Keresés

Részletes keresés

DLala Creative Commons License 2006.03.24 0 0 6812

"Ebben a városban arra van pénz, amire akarjuk, hogy legyen"

Vajda Pál

Előzmény: NoZoli (6807)
G. Bear Creative Commons License 2006.03.24 0 0 6811

 

Üdv Dash!

 

Sajnálom, ha az előző válaszom félreérthető volt, legalábbis úgy tűnik, nem mindenki értette jól. Nem udvarias szóvirágokba csomagoltan elküldtelek a fenébe azzal, hogy azt írtam, nem biztos, hogy mindent ennyire részletesen kell szabályozni. Csupán arra utaltam, amire te is, hogy ahány járművezető, annyi egyéniség, s egy dolognak is lehet többféle jó megoldása. Ha pedig így van, akkor nem feltétlenül kell egyet kiválasztani és ráerőltetni mindenkire.

 

Még nem jutottunk addig a részig, emiatt nem is beszéltük át részletesebben, de sorra fog kerülni. Amit írtam, az inkább arra célzott, hogy a jelenlegi E1-ből kis túlzással talán még azt is "le lehet vezetni", hogy a mv. melyik orrlikán köteles levegőt venni és melyiken kifújni. Lehet, hogy ezeket a dolgokat egy jól képzett és értelmes járművezetőre rá lehet bízni. Legfeljebb ajánlásként egy-két típust érdemes meghatározni.

 

Hali!

Előzmény: Dash 9 (6770)
G. Bear Creative Commons License 2006.03.24 0 0 6810

 

Üdv!

 

Úgy látszik nem. Tényleg kár. Ha csak hecc akart lenni, akkor sajnos igen rosszkor és igen rossz helyen talált el... :-(

Előzmény: Méregzöld (6804)
sichonor Creative Commons License 2006.03.23 0 0 6809
:))))))
Előzmény: Motvez (6803)
GABORBP Creative Commons License 2006.03.23 0 0 6808
Nem is beszélve a játékmetróról...
Előzmény: NoZoli (6807)
NoZoli Creative Commons License 2006.03.23 0 0 6807
Volvo és Combino vásárlások és az állítólagos ICS-k felújítása idején "szűkös pénzügyi keretek"??? :-D
Előzmény: sichonor (6805)
sichonor Creative Commons License 2006.03.23 0 0 6806
Érdeklődöm, hogy az "F" mellékleten lesz-e változtatás? (A szerelvény kisérő lapra gondoltam.)
Előzmény: G. Bear (6802)
sichonor Creative Commons License 2006.03.23 0 0 6805
Köszönöm. Ez is egy érv. S a szűkös pénzügyi keretek?
Előzmény: NoZoli (6800)
Méregzöld Creative Commons License 2006.03.23 0 0 6804

Hi G.Bear!

 

Kár, hogy nem értettél meg :-(((((((((((

 

Majd jövök...

Előzmény: G. Bear (6802)
Motvez Creative Commons License 2006.03.23 0 0 6803

Köszi szépen!

 

Előzmény: sichonor (6795)
G. Bear Creative Commons License 2006.03.23 0 0 6802

 

Ja, bocsi és még valami.

 

Írtam volna olyat, hogy csak a műszakiak értenek a műszakhoz??? Vagy olyat, hogy te azt írtad??? Sajnálom, nem is vettem észre, úgy tűnik tényleg jobban kell figyelnem...

 

... még mindig nem találom, pedig sokadszorra olvastam át. Nem lehet, hogy csak te hallottál ki valamit, ami nincs ott? Mindenkinek az írásában, mondanivalójában előfordul, hogy (pláne akarattal) mást lehet kiérteni belőle, mint amit ő írt, vagy akart írni, talán még a tiédben is. Arra szándékosan nem is akartam reagálni, amit ki lehet belőle érteni.

 

Nem értem mi a célod, illetve miért célod, hogy rendszeresen megpróbálj viccet csinálni bármiből, amit felvetek, teljesen mindegy mikor, hol és milyen témában, ahelyett, hogy a konkrét szándékkal, illetve tartalommal foglalkoznál. S ha nem sikerül azt, akkor engem próbálsz lejáratni, vagy nevetségessé tenni. Igazából, ez sem zavar különösebben, de javasolnám, hogy ha van személyes problémánk, akkor azt ne itt rendezzük, mert talán nem ide való, és eltereli a figyelmet másról. Az pedig ugye nem cél? Nekem nincs gondom veled, s nem is tettem neked keresztbe (legalábbis nem tudok róla és szándkomban nem állt). Ha neked van valami személyes témád velem, továbbra is bármikor állok szíves rendelkezésedre a 42-317-en.

 

Üdv: G. Bear

Előzmény: Méregzöld (6786)
G. Bear Creative Commons License 2006.03.23 0 0 6801

 

Üdv Mindenkinek!

 

Nem szeretném tovább folytatni a szavakon való lovagolást, eddig azt hittem elég értelmesen leírtam, hogy bár észrevételt kértem, miért mégis a segítséget köszöntem meg. Arról nem beszélve, hogy egy "udvariassági formulát" középpontba állítani és ezzel fémjelezni egy teljesen más tartalmú felvetést, nem biztos, hogy sportszerű.

 

Az is érthető és elfogadható, hogy vannak, akik szerint nem volt jó gondolat itt felhozni ezt a témát, bár azt nem írta még meg senki, hogy mi kárt okozhat. Hogy lehet-e hasznos, nos nem tudom, majd kiderül. Akinek nem tetszik, egyértelműen szeretné nevetségessé tenni ezt az egészet, ezzel "rávenni" mindenkit, hogy ne írjon. Ám legyen, bár talán ettől sem lesz jobb semmi... Vagy épp ez lenne a háttérben? Ezt nem hinném...

 

A Menetrendfüggelék nagyrészt valóban műszaki táblázatokból áll, amikor az "ötletbörzét" elindítottam(tuk), egy percig nem álmodtam(tunk) arról, hogy bárkinek eszébe jut majd például azt észrevételként beírni, hogy mondjuk az űrszelvény ne 4 méter széles legyen, hanem 4023 mm, vagy Cinkota-Csömör ne az V. terhelési szakaszba essen, hanem a VIII.-ba. Örülök, hogy vannak olyan szakemberek, akik ezt a hiányosságot pótolták, és így ilyesmire talán már nem érkezik javaslat. Eddig pedig megúsztuk, nyilván nem azért, mert aki írt (volna) bármit, az ért hozzá annyira, hogy ebben meg se kérdőjelezze a műszak rendelkezésre álló adatait... Sajnálom, ha az a bűnöm, hogy többre tartottam az itt megjelenő kollégákat, mint a mértékadó vélemények szerint kellett volna. Azt az aprócska tényt most nem forszíroznám különösebben, hogy vannak az MRF-ben is forgalmi témák, meg hogy az E1-ről is szó volt. Nyilván véletlen az is, hogy bár az MRF a kiadás óta módosítva is volt, a műszaki részében is vannak és maradtak (valószínűleg nyomda-) hibák.

 

Ezzel senkit nem óhajtok bírálni, pontosan tudom, hogy nem egyszerű feladat volt elkészíteni az utasításrendszert, és nem is lehet úgy, hogy mindenkinek jó legyen, de még úgy sem, hogy ne legyenek benne ellentmondásos(nak tűnő) szabályok. Azt hittem eddig, hogy ha most módosítani kell, itt az alkalom a korrigálásokra is.

 

Egyébként mindenkit megnyugtathatok, hogy egy igen kis pont vagyok ebben a dologban, mindössze az előkészítésében működöm közre, s alapvetően elismert szakemberek készítik az anyagot, a döntésben pedig végképp nem lesz szavam. Bár mindig is törekedtem arra, hogy a munkám gyakorlatias legyen és ne íróasztalszagú, tisztában vagyok azzal is, hogy Nagyképtelennek valószínűleg teljesen igaza van, 26 év alatt nem lehet elegendő tapasztalatot gyűjteni a vasúton, vagy legalábbis nekem nem sikerült, de igyekszem. Mindössze ez lehet az oka annak is, hogy (még) benne vagyok a csapatban, mert így van alkalmam tanulni, tanulni, tanulni...

 

Aki pedig küldött, vagy küldeni fog az eredeti és sokkal fontosabb témához észrevételt, annak továbbra is nagyon köszönöm a fáradozását.

NoZoli Creative Commons License 2006.03.22 0 0 6800
Próba. Szerintem, ez az egyetlen magyarázat...
Előzmény: sichonor (6799)
sichonor Creative Commons License 2006.03.22 0 0 6799

Én képtelen vagyok választ keresni arra, hogy az ablakokon miért kellett változtatni.

Amikor sokkal fontossabb tenni valók is vannak. Valaki tud erre logikus választ?

Előre is köszi. :)) A fontossági sorrenden nem kéne változtatni?

nagyképtelen Creative Commons License 2006.03.22 0 0 6798

Kedves G.Bear!

 

Ahogy olvasgatom az általad leírtakat, már előre félek attól a MRfüggeléktől, amit Te szerkesztesz!
Őszinte szívből remélem, hogy írás közben hozzáértők is "vezetik ceruzád", és ezáltal nem lesz a mű laikus, és íróasztal-szagú.
A Nagyok nyomába nem így kell lépni!!!!

 

Bocs a kritikáért, építőszándékkal írtam. :-))

Előzmény: G. Bear (6783)
GABORBP Creative Commons License 2006.03.22 0 0 6797
Vö. marhavagon
Előzmény: V63004 (6796)
V63004 Creative Commons License 2006.03.22 0 0 6796

A vízszintes elválasztást minden ilyen típusú cserélt ablaknál, lásd ICS, TW-6000 ( leszámítva az 1500, 1501-est ahol jó) sikerült úgy megtervezni hogy egy átlagmagasságú embernek ülve pont a látótér közepén legyen!

Biztos állva tervezték! :-))

Különben is az ablak nem azért van hogy kinézzünk rajta hanem hogy a jármű télen ne hüljön ki! :-))

Legalábbis ezek szerint!!

 

Előzmény: Motvez (6788)
sichonor Creative Commons License 2006.03.22 0 0 6795

Csak javaslat:

 

Lendületben tartani a várost, nemes feladat. Köszönjük ... (név) HÉV járművezető kollegánknak.

 

 

Lendületben a HÉV-vel, köszönjük munkádat! (név +j.v.)

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Motvez (6793)
Méregzöld Creative Commons License 2006.03.21 0 0 6794

Hi Motvez!

 

Ismeretlenül viszonylag nehéz javasolni bármit is, de Te eltudod dönteni, hogy ez jó-e:

 

"Olyan lenni, mint bárki más, de olyat tenni, mint senki más."

 

A forrást sajnos nem tudom, de szerintem, ha illik a kollégára, akkor az alkalomhoz megfelel.

 

Majd jövök...

Előzmény: Motvez (6793)
Motvez Creative Commons License 2006.03.21 0 0 6793

Sziasztok! Ki tudna valaki  segíteni egy búcsúzó nyugdíjas kolléga emléklapjára ráirható szép szöveggel, vagy idézettel? Előre is köszi.

 

Cablecar Creative Commons License 2006.03.18 0 0 6792
Az MRF-hez.

Már a segítségkérés felvetésekor mosolyogtam.

Egyrészt azért, mert ez egy függelék, ami egyéb előírásokból adódó adatokat, táblázatokat tartalmaz (ld. Méregzöld 6791),  másrészt az ezt szerkesztőknek és jóváhagyóknak az adatok pontosságáért, a biztonságos közlekedést lehetővé tevő szabályozásokért felelősséget kell, hogy vállaljanak, éppen ezért nem biztos, hogy ötletbörzére való a téma.

Mosolyogtam azért is mert a fentieken túl, egy kissé ismerem a témát felvető vitakultúráját, és leírtam, hogy ha mégis érkezik be néhány javaslat, kb. milyen  válaszokra számíthat a javaslattevő:

- nem tartanám jónak,

- nem lenne célszerű így szabályozni,

- a javaslatod máris teljesült, hisz eddig is így volt szabályozva, csak más szavakkal,

- elgondolkodtató a javaslatod, de már így első olvasatra sem tartom jónak,

 

Hát ha nem is pontosan ezek a kifejezések voltak használva, de a tartalmat érintően nem sokat tévedtem.

Méregzöld Creative Commons License 2006.03.18 0 0 6791

Hi Evribádi!

 

Nem a vita kedvéért, de azt mindenféleképpen el kell mondani, hogy egy Menetrendfüggelék, persze amit láttok és a kezetekben van, az egy összefoglaló anyag. Minden táblázatnak van egy alapdokumentuma, amit kizárólag a témában illetékes szakértő vagy több (járműves, infrás, forgalmász) készít, készíthet.

 

A vonatszámozás és a tisztamenetidő számítása (operatív menetrend) valóban nem műszaki adat. Egyébként ezeket egykoron gyakorlatilag én írtam... :-))

 

Majd jövök...

Infós Creative Commons License 2006.03.18 0 0 6790

Tulajdonképpen mindkettőtöknek igaza van, meg nem is. :))))

 

A MÁV a saját menetrendfüggelékét (E.5. sz. Utasítás) Műszaki táblázatok néven adta ki, amikor szép, kapcsos lett. Nyilván nem véletlenül. :)))

Előzmény: redlord (6789)
redlord Creative Commons License 2006.03.18 0 0 6789
T. méregzöld!
Bocs hogy belepofázok G. Bear-ral folytatt eszmefuttatásodba, de nem hinném, hogy a menetrendfüggelék " elsősorban műszaki utasítás" lenne!
Hol jön a műszaki dolgokhoz a vonatszámozás,a tisztamenetidő számítása?
Ha nem csalódom kifejezett műszakilag figyelembe veendő utasítás nincs is benne.
Nem keverném össze a műszaki adatok alapján forgalmi szempontból előírt rendelkezéseket "műszaki utasítással". A MF nem véletlenül az Forgalmi Utasítás rendszer függeléke. :)))
Előzmény: Méregzöld (6781)
Motvez Creative Commons License 2006.03.18 0 0 6788
Vagy legalább fordítva rakták volna be, hogy ne pont szemmagasságban legyen a vízszintes elválasztó! Nem?
Előzmény: tweety83 (6776)
Méregzöld Creative Commons License 2006.03.17 0 0 6787

Hi G.Bear!

 

További gondok...

 

Ezt írtad:

"várunk minden észrevételt, mint ahogy azt is kértünk, s nem segítséget"

 

És ezt is Te írtad:

"Előre is köszönjük a segítséget!"

 

:-((((

 

Ennél nagyobb pontosságra van szükség egy utasítás előkészítése során...

 

Most már értem a legelső hozzászólásodat (6763) :-)))))))))))))))))))))

 

Majd jövök...

Előzmény: G. Bear (6783)
Méregzöld Creative Commons License 2006.03.17 0 0 6786

Hi G.Bear!

 

Nem vagy elég figyelmes, ami egy "utasításszerkesztőnél" viszonylag komoly probléma...

 

Nem azt írtam, hogy "CSAK MI ÉRTÜNK HOZZÁ", hanem azt, hogy a "HÉV műszakiak "értenek" a legjobban..." ehhez a témához...

 

Remélem érzed, hogy ez nagy különbség...

 

Kár, hogy nem értettél meg :-(((((((((((

 

Majd jövök...

 

Zol Creative Commons License 2006.03.17 0 0 6785
Azért nem feles, mert így nagyobb a nyitható felülete.
Előzmény: tweety83 (6776)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2006.03.17 0 0 6784
Éz engem is érdekel! Hol rakták rá és miéri?
Előzmény: kopaszkapitany (6773)
G. Bear Creative Commons License 2006.03.17 0 0 6783

Üdv Méregzöld!

 

Sajnálom, ha bárkit, bárkinek az érdekeit, esetleg az önérzetét megsértettem azzal amit írtam. S nem szeretnék visszakozni, továbbra is várunk minden észrevételt, mint ahogy azt is kértünk, s nem segítséget! Csupán csekélyértelmű forgalmászként eleve azt feltételeztem, hogy aki ír majd valamit, az jó-, illetve segítőszándékkal teszi, nem másra használja ki az alkalmat, s ez eddig úgy érzem be is jött. Ha pedig így lesz, több szem többet lát alapon jobb lehet az utasításrendszerünk, esetleg mindenki kicsit jobban magáénak érzi, talán biztonságosabban és szabályszerűbben fogunk közlekedni. Az pedig talán mindenkinek - esetleg a műszak(iak)nak nem - segítségére lesz a munkájában, így attól függetlenül, hogy mit kértünk vagy mit nem, mindenki, aki hozzátett joggal érezheti majd azt, hogy segített egy kicsit benne, s én csupán ezt köszöntem meg előre is.

 

S ha őszinte sajnálatomra netán nem is érkezne több észrevétel, akkor is be fogjuk tudni fejezni a feladatot, mert egyrészt be kell, másrészt nagyon sok dologban előre haladtunk már mi "magunk" (értsd alatta mindazokat, akik "hivatalosan" is meg lettek bízva vele, s azt hiszem ebben a körben műszakiak is vannak). Ami nem jelenti azt, hogy egy újabb észrevétel esetén nem fogjuk még egyszer átgondolni az aktuális részt, ha azzal nem csúszunk ki a határidőből. Mint ahogy nagyon sok más feladatot megoldottunk már "magunkban" is, mégsem gondolnám azonban, hogy csak mi értünk hozzá...

 

Természetesen köszönöm, hogy segítettél eligazodni az életben! (Érdekes, most hogy leírtam, sem érzem magam gyengébbnek, mint korábban.)

 

Bízom abban, hogy ezt is Mindenki (+)ÉRTI. ;-)))

Előzmény: Méregzöld (6781)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!