Keresés

Részletes keresés

tom sawyer Creative Commons License 2018.06.02 0 1 44602

De. Végülis tök életszerű egy kb. 100 éves 550 V feszültségre alkalmas mozdonyt alkalmassá tenni a BHÉV 1000 V feszültségére ,és beüzemelni úgy ,hogy nagy eséllyel évtizedek óta áll. 

Előzmény: etomcat (44599)
batar1987 Creative Commons License 2018.06.02 0 5 44601

A csepeli pályán a Szabadkikötő és Imre tér között az a pályahiba, ami tönkreteszi a szerelvények kerekét (iho.hu szerint), miért olyan nehezen javítható? Egyáltalán, ha tényleg ott mennek tönkre a kerekek, miért van most hétvégén HÉV-közlekedés a csepeli vonalon, miért nem azt csinálják gőzerővel? Nekem ez sehogy nem áll össze.

etomcat Creative Commons License 2018.06.02 -6 4 44600

> - Belátható ideig nincs pénz metróval való összekötésre.............................cca 100 md Ft.-

Dehogy nincs pénz, szerinted a foci stadionokba és az "aranylábú" csapatokba nem ment bele ennek a 10x-ese? Egyszerűen csak a politikusok nem járnak tömegközivel, mert a limuzin és így ide nem jut forrás, mesterségesen kiéheztetik a tömegközlekedést. Ez egy olyan gond, amit sem hazánk, sem az EU sem tud megoldani. (Brüsszelben vannak a világon a legnagyobb forgalmi dugók, mert a vécére is autóval járnak a bürokraták.)

Előzmény: trizs77 (44595)
etomcat Creative Commons License 2018.06.02 -6 0 44599

A Füsti Parkban van egy vagy két "mini krokodil" jellegű, egyenáramú Ganz mozdony, amik annó a Pozsonyi HÉV-en szolgáltak, meg valami homokbányánál. Azokat nem lehetne besorozni a Tigris-ek, meg az L44-es generátor mozdonyok mellé? Akkor talán lenne elég vontatási kapacitás ablakos vagonos vonatok HÉV-en közlekedtetéséhez, az úgyis bedöglésre hajlamos és túl lomha Desiro-k helyett.

BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.06.02 0 2 44598

Zölden vágott volna oda igazán :)

Előzmény: 18-09 (44594)
FOMA Creative Commons License 2018.06.02 -3 4 44597

Tökéletesen igaz, plusz tegyük hozzá, hogy ettől még a két vasútüzem nem lett átjárható.

 

Viszont dicséretes, hogy ezt így össze tudta hozni a két leányunk, az Esztergom - Margit-híd szakasz jóval hosszasabb és bonyodalmakkal teli menet volt. Persze az egy másik történet volt, ott végül a MÁV-START alvállalkozóként dolgozott a HÉV-vonalon, most ilyesmiről nincs szó, de mindenképpen örömteli, hogy megvalósult, és nem buszokkal kell pótolni valamelyik HÉV-en.

 

Csak érdekesség, hogy 21 évvel ezelőtt volt egy ideig dízelüzem a ráckevei HÉV-en, akkor a januári havazás örömére.

Előzmény: trizs77 (44595)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.06.02 -3 3 44596

"Bár nem tudom hogy a gyorsulása megegyezik az MXA szerelvényekkel?"

Messze elmarad tőle.

Előzmény: -Smiley- (44593)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.02 -3 7 44595

Elsiklanak az olvtársak a lényeg felett.

Sajnos.

Figyelmetlenség?..............................:-(((

 

 

......".....Pál László, a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatója is elismerte egy a vasúttársaság által szerdán szervezett háttérbeszélgetésen. Hozzátette: a pályák eddig elmaradó felújítása sem oldaná már meg a problémákat, modern biztosítóberendezések és utastájékoztató-rendszer kiépítésére is szükséges lenne, a végállomásokat is át kellene építeni, illetve áthelyezni jobb helyre. A járműpark is sürgősen cserére szorulna: a HÉV-flotta átlagéletkora 43 év, ám egyhamar forrás új járművek beszerzésére sincsen......".................

http://hvg.hu/gazdasag/20180601_Megis_jarnak_dizel_motorvonatok_a_rackevei_HEV_vonalan?s=hk

 

 

Itt is, a VK topikban is, született már 30-30 hozzászólás a HÉV aktuális gondjairól az utóbbi időben.

Egészen vad, a realitástól elrugaszkodott írások is npvilágot láttak.

Sajnos.

 - metró hálózatba való bekötésről,

 - mélyvezetésről,

 - járműcserékről,

 - stb.

 

Engem sűrűn vádolnak szám fetisizmussal.

Van is benne valami.

 

Amikor az olvtársak ennyire elszállnak, akkor (talán hamisan) azzal nyugtatom magam, hogy fiatalok, túl sok tudatmódosítót szednek, mert józanul biztosan nem ennyire hülék, sületlenek.

 

Az elvarázsolt  hozzászólásokat olvasván, az a Gálvölgyi paródia jut eszembe, mikor két hajléktalan, részletekbe menő, amúgy kulturált, elmélyült vitát folytat, hogy Rolls-Royszaik mellé (ami nincs) Aston Martin vagy Ferrari autót vegyenek hétvégi kocsinak?

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Olvtársak !

 

 - Belátható ideig nincs pénz metróval való összekötésre.............................cca 100 md Ft.-

 - Belátható ideig a HÉV-nek nem lesz mélyvezetésű szakasza.....................cca. 300 md Ft.-

 - Belátható időn belül, nem cserélik le a HÉV járműparkot...........................cca 100 md Ft.-

 - Belátható időn belül nem újítják fel a HÉV pályákat..................................cca 150 md Ft.-

 

Tessék leszállni a földre !

 

 

Szerencsés esetben, a jövőben, évi 10-20 milliárd, a szükséges összeg 3%-a,  fordítható ilyen feladatokra, amiből egy-két látványos, de nem lényeges dolog előteremthető.

Például :

 - A 98 járműszerelvény cseréjéből 2-3 szerelvényt 2-3 év alatt valóban lecserélhetnek újra.

 - Pár km pálya megújulhat,

 - pár szépítő kis beruházás megvalósulhat,

 - stb.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nem tudom mit olvasott Fradista olvtárs, de helyes és józan munkát olvasott.

Valóban politikai döntés született a :

 - a HÉV önálló cégként való üzemeltetésének végleges elvetéséről,

 - a MÁV-ba való lehető legnagyobb mértékű integrálásáról,

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Amikor Pál László, a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatója végre tisztázta a frontvonalakat (nem volt egyszerű) akkor helyesen mérette fel, hogy ha :

 - Belátható ideig nincs pénz metróval való összekötésre.............................cca 100 md Ft.-

 - Belátható ideig a HÉV-nek nem lesz mélyvezetésű szakasza.....................cca. 300 md Ft.-

 - Belátható időn belül, nem cserélik le a HÉV járműparkot..........................cca 100 md Ft.-

 - Belátható időn belül nem újítják fel a HÉV pályákat.................................cca 150 md Ft.-

 

akkor beosztottainak, azonnal alkalmazható kényszerintézkedéseket kell kidolgozniuk.

Nem kell valamennyit bevezetni, de ki kell dolgozni, és a fiókban kell tartani.

Ezek sok fajták lehetnek, Desirós helyettesítéstől, autóbuszos kiváltáson át, vonalszakaszok ideiglenes kizárásáig bármi szóba jöhet.

Pál úr feladata az üzemeltetés.

Bármi áron.

Ha az üzemeltetés, hagyományos  feltételei nem biztosítottak, akkor más feltételeket kell keresnie, bevezetnie.

Ő azért (is) van ott.

Őt azért (is) fizetik.

Neki az (is) a dolga.

18-09 Creative Commons License 2018.06.01 0 1 44594

Érdekes módon ma már teljes BKK-s harci díszben volt kint az érintett Desiro. Szóval erre azért már jó ideje készültek ;) 

Előzmény: batar1987 (44587)
-Smiley- Creative Commons License 2018.06.01 -3 0 44593

A Desirok nincsenek túl jó állapotban, ha megadja magát akkor borul az egész. Bár nem tudom hogy a gyorsulása megegyezik az MXA szerelvényekkel? 

 

 

 

Tulajdonképpen mehetne valami remot csörgő +  4 BHV is, max gyorsvonatként, így nem kéne minden fűzfánál megállni tartható lenne a menetrend, sőt akár a gyorsjáratot is vissza lehetne rakni Ráckevétől Pestig (régen volt)

Előzmény: John Howard (44591)
M.VIII Creative Commons License 2018.06.01 0 2 44592

Csúcsidőben.

Előzmény: Áthaladójelző (44571)
John Howard Creative Commons License 2018.06.01 0 2 44591

Akkor én most átértékelem a 44570-ben írt hozzászólásodat. Akkor azt írtad, hogy tudatosságot feltételzne, ha az általam említett HA-ESETLEG esetére készülnének. Most úgy értelmezem, hogy nincsen ESETLEG, hanem máris elérkezett a HA... ;-)

Előzmény: r1232 (44590)
r1232 Creative Commons License 2018.06.01 -2 1 44590

Amit alant írtam, továbbra is áll. Főleg ennek fényében.

Előzmény: Áthaladójelző (44571)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.06.01 0 2 44589

:D

 

Így lesz jó a link.

Előzmény: batar1987 (44587)
batar1987 Creative Commons License 2018.06.01 -2 0 44588

Sikerült elbénáznom az előző linket. :(

HÍR

batar1987 Creative Commons License 2018.06.01 -2 1 44587
trizs77 Creative Commons License 2018.06.01 -2 0 44586

Ez is stimmel.

Előzmény: Fradista Utazó (44579)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.01 -2 0 44585

Nem tudom hol olvastad, de ez egy lájtos havaria forgatókönyve.

Valóban létezik.

 

Valaki beírta már, ha nem, akkor miért nem, hogy a Tököl-Ráckeve = 20 km szakaszon mennyi a hétköznapi utasszám ?

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (44575)
norbee601 Creative Commons License 2018.06.01 0 3 44584

"És mi lesz helyettük a Balaton északi partján nyáron?"

 

Vágányzár :D

Előzmény: Szakadáskapcsoló (44580)
batar1987 Creative Commons License 2018.06.01 0 1 44583

Hol, ki írta ezt?

A ráckevei vonal "bekebelezésével" valóban nem lenne nehéz dolguk, de a többi elég nehéz falat lenne. Vagy inkább azt mondanám: erőltetett.

Előzmény: Fradista Utazó (44575)
NAR Creative Commons License 2018.06.01 0 0 44582

A felújításra EU-pénzt így nem kérhet/kaphat/költhet a főváros.

Előzmény: rm40 (44578)
HBweb hu Creative Commons License 2018.06.01 0 2 44581

Arra nem gondoltok, hogy a nyári tanszüneti csökkentett üzem megoldja a csúcsidei kiadási problémát?

Előzmény: Szakadáskapcsoló (44580)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2018.06.01 0 7 44580

"És mi lesz helyettük a Balaton északi partján nyáron?"

 

Bobó vontatta M.X, szerintem tök logikus :-)

Előzmény: MCA-001 (44577)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.06.01 0 0 44579

Politikai okokból. 

Azaz nem a MÁV-nál, hanem eggyel feljebb döntöttek, legalábbis az elmélet szerint. 

Előzmény: rm40 (44578)
rm40 Creative Commons License 2018.06.01 -1 1 44578

És ez miért állna érdekében (különös tekintettel mind az infra, mind a járműpark végsőkig leromlott állapotára)?

Előzmény: Fradista Utazó (44575)
MCA-001 Creative Commons License 2018.06.01 0 0 44577

És helyettük ismét M41 + Bhv jár majd a 142-es vonalon?

 

És mi lesz helyettük a Balaton északi partján nyáron?

Előzmény: Áthaladójelző (44571)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.06.01 0 1 44576

Felértek Kőhídra.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (44574)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.06.01 0 1 44575

Olvastam egy összeesküvés-elméletet. Aszerint kész forgatókönyvek vannak, amelyek végső célja az önálló HÉV felszámolása, a meglévő vonalak teljes beintegrálása a MÁV hálózatába, hogy így a fővárosi önkormányzat alá történő visszahelyezést hosszú távra ellehetetlenítsék. Ennek első lépése lenne a ráckevei vonal Harasztin túli részének átállítása, mivel ez ott a legegyszerűbb. 

Előzmény: John Howard (44565)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.06.01 0 1 44574

Elindultak visszafelé.

Előzmény: Piszkozat (44572)
norbee601 Creative Commons License 2018.06.01 0 2 44573

Csak igazából a Desirok sincsenek sokkal jobb állapotban, kegyetlenül le vannak azok is hajtva...

Előzmény: Törölt nick (44568)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!