Keresés

Részletes keresés

kihúzóvágány Creative Commons License 2018.08.28 -1 0 44799

Ama bizonyos "kiegészítő fék" a pótkocsi fékezését végzi, tehát a motorkocsik kellően fékezve vannak pótkocsi nélkül. Eredetileg MIX is két kocsival próbázott, később készült hozzá pótkocsi, szolenoid fékkel, tehát pótkocsi nélkül vagy fékbiztosító ellenállással, vagy a  megfelelő rövidzár beiktatásával kell gondoskodni a villamos fékezésről. MX esetében még ez sem szükséges, mert nem szolenoiddal fékez, hanem a villamosfék feszültségével arányos levegőnyomással, tehát nem kell semilyen átkapcsolás, ha nincs pótkocsi.

MXA is két, külön -külön működő motorkocsiból áll, ha kap táplálást, akár önállóan is mozoghat.

Előzmény: Rüby 2143 (44798)
Rüby 2143 Creative Commons License 2018.08.27 0 2 44798

Lehetséges, csak pótkocsi nélkül ugye kieg. fék sincs - ezt egyébként elég 'amatőr' hibának tartom, hiszen eredetileg pótkocsi nélküli üzemet is terveztek az MX-ekkel. Ráadásul a nagyfesz. csatlás szerszámmal bontható, szintén nem megoldható forgalmi körülmények között.

Az MXA nagy előnye elődjével szemben a szimmetria. Pl szakaszszigetelőhöz érkezve MX-nél figyelni kell arra is, hogy melyik szedő van fenn, az MXA-nál ebből a szempontból kb mindegy, hogy a motorász mikor engedi el a menetgombot.

Előzmény: Ep128 (44797)
Ep128 Creative Commons License 2018.08.26 -1 3 44797

Tudom, hogy üzemszerűen nem lehetséges, de "papíron" képes lenne egy MX motorkocsi EGYEDÜL megmozdulni? (Pl. kocsiszín.) Mert az "utód" nyilván nem, hiszen a póton van a szedő, vagyis ott minimum 2 kocsi kell. (Motor+pót.)

kihúzóvágány Creative Commons License 2018.08.26 -1 0 44796

Szigorúan az MX-nél (és az MIXA-nál) az egyik motorkocsi az áramszedőről kapja az áramot, a másik két erősáramú csatláson keresztül: azaz valamivel kisebb feszültséget kap, de ez nem szokott gond lenni.

AZ MXA-nal egy-egy csatlás: lényegében azonos feszültséget kap mindkét motorkocsi.

Előzmény: M.VIII (44793)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.08.26 0 0 44795

Igen, egy tálca......

Előzmény: M.VIII (44794)
M.VIII Creative Commons License 2018.08.26 0 1 44794

Azért van a tízeseken egy tálca a vezér feje felett...

Előzmény: kihúzóvágány (44792)
M.VIII Creative Commons License 2018.08.26 0 2 44793

Mindkét típusnál van erősáramú csatlás a kocsik között. Üzemszerűen 1 áramszedő van fenn, onnan mindkét motorkocsit táplálni kell erősárammal....tök mindegy, hol van az áramszedő. 

Előzmény: eric35 (44789)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.08.26 -1 1 44792

Nagyon komoly oka van: az MX első változatánál a főkapcsoló a motorkocsin van, történetesen a vezetőfülke plafonján, ami jó megoldás lenne, ha nem lenne veszélyesen közel a vezetőálláson dolgozó motorfzetőhöz. Baleset is történt.

A második változatnál (MXA) ezen változtatni kellett. Ezért helyezték át a főkapcsolót a középső kocsiba, és onnan megy az erősáramú csatlás mindkét motorkocsiba.

Előzmény: eric35 (44790)
eric35 Creative Commons License 2018.08.25 0 0 44791

Elnézést, ezt elgépeltem.

Előzmény: M.VIII (44786)
eric35 Creative Commons License 2018.08.25 0 0 44790

Sorry... most nézem, az M X/A-n is két áramszedő van.

De a kérdés akkor is fennmarad: mi az értelme annak, hogy a középső kocsin vannak az áramszedők, a motorok meg a két szélsőn?

Előzmény: eric35 (44789)
eric35 Creative Commons License 2018.08.25 0 0 44789

Köszönöm a kiigazítást.

 

De ezen most elgondolkodtam... ha a villamos berendezések maradtak a két szélső kocsiban, akkor mi értelme volt a középső egységre helyezni az áramszedőt?

Amit a kettő helyett egy áramszedőn nyertek, azt elvesztették azzal, hogy az áramot át kell vezetni a két másik kocsiba (erősáramú csatlás?). Továbbá elég sérülékeny megoldás két áramszedő helyett egyet alkalmazni vonatonként... ha azzal valami gubanc van, az rögtön fekve marasztja a vonatot.

Hangsúlyozom, nem értek hozzá, csak elgondolkodtam a módosítás értelmén...

Előzmény: John Howard (44787)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2018.08.25 0 2 44788

A kiosztás jelenleg így néz ki: 

 

MIXa-k: Csepel  (825..-..854  7db. van)

 

MX: Ráckeve (861-892)

 

MXa:

901-948 Gödöllő

949-954 Ráckeve  (949-950 épp Csepelen van kölcsönben)

955-970 Csepel

971-1150 Szentendre (1107-1108 Csepelen kölcsönben, 985-986 meg jó 4 éve legalább Gödöllői vonat)

Előzmény: -=Negrusz=- (44783)
John Howard Creative Commons License 2018.08.25 0 2 44787

"Háromrészes egységek, két típusra bontva: az egyiken két motorkocsi fog közre egy pótkocsit (ez az M X típus, 861 - 892 pályaszámcsoport), a másikon egy motorkocsit fog közre két vezérlőkocsi (M X/A típus, 901 - 1000 és 1101 - 1150 pályaszámcsoport)."

 

Khmmm... Attól még, hogy az MXA-nál az áramszedők a középső kocsin vannak, még mindig a két szélső a motorkocsi, a középső pedig pótkocsi, ugyanúgy, mint az MX típusnál.

Előzmény: eric35 (44784)
M.VIII Creative Commons License 2018.08.25 0 0 44786

HenniGsdorf

Előzmény: eric35 (44785)
eric35 Creative Commons License 2018.08.25 0 0 44785

A HÉV 98 háromrészes szerelvénnyel bír, ebből 91 db M X és M X/A sorozatú jármű, a maradék 7 vonat az M IX/A sorozatba tartozik, ezek a csepeli vonalon találhatók meg. 1963 és 1966 közt épültek, és ezek még magyar gyártmányok (BHÉV Budafoki Üzem és MÁV Dunakeszi Járműjavító együttműködése), míg az M X és M X/A sorozatot a Lokomotivbau Elektrotechnische Werke (LEW) "Hans Beimler" építette az NDK-beli Henningsdorfban.

 

 

Előzmény: eric35 (44784)
eric35 Creative Commons License 2018.08.25 0 2 44784

Bár nem tudok mindenben segíteni, amiben tudok, megpróbálok...

 

Hogy hívják ezeket?

Motorvonat. Háromrészes egységek, két típusra bontva: az egyiken két motorkocsi fog közre egy pótkocsit (ez az M X típus, 861 - 892 pályaszámcsoport), a másikon egy motorkocsit fog közre két vezérlőkocsi (M X/A típus, 901 - 1000 és 1101 - 1150 pályaszámcsoport). 

 

Hány darab készült belőlük?

 

Az M X-ből 16, az M X/A-ból 75 db háromrészes szerelvény épült.

 

Mikor készültek?

 

Az M X-ek 1971-ben, az M X/A-k 1975 és 1983 között.

 

Amennyiben ezt a "monstrumot" láttad Cinkotán:

ez a 31 pályaszámú, L VI sorozatú mozdony.

 

Előzmény: -=Negrusz=- (44783)
-=Negrusz=- Creative Commons License 2018.08.25 0 0 44783

Sziasztok !

 

Segítségeteket kérném pár dologgal kapcsolatban, próbáltam lapozgatni vissza de nem találtam semmi kielégítő választ.

 

Alapjáraton vannak a HÉV vonalak :

 

Örs - Gödöllő

Örs - Csömör

Batthyány  - Szentendre

Boráros - Csepel

Közvágóhíd - Tököl

Közvágóhíd - Ráckeve

 

 - másfél hónapja lakom a Sashalmi megálló mellett, látom, hogy 900 - as számú gépek vannak. Pár hete beleszaladtam egy fotóba miszerint az Örsön vagy valahol ezen a vonalon fényképeztek egy 1xxx számú gépet és, hogy ez milyen ritka.

 

Tehát minden vonalnak van egy számsorozatú szerelvénye ami fix és nagy ritkán x ok végett beugrik egy szerelvény más vonalra ?

 

 - akkor jól gondolom, hogy az Örsi vonalon 900 vagy 901 től 999 ig vannak a gépek ami 100 db - ot, az az 50 szerelvényt tesz ki ?

 

Hogy hívják ezeket ? Vezérlőkocsi, mozdony, vagy micsoda ? Hány db készült belőlük ? Mely vonalon melyek vannak ? Mikor készültek ?

 

HÉV - es BoBo - kal helyben vagyok, Cinkotán láttam valami monstrumot, lövésem sincsen mi az.

 

Totál idegen ez a téma de érdekel, köszönök minden segítséget :)

gumidani Creative Commons License 2018.08.23 0 4 44782

Most már megerősödtem abban a meggyőződésemben is, hogy Halásztelekre sohasem járt ki a HÉV.

A "felé közlekedő" kifejezés alkalmazása igazi firkászmódszer. Mint a napjainkban divatos "akár". Pl.: "Akár ingyen is elutazhat vonaton Nyíregyházára."  (ha ön a vasútigazgató)

Előzmény: John Howard (44781)
John Howard Creative Commons License 2018.08.23 0 0 44781

Bocs, úgy látszik, write-only módban vagyok... ;-)

 

A leírásban ott is van Csillagtelep, bár Halásztelek egy "kissé" odébb van ehhez a minivonalhoz képest... :-)

Előzmény: gumidani (44779)
John Howard Creative Commons License 2018.08.23 0 1 44780

Szerintem is inkább a csillagtelepi vonal, ráadásul az 1959-es megnyitás környékén. Később, 1960/61-től már jellemzően (szinte kizárólag) a DMXII-es, volt ACsEV motorkocsik közlekedtek a vonalon. Ennek egy forgalmi kitérője volt, a mai Rózsa utca-Tejút utca térségében. Ezen a képen a balról álló lakóház szerintem ugyanaz, mint a DMIII-as képen (forrás: villamosok.hu, a lap közepe táján), illetve ugyanez a kép megtalálható - kicsit több vonaltörténettel - Hamster lapján is (a lap alján).

Előzmény: korpi41 (44776)
gumidani Creative Commons License 2018.08.23 0 0 44779

Igazad van. Kilencesek vannak középen és nem nullák.

Az MTI-s magyarázat:

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-eG1aaEdsK3JXTTh3bVFzdjYwM0M3Zz09

 

Előzmény: Snake-Mojzi (44778)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2018.08.23 0 0 44778

Szerintem a 293 és 292 számú kocsik szerepelnek a képen.

Előzmény: gumidani (44777)
gumidani Creative Commons License 2018.08.23 0 0 44777

http://villamosok.hu/bhev/jarmuvek/m_i-m_iii/mi-iii_all.html#miii

Ezen zavarodtam össze. Itt a 203-nál nem szerepel átalakítás. A permanens átszámozási mánia követése meghaladja az értelmi képességeimet.

A dízelmotor miatt a MÁV BCmot-okhoz hasonlóra rendezték át az utastérben az üléseket?

Előzmény: division by zero (44775)
korpi41 Creative Commons License 2018.08.23 0 0 44776

A csillagtelepi vonal nem lehet? Ott inkább el tudnám képzelni a villamosos jellegű jelzőbotos közlekedést. A sziget inkább vasútszerű forgalmisták-állomások jellegű.

Előzmény: division by zero (44775)
division by zero Creative Commons License 2018.08.23 0 1 44775

Villamosítás előtt a Ráckevei vonalon közlekedő DMIII-as motorkocsik. Egyvágányú szakasz egyik állomása lehet, mivel váltóbotot cserélnek éppen.

Előzmény: gumidani (44774)
gumidani Creative Commons License 2018.08.23 0 1 44774

Eligazítana valaki ezzel a képpel kapcsolatban?

batar1987 Creative Commons License 2018.08.07 0 3 44773

Lehet már sokan látták, de azért érdekes lehet:

szentendrei HÉV Batthyány térig hosszabbításáról pdf dokumentum.

EMD sound is music Creative Commons License 2018.08.05 0 1 44772

Olyan mértékű kannibalizmusra, ami teszem azt a MÁV-nál volt jellemző a kilencvenes években, valószínűleg nem kell számítani, a sziget idejére - gondolom - már jó eséllyel üzemképes lesz. Egyelőre - tudomásom szerint - legalább egy főinvertert vettek ki belőle más járműhöz.

Előzmény: Ep128 (44771)
Ep128 Creative Commons License 2018.08.05 0 1 44771

... és akkor az az egész kis egység bányagép státuszban van?

Előzmény: EMD sound is music (44770)
EMD sound is music Creative Commons License 2018.08.03 0 1 44770

Igen, oda. 1141 pedig bányagép státuszban van egyelőre Szentendrén.

Előzmény: Viko88 (44769)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!