Keresés

Részletes keresés

M.VIII Creative Commons License 2006.10.01 0 0 9493
Miért autoval? A buszon ulokkel tolnak ki...a Hév-jegy is piszok drága, a kieg. bérlet meg ugyanannyi, mintha megvennéd 22 munkanapra elore a jegyet oda-vissza. De tényleg...miért nem lehet fejleszteni inkább a kotottpályás kozlekedést? Drága Koka(dt) ur...volán-MOL-lobbi....
Előzmény: Hernyofan (9488)
M.VIII Creative Commons License 2006.10.01 0 0 9492
Hát ez a baj...amugy már régebben is boncolgattuk a témát, de az rossz, hogy ugy is lesz gerincut (ami nem lenne rossz, mivel én szoktam autoval pestre menni), ami megintcsak a kozuti kozlekedést segiti. Már mindenhol azt reklámozzák (Chevrolet), hogy jogunk van autozni, és nem a koszos vonaton, buszon ucsorogni...de kérdem én, hol az anyjuk bubánatos pi...ban???? Nincsenek utak, ráadásul az a tetves Lidl áruház is odatolta a mocskos pofáját Miklosra, az onkormányzat kotelezte kulon ut épitésére, de helyette lámpás keresztezodést csináltak a város egyetlen kivezeto fo utoerére! Reggel fél hét után LEHETETLEN kijutni a városbol...Ha olcso a busz, miért nem mennek az emberek azzal???
Előzmény: Hernyofan (9488)
Hernyofan Creative Commons License 2006.10.01 0 0 9491
"Valószinü, ha a HÉV is akkora kihasználtságnak örvendene mint az Említett volánbuszok, s ha az állambácsi ugyanugy kiegészitené a diákjegyeket , mint a volánbusznak, akkor valószinüleg a HÉV is tudná nyujtani azokat az árakat."

És szerinted ez érdekel engem, vagy a többi, inkább buszt választó utast? Baromira nem izgat senkit, miért drága az, és miért olcsóbb a másik... Annyi előnye egyszerűen nincs a HÉV-nek, amennyivel többe kerül ( főleg most, hogy diákom, és egyesített bérletem van ). Ettől függetlenül néha használom a mai napig, mert nekem is a kedvenc HÉV-vonalam, bár nekem olyan napom nincs, amikor nem használok HÉV-et, mert a csepeli, és a szentendreit is rendszeresen koptatom... Ha pl. vizsgára megyek, akkor HÉV-vel teszem, mert megbízhatóbb, mint a Volánbusz.

Aztán az állambácsi ( nem politizálni akarok ) miért nem egészíti ki ugyanúgy a diákjegyet a HÉV-nél, mint a Volánbusznál? Nem lehet, hogy valakinek dolgozna kéne ott a főnöségben ezért?

A Boráros térre való bevezetése a HÉV-nek egy jó ötlet. De akkor rendbe kell hozni az egészet! A lassújeleket ki kell gyomlálni, meg kell oldani, hogy Pesterzsébet, és Vágóhíd között is gyorsabban lehessen menni ( akár úgy, hogy fénysorompót, vagy egy fedezőjelzőt - ha ilyet szabad HÉV-nél - kell tenni az összes átjáróba ), a 3-as villamost be kell vezetni a pesterzsébeti állomásra, és természetesen itt is kéne kicsit fejleszteni a biztosítóberendezést, mint a szentendrei vonalon. Nekem az 5-ös metró ötlete tetszik a legjobban, de azt ne fejtegessük, hogy mennyi esélyt látok a megépülésére...
Előzmény: vasefake (9489)
NoZoli Creative Commons License 2006.10.01 0 0 9490
Egy kis próba...

vasefake Creative Commons License 2006.10.01 0 0 9489
Irtad , hogy indokolatlanul sokat kell fizetned a Hév jegyért... Valószinü, ha a HÉV is akkora kihasználtságnak örvendene mint az Említett volánbuszok, s ha az állambácsi ugyanugy kiegészitené a diákjegyeket , mint a volánbusznak, akkor valószinüleg a HÉV is tudná nyujtani azokat az árakat. De mivel ha összviszonylatban nézzük a HÉV kölcségvetését, nyugodtan kijelenthetjük, nem térül meg az üzemfenntartási kölcség...
Szvsz ezért nem lehet a diák jegyeket olcsóban adni.
Amugy meg szó van arról, hogy a Ráckevei hévet beviszik a Borárosra. Szvsz ez is megoldás lenne az utashiányra...

Ne értse félre senki nem akartam megsérteni a kampánycsendet, s nem politizáltam!
Előzmény: Hernyofan (9488)
Hernyofan Creative Commons License 2006.10.01 0 0 9488
Ennek ellenére sokszor írtam már le, de megteszem mégegyszer: a Volánbusz meleg, tömeg van, büdös van rajta, dugóban áll minden reggel, de mégis erre szállnak fel Tökölön, Gyártelepen, és Szigetszentmiklóson, tehát azokon a helyeken, ahol a HÉV is megáll. A sors iróniája, hogy reggel a József Attila telepen várnak a legtöbben, és mióta ittlakom ( 7-8 éve ), azóta egyre tömöttebbek abuszok, egyes reggeli időpontokban 2-3 busz indul szinte egyszerre emiatt.

És ami még hozzátartozik: ezen utasok nayrésze leszáll a csepeli HÉV végállomásán, és megy be a városba. Ebből a tömegből kb. 10 ember szokott fennmaradni a buszon, és menn tovább Csepelen belül ( ebből pár később száll fel a HÉV-re ). Ezeket az embereket valahogyan biztos, hogy át lehetne csábítani a HÉV-re.

Én is a buszt használom, elmonom, miért: - a busszal, és a csepeli HÉV-vel a Boráros téren landolok, ami azért elég jó tömegközlekedési kapcsolatokkal rendelkezik. A busz, és a csepeli HÉV menetideje többnyire annyi, mint egyedü a rákevei HÉV-é, gyárteleptől a Vágóhídig.
- a HÉV indokolatlanul, és pofátlanul drága. Én most diák egyesített bérlettel járok. Ehhez a buszjegy Szigethalomig 49 Ft! A HÉV kiegészítő valahol 100 ft körül van, nincs most nálam jegy, nem tudom pontosan megmondani. Egész áru jegynél még rosszabb, olyan 400 Ft körüli összeget kell otthagyjak, ha Szigethalomról Vágóhídra akarok menni. Ez Volánbusszal Szigethalomtól Csepelig 200 Ft, + a vonaljegy a Csepeli HÉV-re. Bár nem sokkal, de így is kevesebb lesz, és jobb átszállási kapcsolatokhoz jutok a végén, gyakorlatilag ugyanannyi idő alatt, mintha HÉV-vel mennék.

A reggeli dugók tényleg elég rosszak, elkövettem a hibát,hogy a múlt héten busszal mentem be, kicsit később, mint szoktam, így kialakultak már a dugók. Kb 1 óráig tartott a félórás út. A gond csak az, hogy amíg a ráckevei HÉV-et nem fejlesztik, addig az u.n. "csepeli gerincút" tervei már készen állnak, és folynak a megegyezések az önkormányzatokkal ( ahogy utoljára személyesen Kóka úrtól hallottam ), a dugók enyhítése végett. Ha elkészül, a busz reggel is úgy megy majd, mint kés a vajban...
Előzmény: M.VIII (9486)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.01 0 0 9487
Tudom, nekem is!:)
Előzmény: M.VIII (9483)
M.VIII Creative Commons License 2006.10.01 0 0 9486
De még mindig jobb, mint a Volánbuszon szivni a dugoban Pest fele....
Előzmény: kozmacs17 (9480)
M.VIII Creative Commons License 2006.10.01 0 0 9485
Nagyon rossz a pálya néhol, inkább kituzik a 30-at, ráadásul Pesterzsébet felso és Kz. kozott tele van kapubejároval (sok cég mukodik ott), azért lassu. Minden pénzt Szentendrére nyomnak, mert frekventált vonal, a ráckevei mindig az utolso volt (évtizedek ota, ez nem ujkeletu dolog), mindig itt voltak a legoregebb jármuvek (és a legváltozatosabb állomány, ami azért nem volt rossz, M.VIII, M.IX/A, M.X egyszerre), kicsit lassu, kicsit kopott, de a mienk. :)
Előzmény: kozmacs17 (9480)
M.VIII Creative Commons License 2006.10.01 0 0 9484
Paraszt bkv...hm...ez jo...csak azért, mert nincs pénz felujitani...
M.VIII Creative Commons License 2006.10.01 0 0 9483
A szivem csucske a vonal...mégha egy kicsit lassu is...
Előzmény: Törölt nick (9482)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.01 0 0 9482

És ráadásul Haraszti felső és Mill. telep között a 30as lassújel egy kb 10m-es szakaszra van kirakva, egy ilyen vízalámosás miatt...és van belőle 2 is...

Pedig ott vígan lehetne döcögni 60-al.

Előzmény: kozmacs17 (9480)
GenYo Creative Commons License 2006.10.01 0 0 9481
Feleslegesen ne idegeskedj. Keljél fel 2-4 perccel korábban... :)
Előzmény: kozmacs17 (9480)
kozmacs17 Creative Commons License 2006.10.01 0 0 9480

Hello mindenkinek!

Nem tudom ki hogy van vele de elég idegesítő a Ráckevei hév.

Most nyáron 3 helyre raktak ki seb. korlátozást, amivel nem lenne gond ha nem késne a Hév.én mindennaposan járok vele és míg tavaly nem késtem a suliból , ebben az évben mindennap elkések, a 2-4 perces késések miatt.Nem igaz hogy ez a paraszt Bkv miért várja meg még az egész vonal szar lesz.Nem mindig késik ,de a 7:03 kor induló (József Attila telep)elég sűrün. Nem tudtok a közeljövőben felújításról? 3 szakaszon lassúlt le a nyáron Pesterzsébettnél a hídnál jóval elöbb lelassít mint eddig, Soroksár felső és Hősök tere között is 30-al közlekedik, és Dunaharaszti külső és Millenium telep között is döcög.

Aki tud valamilyen felújításról írjon a : Msn: kozma_csaba_17@hotmail.com

U.i.:a buszt utálom

 

kopaszkapitany Creative Commons License 2006.09.30 0 0 9479
Lehet hogy holnap....
Előzmény: Sir Rooth (9478)
Sir Rooth Creative Commons License 2006.09.30 0 0 9478
Hát kár:-((
Előzmény: kopaszkapitany (9477)
kopaszkapitany Creative Commons License 2006.09.30 0 0 9477

Szia!

Most értem haza,és Csillaghegynél se Bobó,se tigris,csak a jó munkásemberek dolgoztak ezerrel....:-(((

 

Üdv

Előzmény: Sir Rooth (9404)
Infós Creative Commons License 2006.09.30 0 0 9476

"itt a Ráckevei vonalon sok állomáson örülnének egy ilyen 1970-es bizt. bernek is..."

Tudom.

Gondolom nincs annyira leterhelve az a vonal, hogy megérje ahhoz hozzányúlni, amíg a szentendrein az a legszűkebb keresztmetszet. Vagy a fene tudja... Ehhez már nem értek. :)

Előzmény: Bálint23-24 (9474)
Infós Creative Commons License 2006.09.30 0 0 9475
Erről bicskeij-vel egyeztess, talán dolgozóknak olcsóért megszámítják, de lehet, hogy más tervek vannak vele és egyáltalán nem eladó így.. Nem tudom. :S
Előzmény: Bálint23-24 (9474)
Bálint23-24 Creative Commons License 2006.09.30 0 0 9474
itt a Ráckevei vonalon sok állomáson örülnének egy ilyen 1970-es bizt. bernek is...
(Pesterzsébet, Dunaharaszti-külső, Szigetszentmiklós-Gyártelep, Ráckeve) Tökölön mot lett felújitva, itt csak normális pálya kéne a szerelvények alá, Szigetszentmárton-Szigetújfalu pedig talán nemsokára megint állomás lesz, ide is elkelne egy ilyen "ös" berendezés... A dominó pultot nem lehetne megszerezni valahogyan??????? Mármint magán célra.
Előzmény: Infós (9473)
Infós Creative Commons License 2006.09.30 0 0 9473

"Hát igen, ez már a XXI.század, épp ideje cserélni."

Pedig a gödöllőin még régebbi a bizt. ber. :))

 

"elég megbizhato lesz az uj rendszer?"

Szvsz igen, különben nem jöhetne ide. :)

 

A jól tudom, akkor azokat a berendezéseket, amik Magyarországon még nem üzemeltek, honosítani kell. Ezt három szervezet végezheti:

a győri Széchenyi István Egyetem,

a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésautomatika Tanszéke és a

MÁV Kmethy(?) utcai "bázisa".

 

Ilyenkor, a honosítási folyamat alatt a hatóság (Közlekedésfelügyelet) szinte bármit előírhat. Ha már az országban valahol üzemelő berendezést telepítenek valahová, akkor leginkább az ún. sötét üzemet szokták kikötni (a mindenféle jegyzőkönyvek és tervezői nyilatkozatokon kívül), amikor a berendezés kvázi élesítve van, működik, de csak a háttérben, működése nem befolyásolja a tényleges közlekedést.

 

A gond esetleg abból lehet, hogy ez alapvetően osztrák bizt. ber., ezért illeszteni kell a magyar előírásokhoz (pl. eltérő oldalvédelmi megoldások, eltérő jelzési rendszerek, jelzésképek, MÁV-nál a jelfeladás különleges volta), illetve asszem a fénysorompó része az külön kerül kialakításra, mert országonként annyira sokban eltér az előírás.

Bár ezek a hibák a sötét üzem alatt ki szoktak derülni, az átadáskor minden bizonnyal már hiba nélkül fog működni. :)

Előzmény: M.VIII (9470)
Bálint23-24 Creative Commons License 2006.09.30 0 0 9472
én meg majdnem felajánlottam neki a hangokat :((((
Előzmény: Infós (9471)
Infós Creative Commons License 2006.09.30 0 0 9471

OFF

Pedig egy értelmes(?) választ sikerült belőlem kihúznia, úgy tűnik, alakul a tag. :)

Lesz ez még jobb is, szvsz.

ON

Előzmény: Bálint23-24 (9469)
M.VIII Creative Commons License 2006.09.30 0 0 9470

Hát igen, ez már a XXI.század, épp ideje cserélni. elég megbizhato lesz az uj rendszer?

 

Előzmény: Infós (9466)
Bálint23-24 Creative Commons License 2006.09.30 0 0 9469
hogy ez mindig ide keveredik valahogyan :((((
Előzmény: Infós (9468)
Infós Creative Commons License 2006.09.30 0 0 9468
Nézz át a modis topicba, minden világos lesz! :)
Előzmény: Bálint23-24 (9467)
Bálint23-24 Creative Commons License 2006.09.30 0 0 9467
miért lettek törölve hozzászolások MOST??? csak nem tiszt bukkant fel álnéven???
Infós Creative Commons License 2006.09.30 0 0 9466
"Ja rosszúl tudom javítsatok ki:Infórmációim szerint -->lámpacserék lesznek.

De ha rosszúl tudom tényleg valaki javítson ki."

 

Jól tudod, valóban, bár nem így hívják. Ezek a szerkezetek a vasúti biztosítóberendezés részei, ilyenek a fénysorompók (KRESZ jelzők), a vasúti pálya mellett látható jelzők és a váltóhajtóművek (valamint a kevésbé szembeötlő foglaltságérzékelés elemei), és persze a sorompóhajtóművek, amik a csapórudakat mozgatják.

 

A jelenlegi biztosítóberendezés az 1970-es években létesült, Dominó 70 tipusú biztosítóberendezés, a sváci Integra cég licence alapján a Telenfongyár készítette (asszem), már jócskán megérett a cserére. Többek között e miatt nem lehet 5 percnél sűrűbb követés. Illetve alapvetően a berendezés tudja (tudná), csak már veszélyez ez az ő korában.

Ezek miatt ki kell cserélni, emiatt láthatsz fekete-sárga sávos táblákat egyes jelzők optikáin (olyan jelzőkön, amik eddig nem voltak), illetve ennek keretében húznak új kábelt a pálya mentén illetve cserélnek fénysorompókat is.

Ezek korszerű lencsével lesznek szerelve, amik megbízhatóak a hagyományos rendszernél.

 

Valamikor régen, amikor még csak a lehetséges gyártók kiválasztása (tendereztetése) folyt, akkor 2007. március 31-diki átadást igértek, a fene tudja, hogy tartani tudják-e, remélem igen. :)

 

A most települő biztosítóberendezést az Alcatel Ausztria gyártja és Elektra2 névre hallgat, pc alapú rendszer (hasonló üzemel jópár éve a csepeli HÉV-en).

M.VIII Creative Commons License 2006.09.30 0 0 9465
Koszi! Majd akkor lemegyek megnézni:)
Előzmény: Bálint23-24 (9455)
NoZoli Creative Commons License 2006.09.30 0 0 9457
Jelentés a város túloldaláról. Csillaghegyről és az Aquincumi elágazásról...





Előzmény: oly (9450)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!