Keresés

Részletes keresés

M.VIII Creative Commons License 2006.05.18 0 0 7062
Vagy sötétben...
M.VIII Creative Commons License 2006.05.18 0 0 7061
Annyira hasznos, hogy a gödöllőivel ellentétben a motorkocsikra a vezetőfülke oldalablaka fölé szerelik a búrát, ami kiesik a tükör látómezejéből, így a járművezető NEM LÁTJA, HOGY A SAJÁT KOCSIN ELALUDT-E A LÁMPA, VAGY NEM! Esetleg a tükrös megállókban...
Előzmény: Törölt nick (7058)
G. Bear Creative Commons License 2006.05.18 0 0 7060
Hasznosnak hasznos. Létezik korszerűbb, pontosabb és jobb megoldás, de az Walahogy Walamiért akadozik.
Előzmény: Törölt nick (7058)
v_peti Creative Commons License 2006.05.18 0 0 7059

Régen 4 percenként is ment. Meg kísérletztek ennél sűrűbb követéssel is. Miért kell visszajelenteni? Nincs térközbiztosítás?

 

Előzmény: Infós (7053)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.17 0 0 7058
Jaja!Hát nem vmi esztétikus, de legalább hasznos!
Előzmény: M.VIII (7055)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.05.17 0 0 7057
Na, ott is?? Mintha nem is egy cég lenne :)) Szentendrén is megkezdödőtt, de ugyebár Cinkotán már pár éve megvan.
Előzmény: M.VIII (7055)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.05.17 0 0 7056
Thx:)
Előzmény: Infós (7053)
M.VIII Creative Commons License 2006.05.17 0 0 7055
Sziasztok! A ráckevei vonalon elkezdték felszerelni az ajtó-visszajelző fényeket a vonatok oldalára. Érdekes...
LVI Creative Commons License 2006.05.17 0 0 7054
Bizony, az történt. A Békásról 07.15-kor induló 4737-es vonat járművezetőjének Árpád-hídnál szóltak az utasai, hogy füstöl az egyik kocsija. Ez után állt félre.
Előzmény: Infós (7053)
Infós Creative Commons License 2006.05.17 0 0 7053

Annak a szerelvénynek (mármint amelyik Margit-híd felszinen állt) füstszaga volt. Lehet, hogy a fék nem oldott rajta, emiatt füstölt és így nem mehetett be az alagútba?

 

 

Megj.: Kaszásdűlőnél és Árpád-hídnál néha visszajelentésre is szoktak várni a HÉV-ek, emiatt is előfordulhat kisebb várakozás, ugyanis két egymást követő HÉV között legalább 5 perc időkülönbségnek kell lennie. Persze, ha a tudományom nem csal. :)

Előzmény: Airbus A320 (7052)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.05.17 0 0 7052

Sziasztok!

Tegnap a 7:40 valahányas HÉVre száltam fel Batthyány tér felé (Kasszásdüllőnél) és nagyon lassan jöttünk ,Kasszásnál áltunk 4-5percet ,majd Filatorigátnál is jó 4 percet majd Árpádhídnál is.Filatorigátnál bemondta a vezető ,hogy másik szerelvény megy elöttünk és elnézést kér a lassúságért.Árpád hídtól már nem kellet sokat ácsorognunk ,majd a Margit híd felszini peronon láttam 1 szerelvényt kitolva.

Mi történt tegnap reggel?

És mi történt ma reggel ?Ma is nagyon sokat álltunk az emlitett megállókban ,de semmi furát nem láttam ami indokolta volna a lassúságot!

MarkPage Creative Commons License 2006.05.15 0 0 7051
köszi:)
VM1 Creative Commons License 2006.05.15 0 0 7050
Hát nem tudom, de ha tudok róla valamit majd megírom.
Előzmény: MarkPage (7049)
MarkPage Creative Commons License 2006.05.15 0 0 7049

Hát kár.... pedig most pont ráértem volna.

És a jövő héten vajon lesz?

Előzmény: VM1 (7048)
VM1 Creative Commons License 2006.05.15 0 0 7048
Szokott lenni, de holnap elmarad én úgy tudom azt rebesgette az egyik ismerősöm.
Előzmény: MarkPage (7047)
MarkPage Creative Commons License 2006.05.15 0 0 7047

Szia!

 

De keddenként nem szokott lenni Kőbánya-Tehernél?

Vagy ez holnap kivételesen elmarad?

Előzmény: VM1 (7046)
VM1 Creative Commons License 2006.05.15 0 0 7046
Ha jól tudom holnap nem lesz HÉV menet.
Előzmény: hkv (7045)
hkv Creative Commons License 2006.05.15 0 0 7045
Megtudná nekem valaki mondani, hogy mikor van HÉV szállítás, ugyan is le szeretném fényképezni!
Méregzöld Creative Commons License 2006.05.15 0 0 7044

Hi Infós!

 

Ez nagyon jó volt :-)))))))))))))))

 

Majd jövök...

Előzmény: Infós (7043)
Infós Creative Commons License 2006.05.14 0 0 7043

Felkérték az elektronokat, mint folyamatos mozgásban levő elemeket, hogy ha illetéktelen behatoló támadja meg a kábelt, akkor hirtelen marással, égető érzéssel, szükség esetén szikrázással jelezze, a kábel már másé, nem elvihető. :)

Az elektronok ezt boldogan vállalták, hiszen a rendszeres (másodpercenkénti 50) járőrútvonalukat nem befolyásolja. :)

Előzmény: Szentendre (7042)
Szentendre Creative Commons License 2006.05.14 0 0 7042

"Az infrastruktúra vonali örzés-védése óta"

 

?????????

Előzmény: Méregzöld (7041)
Méregzöld Creative Commons License 2006.05.13 0 0 7041

Hi V46 021!

 

A "büdösbogarak" ellen sokat teszünk. Az infrastruktúra vonali örzés-védése óta gyakorlatilag nulla a kár, de az "ördög nem alszik", nem kell a "biztatás"...

 

Majd jövök...

Előzmény: V46 021 (7040)
V46 021 Creative Commons License 2006.05.13 0 0 7040

 

A "megélhetési " megtalálja a forrásait az én segítségem nélkül is,

 és azt sem tartom valószínűnek, hogy a rézevő bogarak az internetről vadásznak az áldozatukra.

 

Le kell kopogjam, de az utolsó években hál'sten rendesen visszaesett a kábellopások mennyisége. Azt, hogy ez az átvevőknek, vagy másnak köszönhető, azt nem tudom.

 

Előzmény: Méregzöld (7039)
Méregzöld Creative Commons License 2006.05.13 0 0 7039

Hi V46 021!

 

Ez tényleg f.....ság volt. Te is tudod milyen nagy a lopásszennyezettség (MÁV, BKV, és mindenki akinek fémből van bármilye lásd: bobpálya, konténerek, stb...) ebben a kérdésben. Egyébként jó lenne, ha a hatóságok az átvevőket "fognák" rövid pórázra, mert ők ismertek. Habár ha valaki többszáz méter fémkábellel bemegy az átvevőhöz, arról minden "becsületes" átvevő "joggal" gondolhatja, hogy az háztartási hulladék. Röhelyes, de méginkább felháborító!

 

Majd jövök...

Előzmény: V46 021 (7035)
Infós Creative Commons License 2006.05.12 0 0 7038

Beírnám, de P.1-esem épp' a vasútépítőknél van. :(    (vagy :) )

 

Elsodrási határ:

Szerencsére a HÉV-nél alig kell vele számolni, az elsodró hatás alig érvényesül a vonat mellett álva. A MÁV járműveivel azért már kicsit veszélyesebb... Nem véletlen, hogy pl. nyiltvonali munkahelyen, a közeledő vonat esetén attól kb. 7 méterre kell eltávolodni, hogy a szomszédos vágány űrszelvényéből is kikerüljön a dolgozó. (Ennek viszont én nem tudok utánanézni. :P)

 

 

(Nem neked, hanem mestska-nak)

 

Új peronburkolat esetén (pl. Árpád-híd mh., Csillaghegy mh., Csepel stb.) a peron szélére vörös színű, a vágánnyal párhuzamos mintázatú követ tesznek le. A HÉV-nél 4, a MÁV-nál max. 120 km/h-val járható részeken 7 sorban.

 

 

Előzmény: G. Bear (7037)
G. Bear Creative Commons License 2006.05.12 0 0 7037

Üdv mestska!

 

Bár nem szakértek a kérdéshez :))), de közelítőleg egész egyszerűen levezethető. A HÉV szerkesztési szelvényének legszélesebb mérete - épp az alsó lépcsőknél - 2880 mm (legalábbis a Danka-könyv szerint így tanulják a járművezetők). A jármű tényleges mérete ennél valamivel kisebb kell legyen, mert a szerkesztési szelvényből semmmilyen körülmények között nem lóghat ki. Tehát az alsó lépcső széle mintegy 1300-1400 mm-re lehet a vágánytengelytől. A peron széle onnan nem egész 10 cm-re, de mondjuk annyira van. Vagyis a vágánytengelytől mintegy másfél méterre lehet általában, illetve még annyira sem. Értéke tudtommal peronmagasságtól is függ, vannak rá szabványok, a pontos értéket a pályások tudnák megadni. (Ha el nem felejtem, utána nézek.)

 

A kényelmes felszállás érdekében építik ilyen "közel", de a várakozó utasnak az elsodrási határon kívül kell megállnia, ami alapesetben kb. az űrszelvény szélére kerül, azaz a vágánytengelytől két méterre. Az elsodrás veszélye azonban a sebességgel együtt növekszik, ezért nagysebességű pályákon (pl. MÁV) még messzebbre esik.

 

Nem tudom mihez kell, bocs, ha a közelítő érték nem elég. Egyszerű forgalmi emberkeként fejből csak ennyi tellett.

 

Halihó!

Előzmény: mestska (7031)
Infós Creative Commons License 2006.05.12 0 0 7036

:-))))

 

Szegény, nehogy lába kéljen a végén, mert kend ilyeneket írogat! :)))))

Előzmény: V46 021 (7035)
V46 021 Creative Commons License 2006.05.12 0 0 7035

 

két fekete cső

 

A két fekete csőnek elég magas réz tartalma vagyon.

A leendő Alcatel berendezés kábelei.

Előzmény: IKARUS 435 (7033)
Infós Creative Commons License 2006.05.12 0 0 7034
Gondolom az új biztosítóberendezés csápkábelei (ha azok csápkábelek). Gondolom így kevésbé áznak, mint a kábelcsatornában, SK szint alatt... :))
Előzmény: IKARUS 435 (7033)
IKARUS 435 Creative Commons License 2006.05.12 0 0 7033

Sziasztok!

 

Lenne egy újabb kérdésem: a szentendrei vonalon, az alagút falán, mik azok a vastartók és azokra felfüggesztett két fekete cső?

(az esetleges szakszerűtlen megnevezésért előre is elnézést!)

Válaszotokat előre is köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!