Keresés

Részletes keresés

szega Creative Commons License 2006.01.27 0 0 6375

Gyönyörű a 801-es!

Azért halkan megkérdezem, hogy megérjük-e valaha, hogy megkapja az eredeti fényezését? Bizonyára nehéz megbírkózni az ívelt vonalakkal, de azért hátha... Szerintem úgy volt a legszebb (na meg az eredeti MVIII=IK31 pályavilágítókkal, amikből jópárat kidobtak a 90-es években, sajnos).

Előzmény: Törölt nick (6374)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.27 0 0 6374

Hi,

 

Kint a jelenlegi állapot szerint az alábbi 22 - vasvázas- kocsi van jelenleg a 62-ből (mármint ugye amikor nyitva van a múzeum).

Megmondom Neked őszintén én ezekből azt az öt kocsit tartom fontosnak, amit most fényeztettünk, és remélem egy idejig bírják is.

Egyébként a 801-601-802 nem azért ment csak tönkre, sőt legfőképp nem csak az időjárás miattment tönkre, de ezt ha lehet nem itt vitatnám meg :-)

 

 

 

Üdv:

SzL

Előzmény: DLala (6373)
DLala Creative Commons License 2006.01.27 0 0 6373
Lacus, mikor érjük meg, hogy a múzeumi kocsiknak nem Isten szabad ege alatt kell álldogállniuk?
Előzmény: Törölt nick (6371)
kawirzbácsi Creative Commons License 2006.01.27 0 0 6372

Üdv!

Bocs,  nem akartam a lábadra lépni.

 

"Ha tényleg ily szupermennek hittél"

 

Ha  a táblázataidat illeti, akkor igen, mert egy ilyen információs anyag elkészítésehez nem csak idő hanem energia kell.

És ami az adatok forrásait illeti, én sem árúlnám el.

üdv kawirz

Előzmény: HáBé (6369)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.27 0 0 6371

Sziasztok!

 

Két kép érdekességként:

 

 

 

Avagy a BKV (ill. BHÉV) első gyorsvasúti szerelvénye, fényezés után.

 

SzL

train Creative Commons License 2006.01.27 0 0 6370

Állj... nemis a forgalmistákról,és a diszpécserekről beszélünk..Hanem???

 

A JÁRMŰVEZETŐKRŐL!!!!!! ez meg kicsit más állománycsoport...

 

Má bocs,de nem a forgalmista elé ugrál néhány depressziós lény...

 

Üdv.. :)

Előzmény: Bazsi75 (6366)
HáBé Creative Commons License 2006.01.27 0 0 6369

Pálinkás jóreggelt!

 

Ugye Te sem gondolod komolyan, hogy egyszerre vagyok a BKV 4 és fél autóbusz, egy troli, szumma villamos, Fogas, Metró és HÉV, továbbá az MVKRt, SzKT, DKV, PKRt, néhány Volán társaság, valamint nem elhanyagolható módon a MÁV é a GySEV munimum középvezetője?

 

Ha tényleg ily szupermennek hittél, ki kell, hogy ábrándítsalak. Egyszerű közlekedésmérnök vagyok, a ki jelenleg a MÁV személyi állományát képzi. És közlekedésbarát. És járműfényképész. A fotóimat én követem el, az adataimat viszont innen-onnan, általában hivatalosnak tekinthető céges belső forrásokból kapom személyes megkeresés, telefon, ímél, satöbbi útján.

 

És hogy az adataim forrását akkor a -korrektség jegyében- miért nem tüntetem fel? Talán a választ Te is tudod, hisz valaha Te is voltál BKV-s...

Előzmény: kawirzbácsi (6367)
DLala Creative Commons License 2006.01.27 0 0 6368

Egy politikus veszett el benned...

Szépen forgatod. Nem számít, ki szólt be, a lényeg, hogy te folytathasd.

Ugye, a témához megint nem szóltál hozzá. Grat!

Előzmény: Bazsi75 (6366)
kawirzbácsi Creative Commons License 2006.01.27 0 0 6367

Eddig a te táblázataid voltak a megbizhatók, hogy hogy most te kérsz megbizható informátort.

üdv kawirz 

Előzmény: HáBé (6364)
Bazsi75 Creative Commons License 2006.01.27 0 0 6366
Nézd, az mindig jellemző, hogy beszólni tudnak, és villogni, hogy ők ezt vagy azt jobban tudnak, de hogy segítsenek egy táblát kijavítani...


A vekések nem szólnak le senki alacsony keresetű hévest. Ne általánosíts és ne állíts valótlanságot.


Szentendre!

Jól kereső HÉV-es vagy :)
Előzmény: DLala (6365)
DLala Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6365

Nézd, az mindig jellemző, hogy beszólni tudnak, és villogni, hogy ők ezt vagy azt jobban tudnak, de hogy segítsenek egy táblát kijavítani...

Na persze akkor nem lehet beszólni.

Előzmény: HáBé (6364)
HáBé Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6364

Továbbra is várok szeretettel megbízható HÉV-es járműállományi informátort a köreimbe :-)

 

Valahogy minden eddigi önkéntes elveszett a hosszú harc alatt, pedig a HÉV üzem állományváltozásánál talán csak a Fogas vagy a FAV nyugalmasabb...

Előzmény: DLala (6363)
DLala Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6363

Az adatok HáBé táblázatából valók.

Oda tessék címezni, ha valami nem pontos és nem engem okoskodással vádolni.

Szerintem...

 

Egyébként meg az M5 járműkészletére vonatkozó nagyságrendi becslést meg semennyire se befolyásolja, hogy 37 vagy 40.

Előzmény: Szentendre (6362)
Szentendre Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6362

Khmmm.....

Szentendrén csak 37 kisegység található. Tessék számolni 975 - 1150 (kivéve:997).

Bocs, hogy beleszólok az okoskodásba.

Elöször kérdezni kéne és azután írni... Szerintem.

Előzmény: DLala (6306)
hamurappi1 Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6361

Sziasztok,

Az egy dolog, a sok közül, hogy a HÉV-nél ilyen rosszak a keresetek, de a másik "vicces" dolog, hogy a 4 vonal fizetései között is bérfeszültség van.Azt meg nemigazán tudom megérteni akármilyen értelmesen és szépen mondják is, hogy nincs pénze az aktuális vonalnak, akkor kérdezem én a másik 2-3 vonalon ,hogy-hogy van pénz?

A következő dolog amit nem értek, ugye az ,hogy számolta már azt valaki ki, hogy egy buszvezető, egy villamosvezető egy metró, vagy egy hévvezető, napi mennyi utast szállit naponta?

Azért szerintem, a Héves meg a Metrós járművezető ott van az élen, csak azt nemtudom, miért van a fizetése, a legutolsó sorban a HÉV üzemágnak?

Továbbá azt se igazán fogom fel, hogy a HÉV-nél ugye szakmailag is topon kell lenni, nehogy fekve maradjál a "korszerű" szerelvénnyel.Ezzel szemben a pl. a busznál nem annyira fontos a hibaelháritás, mert mivan ha elromlik? -félreáll, de ez ugye nálunk nem játszik, ezzel nem akarom lebecsülni a buszos kollégákat, és senkit, hisz mindenki aki a forgalomban vezet kint, és aki egyáltalán oda mer ülni a volán mellé, és felelőséget mer válalni az utasokért és a járműért az tisztelni kell, és tisztelem is!

De azért mondja már meg valaki, hogy hol maradt le ennyire a HÉV a többi ágazattól, mert erre egyszerűen nincsen válasz?! -bárkitől is tudakolodzik az ember.

Persze könnyű annak az ágazatnak kiharcolni béremelést, akik vannak 1500-2000 -en (mondtam egy számot!, ha jól tudom buszosok 3000 körül vannak).

Mig szerintem a  HÉV járművezetők a 4 vonalon besegitőkkel egyűtt, nincsenek 300-an se.És ebből mennyi a főállású aki harcolni tudna? talán 1:3 az arány, és ebből mennyi tömörűl szakszervezetbe?

Akkor ilyen csekély aránnyal ,hogy érvényesitsük akaratunkat?

....

Üdv Hamurappi

 

vihargomb Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6360
No ez ül. Nézdd megaz Expressz álláshirdetés/vállalkozás rovatát, oszt szemezd ki a különböző magáncégek hány buszsofőrt keresnek és hány HÉV vezetőt! Azt kell lenyúlni, akit lehet, as munkája értékét nem a teljesítménye szabja meg, hanem hogy hogyan álkl a kereslet-kínálat. Különben mé van az hogy, csak azt a buszsofőrt küldik el aki meghalt? Többszörös saját hjibás balesetes buszvezető mögé bármikor felülhetsz, még nagyon keresni semkell.
Előzmény: HáBé (6357)
train Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6359

Sajnos nem pálinkásat...  :))) Reggel az első Hévvel megyek kezdeni..

 

A modiktól elnézést...meg mindenkitől..

 

De ha belegondoltok, kicsit már cégen belül is kínos ez a szituáció...Ugyanis volt már rá példa,hogy egy egész HÉV vonal évvégi prémium keretösszegét csoportosították át a buszosoknak,egy tollvonással...

Abban az évben a Héves gyerekek max a semmit keresték a karácsonyfa alatt..Nyugi az enyémek is..

 

De azért valakinek már leeshetne,hogy a HÉV és a fizetésben alulfinanszírozott ágazatok is "sajnos" pénzből élnek...A kenyér is ugyanannyiba kerül..Szóval szomorú na.. :(

 

Azért az sem jó,hogy mi és a metrósok,isten állatkertjének depressziós öngyilkosait sajnos sehogy sem tudjuk kikerülni..Részesek nem vagyunk benne,mégis nekünk kell feldolgozni az "eseményt"... Az meg sosem érdekelt senkit,hogy magunkban ezt,hogy tudjuk feldolgozni...mert egy hülye miatt,napokig nem képes az ember otthon mosolyogni..

 

De folytathatnám..én is bruttó 650 ért...

 

Sziasztok!!

 

Előzmény: HáBé (6357)
DLala Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6358
A nagy betűk használata kiabálásnak számít és a moderátorok (is) idegesek tőle.
Előzmény: train (6356)
HáBé Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6357

Pálinkásat!

 

OFF

Szerintem nem DLala a BKV Zrt. vezérigazgatója. Mégcsak nem is szakszervezeti, ill. munkástanácsi vezető. Mégcsak nem is BKV Zrt. munkavállaló.

 

De egy kis adalékot engedj meg, amit nekem évekkel ezelőtt egy BKV-s középvezető mondott:

- a buszvezetőkkel vigyázni kell, mert ha nem tetszik a rendszer, odébbállnak valamelyik maszekhoz, vagy kamionosnak

De a villamosvezetők, HÉV-vezetők, metróvezetők viszont betanított munkások, "azokat" lehet 10 órán át nyaggatni, nincs sok szavuk...

 

Mondom, ezt egy BKV középvezetőtől hallottam.

Előzmény: train (6350)
train Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6356

Hi!

 

A nagy betűket azért használtam ,hogy lássátok a kérdést nem én tettem fel először hanem Sichonor a 6284 hsz-ban,a válasz érdekelt volna csak nem reagált senki.    :-)))

Előzmény: DLala (6354)
DLala Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6355

Ennél durvább is van.

Ott van pl. a Wiener Lokalbahn, ahol megállóhelyi tartózkodás alatt kapcsolnak át 600V DC-ről ha jól emlékszem 16kV váltóra. Az is Bombardier kocsi.

A hollandok menet közben váltanak alsó szedőről felsőre és viszont.

Én nem látok ebben az ügyben problémát.

Egyedül a hatásfok kérdését kell megnézni.

Ez azonban nem ma lesz.

Előzmény: -Szabcsy- (6346)
DLala Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6354

Hiába írod akármekkora betűkkel, rossz helyre teszed fel a kérdést.

Miért is kellene tudnom nekem megválaszolni azt, hogy miért van ilyen súlyos bérfeszültség a BKV-n belül? Nem vagyok illetékes.

Aba Botondhoz lehet fordulni az ügyben pl.

Tény, hogy pl. a buszos szakszervezetek sokkal erősebbek, ezért ők mindig is több pénzt tudtak maguknak kiharcolni. De ez csak az egyik összetevő.

Rendbe kellene tenni az egész járművezetői szakma kérdését, eddig egyik kormánynak sem volt érkezése arra, hogy ezzel foglalkozzon. Ez meg egy másik tényező. De az igazi okokat, hogy hogyan alakulhat ki ilyen súlyos bérkülönbözet, én nem tudom, nem is tudhatom.

Mostanában zajlanak a bértárgyalások, ha jól tudom. Lehet mozogni a témára.

 

A vekések nem szólnak le senki alacsony keresetű hévest. Ne általánosíts és ne állíts valótlanságot. A vekések között is van ugyanis héves. Nem is egy.

 

Előzmény: train (6350)
Simmons Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6353
Na igen a válasz engem is érdekelne mert érintett vagyok.  :-))))
Előzmény: train (6350)
train Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6352
Bocsi de nem üvöltök csak én is szeretném tudni miért van ekkora bérkülömbség talán nem egy cégnél dolgoznak! A karrieremmel meg ne foglalkozz az talán a saját dolgom :-)) Amugy ezt a kérdést soha nem válaszólja meg senki talán ennyire nehéz vagy csupán ilyen modon akarják el lehetetleniteni ezt az ágazatot???
Előzmény: Hakham Baar (6351)
Hakham Baar Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6351

Ne üvölts, légy szíves. Esetleg ártalmas lehet az itteni karrieredre nézve...

 

Hakham Baar

Előzmény: train (6350)
train Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6350

DLALA ezt a kérdést neked tették fel de mind ez idáig nem válaszoltál rá de nem ez a lényeg hanem az,hogy ezt a kérdést mindenki elengedte a fülcije mellett KÉRNÉM VALAMELY  ILLETÉKEST  ugyan reagáljon erre a kérdésre!!!

 

 

 

Szóval szereteném megkérdezni: Ki vagy /kik/  a felelős/ek/ azért, hogy amikor még csak 10-20 fillér különbség volt a fizetésnél a különböző Üzemek között: lsd.: BUSZ-HÉV-VILLAMOS-METRO stb. re gondolok. Ugye tudjuk, hogy A HÉV -nél olyan kevés az átlag bér, hogy egy kezdő villamos vezető körbe röhögi.

Mert mára már olyan sok a különbség, hogy  szomorú tényként kell elkönyvelni: BEHOZHATATLAN. Tehát vannak-e felelősek? Köszi.

 

 

 

A buszosok kb. átlag 10 év után 1400Ft/óra    villamos 1100Ft/óra  nagy szakadék után jön a HÉV 600Ft/óra  bruttó.(járművezető)

Ezen aztán lehet szörnyülködni és a kedves vekések ezeket az embereket szólják le akik ilyen kevés pénzért dolgoznak de ez csak az én személyes meglátásom.  :-((((

M.VIII Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6349

Hali!

 

Lehet, hogy a '60-as évek méretezéseit vették figyelembe. :) Érdekes, hogy korábban az M.VIII-as motorkocsi állóhely-számát meghatározták 7fő/nm, majd 9fő/nm esetén is...képzelj el kilenc embert egy négyzetméteren....az ülőhelyeket pedig a szélessés adja, meg hogy hány emberre tervezik. (csak egy példa: egy mai modern autó ötszemélyes, pl. egy új Suzuki, nos, ki lehet próbálni... a legnagyobb jóindulattal nevezhető ötszemélyesnek).

Előzmény: vrobee (6347)
M.VIII Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6348

Üdvözletem! (ez P.stephensonnak is szól)

 

Nos, eredetileg a csepeli HÉV Szigetszentmiklósnál a "küklopsz" átjáró előtt csatlakozott volna a ráckevei vonalhoz. Még megvan a nyúlgát, ami Csepel fele kanyarodik, a valamikori földmunkák tanújaként. A reptér fele amúgy sem tudnák vinni a vonalat (akkor egyszerúbb lenne gyártelepnél csatlakozni, meg akkor már Halásztelket is be lehetne kapcsolni. Ami a területet illeti, sok telektulajdonossal kéne vitázni, mert a környék igen csak beépült. Tehát nem hiszem, hogy alapja lenne ennek a feltevésnek (bár nem lenne rossz dolog, hiszen Halásztelek felől is iszonyú dugók vannak reggel, a Volánbuszzal utazók kárára).

Előzmény: DLala (6328)
vrobee Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6347
Nem tudom, az MXA szélességét nem a lépcsőknél mérték? :-) Vagy más oka van?
Tokos ajtók, vastagabb oldalfal...?

A problémát nem (csak) a keskeny ülésekben látom, hanem a sűrű sorokban is.
Nézd meg ezt a Flirt-öt, mennyi lábhely van. OK, ez hosszabb távra szóló vonat, de akkor is.
Szerintem a sűrű ülések a tényleges csúcsidőn kívül effektív ülőhelycsökkenést okoznak, mert az emberek nem ülnek le egymással szemben.
Ha a HÉV-en egy boxban 2-nél több ember ül, akkor már megy a feszengés.

Sebtiben sacc: az mondjuk 120 méter utastérnél 12 m2 plusz, az még 48-60 állóhely lenne.
Papíron. De ahhoz a belső elrendezést is meg kell változtatni. A hodály részen ez működik, de pl. a 2x2 ülés közé csak egy álló sor fog bepaszírozódni akkor is, ha szélesebb. Csak igazán nagy tömegnyomor esetén lesz átlapolás.

Különben is jobban örülnék a metró szélességének a kompatibilitási okok miatt... :)
Előzmény: terkep-esz (6344)
-Szabcsy- Creative Commons License 2006.01.26 0 0 6346
750-1500V átfogás valójában 500-2000V átfogást kell érteni.
Műszakilag már sokminden lehetséges,de...
A jelenleg elterjedt IGBT-s hajtásoknál a néveleges feszültségtől +20%, -33% lehet az eltérés. (Pl: az új Siemens villamosoknál illetve IGBT-s troliknál is ez az előírt tűréshatár - ma a villamosra direkt rákérdeztem).

Megtekintve a Bombardier cég oldalát mindenhol külön DC 750 és DC 1500-as vontatásról (hajtáslánc, vezérlés) beszélnek.

Svájban találtam villamos vontatást ahol DC 600/1200 V feszültségszint van, de nem részletezték a műszaki megoldást (megoldásokat).

Létezik egyáltalán vahol DC 750/1500-as villamos jármű??
Egy linket megköszönnék. Mondjuk egy részletes leírás és műszaki ismertető mégjobb lenne :D.

Viszont ha ilyen megoldás még nincs / gyerekcipőben jár, akkor az se nem lesz olcsó, de ami még fontosabb, megbízható sem lesz.

Fogaskerekű: több ötletem is van, hogy miért mondták "nem probléma".
Az egyik, hogy a fogaskerekű menetdinamikája és végsebessége más dimenzió mint egy metró-hév járműé.

Hogy megfelelő energiamérleggel és hatásfokkal mindkét névelges feszültségszinten, kielégítő teljesítményt legyen képes leadni ez a szerelvény, ahhoz egy "sima" IGBT vagy GTO-s vezérlés kevésnek tűnik.

Ha elérhető árú, normális hatásfokú vezérlés nincs a piacon, akkor azon a kérdésen, hogy a metrón van e áramszedő vagy nincs, felesleges vitatkozni.

Üdv:
Szabcsy


Előzmény: DLala (6320)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!