Elsiklanak az olvtársak a lényeg felett.
Sajnos.
Figyelmetlenség?..............................:-(((
......".....Pál László, a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatója is elismerte egy a vasúttársaság által szerdán szervezett háttérbeszélgetésen. Hozzátette: a pályák eddig elmaradó felújítása sem oldaná már meg a problémákat, modern biztosítóberendezések és utastájékoztató-rendszer kiépítésére is szükséges lenne, a végállomásokat is át kellene építeni, illetve áthelyezni jobb helyre. A járműpark is sürgősen cserére szorulna: a HÉV-flotta átlagéletkora 43 év, ám egyhamar forrás új járművek beszerzésére sincsen......".................
http://hvg.hu/gazdasag/20180601_Megis_jarnak_dizel_motorvonatok_a_rackevei_HEV_vonalan?s=hk
Itt is, a VK topikban is, született már 30-30 hozzászólás a HÉV aktuális gondjairól az utóbbi időben.
Egészen vad, a realitástól elrugaszkodott írások is npvilágot láttak.
Sajnos.
- metró hálózatba való bekötésről,
- mélyvezetésről,
- járműcserékről,
- stb.
Engem sűrűn vádolnak szám fetisizmussal.
Van is benne valami.
Amikor az olvtársak ennyire elszállnak, akkor (talán hamisan) azzal nyugtatom magam, hogy fiatalok, túl sok tudatmódosítót szednek, mert józanul biztosan nem ennyire hülék, sületlenek.
Az elvarázsolt hozzászólásokat olvasván, az a Gálvölgyi paródia jut eszembe, mikor két hajléktalan, részletekbe menő, amúgy kulturált, elmélyült vitát folytat, hogy Rolls-Royszaik mellé (ami nincs) Aston Martin vagy Ferrari autót vegyenek hétvégi kocsinak?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Olvtársak !
- Belátható ideig nincs pénz metróval való összekötésre.............................cca 100 md Ft.-
- Belátható ideig a HÉV-nek nem lesz mélyvezetésű szakasza.....................cca. 300 md Ft.-
- Belátható időn belül, nem cserélik le a HÉV járműparkot...........................cca 100 md Ft.-
- Belátható időn belül nem újítják fel a HÉV pályákat..................................cca 150 md Ft.-
Tessék leszállni a földre !
Szerencsés esetben, a jövőben, évi 10-20 milliárd, a szükséges összeg 3%-a, fordítható ilyen feladatokra, amiből egy-két látványos, de nem lényeges dolog előteremthető.
Például :
- A 98 járműszerelvény cseréjéből 2-3 szerelvényt 2-3 év alatt valóban lecserélhetnek újra.
- Pár km pálya megújulhat,
- pár szépítő kis beruházás megvalósulhat,
- stb.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nem tudom mit olvasott Fradista olvtárs, de helyes és józan munkát olvasott.
Valóban politikai döntés született a :
- a HÉV önálló cégként való üzemeltetésének végleges elvetéséről,
- a MÁV-ba való lehető legnagyobb mértékű integrálásáról,
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Amikor Pál László, a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatója végre tisztázta a frontvonalakat (nem volt egyszerű) akkor helyesen mérette fel, hogy ha :
- Belátható ideig nincs pénz metróval való összekötésre.............................cca 100 md Ft.-
- Belátható ideig a HÉV-nek nem lesz mélyvezetésű szakasza.....................cca. 300 md Ft.-
- Belátható időn belül, nem cserélik le a HÉV járműparkot..........................cca 100 md Ft.-
- Belátható időn belül nem újítják fel a HÉV pályákat.................................cca 150 md Ft.-
akkor beosztottainak, azonnal alkalmazható kényszerintézkedéseket kell kidolgozniuk.
Nem kell valamennyit bevezetni, de ki kell dolgozni, és a fiókban kell tartani.
Ezek sok fajták lehetnek, Desirós helyettesítéstől, autóbuszos kiváltáson át, vonalszakaszok ideiglenes kizárásáig bármi szóba jöhet.
Pál úr feladata az üzemeltetés.
Bármi áron.
Ha az üzemeltetés, hagyományos feltételei nem biztosítottak, akkor más feltételeket kell keresnie, bevezetnie.
Ő azért (is) van ott.
Őt azért (is) fizetik.
Neki az (is) a dolga.