Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.05.01 0 0 7026

Szavaidból ítélve tényleg megéri:)

Még van 2 évem, meglátjuk mit hoz a sors.

Addig is olvasgatom a szakirodalmat.És fotózkodok:)Talán összefutok egy-kettőtökkel...

Üdvözlettel:Wala

Méregzöld Creative Commons License 2006.04.30 0 0 7025

Hi Wala!

 

Már többen is megerősítettek abban, hogy az utat érdemes bejárni, de ha megengeded egy "öreg róka" is hozzászólna...

 

Először is, ha motorász akarsz lenni, akkor tényleg akard és ne "szeressél" az lenni... Ez egy nagyon szép hivatás. Mintegy 32 év tapasztalata alapján azt mondhatom Neked, hogy az a motorász, aki legalább 6 hónapig vezet HÉV-et, annak látatlanba adhatnánk egy ÉLETMENTŐ ÉRDEMÉRMET, mert a sok figyelmetlen (és nem csak figyelmetlen) gyalogos, járművezető azért ússza meg, marad életben, mert a motorászok teszik a dolgukat.

 

Másodszor is nem gondolhatod, gondolhatja bárki, hogy a HÉV vezetés azon dolgozik, hogy egy kiképzett motorászt hogyan lehet levenni a "bakról", remélem ezt megérti mindenki, még az is, akinek valamilyen számomra érthetetlen és elfogadhatatlan éredeke azt doktálja, hogy ezt a "butaságot" sugalja...

 

Amikor üzemvezető voltam Szentendrén soha senkit nem küldtem el, mert hibázott, viszont az ittaságot nem türtem el, de ugye az ittaság az nem hiba, az előre megfontolt szándék...

 

Remélem egyszer, majd, ha elmúlsz 20 éves látlak a "bakon".

 

Majd jövök...

Előzmény: Törölt nick (7020)
G. Bear Creative Commons License 2006.04.30 0 0 7024

Halihó!

 

Ha tényleg érzed azt az elhivatottságot, akkor gyere bátran. Ahogy nálam sokkal hitelesebb források már írták, nem szednek le minden hülyeségért, és pláne meg nem két évre. Azon kívül a kiképzésed tényleg nem 2 fillér, tehát pazarlás lenne nem engedni vezetni.

 

Üdv!

 

Előzmény: Törölt nick (7020)
Bazsi75 Creative Commons License 2006.04.29 0 0 7023
Én úgy érzem az elhivatottságoddal nem lenne gond. Aki jól dolgozik azt nem szokták más munkakörbe helyezni (pláne évekre). Hogy ez veled megtörténjen elég nagyfokú nemtörödömség kell vagy utasításellenes munkavégzés. Szóval ha nem gázolsz el naponta 2 teherautót és nem fekszel meg a vonattal minden kanyarban akkor nincs gond :)))) Egyébként a parlagfű tanfolyamnak néhányan még örülni is szoktak :))
Előzmény: Törölt nick (7020)
Infós Creative Commons License 2006.04.29 0 0 7022

Hol a vége?

 

Szóval majd az okosabbak kijavítanak. :))

Előzmény: Infós (7021)
Infós Creative Commons License 2006.04.29 0 0 7021

"(...) és választás előtt (...)"

Mások meg utána. Bár Kecskeméten lesz új 2. forduló.

 

"(...) aztán szépen "ottfelejtenek" egy két évre,abba lehet bele is kattannék."

Hát, ha két évre ottfelejtenek, akkor ott más is van a háttérben, mint a feledékenység. Ha téged egy cég (BKV ZRt.) felvesz egy munkakörbe (járművezető), úgy, hogy igen sok pénzt öl a kiképzésedre és a vizsgáztatásodra (orvosi, tanfolyam stb.) majd ott felejt valahol... - hát, igen furin hangzik! ;) Ha téged motorásznak vettek fel, akkor a cég is abban szeretne téged foglalkoztatni. Sztem, de majd

Előzmény: Törölt nick (7020)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.29 0 0 7020

Örülök, hogy tiszta képet adtál a dolgokról, hálás vagyok érte!Most 18 vagyok és választás előtt hova menjek.Azért ez akkor sem hangzik a legjobbnak.Tudom persze h a cég nem a dolgozókért van elsősorban hanem az utasokért, de tudom magamról ha ledobnának vmi "kisegítő" munkát  végezni gyötörne a dolog hogy én toltam el vmit, aztán szépen "ottfelejtenek" egy két évre,abba lehet bele is kattannék.

Ma ezt már szerintem csak elvihatottságból lehet csinálni és én érzem h nagyon szeretném ezt a munkát, nem a pénzért, hisz abból csak éhenhalni lehet,de legalább boldogan éhenhalni,ha meg leszednek...a boldogság is odavész:)

G. Bear Creative Commons License 2006.04.28 0 0 7019
Na azé...
Előzmény: G. Bear (7018)
G. Bear Creative Commons License 2006.04.28 0 0 7018
Hát ez tök jó, Walának írtam vala egy választ, engem jelez utolsó hozzászólónak, de mégsem látom... Márpedig akkor sem írom le újra! (nyugi, sokat nem vesztettetek!!!) :)))
G. Bear Creative Commons License 2006.04.28 0 0 7017

Hali!

 

Elvileg sok minden lehetséges, de nem olyan a helyzet tudtommal, hogy minden ok nélkül kipakoljanak egy motorászt. Sőt még csak le sem szedik a vezetésből.

De valami félreértést is kiérzek a szavaidból, a két év nem a BKV-t köti elsősorban, hanem a dolgozót, a tanfolyamért "cserébe". Tehát kipakolni vagy lepakolni épp lehet őt 2 éven belül is, mint ahogy tudtommal volt is rá példa. Azt gondolom azonban, hogy ha valaki általában véve jól végzi a munkáját, akkor nem kell ilyesmitől félnie. Persze még akár az is előfordulhat rendkívüli helyzetben, hogy ideiglenesen valami más feladatot kapsz, és nem vezetned kell, hanem például utast informálnod (mondjuk egy vágányzárban), de az nem bünti vagy kitolás, hanem olyankor nem kell annyi vezető, de kell egy csomó más jellegű munkát végző "kisegítő", aki semmivel nem végez kisebb munkát, olyan értelemben, hogy olyankor arra is nagy szükség van. Ebből nem hiszem, hogy érdemes gondot csinálni, még ha esetleg nem is tetszik annyira, mint a vezetés.

 

Ha netán egy gonosz vagy jólelkű, öreg vagy fiatal, néni vagy bácsi, vagy akárki bepanaszol, az még szintén nem ok semmire, legfeljebb arra, hogy megvizsgálják a panaszt. Aztán majd amit találnak, aszerint döntenek.

 

Csak adalékként: telefonos információval foglalkozó cégek úgynevezett call centereiben gondolkodás nélkül leveszik hoszabb-rövidebb időre a legjobb munkerőt is, ha valamiért sok panasz érkezik vele kapcsolatban, még akkor is, ha nem hibázott semmit. Vannak olyan emberek ugyanis, akik, bár minden szabályt betartanak és lelkiismeretesek, jószándékúak, mégis képtelenek úgy kezelni az ügyfelet, hogy az ne húzza fel saját magát. Ami ugye végképp nem a kezelő hibája. Azaz csupán annyi történik ilyenkor, hogy megmagyarázhatatlan okból, de túl sok az illető körül az "idegenhibás rendkívüli esemény". Ez pedig arra utal, hogy az illető, ha nem is alkalmatlan arra a munkakörre, de nem igazán veleszületett tehetség, valami - a szükséges plussssssz - hiányzik belőle, ami még kell oda. Természetesen az ilyen embert ott sem rúgják ki, hanem általában más munkakört kap, ahol nem kell ügyféllel érintkeznie. Ezt úgy hívják, hogy időzített bomba-elmélet, és pontosan - ahogy már ezt más is írta - azért kell az ilyet kiszűrni, hogy megvédjék az illetőt, és egyúttal ne engedjék romlani a szolgáltatási színvonalat.

 

Más: nem tudom kinek mi a véleménye, jómagam örömmel látok itt minden érdeklődőt, még a "kiskorú laikusokat" is (bocs!), később akár még a legjobb szakember is lehet belőle. Lehet, hogy én tévedek, de tudtommal egy nyitva felejtett sifa csap miatt még senkit nem akasztottak fel, sőt szórványos esetben általában szóvá sem teszik, mert mindenki emberből van. Így tehát értetlenül állok a nem éppen toleráns kiütési kísérlet előtt... Arról nem beszélve, hogy egy ilyen fórummal, ha nyílt (a hangnem is), akár rengeteg utaspanaszt is meg lehet előzni és normálisan le lehet rendezni. Ha esetleg az írta a letorkolást, aki érintett volt, akkor sem biztos, hogy a főnöke innen tudja, és egyébként is, ma egy vezetőnek elég sok lehetősége van arra, hogy bárkit, bármikor le tudjon ellenőrizni, ha akar.

Előzmény: Törölt nick (7011)
Infós Creative Commons License 2006.04.26 0 0 7016

"(...) az összes ajtót kinyitotta  igy máris kizárható, mivel ajtóhibát keresni nyitott állapotában elég nehéz szerintem."

 

 

Ohh, tudtam, hogy valamit kihagytam! :)

Előzmény: Simmons (7010)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.26 0 0 7015

Köszönöm mindenki válaszát !

Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.26 0 0 7014
;)
Előzmény: Törölt nick (7005)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.26 0 0 7013

(felnött, józan gondolkodású felnöttként, ugyan mi másért írná?)

 

Naponta utazok a HÉV-en és ,16 éves vagyok,az mióta felnőt???

Amugy meg bocsánat ha ennyire zavarta  beírásom ,nem szándékosan provokáltam önt!!!

Előzmény: Prozac73 (7003)
LVI Creative Commons License 2006.04.26 0 0 7012

Teljesen nyugodt lehetsz, alapos ok nélkül ilyenre nem kerül sor. Néhány utaspanasz ehhez kevés, minimum sajáthibás baleset vagy baleseti helyzet kell egy ilyen szankcióhoz. A legtöbbször ez nem is büntetés, a cég a dolgozót védi meg önmagától, mielőtt esetleg nagyobb bajt okoz. Tapasztalatom szerint több év is eltelik, mire egy-egy ilyen előfordul és nem marad titokban annak az oka sem, amit a közösség jellemzően egyetértéssel nyugtáz.

 

L.VI.32

Előzmény: Törölt nick (7011)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.26 0 0 7011

Sziasztok!

Szeretném a véleményeteket kikérni(és most itt főleg aktív BKV-sokra gondoltam)

Mennyire biztos ma egy HÉV-járművezető munkája? Úgy értem ha egy ember jelentkezik a motorász tanfolyamra az ok h 2 év utána kötelező állományi szolgálat(asszem).De azután az idő teltével megcsinálhatják hogy leszednek a vonatról vmilyen rajtam kívül álló okból?Vagy felmondhatnak egyik napról a másikra ha nem követtem el semmi sajáthibás esetet?

És még1, ha elkövettem vmi hibát esetleg egy gonosz öreg néni bepanaszol, megcsinálhatják h leraknak vmi őrhelyre?

Kérlek válaszoljatok, előre is köszön minden választ:Wala

Simmons Creative Commons License 2006.04.26 0 0 7010

Hali!

 

Igazad van tipikus Sifa hiba és ajtó gond csak azért se lehetett mert az összes ajtót kinyitotta  igy máris kizárható, mivel ajtóhibát keresni nyitott állapotában elég nehéz szerintem. A másik ha nyitva maradt valamelyik ajtó talán van annyi esze a motorásznak és nem indul el.De van egy mondás a motorászoknál "Van akinek a fejében van akinek a lábában" gondolom neked is mutogatták az ominozus eseteknél. :))))

Előzmény: Méregzöld (7008)
werk25 Creative Commons License 2006.04.25 0 0 7009
Láttam már ilyet én is, csak én már leszálltam róla, vagyis akkor már visszafelé indult.
Előzmény: Airbus A320 (6998)
Méregzöld Creative Commons License 2006.04.25 0 0 7008

Hi Prozac73!

 

Sajnálom, hogy ilyen stílusban írtál, egyrészt mert a 6998-as hozzászólás nem volt olyan nagyon laikus, mert akár ajtó gond is lehetett volna, habár ez tipikus nagyegységes SIFA csap ügy volt, másrészt az utóbbi időben ilyen stílus nem volt itt jellemző.

 

Egyébként egy kis történelem 1984-ből:

Abban az időben az éjszakás számok kétrészesek voltak Szentendrén. Ez azt jelentette, hogy 18 óra tájékán kezdtek az éjszakások, vönatmentes időben le kellett jelentkezni és reggel 8-9-ig még éjszakások is dolgoztak. Abban az időben havi 320-350 órát dolgoztunk, tehát "dögfáradtak" voltunk. Volt egy olyan éjszakás reggelem, hogy Batyin 4-ből 4-szer SIFÁ-ra mentem. Egyébként 1984-ben én voltam a HÉV és a BKV legjobb járművezetője. Akkor még közös szakmai vetélkedő volt a közutasokkal (busz, trolibusz, villamos).

 

Majd jövök...

Előzmény: Prozac73 (7003)
V46 021 Creative Commons License 2006.04.25 0 0 7007

" hátra kell ... /futni/szaladni/rohanni"

 

 Nem szabad! Balesetveszélyes!

 Csakis sietős léptekkel...    :))))

Előzmény: Infós (6999)
rendezők Creative Commons License 2006.04.25 0 0 7006
Csak nem te szaladgáltál, hogy így a szívedre vetted?........ 
Előzmény: Prozac73 (7003)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.25 0 0 7005
Itt laikus, de a közlekedést szerető emberek is vannak, hadd legyenek már észrevételeik és kérdéseik. A stílusodból ítélve inkább Te szorulnál mentálhigiénés kezelésre.
Előzmény: Prozac73 (7003)
Irisbus Creative Commons License 2006.04.25 0 0 7004

:)
Ez nem vki háza előtt (nemmessze) történt?

:-o Nédda ki áll ott az MXA val :)

Előzmény: Borosl (7002)
Prozac73 Creative Commons License 2006.04.24 0 0 7003

 

Üdvözlet!

 

Nem ismerem Magát, talán nem is baj.

 

Nos, gratulálok Önnek, mert:

 

1.) Ha Ön szakember (szereli, vezeti stb. ezeket a HÉV járműveket), akkor tudná, hogyan működik a technika (nem írna botorságokat), és kollegaritásból esetleg megkérdezi a jm. -t, hogy kell-e segítség....(Nálunk ez így szokás).

 

2.) Amennyiben T. Utas, nos akkor szakmai kérdésekben nem kéne nyilatkoznia, állástfoglalnia, mert ezzel csak saját maga dilettantizmásáról tesz bizonyságot, a járműhöz egy kicsit is értők elött...(Ez meg ciki).

 

3.) Mindezek mellett, egyébként ha a mai napon ez volt Önnek a "csúcs", az említésre méltó történés, amit fontosnak tart annyira, hogy a Világ elött megossza (felnött, józan gondolkodású felnöttként, ugyan mi másért írná?), nos, akkor csak lesajnálni tudom Önt... Vagyis: segítség szorul, amit a mentálhigiénás szakrendelésen megkap.

 

További jó estét.

 

 

Előzmény: Airbus A320 (6998)
Borosl Creative Commons License 2006.04.24 0 0 7002
Infós Creative Commons License 2006.04.24 0 0 7001

OFF

 

Nekem mindegy. De másnak lehet, hogy egy hasolnó beírás több ezer forintjába kerül. :-P

 

ON

Előzmény: Airbus A320 (7000)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.24 0 0 7000
Ja bocsi!:S
Előzmény: Infós (6999)
Infós Creative Commons License 2006.04.24 0 0 6999

Gondolom nyitva maradt az éberségi légcsapja, vagy hogy híjják. Ilyenkor — átszerelés után — nem tudja eltörölni az éberségi felhívást, "sifára megy" a vonat, azaz elengedi a fővezeték (HÉV-nél is így hívják?) levegőjét, minden kocsi befékez. - igen leegyszerűsítve. Szépen hátra kell sétálni/futni/szaladni/rohanni (vérmérséklettől függően) és elzárni a váltót.

 

 

(Máskor az ilyeneket kéretik úgy írni, hogy a motorászt ne lehessen beazonosítani! :)))  )

Előzmény: Airbus A320 (6998)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.24 0 0 6998

Sziasztok!

Ma este a 19:00-ás Szentendrei HÉV-vel jöttem!19:00-kor el is indultunk de mikor már az első 3kocsi már az alagútban volt akkor megálltunk és kinyitotta résnyire az ajtókat a vezető,majd hátrafutott gondolom valami ajtó probléma lehetett.Amedig ott áltunk a hátsó kocsikba csomó ember felszált és rohadt nagy tömeg lett:S

Fickó bácsi Creative Commons License 2006.04.24 0 0 6997
Csak némi síncsere lesz egyvágányban meg a szokásos hétvégék egy most, egy ősszel. A külső szakasz felújítása és bizberesítése most van kiírás alatt. Mivel EU projekt elég, sokan legyeskednek körülötte.
Előzmény: Airbus A320 (6966)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!