014 Creative Commons License 2018.06.14 -4 5 44709

Persze, én az elméletet írtam le és úgy emlékszem, ezt is hozzátettem. A valóságban nyilván pályahibák és járműhibák is vannak, de ezek általában nem akkorák, hogy a sínkorona belső felét is fényesre csiszolják a síró kerekek. 
Valamikor, az idők homályában egyetemi oktatómmal (Zobory István - ha mond valakinek ez a név valamit) foglalkoztunk a hibákkal és rugózással is. Differenciálegyenletekkel, Dirac delta és egységugrás függvényekkel modellezgettünk. (nyugi, már csak ezekre a káromkodásokra és a függvények alakjára emlékszem az ügyből :-) :-( )

 

Megjegyzem még, hogy nem csak egyenesben vezet a kúposság (korábban utaltam erre is). Amikor ugyanis behalad a kerékpár az ívbe, a külső sínszálon futó kerék nagyobb, a belsőn futó kisebb futókörre kerül a kúposság miatt és így a merev kapcsolat által kanyarodik.

Előzmény: HBweb hu (44708)
HBweb hu Creative Commons License 2018.06.13 -6 4 44708

A valóság ezzel szemben az, hogy a kerekeket egyenes pályán valóban a kúposság vezeti, de az elképzelt (!) egyensúlyi állapot helyett egy folyamatos, függvénnyel leírhatatlan, de leginkább a kígyózáshoz hasonló mozgást végez, amit a pálya-jármű kapcsolatból adódó, szintén meghatározhatatlan mértékű és amplitudójú vibráció erősen befolyásol.

Előzmény: 1014 (44669)
1014 Creative Commons License 2018.06.13 -5 1 44707

Ma láttam a pályamestert, megkérdeztem tőle, mi történt: fogalma sincs. 

Előzmény: 1014 (44661)
Szergej 010 Creative Commons License 2018.06.12 -4 3 44706

De hogyha nem Balatonra megy. 

Akkor megy vissza a Istvántelekre. 

 

Előzmény: r1232 (44705)
r1232 Creative Commons License 2018.06.12 -4 3 44705

Mert a Desiro megy a Balatonra.

 

Nincs köze hozzá, már most is dolgozik annyi Dezső a Balatonnál, amennyi nyárra kell..

Előzmény: Szergej 010 (44704)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!