És ami még jobban elszomorít, hogy ha valaki firkál, aztán pedig hangoskodik, hogy milyen drága a jegy/bérlet... Hát nem érti a birkája, hogy az ő pénzéből térítik meg az általa okozott kárt?! :((
Azt gondolom, hogy a GSM-R alkalmas lenne az utastájékoztatást is vezérelni (adott körzetbe beérkezés észleléséhez kötve pl.), amely még sok-sok kommunikációs dologra alkalmassá tehető (pl. szelektív rádióhívás, adott vonaton szövegbemondás a jv-től függetlenül, stb.).
A GPS miért lett zsákutca? Röviden: így alakult... ez a berendezés csak helymeghatározásra jó, valódi kommunikációs kapcsolat lehetőségét nem teremti meg. Ha igény van a GSM-R egyebeire is (márpedig igen), akkor hülyeség lenne nem kihasználni a pozíciómeghatározásra is, nem? És akkor minek is a GPS?
halihó! Szerintem vagy félreolvastál, vagy nem nekem szántad , mert én Mellettetek áltam ki. Nagyon is jól ismerem a müködést a HÉVnél, mert ez itt is ugy működik mint a Bkv számos csoportjánál. Én csak azért ragadtam billentyűzetet, mert zavar hogy egyesek sportot üznek a dolgozók b@aszkurálásából. üdv : Vase
Na ha már a "műtyúk"-nál (beszédszintetizátornál) tartunk akkor egykét megjegyzés, én ugyan Gödöllői vonalon dolgozok, de a beszédszinti, hatására, a Tisztelt utasunk sajnos nem fogja magát hamarabb "feldobni" a szerelvényre, sajnos néhányan dirrekt, lassitják az ajtózárás kényes műveletét... , az iskolások rendszeresen akadályozák fej, ill végtagok kidugásával az ajtózárást.És ahogy megfigyelhető egyre merészebbek ...
Számtalanszor mennek el értékes másodpercek, hogy pár érdekes utas miatt vissza kell nyitni az ajtód, vagy be se tudod zárni mert nem figyel vagy játszik...
A beszédszintit és az inditásjelzést adó hangot is kevesen tisztelik...
Hmm, érdeklődnék miért van, kitéve az általános szöveg, az utasajtók főlé, hogy az Inditásjelző megszólalása után TILOS a fel és leszállás?!
De mint utóbb kiderült számomra, sajnos ez csak tájékoztató jellegű lehet ... mert a kedves utas sz*rik rá!, és ha odazársz valakit akkor még neki van joga höbörögni!
Na akkor most ,hogy is van ez?! Nem a tisztelt kedves utasnak, fogják azt mondani, hogy ejnye ejnye, miért szállt fel akkor, mikor már az inditásjelző szólt, mert az hogy nézzne már ki? Tehát megint ki koppant? A járművezető, mint mindenért ezért is őt veszik elő, ha jogos ha nem ..... majd "ők" (fönökök) megmondják útólag ,hogyan is kellett volna csinálni .....
Csak azt nem veszik észre , hogy nincs röntgenszemünk, és nemtudjuk kiszúrni a szerelvényből utólsó pillanatban leszálló szupermaneket, és szupernagyikat, akiknek nem volt elegendő 30-40 sec hogy leszálljanak ....
No de erről ennyit, és ha lehetne kérni téged, akkor egy picit gondolj bele, a járművezető helyzetébe is, neki másra is kell figyelni nem csak, arra hogy most működteti e a KŐD gombot vagy nem ....
És hadd döntsük már el akarjuk vagy nem műkődtetni ... köszi előre is ...
Na és egy utolsó amikor Végállomáson a KŐD gombot müködteted, amiben megkéri a kedves utasokat, hogy fejezék be a le és felszállást , valamelyik beszédszinit, nem hajlandó menetvezérlésre elindulni, és ha nem veszed észre, akkor eggyel elcsúszva mondja a megállót.De van olyan beszédszinti is ami éppen kiesik a látóteredből, vagy takarásban van, szóval ha lehet ne ez alapján akard megiténi a munkánk előre is köszönettel.Egy járművezető a sok közül ...
Szia tiszt! Én elsősorban utas vagyok HÉV-éknél, főleg a szentendrein. De van néhány szentendrés vezér ismerősöm, például az egyik legjobb ottani motorász is. Beszélgettem vele a műtyúkról és kiderült, hogy eléggé idegesíti őt (őket) ez a szerkezet. Ennek elenére meg sem fordult a fejében, hogy ne az utasítások szerint használja. Sőt! Volt olyan, hogy hibás volt a gép, ezért lecserélte a vonatát!
A köd gombról MINT UTASNAK az a véleményem, hogy felesleges -még jelen formájában is- és kicsit idegesítő is. A helyiérdekű vauti szerelvények indulását még a legkultúráltabb nyugati fővárosokban is indításjelző (jelzőkürt+fény), esetleg állomási bemondás kíséri. Az állomási bemondás nem lenne egyébként rossz ötlet, főleg behaladó vonatnál nem, mert a HÉV-nél több helyen is úgy van kialakítva az állomás, hogy a sineken utasok átkelése képzelhető el. De a járművön ez a köd...Ez nem kell. A fogason is a HÉV műtyúkját használják, aztán ott sincs ilyen.
Nah, ez remek hír! Hogy minek van mobilom?:)Néha én is felteszem magamnak a kérdést, ma csak szimplán szokásomhoz híven otthonfelejtettem, amúgy meg le vagyok égve:)Ha megadod az e-mail címed akkor megbeszélhetjük a dolgokat.
REMÉLEM ez lesz az utolsó hozzászolás beszédszinti ügyben (pláne a nem hozzáértök részéröl) : van azon egy "MEGSZAKIT" gomb is, ezt is lehet kezelni, ha esetleg vissza kell nyitni az ajtót...