Mi van a Gödöllői vonalon kiégett HÉV kocsival? Felújították/felújíják vagy lemondanak róla végleg? Az MX/MXA sorozatból selejteztek már motorkocsit vagy pótkocsit?
"Megvizsgáljuk a kérdést!" :-))) És nem veszem beleszólásnak, akkor nem indult volna el ez az egész.
Az átszerelésnél a teendők egy részének sorrendje tényleg fontos (bár nem biztos, hogy úgy), van egy része ami nem. Azt hiszem mindenkinél kialakul hosszabb-rövidebb idő alatt egy sorrend (rutin), ami talán nem is baj, mert úgy nehezebben felejt ki dolgokat. Egy jól leírt "szamárvezető" segíthet abban, hogy célszerűen alakuljon ki a rutin. Most nem mennék bele jobban... (És talán ezt nem is nagyon szigorúan szokták megkövetelni.) A kérdés általában az, lehet-e egyértelműen és mégis egyszerűbben megfogalmazni egy szabályt, illetve sokszor az is felmerül, ér-e annyit egy-két kis rész, hogy külön kiemeljük (és esetleg amiatt nagyobb szerepet kapjon).
A másik mondat meg arra vonatkozik tudtommal (bár most nem vagyok benne biztos, hogy egyértelműen), hogy a "szerencsétlenkedést" kerülni kell. Azaz "csak azért ne menj ki a fülkéből, mert bent nem tudod mit kéne tenni, bár az esetleges máshol szükséges teendőkről sincs semmi gőzöd", magyarul ne rohangálj össze-vissza. Igaz, az is, hogy vak tyúk is talál szemet alapon így is észre lehet venni a hibát, de azért általában nem ez a cél.
FORGALMI VÁLTOZÁSOK a Szentendrei HÉV vonalán a Batthyány tér és Békásmegyer között tervezett vágányzár idején 2006. március 24-én (pénteken) üzemzárástól - március 27-én (hétfőn) üzemkezdetig
Forgalmi rend:
A Szentendrei HÉV: Békásmegyer és Szentendre között közlekedik.
Követési időköz:
Időszak: HÉV köv. idő [perc] 4.00 - 7.00: 20 perc 7.00 - 11.20: 10 perc 11.20 - 15.30: 20 perc 15.30 - 19.40: 10 perc 19.40 - 21.40: 15 perc 21.40 - 23.40: 20 perc
A problémáim: - miért nem lehet kiírni az ellenkező irány menetrendjét is? - miért nem lehet egyértelműbben kiírni az indulásokat? a 11:20-15:30 időszak nem is osztható a 20 perccel. - az utolsó hévpótlóhoz már nem lesz csatlakozó hév? (azutolsó pótlóbusz 23:30-kor indul kifelé, az picivel éjfél előtt ér békásra, a fönti tábla szerint pedig 23:40 az utsó hév kifelé)
Üdv. G. Bear! Igazad van nem kell mindent részletesen leszabályozni az E1-ben, mert különbözőek vagyunk, de olyan mondatokat sem szabad benne hagyni, ami nem egy értelmű. Pl.: a mot. vez. csak akkor hagyhatja el hibaelhárítás esetén a vezetett mk. vezetőállását, ha tudja, hogy a másik vezetőálláson mit kell keresnie. Ez a mondat azt jelenti, hogyha nem tudja hogy mit kell keresnie, nem is kell elhárítania a hibát, még akkor sem, ha az elhárítható lenne. Más: miért kell ragszkodni az átszerelés sorrendjéhez? Sztem az a lényeg, hogy az elhagyott vezetőálláson minden meg legyen csinálva.
Nah, nem akarok beleszólni a munkádba, de talán arról az oldalról kellene felülvizsgálni az E1-t és a MF-t is, hogy forgalmi szempontból konkrétan mit kell szabályozni, és mit lehet a mv vagy az fszt saját belátására bízni.
Ez oké, én azt értem konkrét ok alatt, hogy mondjuk "részeg józsi fetreng a bal vágányon 200 méterre, vigyázzá' rá". :-) Kicsit furcsa lenne számomra, hogy minden napra, minden vonatra valami más információ vár... vagy ennyire sokszínű lenne a vonal? :-)
Lenne egy kérdésem: Több alkalommal is megfigyeltem már, hogy Kaszásdűlő mh. és Aquincum mh. között vannak esetek, amikor hol a Szentendre irányába tartó vonat, hol pedig a Battyhány tér irányába tartó HÉV megáll egy bizonyos sárga épület előtt és ilyenkor, én úgy látom, hogy ebből a sárga épületből jönnek ki emberek és valamit átadhatnak a járművezetőknek. Majd ezután tovább indulnak.
Szóval, mi célt szolgál pontosan ott az a sárga épület és milyen célból állnak meg egyes HÉV szerelvények azelőtt az épület előtt, amely épületre, ha jól emlékszem, Aquincum elágazás van írva.
Sajnálom, ha az előző válaszom félreérthető volt, legalábbis úgy tűnik, nem mindenki értette jól. Nem udvarias szóvirágokba csomagoltan elküldtelek a fenébe azzal, hogy azt írtam, nem biztos, hogy mindent ennyire részletesen kell szabályozni. Csupán arra utaltam, amire te is, hogy ahány járművezető, annyi egyéniség, s egy dolognak is lehet többféle jó megoldása. Ha pedig így van, akkor nem feltétlenül kell egyet kiválasztani és ráerőltetni mindenkire.
Még nem jutottunk addig a részig, emiatt nem is beszéltük át részletesebben, de sorra fog kerülni. Amit írtam, az inkább arra célzott, hogy a jelenlegi E1-ből kis túlzással talán még azt is "le lehet vezetni", hogy a mv. melyik orrlikán köteles levegőt venni és melyiken kifújni. Lehet, hogy ezeket a dolgokat egy jól képzett és értelmes járművezetőre rá lehet bízni. Legfeljebb ajánlásként egy-két típust érdemes meghatározni.
Írtam volna olyat, hogy csak a műszakiak értenek a műszakhoz??? Vagy olyat, hogy te azt írtad??? Sajnálom, nem is vettem észre, úgy tűnik tényleg jobban kell figyelnem...
... még mindig nem találom, pedig sokadszorra olvastam át. Nem lehet, hogy csak te hallottál ki valamit, ami nincs ott? Mindenkinek az írásában, mondanivalójában előfordul, hogy (pláne akarattal) mást lehet kiérteni belőle, mint amit ő írt, vagy akart írni, talán még a tiédben is. Arra szándékosan nem is akartam reagálni, amit ki lehet belőle érteni.
Nem értem mi a célod, illetve miért célod, hogy rendszeresen megpróbálj viccet csinálni bármiből, amit felvetek, teljesen mindegy mikor, hol és milyen témában, ahelyett, hogy a konkrét szándékkal, illetve tartalommal foglalkoznál. S ha nem sikerül azt, akkor engem próbálsz lejáratni, vagy nevetségessé tenni. Igazából, ez sem zavar különösebben, de javasolnám, hogy ha van személyes problémánk, akkor azt ne itt rendezzük, mert talán nem ide való, és eltereli a figyelmet másról. Az pedig ugye nem cél? Nekem nincs gondom veled, s nem is tettem neked keresztbe (legalábbis nem tudok róla és szándkomban nem állt). Ha neked van valami személyes témád velem, továbbra is bármikor állok szíves rendelkezésedre a 42-317-en.
Nem szeretném tovább folytatni a szavakon való lovagolást, eddig azt hittem elég értelmesen leírtam, hogy bár észrevételt kértem, miért mégis a segítséget köszöntem meg. Arról nem beszélve, hogy egy "udvariassági formulát" középpontba állítani és ezzel fémjelezni egy teljesen más tartalmú felvetést, nem biztos, hogy sportszerű.
Az is érthető és elfogadható, hogy vannak, akik szerint nem volt jó gondolat itt felhozni ezt a témát, bár azt nem írta még meg senki, hogy mi kárt okozhat. Hogy lehet-e hasznos, nos nem tudom, majd kiderül. Akinek nem tetszik, egyértelműen szeretné nevetségessé tenni ezt az egészet, ezzel "rávenni" mindenkit, hogy ne írjon. Ám legyen, bár talán ettől sem lesz jobb semmi... Vagy épp ez lenne a háttérben? Ezt nem hinném...
A Menetrendfüggelék nagyrészt valóban műszaki táblázatokból áll, amikor az "ötletbörzét" elindítottam(tuk), egy percig nem álmodtam(tunk) arról, hogy bárkinek eszébe jut majd például azt észrevételként beírni, hogy mondjuk az űrszelvény ne 4 méter széles legyen, hanem 4023 mm, vagy Cinkota-Csömör ne az V. terhelési szakaszba essen, hanem a VIII.-ba. Örülök, hogy vannak olyan szakemberek, akik ezt a hiányosságot pótolták, és így ilyesmire talán már nem érkezik javaslat. Eddig pedig megúsztuk, nyilván nem azért, mert aki írt (volna) bármit, az ért hozzá annyira, hogy ebben meg se kérdőjelezze a műszak rendelkezésre álló adatait... Sajnálom, ha az a bűnöm, hogy többre tartottam az itt megjelenő kollégákat, mint a mértékadó vélemények szerint kellett volna. Azt az aprócska tényt most nem forszíroznám különösebben, hogy vannak az MRF-ben is forgalmi témák, meg hogy az E1-ről is szó volt. Nyilván véletlen az is, hogy bár az MRF a kiadás óta módosítva is volt, a műszaki részében is vannak és maradtak (valószínűleg nyomda-) hibák.
Ezzel senkit nem óhajtok bírálni, pontosan tudom, hogy nem egyszerű feladat volt elkészíteni az utasításrendszert, és nem is lehet úgy, hogy mindenkinek jó legyen, de még úgy sem, hogy ne legyenek benne ellentmondásos(nak tűnő) szabályok. Azt hittem eddig, hogy ha most módosítani kell, itt az alkalom a korrigálásokra is.
Egyébként mindenkit megnyugtathatok, hogy egy igen kis pont vagyok ebben a dologban, mindössze az előkészítésében működöm közre, s alapvetően elismert szakemberek készítik az anyagot, a döntésben pedig végképp nem lesz szavam. Bár mindig is törekedtem arra, hogy a munkám gyakorlatias legyen és ne íróasztalszagú, tisztában vagyok azzal is, hogy Nagyképtelennek valószínűleg teljesen igaza van, 26 év alatt nem lehet elegendő tapasztalatot gyűjteni a vasúton, vagy legalábbis nekem nem sikerült, de igyekszem. Mindössze ez lehet az oka annak is, hogy (még) benne vagyok a csapatban, mert így van alkalmam tanulni, tanulni, tanulni...
Aki pedig küldött, vagy küldeni fog az eredeti és sokkal fontosabb témához észrevételt, annak továbbra is nagyon köszönöm a fáradozását.
Ahogy olvasgatom az általad leírtakat, már előre félek attól a MRfüggeléktől, amit Te szerkesztesz! Őszinte szívből remélem, hogy írás közben hozzáértők is "vezetik ceruzád", és ezáltal nem lesz a mű laikus, és íróasztal-szagú. A Nagyok nyomába nem így kell lépni!!!!