Azért ez elég durva, ha tényleg így van, lassan nem marad vonat Szentendrén. 1107 Csepelen van már mióta, most e két vonat is elvándorolt, 1127, 1141, 1143, 1149 sem bevethető. Nem értek hozzá, de kétlem hogy ez az állapotot sokáig fent lehet tartani, túlfutnak a szerelvények, egyre több lesz műszaki hibás..stb..stb. És arról még nem is beszéltem, hogy mindjárt itt a Sziget, oda is kell az extra kiadás és a szeptemberi sulis időszak sincsen olyan nagyon messze. Arról van infó, hogy a kölcsönadottak mikor térhetnek vissza, vagy ilyennel nem lehet tervezni?
1127-est most kapták szét, 1149 már lassan elkezdi a próbameneteket. 991 és 1137 még korábban meglátogatta Pusztaszabolcsot, de forgalomban nincs egyik sem, kerékvázrepedés okán. 1141 van még a nyugati tárolóra félretéve, nem tudom miért.
...és megütötte a szememet a cikk végén lévő mondat, mely szerint "...egy nagy keretszerződés helyett megkapták a metróhálózatot, a HÉV-eket, és az éjszakai buszokat is.".
Ez most mit jelent HÉV-jegyellenőrzés szempontjából? Eddig BKK-s jegyvizsgáló volt, ezek után mi lesz? A kalauzok átkerülnek ehhez a céghez? Vagy hogy?
Most Csepelen ugye visszaállították a csúcsidős 8 perces követést, de ha jól rémlik, ezt még mindig nem "hazai" szerelvényekkel oldják meg teljes egészében?
Nagyon szép, olvasmányos sztori, lebilincselően igényes szépirodalmi megfogalmazással. Irigyellek az írói vénád miatt. Én soha nem lennék képes arra, hogy ilyen felemelő minőségben vessem papírra egy hányás történetét. Maximum magát a hányást.
Azokról sajnos semmi konkrét, gondolom a szentendrei műhelyben vannak. A múltkori felsorolásból viszont kifelejtettem a 921-et, az is valami hiba miatt áll éppen.
A 80-as évek közepe táján történt a ma H5-ös (szentendrei) HÉV ma Szentlélek téri (akkor Árpád híd) megállójában. Még megvolt végig a kalauzrendszer, tehát a Batthyány-Békásmegyer szakaszt beleértve. A peronon szürke öltönyös fazon álldogált, és egészen konszolidáltnak nézett volna ki, legalábbis hátulról, ha az ember második blikkre ki nem szúrja, hogy talpnyom van a hátán. Na, onnantól már lehetett asszociálni például az Aquincumnál lévő, kör alakú, bádog becsületsüllyesztőre és sok-sok óbudai társára. Befutott három német (valószínűleg NDK-s) lány, hosszú velúrkabátban (tavasz vagy ősz volt - már nem emlékszem az évszakra). Megérkezett a hat zöld doboz, a kaller épp ott kukucskált ki, ahol a talpnyomos-szürkeöltönyös és a lányok várakoztak. A talpnyomos, miközben felszállt, háromszor elesett - mint Jézus a kereszttel -, végül nagy nehézségek árán felküzdötte magát. Hát igen, egy Római part oda-vissza (értsd: minden vendéglátóipari létesítménynél egy-egy ital) után én sem festenék különbül - emlékeztettem magamat. A kaller rosszat sejtett, csóválta a fejét, talán számára sem volt idegen a(z akkoriban még jóval egyenletesebb kocsmaeloszlású) Római oda-vissza menet, a várható fejleményekkel együtt.
A zöld dobozok elindultak. Élénk pálinkaszag terjengett a zárt térben. A három lány és a talpnyomos az ajtó mellett maradt: előbbiek az egyik, utóbbi a másik oldalon. Múltak a percek, a Szépvölgyi után ráhaladtunk a felszíni végállomás kitérőire. Az örökösen ottlévő fekszinthibák megadták a kegyelemdöfést szürkeöltönyös barátunk gyomrának, azzal beindult a magasnyomású búvárszivattyú. Mit szépítsük a dolgot: a három lány közül azt, amelyik éppen háttal állt neki, sugárban telibehányta. A tojássárgáját vagy ahhoz hasonló színű-állagú dolgot leszámítva tiszta pálinkából álló töltet végigszáguldott a világosbarna velúrkabáton, sötét árnyalatú, óriási foltot hagyva, majd szétterült a padlón. Az Óbudai Szeszgyár legjobb termelési teljesítményét megszégyenítő odőr terítette be a kocsit. A lányok sikítottak. A kaller a kezét tördelte. Margit-híd megállóban a lánycsapat és a szürkeöltönyös leszállt, a lányok felbőszülten, a búvárszivattyú tulajdonosa meg folytatva a kálvária-show jelleget, kétszer visszapattanva a falról. Az NDK-trió elfutott. A talpnyomos harctéri mozgással közelítette meg a mozgólépcsőt: cikk-cakkban, változó sebességgel. A kaller jelzett, a zöld dobozok elindultak. A pálinkaszag gyengült. A műsor véget ért.
Le akarták szállítani a HÉV-ről a részeg utast, mellkason vágta az ellenőrt
Befejezték a nyomozást a férfi ellen, aki részegen mellkason ütött egy jegyellenőrt, mert az több okból is leszállította őt a hévről.
A police.hu számolt be arról, hogy egy 41 éves kiskunfélegyházi férfi még 2017. augusztus 17-én a Szentendre és Budapest között közlekedő HÉV szerelvényre Pomázon jegy nélkül, ittasan felszállt, majd üvöltözött és a kezében tartott sörösüvegből a sört szétlocsolta.
A férfit a jegyellenőr felszólította, hogy szálljon le a járműről, mert magatartása nem felel meg az utazási feltételeknek. A férfi ekkor a jegyellenőrrel együtt leszállt a hévről, ám a peronon mellkason ütötte az ellenőrt.
Ezt követően a kiskunfélegyházi férfi a helyszínt elhagyta, a sértett pedig bejelentést tett a rendőrségen. A rendőrök végül azonosítani tudták a támadót, akit a nyomozók közfeladatot ellátó személy elleni erőszak bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt hallgattak ki az eljárás során.
Erről nekem az ugrik be, amikor a 128 -as vonalon egy buszon (asszem megboldogult BPI 378) volt egy ThermoKing klíma. Konzekvensen ledudálta a fejem ŐSSZEL, (!) míg nyáron szinte sosem ment. BKV logika... :-)
Minden vasúti járműnek van, csak a városi tömegközlekedési (ex BKV-s) járműveken a vezetőállason van feljegyezve, a feltétlenül szükséges pályaszámok pedig a jármű külső oldalán. Ezek szerint a MÁV-HÉV előbb-utóbb tényleg vonat lesz zöld villamos helyett.
Pont ma szerettem volna ezzel kapcsolatban én is írni, hogy amikor a legnagyobb szükség lenne rá, akkor nincs kiadva. Egész évben jár, de a nyári melegben Szentendrén pihen. Ehhez csak gratulálni tudok, valakinek jár a piros pont, de ez valahol sajnos nagyon szomorú.