Keresés

Részletes keresés

sichonor Creative Commons License 2006.02.13 0 0 6667
Bocsi az MVIII-ashoz irtam volna. Köszi.
sichonor Creative Commons License 2006.02.13 0 0 6666
Leginkább, amikor forgalomban voltak. De jó lenne vegyesen is . Köszönöm. 
Előzmény: G. Bear (6665)
G. Bear Creative Commons License 2006.02.13 0 0 6665
van benne valami... :)
Előzmény: Bazsi75 (6651)
IKARUS 435 Creative Commons License 2006.02.13 0 0 6664
Köszönöm a válaszod, kedves DPW, így most már teljesen kerekké vált a dolog és azt hiszem sikerült mindent megértenem, mégegyszer köszönöm szépen a segítségedet!
Előzmény: DPW (6660)
M.VIII Creative Commons License 2006.02.13 0 0 6663
:))))) Egyébként milyen formában keresel fotókat? A nosztalgiaszerelvényről, vagy amikor még forgalomban voltak (M+P+P+P+P+M)? Vannak itt HÉV-es oldalak, ott van pár fotó. Én egyszer körbefotóztam a múzeumi kocsit, hagyományos géppel.
Előzmény: sichonor (6658)
Infós Creative Commons License 2006.02.13 0 0 6662
Köszönöm szépen én is! ;)
Előzmény: DPW (6660)
Dash 9 Creative Commons License 2006.02.13 0 0 6661

Sziasztok!

 

A pontos-nem pontos témához.

 

Én szolgálat kezdéskor mindig felhívom a BKV pontos időt (1-22-22) és úgy igazítom hozzá az órámat, hogy 10 és 20 sec. között késsen.

Ezek után lehetőleg az órám szerint pontosan közlekedem. Korábban sose.

Szaladó utast ha nincs késésem megvárom. Ha szalad, vagy siet! Mert van olyan aki csak sétál, vagy a kaller elől menekül.

hkv Creative Commons License 2006.02.12 0 0 6659

 

IMe egy kép a 33-as psz. mozdonyról!

 

sichonor Creative Commons License 2006.02.12 0 0 6658

Heteró vagyok-nem csatolok.    :)))))

De akinek a szerelvényről lenne képei (MVIII) AZ FRANKÓ LENNE.

Előzmény: M.VIII (6657)
M.VIII Creative Commons License 2006.02.12 0 0 6657
küldjek magamról? :))) na jó, csak vicceltem.
Előzmény: sichonor (6635)
IKARUS 435 Creative Commons License 2006.02.12 0 0 6656

Tiszelt Infós!

 

Előre is elnézést kérek, ha a 6574-es hozzászólásomban esetlegesen valamit rosszul írtam le, de mivel én vasúti tanulmányokat folytatok, de a HÉV is érdekel, így teljesen pontosan nem tudom pontosan a HÉV-en megjelenő fényjelzőkön látható jelzési képek jelentését, de mivel a MÁV-on, ha egy térközjelzőn egy sárga fény ég, akkor tudtommal a jelzési kép azt jelenti, hogy a következő főjelzőn Megállj jelzés várható. Így mivel én a fenti hozzászólásomban megemlített jelzőn, zöld illetve sárga fényű jelzést láttam, így, bár mégegyszer hangsúlyozom én a HÉV-es utasítást nem ismerem csak a MÁV-ost, ezért mertem feltételezni, hogy esetleg ez a sárga fényű jelzés ezt jelentheti, mivel a HÉV a térköz jelzőn megjelenő sárga fény esetében nem minden esetben kényszerül Megállásra, tudtommal, csak abban az esetben, ha a jelentkező forgalmi helyzet megkívánja.

Ezért én azt feltételezem, hogy a HÉV Margit híd mh.-nél, egyes esetekben, azért kap sárga fényű jelzést, mert a fszt. tudja, hogy még nem szabad a Battyhány tér-re bejáró vonatnak a vg.-út, ezért utasítja az említett vonatvezetőt a csökkentett sebességű közlekedésre a következő főjelzőhöz és abban az esetben, amíg a szerelvény ezzel a csökkentett sebességgel eljut a köv. főjhelzőhöz és közben Battyhány tér felől kijár a páros sz. vonat, amely kijárásakor akadályozza a bejáró páratlan sz. vonat vg. útját, akkor az említett páratlan számú vonat vg. útja szabaddá válik és a köv. jelzőn nem kell neki Megállj jelzést adni, hanem bejárhat az ő neki kijelölt vg-ra.

(pl.: páratlan számú vonat indul Margit híd megállóhelyről 7:23-kor a 2. vg.-ra, illetve szintén a 2. vg.-ról páros számú vonat indul 7:25-kor és az 1. és a 3. vg. is foglalt!)

Remélem sikerült számodra érthetően és világosan leírnom azt a gondolat menetet, amire én gondoltam és ha esetleg totál rossz az a feltevésem, amit én most itt leírtam és esetleg a vitatott jelzési kép, nem azt jelenti, amit én most itt leírtam, akkor előre is mégegyszer bocsánat és ha megkérhetnélek, megírnád nekem a helyes utasítást a jelzéssel kapcsolatban.

Előre is köszönöm!!!!

hkv Creative Commons License 2006.02.11 0 0 6655
Na jellegrajz azért kéne, mert megszerzem a 33-as pályaszámú moztorkocsi két eredeti tábláját, és a táblához modelt akarok csinálni!
Előzmény: LVI (6654)
LVI Creative Commons License 2006.02.11 0 0 6654

hkv

Látom nem sikerült a szövegem tökéletesen a mozdony páylaszáma nem látszik L 33-as!

 

"A 32-es a '60-as évek második felében, Kerepesen. Ekkor már a pályaszámból az előírások szerint el kellett tüntetni a betűjelzést."

http://villamosok.hu/bhev/jarmuvek/mvii-pxiii/

 

Sajnos, jellegrajzom nekem sincsen.

 

üdv L.VI.32

Előzmény: hkv (6647)
werk25 Creative Commons License 2006.02.11 0 0 6653
Én is csak nagyon ritkán rohanok járművek után. Úgy gondolom, nem éri meg. Vessek magamra ha nem idulok el időben, ami nagyon ritka. :)
Előzmény: G. Bear (6649)
werk25 Creative Commons License 2006.02.11 0 0 6652
Sokszor megköszönik a j.v.-nek az utasok ha megvárja őket, bárcsak lenne idejük, hogy néhány szóban leírják a v.k.-be, ne csak a panaszokat.....
Bazsi75 Creative Commons License 2006.02.11 0 0 6651
Szasz!

Megint szép hosszút írtál :) Egyébként senki nem beszélt az ötperces közlekedésről. Akkor teljesen jogos, hogy nem várja meg. Itt most a 10-15' perces közlekedésről volt szó ami mondjuk egy csendes CSD10-et nézve már elég súlyos percbeli külömbséget hozhat össze két utazás között.
Az utas megNEMvárás se mindennapi ez tény (sőt egész jól állunk) DE a kiinduló vita abból volt, hogy:
Arról miért nem esik emlités, hogy hány és hány fútó embert várunk meg naponta, és ha zord az időjárás, és tudod, hogy a követekző vonat csak 10-15 perc múlva jön, akkor igenis sokan megvárjuk a az utánuk loholó embereket.
Erre írtam, hogy szolgáltatók vagyunk. Ne várjunk hasraesést, bon-bont, virágot mert ez a dolgunk. (A kultúrált utas úgyis megköszöni)
De a negatív is tapasztalat az utasban sokkal jobban benne él ezért kéne kerülni az ilyen apró odafigyelésből adodó problémát. Te is dolgoztál velem Bt-n és Cl-n és tudod, hogy az utas minden apróságért bejön szólni.
De, hogy elrontsam ezt a szép beírást:) Ha a dolgozó jobban meglenne fizetve és elégedetten ülne a bakon akkor jobban odafigyelne ezekre is és nem fásulna be nagyon hamar.

Ui: Még egy gondolat. Maga a futás mint jelenség. Nem lehet róla leszoktatni senkit. Felgyorsult világban ez már az élet része. Ha segíteni őt nem tudjuk legalább ne gátoljuk. (lásd mozgólépcső jobb oldalra állás)

Na üdv

I.B.
Előzmény: G. Bear (6649)
Irisbus Creative Commons License 2006.02.11 0 0 6650

Lentebb írtam.

OFF
Kérlek dobj egy mailt balagius kukac chello pont hu ra

kösz előre is

ON

Előzmény: emtiza (6648)
G. Bear Creative Commons License 2006.02.11 0 0 6649

 

Halihó!

 

Tiszteletben tartva mindenkinek a szokásait és a véleményét, velem igen-igen ritkán fordul elő, hogy futnom kelljen. Ha időben vagyok akkor azért, ha kések akkor meg azért! :)))

 

De félre a komolysággal: mindenki jobban járna, ha nem futna semmi után. Az utóbbi 5 évben 3 lépésnél többet még nem nagyon "futottam" jármű után, sőt, ha lehet, elengedem, kihagyom azt, amin tömeg van. Ez alól kivétel természetesen, ha 1/2 óránkánt, vagy ritkábban jár a távolsági buszom, de akkor sem nagyon kell sietnem. Ugyanis el lehet indulni időben. A nagy menetidő-különbségek általában nem csak úgy "jönnek", hanem valami okuk van. Azonos nap azonos szakában általában 2-3 perc eltérés lehet, nem számolva persze az esetleges rendkívüli dolgokat, de azért az nem mindennapos. Október óta megy a jv-i tanfolyam, és érdekes módon egy kezemen meg tudom számolni, hány késés volt azóta. Inkább életvitel kérdése, mint közlekedési anomáliáké.

 

Távvezérelt órája Ketonnal ellentétben nem mindenkinek van, sőt sajnos internet sincs minden állomáson. Ettől függetlenül persze az órákat össze kéne hangolni, és ez minden rádiópróbánál meg is szokott történni. A diszpécser elmondja, mennyi a .-os idő, majd az fszt közli, hogy egyezik... Az órából meg 3 napja kifogyott az elem, de ha jár, akkor is sz(ivaroz)ik rá. Pl. miután a karórám napi 4-5 s sietést összeszed (nem is ezért szeretem) az egyik kezdőpont utastájékoztatójához beigazítom minden szolgálat elején. Ezután másodpercre pontosan megyek, de pár perc múlva egy állomáson már egy percet várok, mert szerintük korábban vagyok. Szóval ezután passz, nem tudom kinek az órájához kellene igazodni, de amióta a vasút vasút, soha nem az utasé volt a mérvadó. Jó lenne egy jobb rendszer, de egyenlőre ez van (píz + ugyi nincsen), s állítólag a HÉV-en a rádióvezérelt óra sem működne jól.

 

Én is úgy tapasztalom egyébként, hogy a jv-k igenis megvárják az utasokat, ha ritkán jár a HÉV. Mindig viszont épp azért nem lehet, mert szolgáltatók vagyunk. Tehát nekünk nem az ügyfelünk, hanem az ügyfeleink (utasaink) érdekét kell nézni. Igen furcsa értelmezése a szolgáltatói magatartásnak, hogy egy utas miatt másik 300 is késni fog. Márpedig ez a helyzet nagyon könnyen előfordulhat. Szentendrei vonal: a menetrend elég szoros, ha nincs semmi különös, akkor  épp be lehet tartani, csúcsban a követés 5 perc, sűrűbben jelenleg tilos, tehát tartalék idő nincs. Ilyen körülmények között ha csak minden második megállóban vársz, vagy ami még rosszabb visszanyitod az ajtót, az összehoz két percet, s onnantól már a következőnek alapból van annyi. Aztán ő is összeszed még többet, mert addigra többen vannak a megállóban, és így tovább...

 

Az utasnak is tudomásul kéne vennie végre, hogy nem az ő egyedüli érdeke számít és a vaskeréknek bizony vannak sajátosságai. A szabályoktól most pillanatnyilag el is tekintve: amíg az ajtó nyitva, a jármű legyen féken, mert ez csökkenti annak a veszélyét, hogy a jv véletlenül elhúz valakit. Ugyanis mire felold és el tud indulni, addigra talán észreveszi, hogy az ajtó nyitva maradt, még akkor is, ha valami az ajtózárási folyamat közben elvonja a figyelmét. Számoljunk csak: közvetlenül indulás előtt futó utasnál: újbóli befékezés 1 s; ajtó nyitás-zárás 2*0,5, azaz 1 s; indításjelző 4 s-ig blokkolja az ajtót, felszállás 2 s; fékoldás 2 s; nyugodt, biztonságra törekvő jv cselekvési idővesztesége és figyelése 2 s. Ez szumma 12 másodperc optimista számítással és akkor még az utasra nem is kellett várni, hanem mire kinyílt az ajtó, épp odaért.

 

És egy aranyos adalék: Tisztelt Utasunk csúcsban lemaradt, akkor láttam meg, amikor már lenyomtam a gombot. A következmény egyértelmű: édesanyám nem túl szalonképes stílusban való emlegetése többszörös elkövetéssel súlyosbítva. Másnap ugyanez a Tisztelt Utasunk bekopogott, és megmutatta, hogy milyen szép órája van. Csak kedves édesanyám már vázolt módon való említése döbbentett rá, hogy valószínűleg az a 2 perc késés zavarta, ami kivételesen összejött, tőlem független okok miatt.

 

Ami előtt végképp értetlenül állok: Kedves Utastársam majd föllök az egyébként üres metrómegállóban, mert én épp a közte és a hozzá legközelebbi ajtó közötti egyenes egy pontján vagyok és kényelmesen ballagok, őt nem is látom, a metró után meg eszem ágában sincs futni, mert 1,5 perc múlva ott a következő. "Bocs"-ra persze nincs ideje (kikerülni se), szegény épp be tud surrani oldalazva behúzott hassal a két ajtószárny közé, majd nagynehezen minden alkatrészét beráncigálja a kocsiba. Eközben épp imádkozik, legalábbis valamit hallottam Istennel kapcsolatban, de nem értettem jól. Következő metróval utána, s lám milyen az élet, Árpád hídnál a buszvégállomáson a hidegben idegesen toporog, majd összefagy, miközben várja a buszt, ami majd csak 13 perc múlva fog indulni. Mindezt persze a váróból nézem, ahonnan csak akkor megyek ki, amikor beállt a busz. Én is elértem, én is leültem. DE ŐŐŐ(!) VOLT AZ ELSŐ!!! No comment...

 

(a választ nem csak neked írtam Bazsi, hanem a témához általában ez a véleményem)

Előzmény: Bazsi75 (6643)
emtiza Creative Commons License 2006.02.10 0 0 6648
Tegnap bobó-tigris szendvicsben megdeltázták a 904-es motorkocsit Nagyiccénél, ma reggelre meg gyártottak egy öszvért: 904-664-928. 
hkv Creative Commons License 2006.02.10 0 0 6647
Látom nem sikerült a szövegem tökéletesen a mozdony páylaszáma nem látszik L 33-as!
Előzmény: hkv (6646)
hkv Creative Commons License 2006.02.10 0 0 6646
Sziasztok keresnék részletes jellegrajzot az L VI-os sorozatú HÉV villany mozdonyokhoz!
L 33
V46.003
...
félreállítva Cinkotán
Ha jól tudom ez a mozdony még megtalálható erről keresnék részletes adatokat!
hamurappi1 Creative Commons License 2006.02.10 0 0 6645

Szia Bazsi75,

Létszi álljál meg Ilonatelepnél tüköre vagy például Cinkotán ;-) Na mindegy.

Üdv Hamurappi

Előzmény: Bazsi75 (6643)
werk25 Creative Commons License 2006.02.10 0 0 6644
Lehet, hogy hülyeség, de nem szolenoid kiegfék volt az MIX-en régen? (Lehet, hogy valamit keverek.)
Előzmény: Vendégsín (6642)
Bazsi75 Creative Commons License 2006.02.10 0 0 6643
Szerinted, mi mivel járunk legtöbben dolgozni?Akár hiszed, akár nem a legtőbb BKV-s szintén BKV-s kollégával jár dolozni, vagyis mi is nap mint nap, busszal, metróval, vilamossal, HÉV-vel közlekedünk, akármennyire is meglepő ám!

Te még nem futottál és nem hagytak még ott vigyorogva? Ne élj már álomvilágba. (Nem csak a HÉV-re gondolva) És hagyjuk már ezt az induljunk el időben magyarázkodást mert elég gyenge. Két egyforma Plőrinc-Csepel út között simán lehet 15-30 perc eltérés. Egyébként ha nemtűnt volna fel én is BKV-s vagyok szóval azért mindent már én se hiszek el.

A "fajtád" hozzászólást azért kikérném magamnak

Akinek nem inge.

Az 1. pont második fele és a 2. pont most, hogy jön ide??? Nem erről volt szó.

3. pont: Erre nagyösszegbe ne fogadj. Nem a jvhez megy be az utas habzó szájjal ha otthagyták hanem az fszt-hez.

4. pont: Ez most nekem mondod? :))

5. pont: Lásd 4. pont. (Ja megkérdeztem magamtól és azt mondtam magamnak, hogy azért egész jól lehet látni. Az ajtón koppanó utast meg pláne. Sőt manapság hála égnek a megállókban nem csak a jármű tükre van. Ja, hogy nem tudsz tükörre megállni :)))
Előzmény: hamurappi1 (6632)
Vendégsín Creative Commons License 2006.02.10 0 0 6642

Na az M IX-en nem volt rögzítőfék ezért ha a levegő elfogyott nem birtál volna megállni ,hiszen a kiegészítő fékhez is levegő kell,mivel villany fékkel nem tudod álló helyzetre fékezni, kieg fék nélkül,ami vill.fék 5.fokozatától müködik.

Ezért kapott olyan forgovázat amin már volt rögzítőfék ami ha a levegő fogy befékezi a szerelvényt.Dióhéjban ennyi. :)))

 

Nem értek a fékhez, de (a 6617-ben már céloztak rá):

 

A járművek Lambertsen (Knorr VI) légfékje lecserélésre került, az M X-hez hasonlóan (nem KE T, hanem) KE 1 kormányszelepek, D 2 mozdonyvezetői fékezőszelepek kerültek rájuk. Megszűnt az önműködő fék Ep. vezérlése, helyette a pótkocsik kaptak a villamos ellenállásfékkel együtt működő - direkt rendszerű - féket, ami az állóra fékezés feladatát, amit a hajtóműfék nem képes megoldani, ellátja. (Ezt az általad említettek kissé pongyolán fejjtik ki, mert bármilyen mechanikai fékkel állóra lehet fékezni egy járművet, lásd a szép sárga vonatok egy részét, amiken nincs levegős berendezés.

És kevered a rugóerő tárolós rögzítőfék szerepével az állóra fékezést.) Amúgy a Boráros téri baleset kapcsán változott a fő fék - üzemi fék értelmezésének fogalmi sora, valamint a bíróságon ott hangzott el a "ha a levegő elfogyott nem birtál volna megállni" témával kapcsolatban egy olyan vasúti "szakértői", a korszerűséget minősítő és megkérdőjelező vélemény - az önműködő légfék statikus kimerülésével, a fékkezeléssel, az üzemeltetési előírásokkal kapcsolatban -  ami, ha igaz lenne, a világon a nagyvasút féküzeme már régen nem működne.

Mindenesetre a járművek üzemi szempontból kedvezőbbé alakításához ezen a téren is hozzájárult mindez.

 

És ezért volt kicsi, valamint némi tárgyi tévedéssel töltött a dióhéj.

Előzmény: Simmons (6634)
Infós Creative Commons License 2006.02.10 0 0 6641
Ismerős. Másik vonalon, másik télen én is csináltam ilyet. Persze én is pénzért. :))
Előzmény: Irisbus (6640)
Irisbus Creative Commons License 2006.02.10 0 0 6640

Én is dolgoztam, segítettem December 30 án.

Szilason, Ilonatelepen és Mogyoródon szabadítottuk fel a peront.

Ez is munkaidő ám, és pénz is kapnak érte a BKV sok!

Előzmény: train (6636)
Irisbus Creative Commons License 2006.02.10 0 0 6639

Korcsszerelvény gödöllői vonalon.

A 927 esnek vagy a 928 asnak beállt a motorja.

Ezért a 904 hez rakták, tehát az új felállás:

904-664-927 (vagy 928)

werk25 Creative Commons License 2006.02.10 0 0 6638
Vajon észrevették-e fővárosunk honpolgárai, hogy a HÉV, ellentétben a többi tömegközlekedési járművel, ugyanúgy közlekedett a rossz idő ellenére, mint máskor?
werk25 Creative Commons License 2006.02.10 0 0 6637
Miért kell egyáltalán havat lapátolnia a veztőnek j.m.munkaidőben? Adnak neki olyankor hóeltakarításhoz munkaruhát(mert az egyenruha nem arravaló)? Melegítőitalról gondoskodnak, ahogy kell(ene)? És olyankor átsorolják hólapátolási munkakörben külön munkadíjért, ahogy illene? Vagy így húznak le még egy bőrt róluk? Aki nemet mond az megnézheti majd az esetleges jutalmát? És aki igent mond az remélheti, hogy jutalmazásnál kap valamit, vagy ez a kötelleségei közzé tartozik?
Előzmény: train (6636)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!