Igen, ezt én is kivettem. De ha nem haragszotok, a megfogalmazás elég zavaros. Melyik gép lesz Cinkota - Kén u. gépmenetben? Mert az alany a szövegből hiányzik.
Keddi szállítás: Cinkota-Kén u. gépmenet, Kén u-Kőbánya teher pu: 867-634-868, Kőbánya-Aquincum gépmenet, felveszi a DL 735-ös diesel gépet, majd vissza Kőbányara. Utána Cinkotáig jön az MX szerelvénnyel és a 735-el.
Az a struktúrából sajnos következik, hogy a jelenlegi menetrend további menetidőnövelést nem visel el. A kérdés rendezésére az M0 építés folytatásakor kerül sor (december eleje). A menetrend készítése egyébként közös munka, soha nem készül menetrend a vonalon dolgozókkal való egyeztetés nélkül, illetve a menettartamokhoz a számítások mellett a tényleges menetregisztrátumok jó támpontot adnak. (Nem azé, aki 11 perc alatt Cinkotáról beér Örsre.)
És gondolom tudod, hogy minden egyes menetrendet az integrátori szervezet kell jóváhagyjon. És elég sok az egyeztetni való, például a napi 70(!) cinkotai tolatási művelet, amit csökkenteni kell, a szükséges munkaórák stb.
Olyanról, hogy menetidő növekedés, hallani sem akarnak. A vasútnak pedig mennie kell, és ezt a hévesektől várják el.
Az ilyen jellegű konkrét észrevételeket nyugodtan megteheted a szolgálati úton is, vagy egyszerűen munkaidőben telefonon az illetékes osztályon.
Igen tudom, hogy a menetrendi osztályban is ülnek olyan kollégák, akik pl. Szentendrén diszpécser is volt (ha jól tudom, ill. emlékszem) .. szóval nem ebben van a gondom, hanem abban, hogy ....
A lassújelek miatt megnövekedett a menetidő, de hogy konkrét legyek:
CT-CR, CR-CT viszonylat 9 percre van tervezve a menetrendben, nos ez megtehető a jelenlegi kerülővágány miatt, kb. 11-12 perc alatt.
Nos ugye, Csömörön van egy jó pár vonatnál, 5 és 4 perces tartozkodás, ha te csak 2 percet késsel, akkor már ügyes vagy.Az 5 perces átszerelésből jóindulatuan marad kb. 3, átszerelsz, ha mázlid van, idulási időre készen állsz, mert ugye megcsinálod rendesen a fékpróbát, mert ha nem (-500 óra), (a 3 perces átszerelés az szinte sosincs meg, talán ezért kéne a menetrendkészitőkőt egy pár fordába felültetni, hogy csak akkor mehesen ő is szünetelni amikor én) .Optimális esetben visszaindulsz időben, de megint ott van az a 20 lassújel, újabb két percet versz a menetrenden, na most ekkor van úgy hogy a páros Csömöri vonatot tartoztatják fel Cinkota bejárati jelzőjénél.Ez a fogott vonat automatikusan később indul el Cinkotáról Csömöre, és van amikor egy vonat el tudja verni az egész délutáni csömöri menetrendet.A 2-es fordában lévő Csömöri páratlan vonat már nem 18.57-re érkezik Cinkota állomásra, hanem van úgy hogy, 18.59-19.03 között, de ekkor, mivel ennek a vonatnak Cinkota állomáson közvetlen csatalakozása lenne Örs vezér terére, ezért a páratlan Gödöllöi vonat is ott áll Cinkota állomáson és várja ,hogy beérkezen a Csömöri vonat.
Amig meg nem jön a Csömöri vonat, addig a 9-es fordában kezdő járművezető nem tud a 4 peron mellé állni indulási helyre, mert ugye a Csömöről érekező szerelvénynek be kell járni a kocsiszinbe.De mivel a Cinkotáról induló Csömöri vonathoz csatlakozik egy leálló szerelvény is, ezért amig a Csömöri pártalan vonat, meg nem jönn, és be nem áll a kocsiszinbe ezt a vonatot is a bejárati jelzőnél fogják meg.Tehát egy vonat hány vonatot is "tart" fel?A gödöllöi páratlant, ami Cinkota állomáson vesztegel az átszállást várva.A CSömöre Cinkotáról induló, elviekben 19.02 induló vonatot is, hisz amig ben nem jár a kocsiszinbe a fent emlitett csömöri páratlan vonat ,addig a csömöri páros vonat indulási helyre nem tud előrejárni.Nem utolsó sorban a a Cinkotáról induló Csömöri vonathoz csatlakozó szerlvény meg a bejárati jelzőnél áll.
No ez csak egy példa a sok közül, itt nem is beszéltem arról mi van ha valamelyik vonatot véletlenül cserélni kell.....
Gl-Öv viszonylat újabb két perc menetidő növekedés a 40-es lassújelek miatt, ha ebben a viszonylatban tölgyes időszakos megállóhelyen is megáll a szerelvény akkor 3-5 késés várható cinkotáig....
No de azt hiszem rövidtávon ez a kis példa jól megvillágitja azt a gondot amiről az előző megszólalásomban hangot adtam.
Miért nem adják át a vonalaknak, a menetrendkészitést, hiszen itt tudnák a legjobban megtervezni azokkal a szakemberekkel akiknek ez a feladatuk.
S tudnám sorolni, még pl. Örs vezér tere állomáson a ki és bejáratásoknál, a késés miatt elkerülhetetlen keresztezések alakulnak ki.
De köszönetet mondok, a vonalon dolgozó összes forgalmi dolgozónak, akik megpróbálják a minimálisra csökkenteni a késéseket ....
Ráckevén meg pl. 867-634-868-951-676-925 páros, esetleg a 861-631-862-891-646-892 páros fut együtt, A.S. szabvány (Ahogy Sikerül) szerint. Ritka, hogy két "testvér" együtt legyen csatolva... :)) De tényleg, nincs jelentősége annak, hogy melyik vonatnak mi a párja nagyegységben.
Kopaszkapitány! Gyere a ráckevei vonalra, ott aztán sok érdekes párost, pl. "öszvért" (M.X-M.X/A-val) figyelhetsz meg!
Nono... :-) Szentendrén általában valóban "sorban" szoktak lenni a szerelvények, ritka az ekkora "káosz". :-) Furi, és nem tudom, mire föl volt most ez... Két "nem passzoló" kis egység sokszor van együtt, ha pl. épp fényezik az "oda valót". De ebben az összeállításban nem sok törvényszerűséget látok. :-)
De ha az életében nem volt még, Cinkotán a toronyban forgalmista, vagy soha életében nem vezetett a Gődőllői vonalon HÉV-et akkor hogy is érthetné meg az itteni probléma forását
Ez így, ebben a formában nem nyert. Ha a jelenlegi korlátok mellett is tudod a frankó megoldást, (és itt nem arra lennék kíváncsi, hogy kiket kellene érdemei elismerése mellett egészségi állapotára hivatkozással más munkakörbe helyezni) ne rejtsd magadba!
Az egyébként megfontolandó, hogy tanulmányi kirándulást szervezzünk azoknak a kollégáknak, akik legfeljebb évente egyszer valami protokoll eseményen találkoznak a hévvel, de döntéseket hoznak a mindennapi üzemvitelről.
Gondolom, mint régi motoros tudod, hogy a hévnél az mindennapi gyakorlat, hogy minden friss diplomás, aki a forgalom közelébe kerül, szigorúan végig kell járja a különböző munkakörörket.
Úgy nézz ki egyenlőre, hogy a Szentendrei vonalat fogják, 2009 december végig teljesen felújitani, vagyis a visszhangokból ez szűrődik le, a szeptembere BKV -s újságban is erre található, visszautálás, a Szentendrei kocsizint újitják fel 2009 decemberéig, gondolom, addigra korszerű bizber, pálya és talán az új szerelvények is megérkeznek ... Szentendrére.
Gondolom a kocsiszint ezért akarják felújitani..., hogy fogadni tudja majd a remélhetőleg érkező szerelvényeket.
Jó hir a Gődőllöieknek, az előbb emlitett újságban van, egy nagy hosszú felsorolás ,hogy mit akarnak, cserélni újitani, stb .... és a láss csodát a lista legvégén megjelenik a Gődőllői vonal is.Sajnos nagyon lelkesedni nem kell mert tömöt sorban vannak előtünk, és hangsúlyozom, 2856987 -re is amig Gődőllőn nem tudunk elfogadtatni egy rohadt új menetrendet... addig ,hogy lesz itt fejlesztési pénzekért lobbyzás? ez egyben mosolyogtató, meg egyben nagyon elszomoritó...
Egyáltalán azt se értem, hogy minek egy menetrendi osztály, mikor elkészit egy menetrendet, amiben nagyadag "félreértés" van, mert ha csak egy kicsit is ismerni azt a vonalat ahova menetrendet készit, akkor nem csinálni olyan egyidejű vonatmozgásokat ,amit Cinkotán egyszerűen nem lehet megvalósitani.
Na ezért mondom, hogy lehet ő bármilyen jó szakember, és biztosan valószinűleg jók is.De ha az életében nem volt még, Cinkotán a toronyban forgalmista, vagy soha életében nem vezetett a Gődőllői vonalon HÉV-et akkor hogy is érthetné meg az itteni probléma forását?Ez sajnos mindig egy iróasztalszagú menetrend marad.Inkább jönnének ki tanulmányozni, talán sokat segitenének ezzel rajtunk is, akiknek meg kell szenvedni ezzel a szaros menetrendekkel!
5,55-kor a Csepel felé tartó, egy kocsiból álló E/8 sz. személvvonat a síneket elhagyva az Erzsébet u. (ma Ady Endre út, de a baleset helyszínén lakótelep van) 36 sz. házba rohant. A több kocsival kivonuló mentők hat súlyos sérültet a fiumei úti Magdolna baleseti kórházba szállították, egy utast a helyszínen részesítettek elsősegélyben. A többieknek az ijedségen kívül nem esett bajuk. Az anyagi kár 5 ezer pengő volt. A motorkocsi aznapi első körének teljesítése közben már Csepel felé tartott, mikor a jelzett időben az Erzsébet utca enyhe jobbos kanyarulatához érkezett. Itt a járművezető fékezett., de kocsija a kanyart kiegyenesítve kisiklott és a deszka kerítésén átgázolva a 36. számú ház főfalának ütközött, majd azt kidöntve a maradék főfal és a meglátogazott helyiség közfala sarkának ütközve állt meg, méretes tőrmelékhalmot és egy leszakadt tetőt hagyva maga után. A BHÉV kiérkező műszaki szolgálatának egy órás munkájába került a kocsi törmelékhalomból való kiszabaditása és pályára való visszaemelése. Itt sérült végét forgózsámolyos pályakocsira emelték és így vontatták be a BHÉV csepeli telephelyére. A kidöntött felsővezetéktartó oszlop, a leszakadt felsővezeték és a sérült pályaszakasz helyre állítása után a forgalom a késő délelőtti órákban megindulhatott. Azt már a kocsi megmozdításakor megállapították, hogy a balesetet tengelytörés okozta. A későbbi részletes vizsgálat kimutatta, hogy a kocsi 1. kerekénél a kerékagyban 2-2,5 mm mély anyaghibára vissza vezethető repedés volt, ez vezetett a tengelytöréshez.
Ez a civil szervezet vesszőparipája. Nyilván ez a jövő, de tényleg, de már beépült ez a nyomorult város, csakis mélyfúrással lehet alagutat csinálni...Szvsz. a ráckevei vonal Boráros térre helyezése az új városrész (mill. kulturális kp, Nemzeti, Duna-ház) mellet haladhatna, a kettes vonalán, zárt pályán, de már a soroksári út és a pálya melletti szervizút között számos közút-vasút kereszteződés jött létre, ami kiszolgálja az előbb említett épületeket és az iroda-ill. lakóházakat, tehát megint csak a kéregvasút jöhet szóba a borárosig. És akkor: Közvágóhíd, Haller utca mh, Boráros tér vá. Ha ez és a korábban általam említett fejlesztések megvalósulnának, az már hatalmas előrelépés lenne.
Hali. Most öszintén mért eröltetitek annyira azt a nyomorult M2+ Gödöllői hévet? Több bosszankodást okozna, mint hasznot... nem lenne egyszerübb a Hévet visszavinni a Keletiig mint anno volt? (Vagy csak Stadionokig. Az alagut addig alkalmas a jelenlegi HÉV kocsik befogadására is... ) SzVSZ olcsobb s egyszerübb megoldás lenne , mint az egész jelenlegi HÉV pályát szétbombázni, mindenhova magasperont tenni, s minden utcához autos felüljárót...
A Határ úton elvileg meg lehetne építeni a 2 vágányt. Pe. felsőre viszont hova menne be, a PFT-telep (anyagtelep, vagy mi hivatalosan) elé, vagy a helyére?
És a sok birka (tisztelet a kivételnek), aki 16 éve szidja, mégis Gabibát választotta ismét, nehogy a csúnya f@siszta jobboldal nyerjen.....(elnézést a politikai fennhangért)