Keresés

Részletes keresés

vasefake Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9397
ezért irtam, hogy a vonat gyorsításra képtelen...én nem irtam olyat hogy a szedő leesik...
Előzmény: Bálint23-24 (9396)
Bálint23-24 Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9396
ez igy már OK, igy már tudom miröl van szó! De a nyomásőr kapcsolása az a áramszedő légvezetékét ellenörzi, ha ebben a légvezetékben legalább 4,5 bar nyomás van, akkor a nyomáskapcsoló átvezet, igy bennt marad a TS600-as gyorskapcsoló (főkapcsoló), ha a légvezetékben a nyomás 3,5 bar nyomás alá esik, akkor aTS600-as gyorskapcsoló (főkapcsoló) kiejt, DE AZ ÁRAMSZEDŐ MÉG FENNT MARAD ezután is, csak nem lesz "fogyasztó" rajta.
Előzmény: vasefake (9394)
Hernyofan Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9395
Egy részét nem értem ennek a balesetes történetnek. A szerelvény a lendületénél fogva gyorsult fel ( tehát a Borárs felé lejt a pálya a szabadkikötőtől ), vagy pedig menetben maradt, és ezt nem lehetett feloldani? Ha utóbbi, akkor ez hogy történhet meg levegő hiányában?

De gondolom, nem erről volt szó, mert ugye az áramszedő fenntartásához sem volt már elég levegő. Ez amúgy közrejátszik abalesetben?

Bocsánat, de régebben hallottam erről abalesetről nagyvonalakban, és érdekelne pontosan, hogy miért is történt. Eddig a lentebbi GABORBP féle hozzászólás az, ami a legalaposabb, amit olvastam a témában.
Előzmény: M.VIII (9387)
vasefake Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9394
bocsesz, kicsit félreérthetően írtam... szó a főmegszakító rá van kötve a levegős hálózatra, s mint már M.VIII kollega említette, ez el van látva egy nyomásőrrel , ez 4 bar alatt, ill menet közben 3, 4 bar nyomsá alatt kilöki a főmegszakítót, így a vonat továbbiakban nem képes gyorsítani. ugyanakkor ameddig a levegős hálózat nem éri el a 3, 4 bar nyomást, a főmegszakítót be sem lehet kapcsolni.
Előzmény: Bálint23-24 (9393)
Bálint23-24 Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9393
mesélj már nekem légyszíves a levegős főmegszakitoról! Én erröl még nem hallottam :(((
Előzmény: vasefake (9388)
kopaszkapitany Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9392
Szombaton megtudod :-)))
Előzmény: Sir Rooth (9391)
Sir Rooth Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9391
A 735ös BoBó most akkor hol van?
vasefake Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9390
nem csak járműnél kell sok embernek meghalni a konstrukciós hibák miatt . Sajna ahhoz hogy valamien problémát észrevegyenek , sűrűn meg kell halni valakinek... de ez ellen nem tudsz mit tenni...nincs mese, fogyó eszközök vagyunk...
Előzmény: M.VIII (9387)
kopaszkapitany Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9389
1125 és 1105(világítása kékes színű).
Előzmény: Sir Rooth (9385)
vasefake Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9388
mondtam h nem bizti h jól emlékszem...de az biztos, hogy utána kezdték beszerelni a levegős főmegszakítókat...
Előzmény: Bazsi75 (9379)
M.VIII Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9387
Ezután építették be a nyomásőröket, ami a fővezeték 4 bar (menet közben 3,4) alá csökkenésével megszakítja a menetáramot...olyankor nem lehetett kiadni a vonatot. Csak az a szomorú, hogy sok embernek kell mindig meghalnia, ha egy járműben konstrukciós hiba van...(MD-80-as repülő, ICS villamos, még RET fék nélkül, stb...)
Előzmény: GABORBP (9381)
Sir Rooth Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9386
Ma hazafele jövet láttam ahogy elhuz melettem a 917-918 és tök frankó benne a világítás.Minden kocsiban más árnyalatú.Az elsőben fehéres a középsőben sárgás , a végén meg kékes a világítás:-))
Sir Rooth Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9385
De irigyellek:-)
Előzmény: kopaszkapitany (9384)
kopaszkapitany Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9384
Ma reggel 700-sal mentem dolgozni :-)))
Előzmény: Sir Rooth (9375)
kopaszkapitany Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9383
Köszönöm szépen az infót.
Előzmény: V46 021 (9352)
kopaszkapitany Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9382
971 686 972 2005.Januárjában ment el szentendrei HÉV vonalról....:-(((((
Előzmény: vasefake (9354)
GABORBP Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9381
Nem én voltam, de lementettem anno:
Bárdos Imre balesetes listájában ez áll az esetről:
"
1978.04.13. Bp., Boráros tér : BHÉV M.IX. 853-627-854
A késő délutáni órákban műszaki hiba miatt az ütközőbakot áttörve a váróterembe rohant, majd az épület hátsó falát is kidöntve egy betonkerítésnek ütközve állt meg a hév szerelvény. A váróterem az eső miatt tömve volt, így a vonat hatalmas pusztítást végzett, 13 ember meghalt, 25 megsebesült.
A vonat már az előző útján is rakoncátlankodott. Többször – látszólag indokolatlanul - leoldott az ún. gyorskapcsoló. A hiba miatt a Csepelre történő érkezéskor a szerelvénynek ki kellet volna állnia a forga-lomból a hiba kijavításáig, de erre a délutáni nagy zsúfoltság miatt nem került sor. A fiatal, nem sok ta-pasztalattal rendelkező motorvezető ezért a elindult Boráros tér felé. Nem tartotta meg a kötelező fékpróbát sem, hanem nagy kínlódások árán próbált valahogy haladni a betegeskedő vonattal. Az első megállónál a gyorskapcsoló ismét kioldott. Ezt valahogy visszakapcsolta, ezzel is csökkentve a vonat levegőkészletét, ugyan is a légsűrítő a sorozatos kikapcsolódások miatt már régen nem működött. A Tanácsház (ma Szent Imre) téri megállónál segítségére sietett egy, a vonaton utazó idősebb, szabadnapos kollegája is. Közös erő-feszítéssel mentek tovább. A légkészlet tovább fogyatkozott, levegő hiányában már az áramszedő is leoldott, de néhány relét kigyufázva segítettek ezen apró problémán. Szabadkikötő megállóhelyhez érkezve a peronon kb. egy vonathosszal túlcsúszva álltak meg. A harcot nem feladva tovább indultak. Érzékelve az egyre na-gyobb sebességet próbáltak villamos fékre kapcsolni, de konstrukciós hiba folytán ezt egy „EP” (elektropne-
umatikus) szelep közreműködésével lehetett (volna) megtenni. Mivel levegő már nem igen volt, ez nem sike-rült és a szerelvény immár megállíthatatlanul száguldott végzete felé. A Boráros tér felé közeledve már vész-sípjelzést sem tudtak leadni, mert ennyi levegő sem maradt a vonatban.
A baleset után átépítették az M.IX-es szerelvények fékberendezését és munkaemésztő ütközőbako-kat építettek be a végállomásra. A biztonság kedvéért az új várótermet már a vágányok mellé építették.
A bíróság a motorvezetőt 3 év 8 hónap, segítőjét 2 év 8 hónap fogházra ítélte.
Egy, a vonaton emlékei szerint a második kocsiban, szolgálatba utazó mozdonyvezető szerint neki már gyanús volt a szerelvény viselkedése a felszállás pillanatától fogva. A vég(állomás) felé közeledve már sejtette, hogy a dolognak nem lesz jó vége, mert a sebességet igen nagyra becsülte. Igaza volt! Az ütközés-kor csak néhány rántást éreztek a vonatban, majd az ajtót kifeszítve látták meg a véres valóságot. Elmondása szerint a helyszín borzalmas volt, amit a rendelkezésre álló képek is tanúsítanak
Előzmény: M.VIII (9380)
M.VIII Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9380
Régebben valaki tett be egy régi írományt az esetről, kommentálva. Azt kéne megkeresni...
Előzmény: Bazsi75 (9379)
Bazsi75 Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9379
Ez így ebben a formában nem igaz.
Ha jók az emlékeim akkor 1978.04.13-án történt az eset.
Előzmény: vasefake (9366)
vasefake Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9378
annál azért kicsit többet, de ez suerintem már a kevés fizetésből élek topikban kéne megvitatni....(ha van ien) ::D:DD
Előzmény: M.VIII (9377)
M.VIII Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9377
És mennyit? Három darabot? :D
Előzmény: vasefake (9376)
vasefake Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9376
=)
az az igazság hogy ezrest én csak fizetéskor szoktam látni =)
Előzmény: Sir Rooth (9375)
Sir Rooth Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9375
Olyan mint az 1000-res Szentendrén.Én még sose láttam:-))
Előzmény: vasefake (9374)
vasefake Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9374
eléggé eldugott verda =) pedig nagyon jól megy =)
Előzmény: Sir Rooth (9373)
Sir Rooth Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9373
Pedig ma jártam arra de sajna nem néztem a MIX/a pályaszámokat
Előzmény: vasefake (9372)
vasefake Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9372
thx =)
amugy már vadászok rá egy ideje, de mindíg vagy korán, vagy későn érkezek... :D
Előzmény: Sir Rooth (9371)
Sir Rooth Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9371
Na majd bepótolom hiányosságomat valamelyik nap:-)
Előzmény: vasefake (9370)
vasefake Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9370
ezért is köszönet =)
Előzmény: Sir Rooth (9369)
Sir Rooth Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9369
Sir Rooth Creative Commons License 2006.09.27 0 0 9368
ARról csak pályaszámképem van
Előzmény: vasefake (9367)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!