Biztosan így lesz. nem fog végig bent ülni. De azért hosszabban fog vezetni, mint eddig. Pl. Megy egy Dunaharaszti-Szentendre-Ráckeve-Dunaharaszti kört, és ott kiszáll pihenni, és beszáll a kollégája. Azaz valószínűleg ritkábban pihenhet, de hosszabb ideig. Két 10-15 perces végállomási tartózkodás helyett majd lesz neki egy 30 perces.
Nem kell tudomásul venni, más országokban bevett gyakorlat, hogy "menet közben" egy állomáson cserél vezetőt a szerelvény (vagy busz). Mindent meg lehet oldani, csak akarni kell. :)
Vezessük a föld alá a ráckevei HÉV-et? Menjen be a borárosig? 1883-ban (!!!!) a nyomvonal kijelölésénél a Kálvin térre akarták bevezetni az akkor még Erzsébetfalváig (Ma Pestszenterzsébet, ami még nem tartozott a fővároshoz) létesítendő vonalat...Ezt már akkor elbaltázták...
Mindkettő elég rossz állapotban van, Csepel és Szentendre, a két kiemelt vonal, mert az utasforgalom miatt ők vannak kiemelve.A 4 közül... ide jutnak a fejlesztések.
Jó múltkoriban hallottam az egyik fönökünk szájából, hogy itt csak tűzóltó munkák folynak a Gödöllői vonalon.Ami nagyon sürgős és nem várhat.De sajnos egyre több lesz a lassú jel, amin mi nem tudunk változtatni, a pályamester meg újabb és újabb szelvényeket , korlátozz le lassújellel, mert sajnos ilyen érdekes állapotban van.
Egy utas mondta, hogy irigyli a munkám, milyen szép tájakon, közlekedünk, de megkérdezte, ezt a pályát nem akarják ,felújitana, mert ő a Szentendrei HÉV-vel utazik .. nap mint nap, és ott nem zötykölödik ennyit...
Na szóval nem csak mi ,hanem a laikusok és észreveszik a különbséget.
Persze a pályafenntartás mindent megtesz ,amit lehet de sajna ha nincs pénz akkor nem nagyon lehet mit tenni, toldózás foltozás megy.Amig szét nem esik a pálya vagy ... ki tudja ...
Bár szerintem Ráckevének hamarabb van esélye a felújitásra, ott elég jó a lobby érdek, vagyis innen távolról úgy látva...
Ezt csak azért merrem gondolni, mert sajnos itt a lobby egyenlő a 0-val ,mikor még egy szaros menetrendet se tudunk elfogadtatni a fentiekkel, (már vagy 3-szora dobták vissza) akkor hogy akarunk ide felújitási pénzért lobbyzni ...
Hiába mondod neki, szerintem, a Nemzeti Fejlesztési Tervben nem szerepel, én legalábbis úgy tudom.
Meg igy is akkora hitelálománnyal rendelkezik a BKV, hogy ebből csak utóbb lesz valami.Nincs pénz ... itt se, vagy ami van ... nem hozzánk a HÉV-hez kerül ...
Mert gondolj bele, picit a BKV fővárosi cég, elvileg a fővárosi emberek adójából támogatjuk, (-ják). És a cégnek nem éri ,eg pl. csak, hogy Ráckevéről és Gődőllőről beszéljünk, olyan helyen beleőlni fejlesztést, ahol még nem is támogatják a helyi önkormányzatok egy fillérrel se a HÉV-et, akkor a fővárosi önkormányzat miért támogassa többel? Na látva az ellentmondást ezért tart ott ez a két HÉV vonal ahol tart,.
Régóta ezt mondom én is! Csak sajnos Gabibának nem ez az álláspontja. Pedig még 4 évig ő lesz. Sajnos az M4 és az M5 politikai és nem szakmai ügy. :(((((
nem 3-4 percel kell korábban kelnem ,mert nekem csak a HÉV állomás 12 perc gyaloglás.15 percel kell korábban kelnem:(
Amúgy a Ráckevei HÉV esetében sok megoldás van a Pesterzsébet és Vágóhíd közötti tempó gyorsítására:)1 pl: Pesterzsébetnél van hely ott le kéne vezetni a föld alá és a Borásosig meghosszabbítani ,csak hát ehhez pénz is kéne.Egy szóval maradhatunk a 30-as tempónál. Mondjuk én ezt az egész Budapestet nem értem nem metrót kéne építgetni, hanem a felszíni (HÉV, villamos) vonalakat tisztességesen megcsinálni. Felháborító ami Pesten van ,nem kell sokáig menni csak fel kell szállni a 30-as villamosra. Had kérdezzem meg azt hogy melyik vonal a problémásabb a Ráckevei vagy a Gödöllöi,a ráckeveit sajna tudom ,de a Gödöllöivel még életembe nen utaztam.A Csepeli meg a Szentenrei tudom hogy rendben van nagyjából.
Egyvágányozás volt Budakalász és Pomáz között. Ez így csak pár perces késést jelentett. Mindkét állomásra kirendeltek azonnal váltókezelőt, így rugalmasabban ment minden. Sajnos a késés akkor is maradt, de hát az állomásköz átbocsátóképessége csökkent.
Halálra gázolt egy 46 éves kerékpárost késő délután a HÉV Szentistvántelepnél – közölte a rendőrség sajtóügyeletese.
A Szentendrei HÉV megállójánál történt balesetet az első vizsgálatok szerint az okozta, hogy a kerékpáros figyelmetlenül próbált átkelni a gyalogos átkelőnél.