Jártál volna a 90-es évek elején a Szentendrei vonalon vagy a Millfav-on. Örültél ha nincs olyan ülés ami nincs szétvágva vagy egy olyan kocsi aminek volt épp falfelülete. Nem tudom mi volt akkoriban a divat de az összes HÉV botrányosan nézett ki.
Az most hirtelen nem ugrik be, hogy vészfék van-e a HÉV kocsikon, DE(!!!): ugyebár minden ajtó felett van egy gomb, amin anno a kalauz jelzett a vezetőnek, hogy zárhatja az ajtókat, indulhat; ezt átalakították/átminősítették vészjelzőnek.
Nem tudom elképzelni, hogy az anya jajveszékelését (aki valószínűleg futott is egy kicsit a szerelvény mellett) senki sem hallotta ill. nem látta, nem vette észre a szerelvényből egyetlen egy ember sem, aki megnyomta volna azt a bizonyos gombot.
Azt még elhiszem, hogy pl. jó néhány ,suttyó' (Maximális Tiszteletem a Ritka Kivételeknek) abszolút nem segít, előfordul; sajnos, De: hogy ilyenkor a vészgombot megnyomni ill. vészféket meghúzni: esetünkben nem ,,hecc"-ből még a ,suttyók' sem tették meg....
Már-már kezdek kételkedni az egészben.... (A sajtó is sok mindent megír, amikről később sokszor kiderül, hogy...., de ezt már elfelejtik megírni/közzétenni, mert az számukra ,,égő" lenne.)
Ezek se voltak pihekönnyűek, mégse merült fel régen ilyesmi. Ráadásul ha nincs senki más, ennyi erővel az anyuka is belerokkanhatna.
De száz szónak is egy a vége: ha van a megállóban/a vonaton valaki, aki erősebb egy frissen szült nőnél (ehhez azért elég nagy készletből lehet meríteni), akkor ketten már könnyebben leküzdhetik az akadályt, főleg, hogy célszerűbb is alul és felül egyszerre fogni a kocsit ilyenkor, mint egyedül egyensúlyozni vele. Persze vannak mindig kirívó esetek, de legtöbbször nem viszik el a gyerekkel együtt a fél házat is kocsikázni.
Gyerekkoromban a gödöllői HÉV szerelvényein minden ablaknál volt egy kis aluminium tábla szegecselve/csavarozva, amin 4 nyelven (orosz, olasz, francia, német) az állt, hogy kihajolni veszélyes. Nincs valakinek egy fotója egy ilyen tábláról?
Nagyon bízom benne, h a szentendrei vonalon tevékenykedő "ouf, ouaf" vagy a fa*z sem tudja milyen tegeket használó tizenéves köcsögöket napokon belül elkapják és az anyjukkal, apjukkal (akik büszkék ehetnek magukra, h ilyen nagyszerű szarokat sikerült felnevelniük!) fizettetik meg az okozott káruk minimum négyszeresét!!
Érdekes, hogy ezekről sosem tudnánk meg semmit, ha az arckönyv nem létezne. Vajon miért nem segített senki, köztük az arckönyvre író egyén a nőnek? Meg minek szedi ki a gyereket a babakocsiból? Nem volt a közelben egy (két) férfi, aki felrakta volna a babakocsit gyerekestül? Erősen kamuszaga van a történetnek.
ON
Előfordul, hogy a vezető figyelmetlen. Remélem nem rúgják ki.
Tahós elvtárs azt hitte, mindent megold a HÉV-ek lepasszolásával.... meg is oldott, mert neki így olcsóbb....
Ez az összevisszaság senkinek sem jó. Nekem személy szerintem teljesen tök mindegynek kéne lennie, hogy ki a szolgáltató, legyen erős BKK, rendelje meg a szolgáltatást, biztosítsa a feltételeket (pl. elég, és gyors automaták), ellenőrizzen, büntessen rendesen, mármint a szolgáltatókat is (kötbér).... De ez, hogy 40-50 éves szerelvényekkel szaladgálunk a lerohadt infrastruktúrán, és b*sztatjuk az utasokat, és nem látni, hogy ez 10 éven belül jobb lesz, az gáz...