Naja, csak így biztonságosabb. Egy megállóhelyi peronra való megálláskor az előtte lévő átjárón akár még 50-60-nal is tudsz menni, míg induló vonatnál ez fizikai képtelenség, ráadásul jobban van idő és lehetőség körülbambulni. Már amikor sikerül...
A legegyszerűbb megoldás az lehetne, hogy a megállóhelyeket a sorompó után kéne kialakítani. (Pénz,pénz hely... )
A közúti villanyos vasalónál jó megoldás a lámpa előtti megálló. Így nem kell a vilinek kétszer megállni, ha pirosra ér oda. ( Már ahol nem szól bele a villamos a lámpás kereszteződés vezérlésébe.)
A zöld vasútnál, minden vonat kb. azonos idő alatt érhetne át az átjárón, feleslegesen nem hosszabbítva a lezárási időt. Utána aztán Marinéni rakosgathatja a tizanhat cekkerét kényelmesen a közút (kerékpárút) zavarása nélkül.
Elég hülyén néz most ki az, hogy áll a vonat (már rég le- felpakolt és várja a kiürülési idő lejártát) és áll az autós is.
... amiről GenYo ír, és nem mondom, hogy nincs benne igazság. De talán (ha megvalósulna az álom és a gyalogosok maguktól megvárnák amíg a vonat megáll), akkor a megállási hely megfelelő kijelölésével egy 15-20 méteres megcsúszási távolság elég lenne (a HÉV szerelvények paramétereit tekintve, és csak az ilyen útátjáróknál), hisz ne felejtsük el, hogy a MÁV a 160-as vonatoknál is 50 méterrel számol, mert ez a táv csak elbaltázás esetén jön számításba, azaz nem a megállás teljes figyelmen kívül hagyásakor, hanem "hibás" fékezéskor. Csak azt kéne végre a gyalogos fejébe verni, hogy ha megáll az átjáró előtt, és csak a vonat megállása után indul meg, akkor is eléri, akár futás nélkül, ráadásul az ilyen utast meg szokta várni szinte mindenki. És nem jön rá, hogy fut a semmiért, aztán meg többet áll a vonat mellett, mint állna az átjáró előtt! Na mindegy, ehhez vagy néhány (10) év, vagy néhány (100) km még biztos kell...
Nah, rakok majd ide képet a Filatorigát megállóhelyről!
Filatorigátnál közvetlen az átjáró elött áll meg a szerelvény, tehát még a megállóba való beállás elött kellene elvileg átváltania pirosra, ami azt jelenti, hogy:
X (megállási idő) + Y (utascsere) + Z (áthaladási idő) = K (teljes piros lámpás idő)
Hát hogyne lenne lehetséges! Csak nem szabad/ságos:)))/. Műszakilag nem probléma, az előírások tiltják. Az a(z egyébként nem rossz) logikája, hogy a vonat odaérkezése előtt az 5 km/h (KRESz szerinti minimum) sebességgel közlekedő, még éppen szabályosan az átjáróra hajtó jármű is le tudjon haladni a vágányokról, mire a vonat odaér. Ez természetesen függ az átjáró szögétől, szélességétől, hosszától, az utána található kereszteződéstől és még ki tudja mitől - legalábbis, ha jól tudom. Az előzárási idő így minima kalkula kicsit több mint fél perc, de annál sokkal több is lehet. Az ilyen helyeken, ahol közvetlenül mh. után van az átjáró, kap(hat)unk (vagy inkább a közút kaphat) némi kedvezményt, mivel a vonat úgyis megáll. De biztonsági okokból ilyenkor is pirosra kell váltania kicsivel előbb, mielőtt a vonat odaér, épp a megcsúszás miatt...
Holnap reggel szállítás. A 867-634-868 kerékesztergára, a kiégett 903-as motorkocsi villamos főműhelybe, a két diesel gép között. Indulás Cinkotáról 551-kor
Alapvetően szvsz Filatorigát megállóhelynél vasúti útátjáró található, csak hibádzik az a bizonyos kereszt... De abban megegyezhetünk, hogy jelenleg személygépkocsival is szabályosan járható, úgy kell eljárni, mintha villamos jönne. :)
Fel van festve (pont ott kaptam el! :D) az "Á"! Ez azt jelenti, hogy szükség esetén "elvileg" megállhat itt is? Kérdés meg az lenne, hogy ha szűkítették a járdát akkor mekkorát kell lépni az utasnak? Mert a jelenlegi helyén közelebb van a sínhez: