"A filatorigat mh. nem kozuti atkelo, mert autoval nincs hova menni."
A kettő hogy függ össze? Amíg nincs kint a vasúttal párhuzamos úton hogy balra/jobbra kanyarodni tilos, illetve a kötelező haladási irány táblák, addig biza oda autó behajthat.
"Viszont ha lesz sorompo, az piros lesz mielott a vonat beall a megalloba, piros lesz amig le/felszallas van, es csak akkor valt szabadra ha a vonat elment."
Tényleg?! :)))
"Ezert tunik nagyon ertelmetlennek a sorompo, mert a vonatok ott megallnak!"
Ööö... Jelenleg a Vonali Végrehajtási Utasítás szerint még az áthaladó vonatokkal is meg kell állni. Gondolom azért, mert nincs Andráskereszt. Ha ez az oka, akkor valszeg. ez változni fog a fénysorompó beüzemelése (sikeres sötétüzem) után. Ha pedig a vonatok ezek után is megállnak a Végrehajtási alapján, akkor tényleg minek a fénysorompó. :)
Szóval mi volt előbb? A tyúk vagy a tojás?
"(...) , de miert nem alakitjak at a hevet villamossa?"
Az a gond, hogy nincs rajta befordulásjelző (irányjelző, index:) ), és nincs rajta sínfék. Utóbbi miatt viszonylag hosszú fékúttal rendelkezik, ami szvsz. nem teszi lehetővé a villamosüzemhez hasonló követési rendet (és követési időközt), valamint az ilyentén való függést a közúti lámparendszerektől...
Ezt szűrtük ki, hogy a szabályokat felrúgva közlekedünk mindig...
Közlekedő szempontjából azt mondom: szereljék fel, mert ugye szabály az szabály!
Bringás/gyalogos szempontjából pedig: ugyis átmegyek, mert emiatt nem nőjön az eddig megszokott távolságban megtartott időm! Max: kinyítom a balszemem is és körülnézek! ;)
Hat ez jo kerdes. Nyilvan a nehezen lepcsozok miatt, de tenyleg midnenki ott fog jarni. Mondjuk eddig is sokan jartak a resen, autoval arra jarva kell figyelni rendesen.
Igazatok van, hogy az ilyen atjarokban mint pl az Arpad hid, vagy a Filatori nagyon veszelyes ha a gyalogosok es bringasok agyatlanul jarkalnak. De a sorompo semmit nem fog megoldani, mert az piros lesz amikor a vonat meg bent sincs! Azt meg senkitol ne varja el senki, hogy a piros villogo alatt allva vegignezi ahogy beer a szerelveny, leszallnak, felszallnak, becsukja az ajtokat es elmegy. 100% hogy mindenki at fog menni a piroson hogy elerje a vonatot. Es az a szabaly amit senki nem tart be az rossz szabaly.
"P.e. felsőn áll asszem két négytengelyes plusz egy diproli meg egy zárt marhaszállitó szerűség"
én ott semmilyen négytengelyes kocsiról nem tudok :)) Az nem kéttengelyes Ks kocsi? Ezeket csináltuk még tavaly nyáron... Menj mégegyszer suliba, tanulj meg számolni :)))))
Értjük egymást, valóban! Én már csak azt nem értem, hogy miért kell a Tímár utcához egy szintbeli kereszt, ha ott van a felüljáró (amit most újítanak fel)? Mert úgy néz ki, hogy nem csak a felújítás idejére csinálták azt az átjárót... Innentől, szerintem, egy kezem bőven elég lesz, hogy megszámoljam, hányan használják majd a 100%-kal biztonságosabb, de több "mozgási energiát" igénylő felüljárót.
Volt már példa megelőzésre is, azért készült a korlát. Sőt, régebben még az aluljáró lépcsőjének korlátjával is össze volt kötve. Hát, ennyit ér(t). Ennyit a megelőzésről. Innentől én azt a morbid mondást vallom, hogy aki hülye, haljon meg... :-/
Dehogynem! Majd ha megint lesz egy vasalás, akkor a járművezető hivatkozhat a fénysorompóra. És (ha nem is a legolcsóbb megoldással de) jelezve van az átjáró. Mert pl. Árpád hídnál, egyáltalán nincs jelezve semmilyen módon az átjáró.
Pedig, elvileg Kaszásdűlőnél nincsen szintbeli gyalogoskereszteződés sem. Árpád híddal mi lesz? Oda nem tesznek fénysorompót? Ha valahová, oda kéne, több értelme van mint Filatnál.
Az átjárokhoz azért kell fénysorompo mert az újrendszeri meg követel legalábbis én igy tudom meg balest megelözés miatt is igy talán a kerékpárosok is figyelembe veszik hogy ott van vasúti átjáro sokszor az indulo vonat alött is át mennek idegsitö tudleni és ha rá sipolsz egyszerüen beint.
Az andraskeresztet gondolom majd kirakjak ha eles lesz a dolog. A filatorigat mh. nem kozuti atkelo, mert autoval nincs hova menni. Kizarolag gyalog es kerekparos forgalom van. Labirintus sincs. Ezert tunik nagyon ertelmetlennek a sorompo, mert a vonatok ott megallnak! Szerintem az elmult tiz evben nem volt ott baleset.
Viszont ha lesz sorompo, az piros lesz mielott a vonat beall a megalloba, piros lesz amig le/felszallas van, es csak akkor valt szabadra ha a vonat elment. Ami total ertelmetlennek tunik az embereknek, es siman at fognak jarni a piroson. Es mindenki jol megtanulja, hogy a penzunket baromsagokra koltik, hogy a szabalyok ertelmetlenek, es hogy a pios jelzes nem jelent betonfalat.
Nem vagyok hozzaerto, csak egy muszaki erdeklodesu valaki, de miert nem alakitjak at a hevet villamossa? Nem lenne logikusabb? Beallna a megalloba, megvarna amig szabadot kap, es akkor indulna. Nem lenne a keresztezo forgalomnak vegig piros amig a megalloban all.
Hát, maradjunk annyiban, hogy illik kihelyezni azt a labirintkorlátot! :)
Pl. a Tímár utcai felüljáró felújításakor is kerül korlát az ideiglenes szintbeli átjáróhoz, de pl. ha jól emlékszem, Aquincum mh-en nincs labirintkorlát a gyalogos átjárónál (mondjuk nem is nagyon férne el :P).
Alapvetően szvsz Filatorigát megállóhelynél vasúti útátjáró található, csak hibádzik az a bizonyos kereszt... De abban megegyezhetünk, hogy jelenleg személygépkocsival is szabályosan járható, úgy kell eljárni, mintha villamos jönne. :) (az, hogy a HÉV nem közúti jármű, senkit se tévesszen meg! ;) ).
Szóval ha valaki kocsival jár arra, akkor elsőbbséget ad a jobbról érkező bármilyen jármű részére és a balról érkező villamos részére. :)
(De azért minden HÉV megáll ott, biztos, ami biztos!)
A Kresz alapján vajon Filatorgáton az oda települő fénysorompó jelenleg már vasúti átjáróként aposztrofálja azt az átkelőhelyet? Mert a fénysorompó jelenlétéből ugye arra lehet következtetni egy autósnak, hogy az biza vasúti átjáró. De a vasúti átjáró egyértelműen a két András-kereszt közötti rész, az pedig ott nincs.
És a közúton közlekedő hogyan köteles eljárnia a fenti helyzetben? Mintha az egyébként vasúti átjárót fedező fénysorompó sötét lenne? Mert ugye a sárga-fekete sávos optika-takaró lemez neki (sem) mond semmit, ahogy a HÉV járművezetőnek sem...
Viszont érdekes, hogy a sárga-fekete Andráskereszt a vonatkozó MÁV szabvány szerint került elhelyezésre. :)
OFF
Nekem személy szerint Kaszásdűlőn, az egymás mögött bújkáló fénysorompók tetszenek... :)))