Keresés

Részletes keresés

IKARUS 435 Creative Commons License 2006.03.31 0 0 6843

Sziasztok!

 

Nem tudja véletlenül valaki, hogyan lehet a BKV honlapján megtalálható 4 szignált letölteni LG C3300-as mobiltelefonra?

A válaszotokat előre is köszi!

GyöBzs Creative Commons License 2006.03.31 0 0 6842

a parkoló illetve az elökert kapott felujítást

Emberek!

 

Ne HÉV-vel gyertek, már van felújított parkolónk is :)

Előzmény: csuklo (6841)
csuklo Creative Commons License 2006.03.30 0 0 6841
Sajnos a válasz egyszerü.
A Múzeumot a BKV zRt üzemelteti és mivel a cég nehéz anyagi helyzetben van így sajnos elég kevés pénz jut a fentartésra is.
Egyéb fejlesztések igen ritkán jöhetnek szóban.
De azért azt is meg kell említeni, hogy nemrégiben fejezödött be a tűzjelző berendezés beüzemelése, és a parkoló illetve az elökert kapott felujítást.

Sajnos nem én döntöm el, hogy mit és mikor csinálnak meg de ez sajna továbra is pénz kérdése!
De az biztos, hogy mindíg fontos és szükséges munkákat elvégzik.

A reklámozás valahogy az is így van de én idönként látok reklámot a METRÓ nevü ingyen ujságban.
Előzmény: Törölt nick (6840)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.30 0 0 6840
Imádom ezt a múzeumot, csak azt nem értem, miért nem építenek emelvényt azon járművek mellé, amelyekre nem lehet felmenni. Így kissé felemás a dolog. Meg jobban kéne reklámozni is!
Előzmény: csuklo (6839)
csuklo Creative Commons License 2006.03.29 0 0 6839
Egy kis MÚZEUM...
Ma minden a helyére került!
Április 1-től látogatható 10-17 óra között.
GyöBzs Creative Commons License 2006.03.28 0 0 6837
A Duna TV-n most megy az 1956 - Utak, keresztutak c. film. Benne az ÁVH-sok HÉV-vel utaznak - az M297-esen Kerepesre érkeznek amikor Sztálin meghal...ilyesmik.
Méregzöld Creative Commons License 2006.03.28 0 0 6836

Hi G.Bear!

 

Te tényleg nem értettél semmit abból, amit írtam?!!!!!!!!!!!!!

 

Kááááááár...

 

Majd jövök...

Előzmény: G. Bear (6810)
Greenmasiniszt Creative Commons License 2006.03.28 0 0 6835

 

   Hello G. Bear

 

 A járműhiba lehet egyszerű és nagyon komplikált is meg lehet a motorász szerencsés és pehhes is ez alatt azt értem ha vezetett motorkocsin vane  a hiba. Most pl. egy egyszerű hiba: 6 kocsin valahol nincs menet nem nagy dolog mert a maradék 3-on van  és azzal simán megy a vonat a szakemberek meg úgy is a lehető leghamarabb elhárítják azt. De 3 kocsi esetében ez már 1 kicsit más meg idegesítőbb is mert ha az az 1 is meghal akkor már húzos az ügy mert durva esetben fekve is lehet maradni nem is beszélve arrol milyen kegyetlen lusta lessz a vonat más mint 6 kocsi esetében. 3 kocsi esetében megpróbálja elhárítani a hibát persze lehetőségeihez képest és hátra megy megnézi a menetművet vagy a menet VG relék hőkioldóját mert ha ez a hiba elhárítja mert ha 1 motorkocsira nehezedik a teljes vontatási erők kifejtése sokkal jobban le vannak terhelve a motorok könnyebben meghibásodhat ezt ő is el akarja kerülni. De lehet a hiba durvább esetleg kegyetlenebb is ami nem biztos hogy az E1-ből fog válogatni. pl. egy durvább: Irányváltó vezérlés zárlat.: Csak úgy háritod el hogy kocsilekapcsoló aztán indításproba ha megint veri az autómatát nem ott a hiba és megy tovább egésszen addig amig nem fogja verni. Ez is a szerencsén múlik ha a leghátsón van a hiba akkor be kell menjen minden vezetőállásra. És itt egy kegyetlen hiba.: Többszörös kábelzárlat valamelyik kocsi közti stekkerben vagy a vonat bármely részén ami érinti a menetet és letiltja azt. Vagy mondjuk az Alex Fridman nyomkarima kenő diódája ha az zárlatos lesz akkor 1000% a segély. Ezeket a hibákat szinte senki sem tudja elhárítani de megpróbálja megkeresni a hiba okát mert kapásból még nem lehet tudni mi is az. És rohangállni fog a vonat mellet mert lehet hogy a hibát máshol megtalálja. És ahogy tellik az idő egyre idegesseb lesz és ez is nagyon befolyásolja a gondolkodókézségét. Tehát ezekkel nem azt akarom mondani hogy azért rohangál mert nem tudja mi is a gond hanem mert nem az adott kocsiban van a hiba hanem egy másikban. Ő sem fog rohangálni ha nem muszály.

 

                                                

Előzmény: G. Bear (6834)
G. Bear Creative Commons License 2006.03.28 0 0 6834

 

Üdv Greenmasiniszt!

 

Ami az első részét illeti, abban nagyon sok igazság van.

 

A járművezető fikázását nem tudom, hogy érted, ha rám gondoltál, akkor félreértettél valamit. És nem is az olyasmivel van a baj, amit leírtál. Sztem azt senki nem tudja kapcsiból eldönteni, melyik motorkocsijával van a gond (hacsak nem azon ül, vagy kettőből nem a másik). De ilyenkor van is "konkrét, általa meghatározott feladat": azért megy el, mert erősen valószínűsíti, hogy egy másik mk-val van a gond, és azt megy megkeresni. A "szerencsétlenkedés" alatt azt értem, amikor van ugyan valami gond, de a járművezetőnek gőze nincs még csak arról sem, hogy mi lehet az, de elmegy "hibát elhárítani", mert ott nem talál semmi gubancot, de hátha máshol igen.

 

Üdv: G. Bear

Előzmény: Greenmasiniszt (6827)
Infós Creative Commons License 2006.03.27 0 0 6833

Nem, az a többször módosított 1992. évi XXII. törvény. :))))

 

Szokták úgy is emlegetni, hogy "A munka törvénykönyve". Ennek a hivatalos rövidítése az Mt.

 

A pihenőidők kiadásánál játszik még a BKV-nál a Kollektív Szerződés is, ennek rövidítése a KSZ. :))

 

Hirtelen ennyi. Előbbi a www.magyarorszag.hu -n fellelhető. :)

Előzmény: IKARUS 435 (6832)
IKARUS 435 Creative Commons License 2006.03.27 0 0 6832
Köszönöm szépen a választ, egy kérdésem lenne az általad leírtakkal kapcsolatban: az Mt., a menetrend rövídítése?
Infós Creative Commons License 2006.03.27 0 0 6831

Ha jól tudom, akkor szabadnapot szoktak kapni, lévén az Mt. szerint hétvége ebben nagyon játszik. Ha van jogsija, akkor köthet az autóbusz-üzemekkel bedolgozói szerződést, és akkor másodállásban mehet vezetni, szabadidejéből. Lehet, hogy pont a "saját" vonalának pótlóbuszát. :)

Más vonalra nem hiszem, hogy szoktak vezényelni dolgozót. Mivel a vágányzár esetleges, ezért az olvasni nem tudó/nem akaró utasok miatt néha szükség van peronügyeletesre. Ezt szokás utastájékoztató dolgozónak hívni. Esetenként járművezetőket is lehet látni ebben a munkakörben.

 

Ha valami nem tiszta, esetleg rosszul írtam vagy kihagytam írtam valamit: mások, okosabbak majd kijavítanak. :)

Előzmény: IKARUS 435 (6830)
IKARUS 435 Creative Commons License 2006.03.27 0 0 6830

Üdv megint mindenkinek!

 

A hétvégi Békásmegyer Battyhány tér-i HÉV pótlással kapcsolatban lenne most egy kérdésem.

Szóval: az ilyen HÉV, metró, villamos pótlások idején, lezajló vágányzárak idején kevesebb jármű van kinn, hiszen csak az adott vonalnak egy részét kell kiszolgálniuk és a maradékon pótlóbuszozás van. Ebben az esetben az egyébként akkor szolgálatban lévő járművezetők szabadnaposak-e, vagy máshová helyezik őket, vagy van olyan járművezető, aki buszvezetői jogosítvánnyal is rendelkezik, ezért ő az adott vágányzári időszak alatt HÉV-, metró-, villamos-, pótlóbuszt vezet?

Csak egy példa, hogy értsétek miről beszélek:

mondjuk a hétvégi HÉV pótláskor 5 járművezető vezetett vonatot, Szentendre és Békásmegyer között és a maradék 15 járművezető pedig, Békásmegyer és Battyhány tér között, elgondolásom szerint, vagy buszt vezetett, vagy más helyre lett beosztva, vagy szabad napot kaptak. A számok természetesen nem valódiak, ezért bocsi, de nem vagyok szakavatott és nem vagyok teljes mértékig tisztában egy járművezetői hétvégi létszámmal.

Remélem jól fogalmaztam és érthetően írtam le kérdésem.

Válaszotokat újfent, előre is nagyon szépen köszönöm! 

kopaszkapitany Creative Commons License 2006.03.27 0 0 6829

Sziasztok!

 

szt-i HÉV vonalán láttam ma 976 688 975-öt párja 1104 752 1103.

 

Üdv

Irisbus Creative Commons License 2006.03.27 0 0 6828
Felsővezeték szakadás a gödöllői vonalon...
Greenmasiniszt Creative Commons License 2006.03.26 0 0 6827
Hello G. Bear

Az átszerelésnek a sorrendje csak félig fontos Mxa esetében lényegetelen hogy kiszerelésnél a villát hátrahúzod vagy sem műszakilag persze, E1 szerint kell. A beszerelésnél már más a helyzet utasítás szerint első a Sifa csap második D2 de mivan akkor ha kicsit tömitetlenebb a vonat és a járművezető megiszik egy kávét már lemehet a magasnyomás 5 bárra vagy alá is eshet. Ezért fontos hogy a villát kell elöbb betenni x be és csak utánna a fékoldás. A hangost és esetleg az utastér fűtést csak utánna kell bekapcsolni mert villa nélkül úgy se működik. De vígasz a rádió mert az nem villa függő. A légfékpróba meg csak azután jöhet szóba miután a villa bent van és a fék teljessen feloldott. A rögzítő oldása pályavilágító és a villa kimozdítása x-ből természetessen csak indulás elött.
A másik problémám mért kell a motorvezetőt "fikázni" lehet lovagolni az E1-en de esetleg tudni kell a parancskönyvi rendelkezéseket is ez alatt értem például a főkapcsoló vezérlést ha többször kiesik vagy a vonat erős rángatását. A járművezetőnek ebben az esetben megg kell győződnie hogy hol a probléma vagy nem? A főkapcsoló könnyű eset ahol ég mindkét lámpa ott a gáz. A rángatás már húzosabb hiba mert nem lehet tudni csak az automatás selejtezéssel hol a hiba és nem biztos hogy kapásbol rá lehet jönni 6 kocsi esetében amiből ugye 4 motor a vezető csak a vezetett motorkocsinál tudja biztossan hogy az rángat-e vagy sem a többinél már próbálkozni kell. Ebbe az esetbe senki sem tudja hogy melyik rángat csak minnél gyorsabban igyekszik megtalálni a hibás kocsit de előfordulhat hogy többször hátra kell mennie. Vagy te ránézésre megtudnád mondani melyik motorkocsi a rossz? Mert erre szerintem senki sem képes. Meg nagyon idegesítő dolog ha az embert siettetik, mert a járművezető is igyekszik a leghamarabb megtalálni és elhárítani a hibát de ha sürgetik ő is hibázhat igaz. Mert a hibakeresésnek szakszerű gondolkodáson és nem az ideges kapkodáson kell nyugodnia, de ha 10 másodpercenként csörög a mobilja az is hátráltatja. Nagyon sokan azt hiszik hogy a Hévvezetés könnyű dolog csak nyomjuk a gombot és kész de aki úgy gondolja hogy egyszer kipróbálja lehet hogy nagyot fog koppani mert rájön hogy egy nagyon felelősségtelje gyönyörűszép munka de talán nem éppen olyan egyszerű mint ő gondolja és ő fog " szerencsétlenkedni".
Előzmény: G. Bear (6822)
oldtram Creative Commons License 2006.03.25 0 0 6826
Lenne három kérdésem:

Mi van a Gödöllői vonalon kiégett HÉV kocsival? Felújították/felújíják vagy lemondanak róla végleg? Az MX/MXA sorozatból selejteztek már motorkocsit vagy pótkocsit?
Zénóka23 Creative Commons License 2006.03.25 0 0 6825
Szolgálati vezénylés leadása és egyéb fontos küldemények miatt szoktunk megállni!
Előzmény: IKARUS 435 (6813)
G. Bear Creative Commons License 2006.03.25 0 0 6824

 

Valami (még) egy hetet hallottam...

Előzmény: Gerg... (6814)
G. Bear Creative Commons License 2006.03.25 0 0 6823

 

Halihó sichonor!

 

Még nem tudom (már ha a Járműlapra gondolsz). Kéne?

Előzmény: sichonor (6806)
G. Bear Creative Commons License 2006.03.25 0 0 6822

 

Üdv redlord!

 

"Megvizsgáljuk a kérdést!" :-))) És nem veszem beleszólásnak, akkor nem indult volna el ez az egész.

 

Az átszerelésnél a teendők egy részének sorrendje tényleg fontos (bár nem biztos, hogy úgy), van egy része ami nem. Azt hiszem mindenkinél kialakul hosszabb-rövidebb idő alatt egy sorrend (rutin), ami talán nem is baj, mert úgy nehezebben felejt ki dolgokat. Egy jól leírt "szamárvezető" segíthet abban, hogy célszerűen alakuljon ki a rutin. Most nem mennék bele jobban... (És talán ezt nem is nagyon szigorúan szokták megkövetelni.) A kérdés általában az, lehet-e egyértelműen és mégis egyszerűbben megfogalmazni egy szabályt, illetve sokszor az is felmerül, ér-e annyit egy-két kis rész, hogy külön kiemeljük (és esetleg amiatt nagyobb szerepet kapjon).

 

A másik mondat meg arra vonatkozik tudtommal (bár most nem vagyok benne biztos, hogy egyértelműen), hogy a "szerencsétlenkedést" kerülni kell. Azaz "csak azért ne menj ki a fülkéből, mert bent nem tudod mit kéne tenni, bár az esetleges máshol szükséges teendőkről sincs semmi gőzöd", magyarul ne rohangálj össze-vissza. Igaz, az is, hogy vak tyúk is talál szemet alapon így is észre lehet venni a hibát, de azért általában nem ez a cél.

 

De még egyszer "mondom", megnézzük.

 

Köszi!

Előzmény: redlord (6819)
Zol Creative Commons License 2006.03.24 0 0 6821
Idézet a bkv honlapjáról:


FORGALMI VÁLTOZÁSOK
a Szentendrei HÉV vonalán a Batthyány tér és Békásmegyer között tervezett vágányzár idején 2006. március 24-én (pénteken) üzemzárástól - március 27-én (hétfőn) üzemkezdetig

Forgalmi rend:

A Szentendrei HÉV: Békásmegyer és Szentendre között közlekedik.

Követési időköz:

Időszak: HÉV köv. idő [perc]
4.00 - 7.00: 20 perc
7.00 - 11.20: 10 perc
11.20 - 15.30: 20 perc
15.30 - 19.40: 10 perc
19.40 - 21.40: 15 perc
21.40 - 23.40: 20 perc


A problémáim:
- miért nem lehet kiírni az ellenkező irány menetrendjét is?
- miért nem lehet egyértelműbben kiírni az indulásokat? a 11:20-15:30 időszak nem is osztható a 20 perccel.
- az utolsó hévpótlóhoz már nem lesz csatlakozó hév? (azutolsó pótlóbusz 23:30-kor indul kifelé, az picivel éjfél előtt ér békásra, a fönti tábla szerint pedig 23:40 az utsó hév kifelé)
gGAbesz Creative Commons License 2006.03.24 0 0 6820
És igen hasznos adatokat tartalmaz! Az utóbbi időben kezdtem megszeretni!
Előzmény: Infós (6790)
redlord Creative Commons License 2006.03.24 0 0 6819
Üdv. G. Bear!
Igazad van nem kell mindent részletesen leszabályozni az E1-ben, mert különbözőek vagyunk, de olyan mondatokat sem szabad benne hagyni, ami nem egy értelmű.
Pl.: a mot. vez. csak akkor hagyhatja el hibaelhárítás esetén a vezetett mk. vezetőállását, ha tudja, hogy a másik vezetőálláson mit kell keresnie. Ez a mondat azt jelenti, hogyha nem tudja hogy mit kell keresnie, nem is kell elhárítania a hibát, még akkor sem, ha az elhárítható lenne.
Más: miért kell ragszkodni az átszerelés sorrendjéhez? Sztem az a lényeg, hogy az elhagyott vezetőálláson minden meg legyen csinálva.

Nah, nem akarok beleszólni a munkádba, de talán arról az oldalról kellene felülvizsgálni az E1-t és a MF-t is, hogy forgalmi szempontból konkrétan mit kell szabályozni, és mit lehet a mv vagy az fszt saját belátására bízni.
Előzmény: G. Bear (6811)
keton Creative Commons License 2006.03.24 0 0 6818
Ez oké, én azt értem konkrét ok alatt, hogy mondjuk "részeg józsi fetreng a bal vágányon 200 méterre, vigyázzá' rá". :-) Kicsit furcsa lenne számomra, hogy minden napra, minden vonatra valami más információ vár... vagy ennyire sokszínű lenne a vonal? :-)
Előzmény: sichonor (6816)
IKARUS 435 Creative Commons License 2006.03.24 0 0 6817
Köszönöm válaszod, igyekszem megtalálni!
Előzmény: keton (6815)
sichonor Creative Commons License 2006.03.24 0 0 6816

Konkrét ok: Szolgálati ok, met szolgálati hely. Csak egy példa: Írásbeli rendelkezés kiadása stb.

Előzmény: keton (6815)
keton Creative Commons License 2006.03.24 0 0 6815
Pár hónapja pont ezt kérdeztem itt a topikon, akkor ki lett tárgyalva (bár a konkrét okát azóta se tudom...), olvass vissza! :-)
Előzmény: IKARUS 435 (6813)
Gerg... Creative Commons License 2006.03.24 0 0 6814

Vki tudja, hogy a 943/672/944-es hév szerelvény meddig lesz a gödöllői hév vonalán??

IKARUS 435 Creative Commons License 2006.03.24 0 0 6813

Üdv mindenkinek!

 

Lenne egy kérdésem: Több alkalommal is megfigyeltem már, hogy Kaszásdűlő mh. és Aquincum mh. között vannak esetek, amikor  hol a Szentendre irányába tartó vonat, hol pedig a Battyhány tér irányába tartó HÉV megáll egy bizonyos sárga épület előtt és ilyenkor, én úgy látom, hogy ebből a sárga épületből jönnek ki emberek és valamit átadhatnak a járművezetőknek. Majd ezután tovább indulnak.

Szóval, mi célt szolgál pontosan ott az a sárga épület és milyen célból állnak meg egyes HÉV szerelvények azelőtt az épület előtt, amely épületre, ha jól emlékszem, Aquincum elágazás van írva. 

Válaszotokat előre is nagyon köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!